Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 21:39

Misschien zie ik je dan wel Goof. Al zal ik je niet herkennen, want ik heb geen idee hoe je er uit ziet. En ik ben ook zeer slecht in namen en gezichten onthouden.

Ik heb me trouwens opgegeven voor een Santa run. ;) Je kunt 2.5km, 5km of 10km lopen en je krijgt een kerstmanpak voor de run om aan te trekken. :D Dus het is vooral niet te serieus. Na afloop een medaille en chocolademelk.

Nilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 11:35

Dat lijkt me ook super hilarisch om te doen, z'n Santa run.

Op 17 december is er in Leeuwarden een silent disco run van 5 km, ik twijfel nog of dat ook wat is om aan mee te doen

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 12:23

Leuk Germie, een santa run! Ik ga de 19e een santa run doen in kerstman pak haha.

Beterschap SV!

Interessant Leonie, ik ben inderdaad ook gek op de dingen die je noemt en heb ook een zwak voor de eiwit repen van ESN, die eet ik dagelijks.
De eiwit limonade ben ik mee gestopt, m’n buik gaat daar niet zo lekker op.
Maar omdat ik geen vlees eet en eigenlijk geen vleesvervangers denk ik dat het wel meevalt met hoeveelheid eiwit.
De sportarts doet volgens mij niet echt voeding advies.

Gelukkig gaat je knie wat beter!

Wauw Suliko, even 20 km haha. Jij hebt echt lopers benen.

Ik heb vandaag weer 20 minuten aan 1 stuk mogen lopen, ging wel goed. Morgen de trappen nog eens doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 14:21

germie schreef:
Misschien zie ik je dan wel Goof. Al zal ik je niet herkennen, want ik heb geen idee hoe je er uit ziet. En ik ben ook zeer slecht in namen en gezichten onthouden.

Als ik je zie, spreek ik je even aan :j
In welk tijdvak start je?

Jemig, lopen in een kerstmanpak, lekker warm :')

Nilda, heb je dan een koptelefoon met je eigen muziek op? Dat is toch het principe van een silent disco of vergis ik me?

He, fijn Samantha. Weer een beetje lopen zo.

Ik ging vanmorgen lopen. Wilde eigenlijk ergens heen rijden voor een leuk rondje, maar mijn man wilde de auto meenemen. Toen ging ik een sprinttraining doen vanuit huis, maar ik heb hem afgebroken dit keer.
Op zich liep ik wel lekker, mijn benen wilden wel, maar ik was zo moe en mijn hartslag zat binnen 6 minuten al in het rood tijdens het rustig inlopen en toen dacht ik "waar ben ik eigenlijk mee bezig?"
Dus ik ben omgekeerd en ik zat met 18 minuten en nog net geen 3km weer thuis aan de koffie :+
Ook prima.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 15:34

Goof schreef:
germie schreef:

Als ik je zie, spreek ik je even aan :j
In welk tijdvak start je?

Jemig, lopen in een kerstmanpak, lekker warm :')

Nilda, heb je dan een koptelefoon met je eigen muziek op? Dat is toch het principe van een silent disco of vergis ik me?

He, fijn Samantha. Weer een beetje lopen zo.

Ik ging vanmorgen lopen. Wilde eigenlijk ergens heen rijden voor een leuk rondje, maar mijn man wilde de auto meenemen. Toen ging ik een sprinttraining doen vanuit huis, maar ik heb hem afgebroken dit keer.
Op zich liep ik wel lekker, mijn benen wilden wel, maar ik was zo moe en mijn hartslag zat binnen 6 minuten al in het rood tijdens het rustig inlopen en toen dacht ik "waar ben ik eigenlijk mee bezig?"
Dus ik ben omgekeerd en ik zat met 18 minuten en nog net geen 3km weer thuis aan de koffie :+
Ook prima.

