Lichaam werkt niet mee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 23:07

Veel sterkte en een knuffel voor jou :(:) Goed dat je je er nu een beetje aan toegeeft. Hopelijk voel je je snel wat beter.

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-26 23:23

senna21 schreef:
Veel sterkte en een knuffel voor jou :(:) Goed dat je je er nu een beetje aan toegeeft. Hopelijk voel je je snel wat beter.

Dankjewel!

Hutcherson

Re: Lichaam werkt niet mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 23:59

Je paard ligt er helemaal af omdat jij er ook afligt (letterlijk en figuurlijk).
Dus inderdaad even een andere plek zoeken voor je dier waar ie even niks hoeft en veel zelf kan doen qua beweging en paard zijn.

Jij moet je hulpmiddelen en braces gaan gebruiken want die zorgen voor rust in je gewrichten. Om kwaliteit van leven te hebben raad ik je aan een rolstoel te gaan gebruiken tijdelijk zodat je wel meekunt bv een boodschap doen, op visite of een dagje weg. Die positieve dingen doen veel voor je brein. Aangezien je niet 1 of 2 gewrichten geblesseerd hebt en je eigenlijk geen idee hebt hoe ernstig het is, gebruik een rolstoel! Eerst herstellen, dan weer opbouwen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 00:55

Paardjes101 schreef:
Maar zijn er verder nog mensen met een wiplash, rugklachten, bekkenklachten, ziekte verschijnselen, pols klachten of enkel klachten die een gouden tip hebben voor herstel (naast de rust die ik de komende tijd ga pakken)?

Ik heb een whiplash, verschoven wervel, breuk in borstbeen en vrijwel geen zicht meer in mijn rechter oog na mijn auto ongeluk. Ook een voet met meerdere breuken door een ander ongeluk, elleboog uit de kom en nog een hele zooi andere gebreken (ik kom dus nooit door een röntgen keuring heen :P )
Ik heb met alle problemen in mijn lijf het meeste baadt bij een echt goede chiropractor, dry needling en regelmatig fysiotherapie. Zodat het allemaal recht blijft en de rest niet gaat compenseren.
Met de whiplash/wervel veel last gehad van hoofdpijn, slecht kunnen lezen voor lange tijd, vermoeidheid en uitval van arm.
Het is bij mij na 2x inspuiten en daarna dus bijhouden door een goede chiropractor welke dryneedling en shockwave doet goed onder controle. Ik ben nooit 100% pijn vrij, maar het is over het algemeen zo licht dat het mijn dagelijkse zaken niet heel erg beïnvloed.

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 08:10

Goedemorgen vanuit het ziekenhuis. Vanacht ben ik tijdens het naar de wc gegaan flauw gevallen. Me vriend was flink geschrokken en heeft snel de ambulance gebeld. Vanacht al verschillende onderzoekeken gehad en vandaag nog een paard, maar het lijkt maar op 1 ding te eindigen: m’n lichaam heeft echt rust nodig. Straks hebben we gesprek over een nieuw revalidatie plan. Mijn instructrice gaat ervoor zorgen dat ik zo snel mogelijk een leaser krijg en ze klaar kan worden gemaakt voor de verkoop… Echt super jammer, maar het gaat even niet anders op t moment. Ik voelde me gisteren natuurlijk al heel slecht, maar toch geschrokken van vanacht…

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 08:13

Hutcherson schreef:
Je paard ligt er helemaal af omdat jij er ook afligt (letterlijk en figuurlijk).
Dus inderdaad even een andere plek zoeken voor je dier waar ie even niks hoeft en veel zelf kan doen qua beweging en paard zijn.

Jij moet je hulpmiddelen en braces gaan gebruiken want die zorgen voor rust in je gewrichten. Om kwaliteit van leven te hebben raad ik je aan een rolstoel te gaan gebruiken tijdelijk zodat je wel meekunt bv een boodschap doen, op visite of een dagje weg. Die positieve dingen doen veel voor je brein. Aangezien je niet 1 of 2 gewrichten geblesseerd hebt en je eigenlijk geen idee hebt hoe ernstig het is, gebruik een rolstoel! Eerst herstellen, dan weer opbouwen.

