Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 20:28

Mijn HRV is de laatste vier weken keurig evenwichtig. Is de laatste week ook lekker stabiel maar m’n body battery komt de laatste week niet hoger dan 60% terwijl ik wel redelijk m’n nachtrust pak.
Heb zelf het idee dat het komt door een project op m’n werk. Brengt toch meer stress met zich mee dan ik dacht.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-25 21:10

Leonie die kunst van het leuk vinden is nog niet gelukt, ik moet er eigenlijk weer mee beginnen, maar werk kost me erg veel energie op het moment. Die steek ik dan liever in het lopen.
Heb je alweer pace klussen staan?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 21:25

Even kort, over de kwart marathon in Rotterdam: je 10 km doorkomsttijd wordt daar ook vastgelegd.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 08:27

Heerlijk Samantha zo met het zonnetje nog even <3 Er staat voor de CPC nog nergens een officiële opening voor inschrijven online, maar veel mensen roepen idd vandaag. Ik hoop dat het lukt, tof dat je de halve gaat doen (met pacer Leonie voor een gezellige run en als toetje een mooie nieuwe PR O:) )

Goof mijn HRV vliegt van hot naar her :') Maar dat komt bij mij ook vanwege slecht slapen, dus ik probeer er maar zo min mogelijk naar te kijken. Is het misschien een combinatie van dagen die korter worden, druk op werk etc? Wel vervelend.

Leonie87 wat leuk om te zien dat je zo enorm vooruit bent gegaan in al die jaren. Resultaat van jaren lang consistent trainen (en ook ik ben jaloers op je consistente krachttraining ;) ), mag je heel erg trots op zijn!
Ging bootcamp gister nog een beetje? Ik vind dat altijd zo leuk om te lezen he, al die energie van jullie. Even een rustig rondje uitlopen, dat is dan vervolgens op een mega snel tempo :')

Puera wat balen van de stress op je werk. Is het eind van het project al in zicht?

Tiggs gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/* Y)(^)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 09:33

Gefeliciteerd Tigss! *\o/*
klopt wel dat je doorkomsttijd er wel is, maar dan moet je wel nog door erna :') . Zou ik om die reden dus niet voor kiezen.

Puera die bodybattery vind ik altijd wel een bijzonder ding hoor. Ik heb nu een tijd met mijn oude horloge gelopen en die snapt er echt niks van. Dan is de techniek wel verbeterd maar echt accuraat zou ik het niet willen noemen.

Sv ik kan me ook voorstellen als je begint met alleen in de gym oefeningen doen, dat dit niet leuk is. Ik ben begonnen met bootcampen met een super leuke groep en leuke trainer. Dat maakte dat er langzaam in mee getrokken werd en het daardoor steeds leuker ben gaan vinden. Ik ken dan inmiddels ook veel mensen in de gym en de trainers kennen mij ook goed en zijn nu dus collega's geworden. Het is soms ook gewoon te gezellig :') . Ik ga wel altijd trainen hoor! Niet dat ik uiteindelijk alleen maar heb staan kletsen, maar mijn bezoek duurt soms wel een tikkeltje langer dan nodig.

Wat betreft Pacen is het even rustig (alsof ik er 20 gedaan heb _O- ). Heb me wel voor enkele weer aangemeld maar dat is allemaal pas volgend jaar. Even afwachten waar ik heen mag! Zijn natuurlijk ook niet mega veel events met pacers en hele marathon pacen mag/kan/wil ik nog niet dus die vallen af.
Ook ga ik in januari mijn eigen marathon schema in dus dan moet heb ook maar net passen. De CPC zou er mooi in passen.

muppetmayo ik liep dus eigenlijk altijd max 10 km. Vervolgens heb ik 3 jaar lang helemaal niet gelopen. Door een knieblessure, toen een zwangerschap en toen een bekken dat het niet zo grappig vond. Ben dus eigenlijk pas weer sinds 2 jaar nu aan het lopen. Maar bij de atletiekgroep zitten veel mensen die gewoon pas op hun 40ste of 50ste begonnen zijn en super snel zijn. Het is ook een stukje aanleg.
Bootcam heb ik echt beetje rustig aan gedaan. Wel alles netjes gedaan maar we waren als duo bijna als laatste klaar := Mijn hoofd wilde wel maar alles in mijn lijf voelde moe. Ik heb ook wel echt een hele pittige week achter de rug. Vandaag rust :7

En super leuk, ik heb op de valreep nog een ticket voor de Terhills kunnen scoren! *\o/* Dus 7 december 30km en 700D+, voor het eerst helemaal alleen! (in hoeverre je alleen loopt bij een trail). Vrijwel geen hoogtemeters getraind de afgelopen tijd dus het zal wel echt afzien worden maar zoveel zin in!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-25 10:19

Tof leonie! Lijkt me een geweldige trail. Denk ook met veel modder.
Hopelijk lukt die cpc als pacer.
Ik ga niet naar de sportschool hoor voor kracht, we hebben thuis wat spul waar het eventueel mee kan.

Tiggs van harte gefeliciteerd en een fijne dag!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 10:24

Gefeliciteerd Tiggs!