Gewoon weer om 9 uur. Ik wil heel rustig aan eigenlijk die 27km doen. Dus zeg maar 2 rondes hardlopen en dan nog 1 ronde wandelen. Of als het goed gaat meer hardlopen. Theoretisch zou ik dan volgens het schema wat ik volg die 27km moeten kunnen hardlopen, maar op dit moment voelt het alsof dat echt veel te ver is en ik ook eind december niet eens binnen 4 uur die halve marathon ga halen.
Al 3 weken lang is het kwartje echt op bij 10km.

En ja, in kerstmanpak lopen lijkt me vreselijk, maar ik kon de humor niet weerstaan om me gewoon op te geven. Het inschrijfgeld gaat ook nog naar een goed doel.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 20:24

Ai beterschap Sv. Zag op insta dat je vandaag al wel weer flink gelopen had dus hoop dat het niet meer nodig is.

Goof, ja ik denk ook niet dat je opeens heel anders gaat lopen als je VO2max anders is :+
tja de ene loop gaat super fijn en de andere gaat niet. Achja.

Samantha, zonder vlees denk ik dat je idd niet zo snel in de problemen komt. Bij mij was een deel van het probleem ook de kipfilet en eieren.
Fijn dat je rustig weer ietsjes mag opbouwen. Hopelijk de de 15de goed nieuws. Heb je nog last?

Hier gister een klein rondje gedaan van 6.5 km en had toen weinig tot geen last van mijn knie. In de avond mijn oefeningen niet allemaal kunnen doen om dat dat wel last gaf.
Vanmorgen nog even in de sportschool een korte krachtsessie gedaan (Armen) want we moesten op tijd weg om sinterklaas te vieren <:) . Super zin in morgen. Hoop alleen dat het droog blijft. :Y)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 11:53

Suliko, wat een prestatie! Niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal vind ik het ontzettend knap. Ik heb genoten van je verslag!

Beterschap SV! Ben je inmiddels een beetje opgeknapt?

Gefeliciteerd met je sub 30 Goof! Ook al ben je meer op langere afstanden gefocust, het is toch leuk om zo vooruitgang te zien. Waren je beide tijden onder de 30 minuten?

Nilda, juist het begin is moeilijk en een van de leuke dingen aan dit topic is de vele verschillende niveaus. Maar dat we wel dezelfde hobby delen.

Leonie, mijn roeicoach uit m'n wedstrijdtijd was ook een groot fan van koolhydraten. Onze resultaten waren ook goed, maar sommigen vonden het ook wel tot much en dat ze er teveel van aankwamen. Maar leuk en interessant om te kijken of je er nog wat mee kunt winnen! Hoe gaat het nieuwe eten tot nu toe?

Ik heb gisteren de pre-run van Egmond gelopen. Had me in eerste instantie voor de 16 km ingeschreven, maar ik zag bij de vorige jaren dat de langzaamsten die in 2 uur liepen. Omdat ik bang was mezelf op te fokken en meer bezig te zijn met niet te ver achter raken, hed ik besloten de 8 km te starten. Bij de halve marathon is dit geen probleem trouwens, want daar zijn veel meer inschrijvingen.
Die 8 km was zwaar maar mooi! Behoorlijke klimmetjes in de duinen, maar de natuur was zo mooi :j Heb alles hardgelopen. De laatste twee kilometer (redelijk vlak) wilde ik echt heel graag een stukje wandelen, maar heb ik mezelf maar verteld dat dat echt zonde zou zijn na al die hellingen rennend gedaan te hebben :+ En dat werkte. Net binnen het uur gefinisht en erg tevreden.

Afbeelding

Daarna een goede vegaburger gegeten :D

Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 18:41

Wat goed Tiggs! En die burger ziet er heel lekker uit! Volgende keer niet te druk maken over laatste lopen hoor. Dat kan jij best!

