Loopband hoe blij ben je ermee.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-26 16:21

Ja klopt daar heb ik hem ook op uitgezocht.
Ik mocht een band bestellen van mijn man maar er moest wel een uitdaging opzitten hahahaa. Ook voor hem een uitdaging, hij kan 135 kilo hebben dus ik hem ermee plagen.

Dat zei mijn dietiste ook, je kan ook een normale kopen en dan zelf een helling creeren maar dat vind ik dan geen optie.
Ze was blij dat ik er een wilde aanschaffen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 22:19

De hond hier is ook al zo dom geweest om een paar x er overheen te willen lopen wanneer hij aan stond... Geen succes :')

--

Wij gaan upgraden heeft mijn man zich bedacht - en vind ik ook eigenlijk wel prima.

We hadden deze:
https://www.amazon.nl/CITYSPORTS-elektr ... B0C9TV3Y5H

En gaan nu naar:
https://www.decathlon.nl/p/mp/loopband- ... dc869fe/c1

Stukje duurder, maar voor mij gaan de steunen wel echt toegevoegde waarde zijn. Ik kan echt niet wennen aan zo'n loopband zonder steun. Had 3 hartverzakkingen de laatste keer omdat ik weer bijna eraf kukelde. Maar dat is echt een MIJ-ding want mijn man loopt er prima op. Maar mijn man wil toch wel graag ook gaan hardlopen en met helling lopen wat die ene niet kan - nu doet hij dat ook buiten, maar het is toch fijn om ook binnen de optie te hebben straks. Flinke investering, maar ondertussen wordt er wel ook goed gebruik van de huidige band gemaakt, dus dan gaat de upgrade het hopelijk wel waard zijn.

Nyaleti

Re: Loopband hoe blij ben je ermee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 22:27

Op basis waarvan heb je dan de Dreaver gekozen?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 22:29

karuna schreef:
Wat is het probleem dan? Constante snelheid kan ik niet. Te link met mijn knie.

Mijn ervaring is dat die juist zwaarder lopen, die wat je zelf 'aandrijft'. Lijkt me met knie problemen alles behalve prettig- en kan uiteindelijk net zo goed 'fout' gaan als dat eenmaal loopt. Bij dit soort automatische banden heb je meestal wel een afstandsbediening erbij en kun je dus echt heeeeeel langzaam beginnen, dus ik denk dat de kans heel klein is dat dat fout gaat. Maar goed, ik weet niet wat er precies met je knie gaande is natuurlijk. Misschien anders eens een fysio om advies vragen bv? Ik zou bv dan weer wel voor iets kiezen met een steun in jouw geval.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 07:08

Ben benieuwd hoe de Dreaver bevalt!
Ik heb het topic met interesse gevold, omdat ik net als Bellatrix op mijn loopband zat te wachten.

De Citysports in mijn geval. Hij is binnen en heb er eindelijk op kunnen lopen. Ik ben aangenaam verrast door de kwaliteit, want het is een relatief goedkoop ding. Kan best hard, 10 of 12 km/uur, voor mij is dat meer dan zat. Is smal en kort, dus je moet de eerste keren opletten. Heeft een prima armsteun. Maakt wel herrie, maar vind het moeilijk in te schatten of de buren het horen. Volgende keer ga ik het hun vragen.

En een grote pré: hij past onder de bank. Of ik hem over een half jaar nog gebruik of dat hij onder genoemde bank ligt weg te kwijnen, zal de tijd uitwijzen :+ .
Laatst bijgewerkt door miereneter op 22-01-26 07:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 07:11

Mijne kan maar 8 km per uur maar mocht ik harder willen kan ik altijd op de sportschool, daar ben ik toch 3x per week.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 07:12

Bellatrix schreef:
Mijne kan maar 8 km per uur maar mocht ik harder willen kan ik altijd op de sportschool, daar ben ik toch 3x per week.

Ja, als je ook naar de sportschool gaat, is dit prima natuurlijk. Met 8km/uur moet ik trouwens al aardig rennen, ik heb korte benen en wandelen is bij mij ook maar 3-4 km/uur.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 07:16

Ik loop nu op 4 tot 4,5 km/uur. Voorlopig is dat echt genoeg. Ik moet toch opbouwen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 07:20

Ik ben niet de TS maar het zou helpend zijn als in de OP de aanraders komen te staan :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 07:56

Dankzij dit topic wil ik mijn loopband gaan verruilen tegen eentje die wel een helling kan maken ipv mijn platte. Mocht er dus iemand interesse hebben in een goede loopband in de buurt van zuid-limburg, let me know!

Mafflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:37

Vooralsnog heel blij, ik wandel nu 8 km per dag tijdens het werken en dat bevalt tot nu toe heel goed.
Ik heb een Sportconic. Het is even wennen om te wandelen tijdens het werken maar op een bepaald punt merk je het niet echt meer. Heb hem nu een maandje... ben benieuwd of ik mijn doel bereikt heb tegen het einde van dit jaar :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 09:42

Nala schreef:
Dankzij dit topic wil ik mijn loopband gaan verruilen tegen eentje die wel een helling kan maken ipv mijn platte. Mocht er dus iemand interesse hebben in een goede loopband in de buurt van zuid-limburg, let me know!