Dankjewel voor het meedenken! Wel heftig een rolstoel voor een 23 jarig hahaha, maar goed voor me lichaam denkt ik inderdaad

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 08:14

c_alsemgeest schreef:
Paardjes101 schreef:
Maar zijn er verder nog mensen met een wiplash, rugklachten, bekkenklachten, ziekte verschijnselen, pols klachten of enkel klachten die een gouden tip hebben voor herstel (naast de rust die ik de komende tijd ga pakken)?

Ik heb een whiplash, verschoven wervel, breuk in borstbeen en vrijwel geen zicht meer in mijn rechter oog na mijn auto ongeluk. Ook een voet met meerdere breuken door een ander ongeluk, elleboog uit de kom en nog een hele zooi andere gebreken (ik kom dus nooit door een röntgen keuring heen :P )
Ik heb met alle problemen in mijn lijf het meeste baadt bij een echt goede chiropractor, dry needling en regelmatig fysiotherapie. Zodat het allemaal recht blijft en de rest niet gaat compenseren.
Met de whiplash/wervel veel last gehad van hoofdpijn, slecht kunnen lezen voor lange tijd, vermoeidheid en uitval van arm.
Het is bij mij na 2x inspuiten en daarna dus bijhouden door een goede chiropractor welke dryneedling en shockwave doet goed onder controle. Ik ben nooit 100% pijn vrij, maar het is over het algemeen zo licht dat het mijn dagelijkse zaken niet heel erg beïnvloed.

Ojeetje wat heftig. Bedankt voor de tips, ik ga der straks gelijk even over vragen!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:32

Wat een heftige update |(
Hopelijk gaat het snel weer een stuk beter met je.

Heel veel sterkte voor jezelf.
Maar ook voor de verkoop.
:knuffel:

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:36

Misschien zijn de tips die in het topic ‘ burnies’ staan ook helpend voor je. Veel sterkte

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:59

Wat heftig TS!

Misschien is het voor jouw paard ook wel fijn om een tijdje gewoon in een natuurgebied of opfok te staan, desnoods in Frankrijk. Daar zou je ook nog aan kunnen denken, dan hebben jullie beide even rust en hoef je niet direct te verkopen.

Voor wat betreft jezelf, naast de rust die al aangegeven wordt en BSR (is een goede optie) en psycholoog. Vroeg ik me af of er ook niet iets lichamelijks verder onder zit bij je, een bindweefselaandoening oid. Het hoeft natuurlijk niet, maar omdat de blessures blijven stapelen en bij deze aandoeningen is het bekend dat het lichaam helaas blijvend achteruit kan gaan bij alles wat er "bij" komt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:09

Paardjes101 schreef:
Goedemorgen vanuit het ziekenhuis. Vanacht ben ik tijdens het naar de wc gegaan flauw gevallen. Me vriend was flink geschrokken en heeft snel de ambulance gebeld. Vanacht al verschillende onderzoekeken gehad en vandaag nog een paard, maar het lijkt maar op 1 ding te eindigen: m’n lichaam heeft echt rust nodig. Straks hebben we gesprek over een nieuw revalidatie plan. Mijn instructrice gaat ervoor zorgen dat ik zo snel mogelijk een leaser krijg en ze klaar kan worden gemaakt voor de verkoop… Echt super jammer, maar het gaat even niet anders op t moment. Ik voelde me gisteren natuurlijk al heel slecht, maar toch geschrokken van vanacht…

Heftig, rust is inderdaad prio 1 volr nu.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:35

Ansich is het leuk dat bsr of chiro of whatever aangeraden wordt. Maar ik wil ook wel mijn ervaring delen, en weet dat ik niet de enige ben.
Als jij al op je tandvlees loopt kan dergelijke behandelingen ook de laatste druppel betekenen om te crashen, dit heb ik meermaals gehad, onlangs nog met bsr maar ook eerder met manuele therapie.
Natuurlijk is dat ook weer een leerproces maar je staat al in het rood qua energie. Dus neem dat wel mee in je beslissingen.