Sorry, lang verhaal waarschuwing.
Ik had zo enorm uitgekeken naar deze trail. De early bird tickets waren net te snel weg voor mij dus lang gewacht met het kopen van een startbewijs maar hij stond al die tijd wel op mijn planning. 2 weken iets rustiger aan gedaan in de hoop vandaag echte vlammen (doel was onder de 3 uur). Vol enthousiasme stond ik dan ook aan de start en ging daardoor (verrassend) weer eens te hard weg. Vooral omdat het meteen flink berg op ging, ging daardoor denk ik mijn maag protesteren en was ik echt kots misselijk. Mijn eetplan ging direct overboord omdat ik niks durfde te eten. Nouja geen ramp, komt wel weer. Na een km of 2 kwam de modder. Ik bedoel, de echte modder waardoor je ski's nodig had op de steile stikken :+ . Daar draaide ik mijn knie iets weg maar nog niet echt dat ik dacht, oei. Mezelf flink lopen afremmen om maar te proberen mezelf de kans te geven om te herstellen maar blijkbaak was 5:30 echt het minimale waar ik lekker op liep.
Bij de eerste post op 7.7km, echt even mijn tijd genomen. Rustig wat gedronken en gegeten en toen voelde ik me een heel stuk beter en dus door. Mijn hele lijf vond er niet zo veel aan vandaag. Niks wilde echt mee en mijn knie zeurde wat. Door een hele suffe inschattingsfout toen ik voor iemand aan de kant wilde gaan viel ik, gewoon op mijn kont echt heel suf maar ik voelde gelijk aan mijn knie, foute boel. Doorlopen toch maar, wat gewandeld en bij de 14km post getwijfeld. Uitstappen? Dat heb ik nog nooit gedaan. Had ik het lef om dat te doen? Bij de post voelde ik me wel weer goed (ja als je stilstaat schijnt het niet zo veel pijn te doen :Y) ) en dus doorgelopen.
Spijt! En tegelijkertijd ook niet want het was echt prachtig (de hele route trouwens). Het hardlopen werd doorwandelen met stukjes hobbelen. De pijn trok door mijn kuit, naar mijn billen. Ik denk door de compensatie?) en ik kon steeds maar 1/200m rennen tot de pijn te erg was. Bij de post van 24km gaf ik aan dat ik wilde uitstappen. Uhm ja dat kan eigenlijk niet echt... Je beste optie is toch echt gewoon uitlopen. 6km. Dat is de snelste route. Het huilen stond me nader.
6km. Hoe ver is dat nou helemaal. Nou, heeeeel ver als je zoveel pijn hebt en het pad ook nog eens helemaal ruk is. Jankend heb ik het laatste stuk gelopen. Zo teleurgesteld door de situatie.
Bij de finish kwam alles eruit en heb ik echt een potje staan janken. Ik hoop echt dat het snel over zal zijn en ik weer kan lopen want ik heb zoveel leuke plannen maar het is best dik en doet echt veel pijn. Ook in rust. De EHBO was even komen kijken en raadde me aan even 2 dagen af te wachten tot de zwelling helemaal weg was en dan het even na laten kijken.
Nouja, een keer geen mega blij verslag van mijn kant dus. :\

Bij de start vond ik het nog leuk (die gast achter mij wat minder := )
Afbeelding
Wat fotot's van de prachtige route (niet heel veel foto's gemaakt).
net na de start
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn drama stats...
Afbeelding
Ik kan de trail verder echt wel aanraden! Het was prachtig, super goed georganiseerd (op het parkeren na) en in hoogtemeters in mijn ogen ook gewoon echt te overzien op een paar steile gemen helling na :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 20:11

Jeetje wat balen zeg. Vooral omdat je door moest lopen. Ik hoop echt dat het meevalt met je knie. Hoe voelt het nu?
Je hebt gelijk, het ziet er wel erg mooi uit.