Ik vind de sportschool dus eigenlijk wel leuk. Als ik meer tijd zou hebben zou ik elke dag zowat wel willen haha.

Leuk Leonie, uitdagende trail.

Ik krijg via de AV de vraag of ik mee doe aan een cross volgend weekend. Hmm klinkt best pittig.
Ga 31 dec ook een cross doen daar, die is deels door mul zand, zal deze ook wel zijn.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 11:42

Oh jee, ik heb nu alweer een achterstand opgebouwd met meeposten. :')
Maar een heel goed teken dat het hier zo druk is, dat betekent dat er veel wordt gerend *\o/* Of juist niet en iedereen zit achter het beeldscherm >;)

Leonie, 'gewoon lopen en genieten' sluit ik me helemaal bij aan! Echt zo leuk om te zien hoe jij van korte afstanden en vasthouden aan snellere tempo's bent uitgegroeid tot kilometervreter (en nog steeds een razendsnelle). En ik voel me vereerd dat ik je heb mee kunnen slepen op die langere afstanden. Dat je nu je eerste 30 afstand zonder mij gaat lopen voelt bijna alsof ik mijn jong mijn nest uit zie vliegen. Grapje, ik vind het vooral hilarisch dat ik tot nu toe al jouw 30 afstanden op Marathon Rotternam na ben mee geweest. _O-
Ennuh: ik heb dus toch niet zo licht getraind als wellicht bedoeld maar wel lekker. lukt jou dat ooit?

Goof, jammer dat je caravan weer in winterslaap gaat! Al heb je denk ik met deze warme november er nog best lang van kunnen genieten? Ik duim ook voor je dat de behandeling bij de pijnpoli gaat helpen.

Wdj, wat een leuk event door de botanische tuinen! Ik moet soms wat beter opletten wat er bij mij in de buurt wordt georganiseerd zo te lezen. En gefeliciteerd met je 10 km onder het uur! Mooi doel om naartoe te werken, dat gaat zeker lukken als je een weekvolume van 35 km aan kan tikken.

Muppetmayo, jaa je hebt het gedaan *\o/* En niet zonder slag of stoot, maar je kan gewoon meer dan een uur achter elkaar rennen, hoe tof is dat? En opbouwen naar je eerste 10 km is echt niet niks. Ik kan ook niet uit bekertjes drinken, ook niet met het leuke tuutje, ik gooi het over mezelf heen of ik verslik me, dus ik neem altijd mijn eigen softflasks mee. :')
Wat betreft trailen: gewoon gaan doen. Het vraagt meer van verschillende spieren door de wisselende ondergrond, maar de impact is een stuk milder dan de monotone hardere impact van asfalt. Je moet wat handigheid ontwikkelen in technische stukjes, maar dat train je terwijl je het doet en je word er hartstikke sterk van. Dus lekker gaan trailen! Na mijn eerste 10 km op de weg (okt 2023) was van mijn volgende officiële event een trailrun van 14 km (dec 2023). Daartussen liep ik al af en toe in het bos. Ik denk dat je zult merken dat het veel leuker is om onverhard te lopen, doordat je minder bezig bent met tempo, maar meer met lekker lopen. Die 13,5 km gaat helemaal goedkomen!

Lisitano, bah, wat vervelend van de vermoeidheid en krampen! Wel echt geweldige foto's die ik altijd van jou en Meeko voorbij zie komen, ook op insta/strava!

Samantha, geen zolen in je schoenen, hoe had je dat niet door? _O- Wel fijn dat dat de verklaring was. Ik loop ook op eigen zooltjes en maak wel eens de fout ze te vergeten (in al mijn schoenen zitten dus ook standaard geen zolen), maar ik heb dat na 2 passen wel gelijk door. :')

Eefsel, gaat vast goedkomen je eerste 5 km aan één stuk!

Puera, jij bent ook lekker aan het trainen! Ik lees niet zo consistent mee, maar wel altijd de indruk dat jij consistent aan het trainen bent. :D

Supervixen, wat tof van die tracker zeg! Ben benieuwd of ze ergens de resultaten gaan delen, dat is wel enorm interessant natuurlijk. En weer prachtige plaatjes zoals altijd. <3

Mijn HRV is de afgelopen 2 maanden ook aan het kwakkelen. Ben ook echt goed ziek geweest met koorts eind september, maar ook daarna in oktober zat mijn hrv nog even flink in het rood met hoge rusthartslag. Nu weer een paar weken groene HRV, maar sinds deze week toch weer aan het kelderen met hogere rusthartslag en stress tijdens mijn slaap. Maar goed, ik ben op het moment ook een beetje overspoeld met werk in combinatie met mijn fulltime studie. :=
Ik baal ook dat ik niet graag in het donker ren na 18:00 vanuit mijn huis, is niet echt ontspannen in mijn wijk of langs de kanalen waar ik normaal loop. Moet het daardoor tussen studie en werk proppen wat ook nogal druk voelt.

