Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 16:08

Jullie zitten samen in een enorme k*'t situatie. Jij echt ziek en kan weinig. Daarnaast vele tegenslagen qua overlijden dierbare familie en huisdieren.
Dit gaat jullie beide niet in de koude kleren zitten.

Ondanks ik weinig reageer lees ik altijd mee vanonder een steen.
En wellicht is het vanaf de zijlijn, en niet ziek anders te relativeren.
Maar ik snap beide partijen.
Zijn grote onmacht in alles, en vermoed geen prater. Ik heb ook zo'n man die snel eerder veroordeeld en sneren geeft dan openlijk praat.
Jij die op standje overleven staat (wat 1000% begrijpelijk is) wil genieten. Paardrijden, wedstrijden is je grote passie.
Iets wat voor hem minder makkelijk te begrijpen is. Zeker nadat je er al een paar keer flink bent afgevallen.
Voor ons ruiters is dat een part of the game. Voor niet ruiters wellicht niet te begrijpen dat je dat risico neemt. En vanuit dat onbegrip hij zo reageert.
Ik praat hiermee zijn botte gedrag echt niet goed, zeer zeker niet! Puur de andere kant bekijken.

En ja ik snap jou zo goed, paardrijden zit in je bloed.
Ik heb onlangs mijn paardje laten inslapen. Ze was mijn grote vriendin, mijn meissie mijn alles (naast mijn man en kinderen).

Maar omdat ik lichamelijk niet goed meer in elkaar zit besloten geen paard meer te nemen.
Maar na jaren en jaren dagelijks naar mijn paard te gaan had ik niks meer. Op stal komen deed me vreselijk zeer.
Thuis was ik echt niet de gezelligste. En mijn man deed onwijs bot en banketstaaf. Veel rot opmerkingen erover. Ondanks hij ook echt van slag was en haar onwijs miste.
Face to face praten is niet aan mijn man besteed. Maar heel stom, via de telefoon weer wel. Dan waren er geen verwijten en rot opmerkingen. En kon hij het wel onder woorden brengen dat het hem ook zeer deed mij zo te zien.
Hij hoopte oprecht dat ik weer voor een paardje zou gaan, en zei al. Als het te zwaar word geef je maar een gil, dan ga ik mee en doe ik het.

Ik zeg niet dat her voor je man werkt, maar misschien praat hij ook via de telefoon makkelijker dan face to face.

Ik hoop oprecht dat jullie er samen uitkomen en een manier vinden waar jullie kunnen communiceren zonder verwijten naar elkaar.
Jullie zijn samen zo'n leuk stel. Jullie moeten samen oud worden.

Dikke knuffel voor jullie

BeFunny

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 16:02

Jeetje ik had dit even helemaal gemist.

Je hebt wel pech zeg. Hoe gaat het nu met je?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 21:21

Ook ik denk aan je Britt.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-25 08:33

Afspraak psycholoog is verzet naar 19/12…

Hij was ook nog eens onze huwelijksverjaardag vergeten, als je zoekende bent in je relatie zou ik net extra moeite doen…

Er zijn steeds meer kleine dingen waar ik me aan stoor…

Hij doet wel de was, die ik dan probeer te plooien…

En verder loopt die de hele dag te zuchten… ik mag dat niet want au of zuchten is zagen en klagen…

Moeilijk dus…

Mijn ribben, daar doen vooral de spieren pijn en nog 1 rib. Bukken en heffen, arm omhoog doen, die dingen zijn wel pijnlijk…

Gelukkige heb ik men visjes nog, 1 is overleden maar ik heb alles veranderd, met hulp van mama maar ik ben er heel blij mee!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-25 11:10

Verder over het ziek zijn.

We hebben het verder over de bijwerkingen gehad en dan vooral die stomme knieen, daarvoor is medrol opgestart aan 4mf, was ik net beginnen afvallen.

Gisteren zijn de neurologische psychologische testen besproken en daar komt uit dat ik met alles testen op de ondergrens zit… dus het is nu ook bewezen dat ik niet door de stress of andere factoren iets vergeet of omdraai,…
i’ve got chemobrain
En thuis… hij doet zijn best om overal mee naartoe te rijden maar van intimiteit of lieve woordjes is er niets…
Eigenlijk heb ik echt veel redenen om te gaan omdat ik met respect behandeld wil worden, geen leugenaar wil genoemd worden en al zeker geen last!
Maar jullie willen niet weten hoe hard ik hem zou missen, hoeveel hartzeer ik zou hebben, dan zou ik echt ‘alleen’ over blijven heb ik het gevoel… iedereen heeft zijn eigen leven en wij hebben dat van ons maar vrienden komt niet vaak op bezoek dus dan zit ik heel vaak op mezelf… ik hou echt immens veel van hem