Tiggs, ook bij jou ziet het er erg mooi uit. Goed gelopen.
2 Mooie trails zo te zien.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 08:14

Prachtige plaatjes Leonie, maar wat vervelend van je knie. Hoe voelt het vanochtend?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 08:44

Zijn er dan 2 trailruns in Terhills? Ik heb een keer een andere gezien.
Maar het ziet er daar erg mooi uit, ik ben nog nooit in die regio geweest.

Hier gisteren niet meer gelopen. Had al gedoken en paardgereden en toen begon het te regenen en ook echt te hozen. Ik had zoiets van laat vandaag maar.

Tiggs, dat zie er ook wel mooi uit in Egmond.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 09:33

Leonie wat een enorme domper van je knie -O- Bijzonder ook dat je niet kon stoppen toen het echt niet meer ging. De route ziet er wel echt heel mooi uit, echt zonde dat je er door alle pijn niet zo van hebt kunnen genieten. Ik snap dat alles er bij de finish even uit kwam, een potje huilen kan best opluchten soms :(:) Ben je vanmorgen een beetje ok je bed uitgekomen?
Moest trouwens wel grinniken om dat boze hoofd op die foto bij de start van die persoon achter je :')

Supervixen heel veel beterschap :(:) Hoop dat je snel weer een beetje opknapt! Ik hoor het echt aan alle kanten, echt veel mensen zijn aan het kwakkelen momenteel.

Goof soms gaat het gewoon even niet. Lekker aan de koffie op de bank is ook weleens lekker. Drukke periode denk ik ook qua werk etc die laatste weken van december?

Germie klinkt echt leuk zo'n Santa run, zoiets zou ik ook nog wel willen doen :)

Nilda zo'n silent disco run lijkt me wel apart, iedereen gewoon in stilte rennen en naar je "eigen" muziek luisteren? Net of iedereen zijn eigen training rent dus? :D

Samantha_ toch weer langzaam wat mogen opbouwen, 20 min is iig al iets :) Zijn de trappen ook nog gelukt dit weekend?

Tiggs ik las het natuurlijk al heel kort in de hardloopgroep, maar super goed *\o/* Niet zo onzeker hoor over je eindtijd, dat komt echt wel goed! Klinkt wel echt pittig zo in de duinen. Ziet er wel heel tof uit op de foto <3 Die hamburger is dit verdiend :D

Gister heb ik weer een keertje meegelopen met de loopgroep. We waren maar met een heel klein clubje, maar allemaal snelle dames. Ik heb me weer redelijk over mijn tempo laten jagen (ik leer het nooit denk ik :') ). Een heel stuk heeft wel iemand naast me gelopen, maar had het wel zwaar. Gek genoeg is het niet helemaal terug te zien in mijn hartslag. Ik denk vanwege de kou geen goede meting, want ik ging niet heel soepel en zat vrij hoog in mijn ademhaling ook. Alles bij elkaar 6.5 km gelopen.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 13:45

Leonie: hoe is het met je knie? En SV: knap maar gauw op, lekker rustig aan doen! Germie: leuk, zo'n Kerstmannenrun. Heb zelf ooit in Amersfoort een Ziekenhuisrun gedaan toen het Meander werd geopend, grappig zo'n hele sliert rennende doctoren en verpleegkundigen op straat! Goof: Van harte met je prestatie! Nilda, wat bijzonder, maar mis je dan de omgeving niet? Ik ren eigenlijk nooit met muziek op omdat ik het niet fijn vind om afgesloten te zijn van de omgeving en dat ik het bij oortjes die ook omgevingsgeluid laten horen soort overprikkeld raak door twee 'soorten' geluid.
Muppet: lastig he, eigen tempo houden. Soms lekker, de groepsdruk, als je een keer wilt knallen.
@iedereen die ik nu gemist heb: sorry; vindt het lastig om het topic goed bij te houden en op iedereen te reageren, het gaat soms zo hard! Maar ik lees al jullie evrhalen en heb echt bewondering voor iedereen zijn prestaties en doorzettingsvermogen.