Ik was afgelopen weekend op Schiermonnikoog en deed mee aan de Devil's trail 30 km! 3 vrienden van me deden ook mee, maar we liepen allemaal ons eigen tempo. Ik zat ook als enige in het eerste startvak. Één vriendin was ervan overtuigd dat ik een podiumplek ging lopen, ik niet zo, maar toen een andere vriendin de tijden van de vrouwen van vorig jaar opzocht dacht ik toch wel een kans te maken met mijn huidige tempo. Dus hoppa, beetje vooraan gestart. Dat was uiteindelijk niet slim, want die mannelijke koplopers gingen leip snel van start. Heel dom de eerste 2 kilometers daar te veel in meegegaan en op 4:50 gelopen, sloeg echt nergens op. Eigenlijk heel erg zonde, want als ik rustiger was gestart had ik echt sterker kunnen lopen richting het einde en was ik denk ik op een snellere tijd uitgekomen. Ik merkte nu dat ik leegliep, terwijl ik normaal een dieseltje ben en juist de 2e helft vlotter loop. Maar goed, zo aan kop lopen is ook nog nieuw voor me en ik wilde vooral lekker lopen, dat is op zich wel gelukt op een paar taaie-slappe-benen-momenten na! Er zat 1 vrouw voor me, die heb ik tot het einde kunnen zien, maar net met een afstand ertussen dat ik niet ging proberen die te overbruggen. De 3e vrouw was nergens te bekennen, dus daardoor wist ik al best snel dat mijn 2e plekje vaststond. Dat vond ik wel fijn, want daardoor hoefde ik er niet zo mee bezig te zijn, hoorde later van de 1e vrouw dat zij wel gestresst was omdat ze wist dat ik vlak achter haar zat, oeps. :=
Toch wel heel leuk om op een podium te belanden. :D En ik liep deze trail een jaar geleden ook, heb hem nu exact 30 minuten sneller gelopen, dus dat voelt ook wel als een hele toffe progressie.
En ik had nog een trots momentje. Er stonden supporters langs de weg en zij riepen 'je staat 2e meisje!!!!', toen flapte ik er gelijk uit als reactie: 'vrouw, dankje!'. _O- Zelden zo'n scherp moment gehad. :') Zie je al voor je dat ze tegen een volwassen man 'je staat 2e jongetje!!!!' schreeuwen?? Ik weet dat ik vlechtjes heb en klein ben, maar ben toch echt 28 jaar hoor, geen 12. 8)7

Afbeelding

Parcours was weer lekker zwaar met alle duinen en half ondergelopen kwelder, maar ook heel veel leuke singletracks en het strand liep fantastisch! Hier zie je ook goed de afstand tussen mij en de 1e vrouw (in felgroene shirt)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn moeder en Méli waren bij de finish! Heel leuk, voor het eerst dat mijn moeder bij een finish was (ligt ook aan mij dat ik dan vergeet te zeggen zoiets toch wel leuk/belangrijk te vinden haha)
Afbeelding

Prijs was een mega suikerbrood en een borrelplank. :Y)
Afbeelding

De volgende ochtend gelijk weer gaan lopen, omdat ik er een beetje een bloktraining van wilde maken voor de UHUT100 eind november. Had wel echt spierpijn in de billen van al het mulle zand en korte duinklimmetjes. :') Maar was echt prachtig, stuk minder mistig dan de dag ervoor. <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daarna nog 13 km gewandeld met mijn vrienden, mijn moeder en de hond. Daarna waren mijn benen wel moe zeg maar. Méli trouwens ook. :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 11:53

Jeetje, 30 minuten sneller lopen in een jaar tijd, wat goed zeg! En een podiumplaats, knap gedaan.

Eerlijk, meisje is gewoon een koosnaampje, alleen maar leuk! Ik heb de leeftijd bereikt dat ik het alleen maar leuk vind als iemand me meisje zou noemen :j

Mmm, toch nog meer wisselende hrv's.
Ik ben alleen niet ziek geweest ofzo.
Vannacht weer volkomen waardeloos geslapen, werd doodmoe en met hoofdpijn wakker. Wilde hardlopen en vanmiddag met de honden op pad, maar ik hang nog steeds op de bank _O-
Mijn nek is ook nog steeds ruk, maar dat komt nu denk ik ook omdat ik slecht slaap.
Voor wie het vroeg; ja, dat kwam door een aanrijding een jaar geleden ja. Zoveel gevolgen heeft dronken in je auto stappen 8)7

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 12:03

Ik kom misschien wat meer geagiteerd over rondom de opmerking dan ik daadwerkelijk was hoor, mijn reactie was eerder droog en totaal niet boos. Maar ik ben het niet helemaal met je eens. Ja, het kan prima als koosnaampje en in bepaalde contexten helemaal leuk. Alleen het is ook echt zo dat kerels eerder als man worden gezien en aangesproken dan vrouwen, al helemaal binnen de context van (sport)prestaties en dat raakt voor mij wel aan het narratief van vrouwen nog niet als volwaardig zien of minder serieus nemen. En dat gebeurd vaak niet bewust, dat is juist iets onbewusts waardoor ik het mensen ook zeker niet kwalijk neem als het er zo even uit flapt, maar zou toch wel tof zijn als mensen zich daar wat bewuster van worden. :o