Ik denk dat rondom je paard dingen gaan regelen nu wel stressvol is maar je zeer waarschijnlijk ook veel rust gaan geven.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:53

siskeh schreef:
Ansich is het leuk dat bsr of chiro of whatever aangeraden wordt. Maar ik wil ook wel mijn ervaring delen, en weet dat ik niet de enige ben.
Als jij al op je tandvlees loopt kan dergelijke behandelingen ook de laatste druppel betekenen om te crashen, dit heb ik meermaals gehad, onlangs nog met bsr maar ook eerder met manuele therapie.
Natuurlijk is dat ook weer een leerproces maar je staat al in het rood qua energie. Dus neem dat wel mee in je beslissingen.

Ik denk dat rondom je paard dingen gaan regelen nu wel stressvol is maar je zeer waarschijnlijk ook veel rust gaan geven.

Ja heel herkenbaar, het kan het hele systeem juist doen crashen.

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 11:47

Update: net een gesprek met de arts gehad. Flauwvallen vanacht kwam waarschijnlijk door een overprikkeling van het zenuwstelsel. Ik ben helemaal door de molen gehaald en veel oude letsel te weinig hersteld of hebben last van irritatie. Ik krijg een goed herstel plan voor de komende maanden met als hoofdfocus rust. Het idee van leuke dingen blijven doen in een rolstoel vond hij trouwens een goed idee.

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 11:52

@Duopenotti Dankjewel!
@ Freya dankjewel, ik zal der naar kijken!
@elisa2 er worden vandaag nog verschillende onderzoeken uitgevoerd en daar gaat ook naar gekeken worden. Maar ze verwachten dat er voorderest geen gekke dingen gevonden zullen worden. Omdat ik voor het ongeluk 2 jaar geleden altijd top fit was.
@siskeh klopt rust heeft ook prio 1. Wel staat bv me bekken scheef, en zijn er wat delen ontstoken daar gaan we wel naar kijken voor de nodige behandelingen

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:51

Het klinkt alsof je lichaam al heel lang in de overlevingsmodus staat. Je zenuwstelsel echt rust en regelmaat nodig gaat hebben.

Hoop dat je goede hulp hierbij krijgt. Bijvoorbeeld van een ergo therapeut.

Als je je grenzen steeds over gaat kan je lichaam nooit herstellen. Misschien heb je al je hele leven teveel stress en overlevingsgedrag.
Dan gaat het lichaam manier zoeken om je te laten horen dat je mag gaan luisteren.

Evt oude emoties opruimen kan ook helpen meer balans te vinden.

Gelukkig ben je nog jong, als je dit nu goed leert dan heb je daar je hele leven nog wat aan.

MissNienke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 11:21

Ik vind het verstandig dat je je paard uit handen probeert te geven. Natuurlijk is dat heel verdrietig voor jou. Maar buiten de fysieke belasting, is een paard ook een stressfactor. Je lichaam trapt hard op de rem en je moet keuzes maken. Niet leuk maar wel verstandig. Je instructrice heeft vast een goed netwerk. En misschien dat een stalgenootje wel tijdelijk vanaf de grond uitdaging aan je paard kan bieden zodat het voor een eventuele koper ook een leuker paard is. Uitdaging voor je paard kan liggen in grondwerk, een snuffelmat, wandelen, longeren met balkjes, etc.
Denk eerst aan je eigen herstel. Sterkte!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 19:51

Zo dit is niet niks. Hopelijk vind je een goede plek voor je paard en herstel je volledig.

xwendydjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:01

Wat heftig zeg!

@ts hoe gaat het nu met je?