Mijn dietiste zei, leg er een stevige balk onder dan heb je ook een helling waar je goed mee weg kan komen.

Ideetje?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:46

Mando schreef:
Nala schreef:

Mijn dietiste zei, leg er een stevige balk onder dan heb je ook een helling waar je goed mee weg kan komen.

Ideetje?

Zeker een idee! Maar bij die van mij staat specifiek erbij dat het frame er niet geschikt voor is. Vandaar dat ik liever een andere koop die erop gemaakt is.

Bathena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:44

Heel eerlijk? Ik heb een loopband gehad, in een half jaar tijd maarliefst 2 keer gebruik van gemaakt. Ik dacht die haal je zo tevoorschijn en dan ga je voor de televisie lopen. Bleek toch iets te lui te zijn en hij is op de weggeefhoek beland :+

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:47

Mijn loopband is verkocht en ik ben vanaf vandaag de trotse eigenaar van een loopband die én sneller kan én 9% incline heeft :D

Afbeelding

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:53

Ik ben er heel blij mee.
Merk weet ik niet uit mijn hoofd, ik heb hem 2de hands gekocht.
Ik sta er wel bijna iedere avond op als ik niet buiten kan wandelen met mijn vriendin.
Ik heb hem wel specifiek gekocht voor de wintermaanden, zo gauw het weer lang genoeg licht is ga ik weer naar het bos toe om te wandelen.
Ik mis het lopen zelfs als ik nu voor de tv zit en al genoeg bewogen heb voor die dag.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:55

Hier hetzelfde. :j
En de loopband op de sportschool is wel veel fijner dus als ik daar kan lopen op de dagen dat ik sport doe ik dat.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:01

Oh ik lees even mee hier. Ik heb thuis sinds kort een sta/zit bureau waar ik veel gebruik van maak. Alleen als ik sta dan hang ik alsnog teveel, en het lijkt me heerlijk om tijdens werk te kunnen bewegen.

Maar ik twijfel een beetje of dat goed te doen is? Ik lees hier wel mensen die dat dus doen, gaat dat echt goed?

En dan twijfel ik of ik

- een simpele wandelband wil voor alleen onder mijn bureau
- eentje waar ik ook een beetje op kan hardlopen
- of wil ik dan toch een "echte" robuuste hardloopband :+

Maar ik vind eigenlijk dat ik voor echt hardlopen gewoon met mn kont naar buiten moet. Dus misschien toch een simpel loopbandje. Maar welke dan weetjewel. Goed topic dit dus *\o/*

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:20

Er bestaan wandelbanden die ook tot 10km/u gaan zoals die van mij nu, dus dan heb je veel opties. Een echte loopband zoals op de sportschool kan natuurlijk niet onder een bureau.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:20

Houden jullie je vast aan de railing/handvat of hoe je het ook noemt?
Ik hou altijd vast, als ik los loop dan voelt dat niet fijn, ik ben dan bang dat ik eraf donder ofzo.
Maar die ik thuis heb is lager en houdt niet zo fijn vast dus ik probeer af en toe los te laten.
Maar ik ben er dus al een paar keer vanaf geslipt.

Is het een kwestie van wennen?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:22

Bellatrix schreef:
Houden jullie je vast aan de railing/handvat of hoe je het ook noemt?
Ik hou altijd vast, als ik los loop dan voelt dat niet fijn, ik ben dan bang dat ik eraf donder ofzo.
Maar die ik thuis heb is lager en houdt niet zo fijn vast dus ik probeer af en toe los te laten.
Maar ik ben er dus al een paar keer vanaf geslipt.

Is het een kwestie van wennen?

Het is wennen inderdaad, maar ik kan me tussendoor ook vasthouden aan mijn bureau haha. Daarin helpt soms een vinger erop houden zelfs al voor het idee.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:23

Nala schreef:
Er bestaan wandelbanden die ook tot 10km/u gaan zoals die van mij nu, dus dan heb je veel opties. Een echte loopband zoals op de sportschool kan natuurlijk niet onder een bureau.

Nee klopt, die zou ik dan ook niet voor tijdens mn werk willen gebruiken. Maar het idee is dan, "als ik er toch eentje koop, dan meteen een goede". Maar ja, dan kan je weer niet tijdens je werk wat doen.

Tot 10/12km zou idd een mooie snelheid zijn

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:23

Ik loop thuis, dus niet op kantoor.

Ik kijk ook veel naar beneden nog omdat ik dus bang ben verkeerd te stappen. :+

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:31

Hier ook een blije moovv bezitter ! met black friday aangeschaft en loop er 2/3x per week op. Wonen vlakbij het bos dus buiten wandelen heeft mn voorkeur, maar in het donker van een afgelegen dorp naar een afgelegen bos zie ik niet zitten na mn werk...

tot nu toe heel tevreden, werkt goed is stil en wandelt lekker. Moest er even aan wennen maar zeker met de bijgeleverde mat heel fijn lopen.

Als fysio heb ik nog 1 tip voor iedereen: Je moet NOOIT achterom kijken als je op een loopband loopt, dan lig je onderste boven :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 13:01

Ja, klopt. _O-