En belabberd zo'n kwakkelende hrv, dan is het fijner als je gewoon even goed ziek wordt en het dan klaar is. Goed om dan rustig aan te doen hoor!
En vreselijk waardeloos dat je nog steeds met de gevolgen leeft van die aanrijding. :n

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-25 12:07

Wat een bijleespost, respect.
Heel tof dat je zo snel hebt gelopen en een podiumplek hebt gehaald!
Heerlijke foto's zeg!
Heb je een soort brood gekregen ofzo?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 14:44

Wat een geweldig verslag met prachtige fotos van een mega goede prestatie Suliko <3 Zo knap dat tempo op die ondergrond. En 30 minuten in een jaar tijd. :wow: Zullen we dat in hivernal ook gaan doen? _O- _O- Snap wel dat je een beetje moe was hierna... :7
Suliko schreef:
Leonie, 'gewoon lopen en genieten' sluit ik me helemaal bij aan! Echt zo leuk om te zien hoe jij van korte afstanden en vasthouden aan snellere tempo's bent uitgegroeid tot kilometervreter (en nog steeds een razendsnelle). En ik voel me vereerd dat ik je heb mee kunnen slepen op die langere afstanden. Dat je nu je eerste 30 afstand zonder mij gaat lopen voelt bijna alsof ik mijn jong mijn nest uit zie vliegen. Grapje, ik vind het vooral hilarisch dat ik tot nu toe al jouw 30 afstanden op Marathon Rotternam na ben mee geweest. _O-
Ennuh: ik heb dus toch niet zo licht getraind als wellicht bedoeld maar wel lekker. lukt jou dat ooit?
Ja zo bijzonder he die reis van 10km/snelheidsduivel naar lange afstanden/ genieten/ tempo boeit me niet. En het voelt ook wel een beetje als uitvliegen hoor _O- . Vind eigenlijk alles boven de 15 km nog steeds ver en soms best indrukwekkend maar ik ben er niet meer "bang" voor.

Bah wat balen Goof... Wat mij wel enorm geholpen heeft is een goed bed + kussen. Buiten dat je gewoon nu wacht op de die afspraak en dat dat echt iet alles doet he... Maar ik heb geen dag spijt gehad van mijn investering toen.
en ik snap de opmerking van Suliko wel, ik vind meisje ook beetje gek/neerbuigend. Ligt er ook heel erg aan wie/wat/waar en in welke context.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 17:16

Hier gaat mijn hrv ook van te hoog naar goed, naar te laag, naar goed. En ach, ik doe er niets mee. Voel me er niet anders door ofzo. Heb wel weer een koortslipbobbel helaas. Die is nog niet door, maar voel ik weer op komen zetten. Gekke is dat ik echt jaren er geen last van had en de laatste 2 jaar toch weer een paar keer per jaar. Nou ja, last er van kun je het ook niet noemen, je kunt er gewoon alles om doen, maar je voelt wel wat waar je aan moet krabben zeg maar ;)

Gefeliciteerd Suliko, ik loop geen 30km binnen de 3 uur. Dat is bij mij binnen de 5 uur, haha.

Hier geen ticket voor Terhills, zag het wel voorbij komen. Maar heb wel weer bedacht dat ik voor een halve marathon trail wil gaan in december. Dat wordt dus weer even goed aanpoten, want ik zit op 10km en de motivatie voor 3 keer per week trainen laat momenteel weer afweten. Dus ik dacht, dan is een halve marathon opgeven wel weer een leuke stok achter de deur. Zo heb ik nu dus ook bedacht dat ik gewoon met week 3 begin van het marathonschema wat ik begin dit jaar gevolgd heb, en dan kom ik precies uit met die halve marathon als long run (ok, dat is dan eigenlijk 23km volgens het schema). Ik had toevallig ook net 2 weken EXACT gedaan wat de eerste 2 weken van het schema waren op de long runs na, die waren max 8km en ik liep 2 keer 10.
Heb verder geen plan om weer naar de 42 te trainen, maar als die halve goed gaat is een paar km er bij wel weer leuk denk ik. Heb in augustus ook 2 keer 22-24 gedaan.

Goof mijn ervaring is dat het soort kussen ook belangrijk is. Ik ga er dus van uit dat je wel een goed kussen hebt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 19:33

Dank allemaal voor de felicitaties!

Ik had een vrije dag (altijd op donderdag) en heb een heerlijke 10 kilometer gelopen. Na de Maastunnelloop met verkoudheid heeft m'n lichaam denk ik besloten extra te herstellen, want hoewel m'n hrv redelijk normaal bleef, daalde m'n rusthartslag flink.
Ik ben naar het Bergse Bos gereden en heb daar een route gelopen met veel stijgen en dalen en stukken onverharde paden en zelfs een stuk met mul zand. Doordat het Hoge Bergse Bos is aangelegd op sloop- en bouwpuin uit het naoorlogse Rotterdam is er veel hoogteverschil. Het was dus een goede training voor Egmond. Ik ging niet hard, maar dat was voor mij van ondergeschikt belang. Ook hier weer eens wat ruzie met Garmin, m'n hartslagmeter gaf volgens mij te laag aan, dus die heb ik na een tijdje afgedaan maar volgens mij wilde de polsmeting toen ook niet echt (want het voelde zwaarder aan dan de zone 2 die Garmin aangaf).
Afbeelding

Suliko, gefeliciteerd met je podiumplek! En ook al zo'n lief hondje <3

Sterkte Goof, hopelijk voel je je snel weer wat fitter en slaat de behandeling bij de pijnpoli goed aan.