1 december ging de inschrijving voor Amersfoort open; ingeschreven voor de HM eind mei. Mn eerste, zin in. Heb wel vertrouwen in de afstand, dat kan ik wel, nu meer een beetje sleutelen aan het management erom heen en bouwen aan de snelheid. Heb in overleg met een professional een reële snelheid als doel gekozen en daar gaan we langzaam naar toe werken. En in de tussentijd 'gewoon' lekker lopen, een paar georganiseerde (trail-)runs doen (10-16 km) en vooral: genieten. Vorige week verdeeld over 3 dagen rond de 35 km gelopen, het was prachtig buiten!

Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 21:15

Geen idee Germie of er nog een andere organisator was. Dit was Bearsport.

Ah Muppermayo, het is lastig als de rest zoveel sneller is maar je word er ook echt zoveel sterker van! Alleen echt fijn voelt het natuurlijk niet. Soms voelt het ook gewoon slechter dat je lijf dat echt ervaart. Zou dus kunnen dat die hartslag gewoon klopte (weet niet hoe groot de afwijking was natuurlijk).

Mooi doel Wdj. En fijn dat je er hulp bij hebt.

Nou vannacht flink liggen draaien van de pijn maar langzaam trok het weg. De pijn in mijn kuit en bil zijn weg maar de knie is nog dik en warm. Fietsen doet geen pijn en wandelen op zich ook niet als ik rechtuit loop. Met draaien moet ik echt voorzichtig draaien. Ik had toevallig al een fysio afspraak staan voor mijn bekken/rug/nek en zij heeft even snel gekeken maar had niet het idee dat er echt schade was. Donderdag heb ik sowieso de vervolg afspraak staan bij de sportfysio dus ik denk dat ik woensdag even heel voorzichtig ga voelen (mits het wandelen goed gaat) en dan even met hem ga overleggen wat er gebeurd kan zijn. Gewoon pech? Of ligt er toch meer onder?
Voel me verder gewoon goed fit vandaag. Zou zo kunnen gaan sporten :7

Wel via een kennis de foto's mogen ontvangen van gisteren (Socialmedia files).
Het begin was ik nog mijn blije zelf. Helaas staat mijn spring foto er niet op.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen zag ik 20km geen fotograven. Ongeveer 2km voor het einde. (Ik ging rennen omdat ik de fotograaf zag :') )
Afbeelding

De finish foto zegt het allemaal. Ik wilde niet huilen omdat er zoveel fotograven stonden maar kon het niet meer inhouden :')
Afbeelding

en 2 sfeer plaatjes
Afbeelding

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 21:47

Mooie omgeving. Zijn die laatste 2 dronefoto's? Of kom je echt zo hoog? En ik word getriggerd door die 2 torens, kun je daar ook in? :D

Dat rennen naar beneden ziet er glad uit. Of viel dat mee?
En je had het over een drama met parkeren, kon je dan niet goed bij de start komen?

Die ik bedoelde is op 1 maart volgend jaar. Dus dat is wel een andere, die wordt georganiseerd door Galazo. Maar zelfde gebied. Daarom dacht ik dus dat je dan pas ging lopen.

Heb je ook magnesium olie? Dat is niet duur, ook te koop bij Kruidvat en men zegt dat het helpt. Het is zo'n baat het niet, schaadt het niet middeltje.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 09:41

Aah Leonie wat ontzettend balen zeg. En wat stom dat je niet mocht uitstappen.
Hoe is het met je knie nu?
Mooie foto’s, de laatste zegt inderdaad alles, knuffel voor jou.

Verstandig besluit Goof om om te keren.

Goed gedaan Tiggs die pre run voor Egmond!
En mooie beloning die burger.

Toch knap gedaan muppet, je training bij de loop groep. Zo herkenbaar dat je dan boven je tempo gaat lopen.

Lekker vooruitzicht wdj! Ik heb ook ingeschreven voor Amersfoort.

