Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Floko

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 20:55

Leuk om jullie ervaringen te lezen!

Hier bijna 10 maanden, kan goed kruipen en zitten en gaat soms ook staan. Zij is juist een stuk sneller dan haar grote broer, denk toch dat het aan het geslacht ligt haha.
Ik heb geen borstvoeding gegeven, we zitten nu op 3 flesjes per dag. De ochtend geven we een papfles. Maar ik moet ook zeggen dat ze 10 kg is en alles eromheen ook erg goed eet.

We hadden helaas wel "besmette" nutrilon tabs, maar die zijn voor de reserve en heeft ze maar 1x gehad.

Die magnetische beveiliging vind ik een aanrader. We zijn pas verhuisd maar in ons vorige huis hadden we ze overal in de keuken.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 21:53

Eske_B schreef:
Hoe ging het na 1 jaar? Ging je toen minder vaak voeden?

Ik twijfel over doorgaan, ik wil sowieso stoppen met kolven na zijn verjaardag, dan krijg ik geen betaald verlof meer (zet nu ouderschapsverlof in). Ben kolven ook zat. Ik dacht, als ik hem dan 2-3x kan voeden (bijv. 's morgens en voor dutje), vind ik het wel vol te houden.

Ik geef snachts nog een keer of 4. Overdag nog 3x. Hij krijgt na elke dut (en dat zijn er 2) en savonds als ik hem op bed leg. Bij mijn oudste werd het ook minder, in de ochtend bij wakker worden en in de avond voor het slapen. Na een poosje werd het alleen nog de avond.

Op hoe vaak zit je nu per dag?

Sander staat nu elke keer helemaal los, en dan ook meerdere seconden (20 a 30). Lopen aan de kar en 1 hand.... Benieuwd wanneer hij helemaal los gaat lopen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 04:55

Kirsten krijgt ook gewoon nog 6 flessen per dag...ze wil het en heeft het blijkbaar nodig..
En dan eet ze ook gewoon de hele dag nog mee

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 09:41

Hier dus ook nog steeds borstvoeding via fulltime kolven (is al vanaf de geboorte zo) maar sinds deze week kolf ik enkel nog 's ochtends en 's avonds. Daarmee heb ik ongeveer 400 ml borstvoeding per dag qua opbrengst.

Overdag drinkt Hektor geen flesjes meer, hij eet groentepap, fruitpap en boterhammen. Maar 's avonds nog zeker 1 à 2 flesjes en dan 's nachts minstens nog één flesje en soms (zoals vannacht %) ) komt hij vier keer... wat ik niet meer bijgekolft krijg, krijgt hij dan aangevuld met kunstvoeding.

Niet leuk voor jullie, maar ben ergens wel blij om te lezen dat er nog zo'n slechte slapers tussen zitten. Na een jaar van dat soort nachten ben je echt helemaal gesloopt he :O

En zo leuk om te lezen hoe goed alle kindjes het doen <3 blijft toch gek op een jaar tijd allemaal aan de wandel, of rondkruipen of rechtop zitten. Er blijft niks meer over van die platte baby'tjes :D

@Jolliegirl: wij hebben op sommige ramen van die slotjes zitten (die schroef je in het raamkozijn) omdat hier ook in de vensterbanken gekropen werd en we waren als de dood dat Karel de ramen ging openmaken en naar buiten zou tuimelen. De kasten in slaapkamer en keuken, living,.. hebben we zo gelaten (dus zonder slotjes). Dat was eindeloos corrigeren en nee zeggen maar op een gegeven moment verliest dat z'n aantrekking gelukkig!

zo eentje: https://www.bol.com/be/nl/p/v-p-raamslo ... oductImage

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 09:43

Oh de ramen zitten al veilig ivm de katten.
Nee het is echt dat ze lades open doet, en door haar gewicht weer dicht en dan haar vingers ertussen...

Doorslapen gebeurt hier ook nog niet, troost je..
Toevallig vanacht geen voeding gevraagd, komt zelden voor.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 14:26