Goed aan het trainen hoor Leonie, en veel plezier dit weekend (2 dagen? Welke afstanden doen je?).

Sorry voor iedereen die ik heb overgeslagen :knuffel:

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 19:39

Lekker Tiggs. Bergse Bos is ook wel een leuke omgeving om te lopen.

Germie, welke ga je lopen?
Ik wil in de kerstvakantie ook weer een halve lopen, maar dat hoeft niet persé bij een run te zijn, ik kan hem ook prima zelf lopen.

En ja, ik heb een fijn bed en goed kussen. Het komt echt omdat ik 'snachts zo actief alles van de hele dag lig te verwerken volgens mij. Knettervol hoofd, het stipt ook gewoon niet.

Let's agree to disagree then :D
Ik vind 'meisje' leuk en goed bedoeld, maar mijn moeder begroet me dan ook altijd standaard met 'ha meissie'.
Maar ik hoor hem ook wel eens tijdens het lopen, meestal van oudere mensen die het leuk vinden dat je langs loopt. Vibd ik leuk +:)+

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 19:51

Germie wat gek van je garmin. Ik heb er geen problemen mee (gehad)

Busymissy wat leuk dat ook voor je halve gaat trainen. Werk je ook met een trainingsschema, of meer op gevoel?

Goof wat een prachtige foto's! De natuurlijk in Nl is nog niet zo gek :D

Tiggs balen dat het niet zo lekker ging met de verkoudheid, maar wel fijn om te zien dat je zo vooruit bent gegaan!

Puara ik heb in Enschede de halve gelopen afgelopen voorjaar :)

Samantha balen van de pijntjes, maar toch een hele keurige tijd op halve!

Leonie wauw wat knap zo die 22 km! En gave foto's!
Zie dat je een Kennedy hebt/hebt gehad? :) Leuk, mijn merrie is van moeders kan ook een Kennedy

Suliko wat een prachtige tijd en afstand, heel knap! Gefeliciteerd met je 2e plek!

Even een snelle bijlees, ik ga proberen jullie wat meer bij te houden :)
Vandaag een rustige duurloop gedaan van 12 km. Lekker gelopen :)

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 21:57

Oei Samantha, dat is inderdaad niet fijn denk ik zonder je zolen, maar ondanks dat wel knap gelopen! Wauw wat een knappe tijden bij je baantraining :O
Dat lijkt mij met een groep ook lastiger met alle verschillende tempo's van iedereen. Ik loop nu nog niet snel en zou dan denk ik ook snel te snel willen gaan.

Fijn dat het goed ging met de loopgroep puera, is de groep een beetje gelijk qua tempo of was de opdracht ook om allemaal een beetje hetzelfde tempo te lopen?

Haha Leonie, niet eigenwijs maar toch wauw wat een training! Wat bedoel je met 6x 400 op 10km tempo? Sorry, groentje he haha en dat soort teksten is nog wat abracadabra. Hoe gaat het met je vermoeidheid? En die tijden per km van jou zijn echt knap! Maar inderdaad, dat soort dingen is niet van de ene op de andere dag. En klinkt tof die trail, duurt nog even maar vast succes gewenst!

Knap Muppetmayo! En met die schema's herken ik wel, nu bijna klaar met die opbouw naar 5 km, denk dat we daarna of een onderhoudsprogramma gaan volgen. Of sneller worden of naar de 7,5 km doortrainen.

Nog niet 5 km achter elkaar Germie, als het goed is a.s. dinsdag!

Wat een prachtige omgeving om in hard te lopen Supervixen! En wat interessant van die tracker!

Mijn HRV is ook heel erg lang laag geweest.. Sinds een paar dagen is hij eindelijk weer evenwichtig.

Gefeliciteerd Tiggs! Ik denk trouwens dat wij redelijk bij elkaar in de buurt wonen. Als ik eenmaal sneller kan lopen en je zoekt eens iemand om samen mee te gaan geef gerust een gil :)

Wat knap 30 minuten sneller dan vorig jaar Suliko! Wat een heerlijke fotos en schattige hond. En dag erna gewoon nog allemaal actieve dingen, echt knap! Snap wel dat je benen daarna wel moe waren haha.