Hier weinig nieuws. Ja nog pijn, en doe braaf m’n trappen training, zondag nog 12x gedaan. En vanochtend 10x 1:30 gelopen.
Kreeg net mail van mn sportarts dat hij stopt per 1jan met training begeleiding. Wel balen. Is wel iemand die het overneemt maar daar heb ik niet zo’n behoefte aan.
Aan de andere kant, als ik hersteld ben en bij de AV ga trainen, ga ik daar op zondag marathon training mee doen. Dan train ik dus 3x per week bij hun. Die 1-2 keer zelf lopen kan ik dan ook wel zelf verzinnen.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 16:01

Hoe gaat het nu Leonie? Nog wat verbetering met je knie? Wat idioot eigenlijk dat je door moest lopen toen je geblesseerd was, daar zou toch ook iets van een achtervang voor moeten zijn?
Je foto's zeggen alles ja.

Verstandig dat je naar je eigen lijf luistert Goof en eerder gestopt bent. Verwacht dat dat je meer oplevert dan stug doorlopen.

Wat balen dat je PT stopt Samantha, ben je begin januari wel klaar met zijn trainingsplan?

Nou Suliko, ik word gewoon een beetje jaloers van jouw verslag. Even 40km fietsen en 20km lopen als herstel.
Wat is je volgende doel?

Toch wel beginnende zorgen zo voor je vader Germie. Ik herken dit nog van mijn ouders, die konden het samen alleen erg lang verbloemen hoe hard ze achteruit gingen.
Ik kan me wel een beetje voorstellen dat je tegen die halve marathon aan zit te hikken nu. Maar als je nu 16km kunt lopen dan zou dat moeten lukken toch? Op

Wij kunnen het ouder-hoofdstuk hier bijna afsluiten,
over 10 dagen gaan we de as van mijn vader bijzetten in het graf en dan is er weer een boek dicht, het blijft een onwerkelijk gevoel.

Heb je de trainer al ingelicht over de fout in het programma Lisitano? Ben wel benieuwd hoe hij dat oppakt

Intervallen op 5' zijn helemaal prima toch muppetmayo? En een keer "te" hard lopen is ook weleens een mooie training.

Ben je weer een beetje opgeknapt sv? Nog even doorbikkelen, het is weer bijna vakantie.

Die prerun ziet er wel mooi uit Tiggs. Woon je daar in de buurt?
De burger ziet er lekker uit, alleen daarvoor zou je het al doen.

Welk tempo ben je voor aan het trainen Wdj?

Ik heb vorige week woensdag voor het laatst gelopen. Ik was niet helemaal fit, dus klein rondje van 5km gedaan. Vrijdag was ik nog minder fit en zondag werd ik echt ziek. Met pillen blijft ik het overeind en kan ik de hoognodige dingen doen zoals de beesten verzorgen en werken, maar daarna is mijn batterij echt leeg en wil ik naar bed.
Gisteren ook nog mijn oudste merrie in laten slapen. En ondanks dat dit in de lijn der verwachtingen lag geeft het toch weer een extra til in je herstel.
Ik geef het nog een weekje en hoop dan weer iets te kunnen gaan doen. Heb nu echt pap in mijn benen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 16:56

Ach BM, wat sneu. Sterkte met het verlies. En beterschap ook. Alles tegelijk zo.

Samantha, toch jammer als iemand waar je zo tevreden over bent ermee stopt.
Ik zei de laatste keer tegen mijn sportmasseur dat als hij ooit besluit naar de andere kant van het land te verhuizen, ik er wel een dagje uit van maak iedere anderhalve maand. Ik kan toch niet zonder hem haha.

Hier ook niet grlopen. Vreselijk moe en mijn kat is vermist sinds vanmorgen, dus ik heb rondjes door de wijk gewandeld -O-

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 17:52

Aah jeetje Busy, sterkte. En beterschap, inderdaad alles tegelijk zo.