Eske: zwaar en geweldig klinkt herkenbaar... Fijn dat alles goed gaat!
Naomi_Jortje: Wat gezellig dat Mila een baby vriendje heeft bij de gastouder. En een extra dagje erbij. Hoe bevalt je dat tot nu toe? Kom je wat meer tot rust?
Solleke: Ondanks dat het slapen nog niet geweldig gaat, is het wel fijn dat Hektor verder een makkelijk baby is, eeeh, was ;) Dat je daar dan bewust wat meer van geniet, snap ik wel. Gefeliciteerd nog! :D
iirriissjjee: Sander al een lekkere smulpaap :9 Rot dat de nachten nog steeds niet lekker gaan :knuffel:
Sander staat al los, wat knap!
hagelslag: Al een alternatief gevonden dat ze wil drinken? Wij gebruiken Kruidvat eigen merk, maar dat is vanuit Duitsland misschien niet zo handig.
Renee; ook nog zulke slechte nachten. Hopen dat dat stapje voor stapje beter gaat in haar nieuwe bed :knuffel: Wat knap dat ze haar eerste stapjes al gezet heeft!
Jolliegirl: Kirsten klinkt als een ondernemend typje :+ Er zijn vast ook wel oplossingen zonder boren? Ik heb mij er nog niet in verdiept.
Venthe; wat fijn dat het goed gaat met Luca.
Floko; Grote dame al! Wij zitten ook op 3 flessen per dag momenteel. Balen dat jullie wel besmette tabs hadden. Gelukkig niet veel gegeven.

Hier gaat ook alles goed. Lize wordt over 2 weken 1. Het eerste jaar is zo snel gegaan.
Ze ontwikkelt zich op haar eigen tempootje. Wij zeiden vorige week nog tegen elkaar dat we het idee hebben dat ze al een tijdje stil staat qua ontwikkeling. Er kwamen geen nieuwe tandjes. Ze blijft lekker door tijgeren. We dachten dat ze wel een keer over zou gaan op kruipen, maar ook die gedachte is weer van de baan :')
Inmiddels is wel tandje nummer 5 in zicht.
Ze heeft een tijdje gehad dat ze niet wilde eten. Dat komt nu zo langzamerhand wel weer terug. Warm eten is ze nog niet echt voor te porren. Een potje wil ze nog wel eens eten, maar zodra ik haar ons eten voorschotel, wil ze het niet. We zullen wel beroerd koken of zo :+
De laatste dagen vraagt ze ook in de nacht weer om voeding. Ik heb zo veel respect voor een ieder met elke nacht een slechte nacht. Ik heb nu een aantal onderbroken nachten gehad en ik ga er heeeeel slecht op -O-
Volgende week wil ik met haar naar het CB om te kijken hoe groot en hoe zwaar ze nu is.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 18:56

Wauw, wat bijzonder om te lezen dat onze kleine baby's alweer zo groot aan het worden zijn. De eerste paar verjaardagen hebben we al achter de rug en sommige kindjes zijn al fanatiek aan het stappen geslagen! Grappig ook om te lezen hoe verschillend het tempo is tussen de kinderen.

Wat een drama met de kunstvoeding, zeg! Ik geef nog borstvoeding, maar ik kolf niet echt meer. Zodra de vriezervoorraad op is, mag het kdv aanvullen met kunstvoeding en binnenkort mag onze madame alweer koemelk drinken.

Toevallig heb ik de box vandaag verkocht, dus dat ruimt lekker op. Éowyn is nog steeds wel een kleine meid, maar ze ontwikkelt zich goed. Ze staat nu steeds langer los, maar tot echt stapjes zetten is het nog niet gekomen. Verder eet en drinkt ze goed en ze eet zo goed als met de pot mee. Over een maandje is ze alweer 1 jaar, waar is de tijd gebleven?
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 11-02-26 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 19:13

Ik wilde de box ook weg doen, zooo blij dat ik dat niet gedaan heb.
Als ik sochtends even naar de wc moet kan ze er mooi ff in

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 19:36

Ik merkte dat de box al een aantal maanden stond stof te happen en dienst deed als rommelbak, dus hop, weg ermee. :D Zeker laten staan als hij nog van pas komt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 19:38

Prima dan toch? Wij hebben een opklapbare...zelfde als een campingbedje zegmaar.
Als we ruimte nodig hebben halen we hem even weg haha.

Maar ik begrijp zeeeeeeker dat het flink opruimt :))

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-26 04:09

Adamootje schreef:
Wauw, wat bijzonder om te lezen dat onze kleine baby's alweer zo groot aan het worden zijn. De eerste paar verjaardagen hebben we al achter de rug en sommige kindjes zijn al fanatiek aan het stappen geslagen! Grappig ook om te lezen hoe verschillend het tempo is tussen de kinderen.

Wat een drama met de kunstvoeding, zeg! Ik geef nog borstvoeding, maar ik kolf niet echt meer. Zodra de vriezervoorraad op is, mag het kdv aanvullen met kunstvoeding en binnenkort mag onze madame alweer koemelk drinken.