Vandaag voor het eerst 30 minuten achter elkaar gelopen. Langste was nog 15 minuten, dan 2 minuten lopen, 15 minuten, 2 minuten lopen en tot slot 5 minuten. Die 15 naar 30 minuten voelde als heel veel voordat we begonnen. We (mijn hardloopmaatje en ik) zeiden al, we bekijken het gewoon per 5 minuten. Dus 15 minuten, daarna 20 etc. We begonnen met lopen en we begonnen met een vrij hoog tempo haha, dat dus wel iets naar beneden geschroefd want dacht niet dat we het anders zouden redden. Voor ons gevoel zaten we al snel op 10 minuten. Dat al eerder gedaan dus dat ging prima. Officieel geeft mn app elke 5 minuten iets aan, maar de 15 minuten gemist en ineens hoorde we dat we al 20 minuten liepen! Voelde ons nog helemaal prima, dus op naar de 25 minuten. Vloog ook voorbij en toen we bij de 30 minuten waren zeiden we: zullen we nog tot t einde van t fietspad gaan? Dus uiteindelijk ongeveer 32 minuten achter elkaar gelopen *\o/* echt bizar hoe 'gemakkelijk' het ook wel ging.

Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-25 06:38

Wat goed gedaan van je Eefsel! Gefeliciteerd! Heel mooi opgebouwd zo. Ga je het nu verder uitbouwen?
6x400 op 10km tempo betekent dat je in je training 6 blokjes van 400 meter loopt ongeveer op het wedstrijdtempo dat je op de 10km hebt.
Je loopt dan vaak eerst rustig warm, bijvoorbeeld 10 minuten. Dan loop je 400 meter hard op je 10km tempo en dan volgt een stukje herstel, bijvoorbeeld 200 meter wandelen of rustig joggen of 1 minuut wandelen/joggen en dan loop je weer 400m op dat harde tempo. En dat 6 keer. Daarna rustig uitlopen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 10:56

Leonie wat super tof dat je nog een ticket voor de Terhills hebt kunnen scoren! Die hoogtemeters :wow: Maar dat gaat jou zeker lukken. Heel veel plezier dit weekend bij de Heuvelentrail!
Zo ontzettend tof dat je eigenlijk pas 2 jaar loopt maar echt super snel bent en verre afstanden loopt. Je hebt zeker aanleg :)

Samantha heb je al besloten of je mee gaat doen aan de cross? En is het nog gelukt om een ticket te bemachtigen voor de CPC?

Suliko _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Meer dan dat kan ik niet zeggen geloof ik. Wat enorm knap die 2e plek! Echt heel erg goed gedaan! En ook respect voor je mega bijlees post. Jij gaat ook naar de 7Heuvelen dit weekend toch? Veel plezier!

Goof ben je uiteindelijk nog gaan lopen of ben je lekker op de bank blijven hangen? Je hebt het erover dat je al een goed kussen hebt, mag ik vragen welke? Ik ben ook nog op zoek naar een goed kussen maar ik zie door de bomen het bos niet.

Germie leuk dat je je gaat inschrijven voor een halve weer. Zo te horen mag je weer lekker aan de bak voor een leuk doel ;)

Tiggs wat heb je jezelf een leuk verjaardagscadeau gedaan <3 Was heerlijk weer volgens mij!

Eefsel ook een behoorlijke post :D En jeeeeeej voor de 30 minuten aan 1 stuk *\o/*

Ik had zoals ik hier al aangaf een aantal evenementen op het oog voor 10km (of de kwart dus :') ). Ik merk dat ik het best wel spannend vind om me dan alleen op te geven en ga dan een beetje in de afwacht modus. Meestal gaat mijn vriend met een andere vriend samen ook een aantal evenementen af (die vriend geeft meestal aan welke hij wil doen, en mijn vriend volgt dan vaak gewoon met prima :') ). Als ik nu vroeg welke zij wilde gaan doen was het antwoord van mijn vriend, geen idee ik zie wel... Dus ik had nu voor mezelf bepaald dat ik daar niet op ging wachten en gewoon mijn eigen plan ga doen.. Ik heb me dus opgegeven voor de CPC 10 km gister :D Vind het nog wel spannend zo 10 km met een grote loop en geen bekenden die meegaan, maar we gaan het gewoon maar doen. In ieder geval nu weer een mooie loop op de agenda om voor te trainen :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 11:13

meehhh Sv, thuis kracht doen zou ik ook niet volhouden. Dat vind ik ook heel knap als mensen dat wel kunnen!

Samantha lijkt me heel leuk een cross lopen! Ik zou het gewoon doen, je kan je eigen tempo lopen toch?

Tiggs ziet eruit als een heerlijke verjaardagsbesteding. <3 Even wat rust in je lijf is ook niet verkeerd natuurlijk.

melis_93 ah wat leuk dat je ook een kennedy hebt. Die van mij was wel een echte draak als jonkie :+ . ik heb hem niet meer maar degene aan wie ik hem verkocht heb, heeft hem nog altijd! Hij is nu al 20+!