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 12:46

Britt, komt tijd komt raad. Je hoeft niet nu te besluiten. En Kerstmis/ december tijd is vaak een moeilijke periode voor stellen die het niet zo vanzelfsprekend leuk hebben meer.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 13:15

:(:)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 13:21

Ook voor jou een dikke knuffel in deze zware tijd :knuffel:

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 22:07

Knuffel vanaf hier ook Brit. Ik hoop dat jullie ondanks alles wel fijne feestdagen hebben en nog een beetje met elkaar het hebben kunnen vieren.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-25 23:31

We zijn nog samen maar alles voelt apart…

We hebben met de familie gevierd maar niet als koppel met de familie, geen handen die even strelen, geen vluchtig kusje, zelf niet toen hij mij cadeau kreeg… het zit in kleine dingen die mij pijn doen…

En intussen is er nog zoveel meer veranderd..

mijn honden zijn naar mijn ouders want hij reageerde zich af op mijn honden, niet dat hij ze echt kwaad gedaan heeft maar in mijn ogen mag een kind of een dier nooit het slachtoffer zijn!

Dit was na ons psychologisch gesprek… waar ik ook telefoon kreeg van de huisarts dat ik naar spoed moest, zeker die dag, ik had bloedproppen opgehoest, hoestte ook een beetje, bij de bloedresultaten zagen ze een afwijkende waarde wat kon wijzen op een longembolie…

Ik ben zelf naar spoed gereden want hij ging geen uren in het ziekenhuis zitten voor niks… dus ik ben naar mijn ouder gereden, half uur van thuis en 5 min van het ziekenhuis… papa heeft mij en mama afgezet en zij heeft mij gezelschap gehouden… in overleg met mijn behandelend ziekenhuis hebben ze me laten gaan, de behandeling kan deze waarden beïnvloeden… ik ben dan vanaf mijn ouders naar huis gereden en er is tot de dag van vandaag nog nie gevraagd hoe het is geweest…

gelukkig ben ik nog gewoon ‘goed’ en ben ik niet terug moeten rijden.

De dag nadien hadden we een etentje met mijn nicht en man… hij is niet mee geweest… maar ik ben gewoon zelf gegaan…

Met kerstavond ging het nog het ‘beste’, ik zette weer een stapje richting hem, door hem wel te kussen voor mijn cadeau (ook al was dit snel snel gekocht omdat ik een cadeau had en dan heeft hij maar snel een bon van de ej dus niets persoonlijk maarja komt altijd van pas), wreef eens over zijn been maar ik krijg niets terug voor deze kleine stapjes richting de juiste weg… de afstand blijft eerder groeien…

Ik ben echt moe, op,… ik wil geen stappen of stapjes meer zetten zonder resultaat… mijn honden zijn al weg voor eigen best, zijn pup zit hier alleen, waar ik voor zorg of mee neem…

Ik ben het zoooooooooo beu.

En intussen mijn slak ook nog dood… stom maar op zo’n momenten raakt dit mij ook.

Mijn koppie is terug rood. Nood aan verandering…

Afbeelding

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 23:37

Lieve Britt, jij verdient beter dan dit. Ik snap dat je niet ook nog een scheiding erbij kunt/wil hebben maar dit vreet toch ook? Mss mag ik het niet zeggen, maar dit is toch geen relatie meer? Voor wie blijf je nog bij hem? Als hij je al niet eens meer naar het zh wil brengen, dan is er toch niks meer samen?

Ik hoop niet dat je beledigd bent dior wat ik zeg, maar ik vind het zo naar en verdrietig voor jou. Jij verdient lieve mensen om je heen. Die om je geven en je helpen

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-25 23:40

Siers83 schreef:
Lieve Britt, jij verdient beter dan dit. Ik snap dat je niet ook nog een scheiding erbij kunt/wil hebben maar dit vreet toch ook? Mss mag ik het niet zeggen, maar dit is toch geen relatie meer? Voor wie blijf je nog bij hem? Als hij je al niet eens meer naar het zh wil brengen, dan is er toch niks meer samen?