Aah jeetje Goof, hoe kan dat nou? Is ie ontsnapt of geschrokken? Hopelijk vind je m snel zeg!

we waren eigenlijk nog niet echt gestart. We zouden 1 dec starten, maar ik ben nu soort van geblesseerd . Er stonden wel wat trainingen ingepland maar gebaseerd op herstel.
Hij had al eerder aangegeven dat hij weer bij SMA in dienst ging en daar via hun de schema’s zou doen, dat zou dan ong 75 euro worden ipv 50.
Maar nu dus ook dat hij stopt. Gaat dus allemaal beetje rommelig zo.
Maar ik begin in januari met marathon lopen op zondag via AV, dus voor nu vind ik het prima. Kan anders altijd nog een andere trainer om advies vragen voor 1-2 trainingen per week.
Maar als ik op dinsdag een interval loop bij AV, zaterdag ook zoiets of tempo duurloop, en zondag de lange duurloop. Dan zijn de 1-2 trainingen die overblijven herstel of easy loopjes toch?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 21:26

germie schreef:
Mooie omgeving. Zijn die laatste 2 dronefoto's? Of kom je echt zo hoog? En ik word getriggerd door die 2 torens, kun je daar ook in? :D

Dat rennen naar beneden ziet er glad uit. Of viel dat mee?
En je had het over een drama met parkeren, kon je dan niet goed bij de start komen?

Die ik bedoelde is op 1 maart volgend jaar. Dus dat is wel een andere, die wordt georganiseerd door Galazo. Maar zelfde gebied. Daarom dacht ik dus dat je dan pas ging lopen.

Heb je ook magnesium olie? Dat is niet duur, ook te koop bij Kruidvat en men zegt dat het helpt. Het is zo'n baat het niet, schaadt het niet middeltje.

Geen idee van die torens, heb ze alleen gezien.
het zijn drone foto's denk ik
Het Parkeerveld stond vol, je moest daarom ergens anders parkeren, 2 km lopen van de start. Ik was iig warm toen ik aankwam :')

Het was spekglad op sommige stukken omdat je door een enorme laag modder moest.
Als het van galazo is, blijft ik liever weg :') .
Dat is nog wel eens te proberen die magnesium olie.

Dankjewel Samantha. Ja ik zag die foto en ik dacht, dit is echt hoe ik me voelde.
Mijn knie voelt nu wel al weer iets beter maar nog steeds wat dik en warm. Ik doe het rustig aan verder.
Ik vond het ook heel gek dat je niet kon uitstappen. Ik had voor kunnen kiezen te wachten. Dan had er na ongeveer een uur iemand geweest en had ik nog 3 km moeten lopen... Het regende en was niet super warm. Ik heb er dus op advies van hun voor gekozen om uit te lopen.

Balen dat je nog pijn hebt Samantha en nu ook je trainer die nog stopt. Erg jammer! Kan hij niet evt iemand anders adviseren? Of wat je zegt, als je 3 met de loopgroep loopt, zou ik het ook gewoon even zo laten.

BusyMissy beterschap. Het zit je niet mee de laatste tijd zeg. Hoe gaat het verder met je?
Hopelijk knap je snel op.

Ownee Goof hopelijk duikt hij of snel op!

Hier verder dus ook weinig activiteit. Was ook gepland moet ik zeggen ivm drukke agenda's. Morgen sportschool en wil ik even een heel klein stukje rennen om te kijken wat ik erbij voel zodat ik duidelijke informatie heb voor de sportfysio.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-25 16:10

Goof wat een stress dat je kat vermist is, is hij alweer terecht? Lijkt mij echt een nachtmerrie, ben blij dat onze een binnenkat is. Ik duim dat hij niet aangereden is of iets dergelijks. Is hij gechipt?

Leonie die terhills trail is pittig zeg, hoe is het nu met je knie? Echt raar dat je niet kon uitstappen, daar moeten ze toch over nadenken van tevoren? De foto's vond ik wel echt tof, ze vertellen je verhaal precies.