Eefsel2109, Sv legt het perfect uit. :D Wij krijgen voor een training een schematje op de app met tijden welke we moeten aanhouden. Deze week was dat deze:
Afbeelding
op basis van je 5 of 10km tijd, kies je dus je pace voor de intervallen.
Wat super goed dat je 30 minuten achter elkaar gelopen hebt en zo simpel!
Nu opbouwen naar de 5km aan 1 stuk? Of wil je eerst kijken om je snelheid te verhogen en die 30 max aan te houden?

muppetmayo ik loop al wel veel langer hoor maar ben er dus heel lang uit geweest. Merkt wel dat het oppakken na mijn blessure/zwangerschap, makkelijker was dan helemaal het begin ooit. En uiteindelijk ben ik vergeleken met de top, helemaal niet snel he :+
wauw wat dapper dat je hebt ingeschreven zo alleen *\o/* Super goed! Kun jij gewoon! De eerste keer is gewoon best wel spannend zeker bij zo een groot evenement maar uiteindelijk is lopen lopen he...

Ik heb stiekem toch best een beetje spierpijn van mijn bootcamp woensdag :+ . Vandaag even kort wat lopen en wat armen trainen want morgenavond loop ik dus de 7heuvelen by night (7km) met iris en Suliko. De dag erop de 7Heuvelen zelf (15km). Ga alles voor de lol en de gezelligheid lopen dus niet voor een tijd. Super veel zin in! Ik hoop dat het weer meezit en we droog blijven.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:04

Eefsel, knap. Dus nu het bij blijven houden of verder uitbreiden. Maar ik moet eerlijk toegeven dat 30 minuten nog steeds lang blijft voelen, hoe vaak je het ook doet. Heel raar, maar ik blijf dat dus houden. En kan dan wel langere afstanden lopen hoor.
Die 'nog 5 minuten' er bij werkt, maar later wordt dat dan 1 minuut, haha.

Goof, ik ga de Drenthe trail doen. Gegarandeerd natte voeten staat er bij. En laat ik daar nu net een hekel aan hebben. Maar het is redelijk dichtbij. Wel duur, 40.50 inschrijfgeld. Heb er echt 6 weken tegenaan gehikt wegens het hoge inschrijfgeld, maar nu had ik zoiets van dan heb ik weer een goede stok achter de deur. Mijn vriend zei al, '15km is ook genoeg'. Nee, dan hoef ik qua trainen niet extra aan de bak. En ik wil wel een uitdaging hebben. Je mag er 4 uur over doen, dus dat zou wel moeten lukken.

Hier gisteren 5.5 km met de loopgroep, 2.5 minuut rustig, dan snel terug, dat 3 keer, dan 2 minuten, 1.5, enz. Ik kreeg vreselijke last van m'n bilspieren en die zijn nu ook aardig verrot. Nooit last van gehad, dus dat is wel raar. Nou ja, vandaag toch rust gepland (en met die regen heb ik ook echt geen zin, ik ben nog niet eens aan het lunchwandelen geweest).

Zondag nog de uitgestelde TT run. Dat wordt voor mij een lange, omdat ik ook weer lopend terugga naar m'n auto. Dus over de finish, medaille, drinken e.d. halen, finishfoto laten maken en dan kan ik nog een km of 4 terug. Maar dat is ingecalculeerd. Vorig jaar was dat mijn eerste keer 16km, maar nu zet ik de auto wat dichterbij de start bij iemand die in Assen woont. Ik heb dus ook 2km aanloop ofzo naar de start. Maar dat wandel ik gewoon.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 18:17

Lekker bezig Eefsel! Die 5 km aaneengesloten gaat helemaal lukken zo!

Ik zag een filmpje voorbij komen op FB en moest meteen aan je denken Leonie;Afbeelding

Germie ook weer lekker gelopen. En natte voeten halen in Drenthe...

Superknap resultaat Suliko! Mag je met recht trots op zijn!

Oef, lopen zonder zolen, begrijpelijk dat dat niet helemaal lekker ging..

Krachttraining/oefeningen vind ik thuis juist wel weer fijn, pak ik makkelijker tussendoor mee.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 20:54

Nou, net in een warm bad maar eens even het een en ander genoteerd voor een bijleespost. Ik loop flink achter zie ik.

Goof, de caravan afgesloten, wel echt lang van kunnen genieten dit jaar. De temperatuur is wel heel lang heel fijn geweest. Einde is in zicht helaas. Wat vervelend dat de pijn in je nek weer opspeelt. Wanneer is de afspraak bij de pijnpoli? Hoop dat ze je daar kunnen helpen.
Mijn hrv is vooral afhankelijk van mijn uren slaap en hoeveel alcohol ik drink.
Na het weekend met een paar wijntjes is hij altijd laag daarna.

Sv, fijn weer een nieuwe auto! Ik vind het juist heerlijk om te handelen. Is een beetje mijn tweede natuur, maar ik sla er weleens in door...
Die loop in park de Hoge Veluwe is wel echt mooi. Kreeg je die tracker nou mee om de wolven te mijden?

Tiggs, wat tof om dan te zien hoeveel je gevorderd bent in een jaar. Bijzonder idee dat je zo over de puinhopen loopt, geeft wel mooi reliëf.