Ik hoop niet dat je beledigd bent dior wat ik zeg, maar ik vind het zo naar en verdrietig voor jou. Jij verdient lieve mensen om je heen. Die om je geven en je helpen

Nee hoor, zou ik iemand raad geven in ‘mijn’ situatie zou ik hetzelfde zeggen..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 00:34

Lieve Brit. Zoals je weet ben ik en mijn partner uit elkaar nu iets meer dan een jaar. Ik ben alleen nu. En alle mensen om mij heen ben ik letterlijk verloren.
Maar ik heb mijn waardigheid behouden ;) en ik voel me nu minder eenzaam dan de laatste maanden tijdens mijn relatie.
Dat was een gebed zonder einde.
Ik wil niet zeggen dat je weg moet gaan bij je echtgenoot.
Maar ik lees je zo vaak dingen zeggen waaruit ik opmaak dat je uit angst om alleen achter te blijven bij hem blijft. Ik kan er naast zitten natuurlijk maar als dat het is kan ik je uit persoonlijke ervaring vertellen dat je als je alleen bent niet minder waard bent als mens. Ik heb geen spijt van het uit elkaar gaan. En begrijp me niet verkeerd ik huil er nog steeds om vooral om de manier waarop en 22 jaar mijn maatje te zijn verloren maar ook ik verdiende beter en kon zijn sores en vooral een andere vrouw er niet bij hebben.
Laat je angst niet bepalen.
Zoals ik het lees gaat jou partner echt niet leuk met jou om of met je dieren die jou troost kunnen bieden en die zijn nou niet bij jou.

O èèn van de dingen die mijn ex zei was "ik wil geen mantel zorger zijn" Hij zag mij dus ook als last terwijl ik alles deed in huis. Er was natuurlijk nog veel meer maar het tot last zijn wat je niet bent maar zo wel gezien worden door zekere figuren daarvan weet ik precies hoe dat voelt.

Ik gun jou beter dan dit.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 09:16

Wat rot Britt, het klinkt heel eenzaam op deze manier…

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 09:24

Britt, je brengt je honden in veiligheid bij je ouders.
Wanneer breng je jezelf in veiligheid?
Want veiligheid duidt niet uitsluitend op fysiek maar ook op emotioneel.

Het leven is kort, daar weet jij alles van, ga alsjeblieft genieten van iedere dag! :(:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 10:12

Lieve Britt, jij en jij alleen bepaalt of en wanneer eventueel je de stekker trekt uit jullie relatie. Zijn in een slechte relatie geeft eenzaamheid, scheiden ook. Ik ben lang geleden ook gescheiden.
Net als BeFunny deed de scheiding zeer, ik had die keuze gemaakt, maar de vreugde was groter want het opbouwen van mijn leven kon beginnen.
Ik begrijp je dus heel goed. Als je gaat scheiden zorg voor iemand die je goed van advies kan dienen, want je hebt woonruimte nodig, inkomsten etc etc.
Wellicht dat je ouders hierin iets voor je kunnen betekenen.
Wat je ook kiest, ik wil je een advies geven. Pak je leven in je eigen hand. Kies je om te blijven, prima zorg dan voor een manier waarop het leefbaar is. Want het is jouw keuze om te blijven en verwacht niets meer van je man.
Als wil scheiden, doe dit dan niet impulsief
Ga je informeren, zoek psychische en praktische hulp (maatschappelijk werk?) en ga ervoor!

Probeer je leven weer in eigen hand te krijgen. Ja die poedersuiker heeft je te pakken, helaas is dat een feit. En natuurlijk ben je woedend daarover. Alleen de mate waarin die je geestelijk te pakken heeft daar ligt wel nog een keuze cq gevecht. Lichamelijk komt of is gekomen wat komt. Meer als je nu doet om in remissie te blijven kun je niet en dat doe je goed.
En natuurlijk raakt het je ook geestelijk. Maar daar liggen wel nog keuzes zolang je dingen kunt doen. Namelijk de keuze "hoe je met je ziekte omgaat".

Ik wens je heel veel wijsheid en sterkte en ook lieve mensen om je heen (ouders, vriendinnen )toe , waar je mee kunt sparren over "hoe nu verder".

Als ik iets heb geschreven dat je kwetst of waar je boos om bent dan spijt me dat oprecht. Ik ben zeer met je begaan en het komt uit een goed hart! Ik geef je een welgemeende knuffel en ik vind het allemaal heel poedersuiker voor je.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 11:00

Ik denk dat voor jouw man de relatie over is en dat hij wacht tot jij de stekker eruit trekt.
Het staat namelijk niet zo goed om de relatie te verbreken als je vrouw kanker heeft en ziek is.
Als je je afreageert op de honden van je vrouw, niet meegaat naar de spoedeisende hulp en dan ook nog niet eens vragen hoe het nu gaat?
En dan die talloze andere kleinere en grotere dingen die je hier benoemd hebt.
Ik vind het echt heel akelig voor je.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 11:06

thequeensmum schreef:
Ik denk dat voor jouw man de relatie over is en dat hij wacht tot jij de stekker eruit trekt.
Het staat namelijk niet zo goed om de relatie te verbreken als je vrouw kanker heeft en ziek is.
Als je je afreageert op de honden van je vrouw, niet meegaat naar de spoedeisende hulp en dan ook nog niet eens vragen hoe het nu gaat?