Busy wat een dubbel gevoel, wel een soort van afsluiting zo. Ben je wel toegekomen aan rouwen? Je praat er zo 'makkelijk' over. En ook nog je merrie laten inslapen, je krijgt aardig wat voor je kiezen zeg. Sterkte.

Samantha wat goed dat je nog steeds je trappentraining doet.

Wdj wat leuk dat je je eerste halve gaat lopen! Komt vast goed zo met de trainingen als je samenwerkt met een professional.

Germie waarom hou je het niet bij die twee rondes? Zonde als je er eentje helemaal moet wandelen.

Sorry als ik op iets vergeten ben te reageren.

Ik ben weer wat opgeknapt, maar ik kamp nog steeds met erg weinig energie en ook is mijn buik nog steeds niet helemaal in orde. Rusthartslag nog hoog en veel stress in mijn lijf. Op vrije dagen doe ik steeds dutjes en ik tel heel hard af naar de kerstvakantie.
Intervaltrainingen lukken nu even niet en heb de afgelopen anderhalve week weinig gelopen. Ik kreeg na het lopen meteen niet-herstellende slaap. Zaterdag heb ik een trail van 30km, ik twijfel nog of ik die ga lopen. Ik heb er wel heel veel zin in, want het is in de Achterhoek en daar ben ik heel graag. Dus als ik ga, wordt het slakkentempo, maar dat is niet erg.

Maar goed, vandaag een kortere etappe van het Veluwe zwerfpad gedaan met mijn zusje (van Kootwijk naar Hoog Soeren). Ik had daar erg naar uitgekeken. Lopen ging zwaar, maar toch wel weer gezellig. Vanmiddag drie kwartier geslapen om bij te tanken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 16:26

Mooie route! Ik wil er ook eens een deel van lopen of wandelen.

Even kort: mijn kat kwam gisteravond aanrennen gelukkig <3
Hij is ook binnenkat, kent de wijk verder ook niet. Hij was ontsnapt en is 13 uur weg geweest.
Mijn stresslevel joh 8)7

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-25 16:45

Ahhh gelukkig! Wat een opluchting!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 18:14

Dat lijkt wel iets dat je dan inderdaad zelf nog makkelijk in kunt vullen Samantha.

Zo te horen heeft iedereen het druk zo aan het eind van het jaar.
Zo op de foto kun je wel goed zien dat jullie zusjes zijn sv! Mooie route hebben jullie gelopen.

Ik ben redelijk nuchter maar ook snel emotioneel en dat durf ik ook toe te laten, dus ja ik kom zeker aan rouwen toe. Huilen is echt mijn uitlaatklep en dat doe ik echt nog regelmatig, op de meest ongemakkelijke momenten wanneer iets me weer triggered.
Maar ik ben ook gewoon ontzettend dankbaar dat ik mijn dieren en ouders zo ontzettend lang in mijn leven heb mogen hebben, dat geeft troost.
Verder is de vermoeidheid en nu het niet fit zijn ook een stuk van de rouwverwerking, dat vraagt gewoon enorm veel energie.
Nog 2 weken door buffelen op het werk en dan hoop ik een paar weken tijd te krijgen voor mezelf tot aan het nieuwe jaar. Ik ben er wel aan toe.
En dan hopelijk weer een beetje frisser het nieuwe jaar in.

Wat een opluchting dat je kat weer terug is Goof! Zo ellendig wanneer je in die onzekerheid zit.
Onze katten zijn gelukkig graag thuis. Ze kunnen naar buiten als ze willen, maar zitten ons eigenlijk altijd op te wachten totdat we thuiskomen en blijven dan gezellig bij ons binnen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 18:28

Fijn dat poes er weer is, Goof! *\o/*

Ik probeer na het weekend weer bij te lezen. Retedruk op het werk maar het einde is in zicht.