Toevallig heb ik de box vandaag verkocht, dus dat ruimt lekker op. Éowyn is nog steeds wel een kleine meid, maar ze ontwikkelt zich goed. Ze staat nu steeds langer los, maar tot echt stapjes zetten is het nog niet gekomen. Verder eet en drinkt ze goed en ze eet zo goed als met de pot mee. Over een maandje is ze alweer 1 jaar, waar is de tijd gebleven?

Ik ben ook heel blij als ik niet meer hoef te kolven! Voor overdag is het iig niet meer nodig. Alleen drinkt ze in de nacht nog zo regelmatig dat ik overdag lekkages heb. Dus als de te erg zijn kan ik niet anders dan kolven. Heb geen zin in natte kleren :=

Wij hebben de box alweer een paar maanden terug weggedaan. Mayra is een klimmer dus dat was niet echt veilig.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 09:14

@Jolliegirl, een heel ondernemend dametje dus, die Kirsten!
@Venthe, ik denk hey, 9 maanden. Die zit dan dicht op mijn dochter. Maar dat klopt! Luca is van 21 april zie ik, mijn dochter van 13 mei. Klinkt als een fijn ventje!
@Floko, wat balen van de tabs! Gelukkig was je er op tijd achter.
@Jolliegirl, dat Kirsten 6 flessen per dag drinkt stelt me gerust. Mijn dochter (9 maanden) drinkt er ook nog 5x180 en de kinderarts is daar verwonderd over. Ik kreeg al een keer op mijn kop toen ze nog 6-7 flessen dronk. Moest maar op verzoek gaan voeden. Toen dronk ze ook 6-7, waarvan 3 's nachts. Heb haar toen lekker weer teruggezet op een ritme waarin ze zoveel mogelijk overdag drinkt op een schema. Toen ze eindelijk niet meer zoveel spuugde kon er ook meer vaste voeding geïntroduceerd worden en viel er dus gelukkig een fles af.
@Solleke_Noah, respect zolang al fulltime kolven. Als ik ergens een hekel aan had toen ik nog bv gaf...
@Iris, Sander echt al stapjes aan het zetten. Zo gaaf!
@Simone, Lize ook alweer bijna jarig. Het gaat zo snel allemaal! Ik herken die golfjes van ontwikkeling wel. Komt vast allemaal goed. Ze is natuurlijk ook best vroeg geboren. Op 35 weken meen ik me te herinneren?
@Adamootje, ook jouw dochter al bijna 1! Knap dat ze steeds langer los kan staan. En ook al met de pot mee eten!

Wij hebben de box ook al weg. Zelfde verhaal als Adamootje beschrijft; stof vangen en opbergplek. Onze woonkamer is eigenlijk wel voor 100% babyproof. Dus even naar het toilet of iets pakken van boven kan wel. Als ik echt iets ga doen boven, dan neem ik haar wel mee.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 10:01

Wij hebben de box nog wel, maar dat is ook inderdaad als 'gevangenis' als wij naar het toilet gaan :') Hektor is veel te ondernemend en als hij zichzelf niet verongelukt, dan zorgt zijn grote broer er wel voor :+

Hem gewoon om even te spelen in de box droppen lukt niet meer, dan gaat hij heel luid protesteren en jengelen _O-

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 18:53

Ik gebruik de box ook als gevangenis :') Ik heb z'n irritante muziekspeelgoed erin gedaan (speel met mij en maak plezier en ontdek ieder dier =:) ), dat heeft hij alleen daar. Dus dat vermaakt hem 5-10 minuten :P.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 19:39

Eske_B schreef:
Ik gebruik de box ook als gevangenis :') Ik heb z'n irritante muziekspeelgoed erin gedaan (speel met mij en maak plezier en ontdek ieder dier =:) ), dat heeft hij alleen daar. Dus dat vermaakt hem 5-10 minuten :P.

Och jemig..wij hadden een beer : oh ik ben een lieve beer...kruip met me meeeee

En nu heb ik eenbal : rol de bal en maak je blij...speel en leer met mij...
Groene bal!

:')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 08:21

Oh die beer :') Die had ik geleend maar daar deed hij niks mee, dus die is weer terug

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 20:01

Eske_B schreef:

Die kubus? Die is hier vooral leuk om de blokjes uit te pakken en door de kamer te smijten :+ . Of om van alles in te stoppen wat niet de bijbehorende blokjes zijn :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 21:56

Inderdaad de kubus :D Heb ook nog een soort babytablet met piano en knopjes met kleuren. Gelukkig vindt ie andere dingen ook leuk :')