Samantha, gefeliciteerd met 3x een nieuwe pr! Op die foto zie je inderdaad dat je het even niet leuk vond. Stoer dat je ook deze foto wilt delen met ons.
Je zolen verhaal is wel hilarisch, ik merk dat toch wel direct na het aantrekken van mijn schoenen (heb ook 1 paar aangemeten zolen voor meerdere schoenen).

Dat is volgens mij precies de intentie hier in dit topic Leonie, gestart door sv. Lopen en genieten. Misschien moet dat mijn nieuwe motto wel worden haha.
Ik vind krachttraining wel leuk, maar merk dat het er vaak bij inschiet. Ik foe dat ook gewoon thuis, ik vind de sportschool echt verschrikkelijk om naar toe te gaan en dan kost het nog best wat geld ook.

Klinkt mooi Gambia WenK, wat heb je daar zoal gedaan?

Haha Germie, ik vind jouw triathlon wel een goed plan, alleen het duiken sla ik over. Ik ben best bang voor water, hoewel ik prima kan zwemmen. Tik over gehouden na het verdrinken van mijn buurjongetje. Ik geloof dat ik daar nooit meer écht vanaf kom.
Succes met de TTrun!
Hoever is die natte Drenthe trail? En waarom heb je tóch ingeschreven?

Die loopgroep bij jou klinkt toch wel heel fijn Puera. Dat is niet op de baan begrijp ik? Gewoon buiten?
Ik heb een jaar op de atletiekvereniging gelopen, ik werd daar echt flink sneller van, maar ik vind baan training echt saai. Gelukkig trainden ze op zaterdag altijd in het bos, dat was wel leuk.

Wdj, die Night Run klinkt wel bijzonder.

Yeah muppetmayo! Gefeliciteerd met je 10km run! (Wat een bizar tempo van je vriend trouwens op de halve).
Goed dat je je gewoon ingeschreven hebt voor de CPC. En voor wat betreft het trailen, gewoon doen! Loopt zoveel fijner en mooier dan over asfalt en het went vanzelf.

En de eerste 5 km zit er alweer op Eefsel! Wat is je volgende doel?

Wat ben te toch een topper Suliko, gewoon tweede vrouw! Gefeliciteerd, prachtige prestatie! Ik ben het trouwens eens met Goof. "Meisje" is lief bedoeld. Mijn moeder noemde mij altijd zo en ik noem mijn dochter ook zo (en die is inmiddels ook 35). En als ik eerlijk mag zijn, zo op de foto's met je fijne postuur en je lange vlechten zie je er ook best jong uit. Ben er maar blij mee en zie het als compliment ;) Ik denk dat je er "meer" van maakt dan dat het bedoeld was.

Melis ook nog een mooie rond gelopen zo is ik.

Garmin zei dat ik aan het onttrainen was, dus het werd weer hoog tijd voor een rondje. Lekkere intervaltraining gedaan (voor het eerst weer in mijn uppie).
Ik blijf het moeilijk vinden om er in het donker op uit te gaan. Maar hey, ik ben weer geweest.
En ik heb weer zo'n mooi grafiekje waar ik op kik.

Afbeelding

Fijn weekend allemaal!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 21:12

Wat een bijleespost Busymissy! Respect...

Gambia was tof. We zijn naar Kunta Kinteh Island geweest (slavernij verleden) en crocodile pool (die beesten voelen echt bizar) op maandag. Op donderdag zijn we eerst naar een grote lokale markt (Serekunda market) geweest waar we de meeste souvenirs gescoord hebben, daarna naar Reptile Farm (heel tof om nader kennis te maken met kameleons, slangen etc) en Monkey park (superschattige aapjes, ik had er alleen 1 die van me af gleed waardoor ik een kras had en het traject van rabiesvaccinaties in moest). We sloten die dag af bij de craft market waar we de laatste souvenirs kochten. We hadden een hoop kinderkleren mee en schoenen die door onze tourguide verdeeld werden onder mensen die het nodig hadden en het ziekenhuis. Zo dankbaar!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 13:54

Eefsel, wat goed zeg. Je bent echt lekker bezig zo.

Leuk Muppet, die 10km komt helemaal goed.
Je vroeg naar mijn kussen, zal later even kijken. Ik heb een dun, stevig kussen. Ik slaap op mijn buik en half op mijn zij (lekker goed ook voor mijn nek 8)7 ), dus een dik kussen kan ik niet hebben.

Leonie en iris en Suliko, veel plezier dit weekend!!

Germie, dat is flink inschrijfgeld ja. Drenthe is voor mij te ver weg.
Veel plezier ook morgen!

BM, wat een bijleespost joh.
Ik ga de 24e naar de pijnpoli en start met een tens behandeling (voor wie dat iets zegt).
Hrv die reageert op duur van je slaap en alcohol klinkt logisch, maar ik drink niet en slaap erg lang. Mijn slaapscore is ook altijd goed, het lijkt heel tegenstrijdig.
Mooie loop gedaa :j

Wenk, dat klinkt als een mooie reis.

Ik heb vanmorgen gelopen; 3x 6 minuten op 5.35. Ik werd wel moe bij de 3e, maar het was een fijne loop en ik kwam uit op 8km.

Afbeelding