Zo was het bij mij iig wel. Alleen had die van mij nog even willen wachten want hij wilde niet dat bekend werd dat hij een ander had maar ik kwam erachter. En hij had ook gedacht die gaat toch dood en als dat een beetje snel had gebeurd dan kreeg hij alles van mij. Had hij zakelijk ook geen problemen en zou het volledig geaccepteerd worden dat hij daarna een nieuwe relatie kreeg. Dan was hij de goede partner die zijn vriendin aan kanker was verloren. Als ik eraan terug denk dan denk ik wat heb ik in een toxische situatie gezeten en ik herken wat dingen die Brit omschrijft. Maar zij is de enige die voor zichzelf kan opkomen en de enige die de keuze voor zichzelf kan maken. Dat heeft Pien heel mooi omschreven. Wat ze ook kiest of doet hopelijk kiest ze wel voor zichzelf.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 11:33

thequeensmum schreef:

Misschien wel.
Misschien niet. Misschien gaat hij ook kapot aan de situatie. Is dit een copings mechanisme (een slechte), weet hij het ook allemaal niet meer.

Als ik het zo lees zit er een heel groot gat tussen jullie communicatie.
Weet hij jouw verwachtingen bijvoorbeeld?

Maar... voor jezrlf kiezen is altijd goed!
Sterkte.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 11:46

Wel lekker makkelijk. Als dat zo is. Hij weet het even niet meer en dan is het ok of acceptabel om je schofterig te gedragen tegen je partner met kanker? En al best een hele tijd. Er is ook al relatie therapie. Brit loopt al op haar tenen en wordt zo alleen maar verder gesloopt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 11:57

Het is niet lekker makkelijk, niet voor hem en niet voor haar.

Heel verdrietig om te lezen dat je je zo voelt Britt, maar we hebben geen idee wat er door haar man heen gaat want we horen maar 1 kant van het verhaal hier.

Veel sterkte en wijsheid Britt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 12:24

Waarom ga je zelf niet met jouw hondjes een poosje logeren bij je ouders? Kunnen jullie allemaal effe tot rust komen weg van elkaar en wie weet, misschien blijf je daar voorgoed of misschien keer je alsnog terug naar huis maar dan ben je tenminste wel bij je hondjes die ook recent nog maar ziek geweest zijn en hun baasje ook liever niet missen.

Een beetje rust en afstand zou jullie allemaal wel goed doen denk ik.

En als je op logement ga, doe dat dan op vriendelijke voet tov je man en niet als actie op zijn gedrag maar leg het uit als even rust willen van alles en dan met frisse blik naar de situatie te kunnen kijken, zo is er nog niets beslist of zijn er geen bruggen opgeblazen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 13:51

BeFunny schreef:
Wel lekker makkelijk. Als dat zo is. Hij weet het even niet meer en dan is het ok of acceptabel om je schofterig te gedragen tegen je partner met kanker? En al best een hele tijd. Er is ook al relatie therapie. Brit loopt al op haar tenen en wordt zo alleen maar verder gesloopt.

Dat is precies niet wat ik zeg.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 15:11

Little_Gift schreef:
Waarom ga je zelf niet met jouw hondjes een poosje logeren bij je ouders? Kunnen jullie allemaal effe tot rust komen weg van elkaar en wie weet, misschien blijf je daar voorgoed of misschien keer je alsnog terug naar huis maar dan ben je tenminste wel bij je hondjes die ook recent nog maar ziek geweest zijn en hun baasje ook liever niet missen.

Een beetje rust en afstand zou jullie allemaal wel goed doen denk ik.

En als je op logement ga, doe dat dan op vriendelijke voet tov je man en niet als actie op zijn gedrag maar leg het uit als even rust willen van alles en dan met frisse blik naar de situatie te kunnen kijken, zo is er nog niets beslist of zijn er geen bruggen opgeblazen.

Britt dit vind ik een wijs advies van Little Gift. Zeker het overdenken waard.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 15:17

Ik vind dat ook een heeel goed advies van Little gift.
Soms is het goed om even adempauze te hebben dat kan voor jullie beiden goed zijn.