Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 16:14

Wat een gave foto Tiwi!!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 16:26

@Lau: je ziet er goed uit! :D

@Tiwi: hele mooie foto <3

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 16:26

Zertab schreef:
Wat is er mis met om 11:00 dan iets kleins eten? Ik eet om 6:45 300 gram magere kwark met 30 gram mueslie. En dan rond 10:00/10:30 een banaan.

Is niks mis mee natuurlijk maar ik voel mij beter/ kan mij beter aan mijn kcal doel houden als ik 3 maaltijden per dag eet ipv 5/6.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 16:28

Wat goed Lau!

@yenni: eens met wat er hierboven al is gezegd, ik zou iets van gepofte spelt (zonder suiker) toevoegen aan de kwark. Kun je best wat van eten, vult beter en "kost" geen drol qua kcal :j

En mooie foto Tiwi! Beetje fantasy sfeertje :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 16:33

Hallo zeg tiwi jij kan echt wel op de foto je ziet er echt prachtig uit! En die foto wauw wat een plaatje! :oo

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 19:52

Yenni schreef:
Ik eet sochtends een bak kwark met fruit. Meestal zn 300 gr kwark maar ik merk dat het onvoldoende verzadigd. Ik krijg zo rond n uur of 11 weer honger.

Hebben jullie tips voor voedzame ontbijtjes?

Ik maak een flinke chiapudding. Moest er de eerste tijd aan wennen, kreeg het amper tot niet op (heb jaren niet of maar heel klein ontbeten := ). Maar ik voel me de hele dag stabiel, nul food noise meer.

40gr chiazaad (evt gemalen als je darmen er nog niet zo goed op gaan, ivm veel vezels, malen maakt het makkelijker verteerbaar en ook wat minder "kikkerdril")
250gr melk
20gr eiwitpoeder (vanillesmaak)
100gr diepvriesbessen of frambozen oid

Goed roeren en een nachtje laten weken. Ik maak er op zondag gelijk 5, enige wat ik de avond van tevoren nog toevoeg is het fruit.

Als je niet veel vezels gewend bent, is dit wat lastiger, dan moet je de chiazaden rustig opbouwen. Maar in dit ontbijt zit ruim 31 gram eiwit en ruim 20 gram vezels. Supervullend!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 15:48

Al een tijdje vooral aan het meelezen, maar nu sporten weer gaat wil ik er ook weer voor gaan.

Ik ben alleen zo geen warme maaltijd eter, dus wat bedenken wat ik nu weer moet maken is een uitdaging.

Daar loop ik dan ook nu tegen aan, ik moet eigenlijk boodschappen gaan doen voor m'n avondeten.
Verder gaat het erg lekker en geniet ik vooral van het sporten.

Jullie nog tips voor avondeten liefst met redelijk wat eiwitten. Zie bij m'n voeding bij houden dat ik daar lager zit dan ik zou willen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 10:40

kosseh schreef:
Al een tijdje vooral aan het meelezen, maar nu sporten weer gaat wil ik er ook weer voor gaan.

Ik ben alleen zo geen warme maaltijd eter, dus wat bedenken wat ik nu weer moet maken is een uitdaging.

Daar loop ik dan ook nu tegen aan, ik moet eigenlijk boodschappen gaan doen voor m'n avondeten.
Verder gaat het erg lekker en geniet ik vooral van het sporten.

Jullie nog tips voor avondeten liefst met redelijk wat eiwitten. Zie bij m'n voeding bij houden dat ik daar lager zit dan ik zou willen.

Eet je vegetarisch of is kip/vis ook een optie? Meestal heb ik in mijn vriezer standaard éénpersoons porties kip en garnalen/wilde zalm liggen (100-150 gram). Dat vormt dan vaak de basis voor mijn gerechten en zit je al snel aan 25-30 gram eiwit.

Dan vul ik dat aan met 50 gram ongekookte pasta, rijst, noedels (of 250 gram aardappel) en een sausbasis (currysaus, tomatensaus, kruidenkaas).

Favoriet om voor meerdere dagen vooruit te maken is per portie: 250 gram aardappel, 150 gram kip, 0,5 paprika & courgette op een ovenplaat. En dan afhankelijk van hoeveel dagen doe ik doe ik het recept verdubbelen. Dan eet je echt véél voor weinig kcal.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 06:15

Hier al even 2 weken rustig aan, vorige week was ik slecht te pas en afgelopen maandag zijn de laatste 2 verstandskiezen getrokken. Ik ga wel gewoon lekker wandelen maar sporten laat ik even. Vanaf maandag wil ik weer echt gaan knallen en hopelijk kan ik dan het resultaat behalen wat ik wil! :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 10:40

@Aight, Ik eet kip/vlees. Alleen geen soja en vis (op tonijn na). Zelfs met vlees vind ik het niet heel hard gaan. Meestal blijf ik rond de 25 gram eiwitten bij het avondeten hangen.

Afgelopen 2 dagen wisselde het erg. Zo heb ik gister een zelfgemaakte tomaten soep gegeten, waarmee ik maar op 19 gram eiwitten kwam.
Terwijl ik maandag op 71 gram eiwit voor het avond eten zat, de rest van de dag wel weinig eiwit gehad dus ook die dag een tekort. Die maaltijd was wel erg lekker. Het was ei met tonijn, tomaat, rode uit en 30+ kaas. Dat allemaal bakken en dat eten met pistoletje.

@Petrichor, veel last gehad van het trekken van de kiezen?

Vandaag de eerste dag dat ik het weer wat lastiger heb. Niet lekker geslapen en ben op m'n werk. De kantine maakt het zo makkelijk om wat slechts te halen. Ik probeer het vol te houden.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 11:41

Nee, ik heb er eigenlijk totaal geen last van. Maar het is wel beter om even geen kracht te zetten in de sportschool dus dan maar gewoon lekker wandelen. :)

Ja, die kantine is een lastig ding. Ik zou gewoon echt zelf eten meenemen en als je het dan nog lastig vind de hele kantine vermijden als dat mogelijk is.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 12:36

@petrichor fijn dat je er niet zoveel last van hebt, en verstandig. Hoor wel eens verhalen dat het dan weer kan gaan bloeden namelijk

@kosseh voor mij zat de omslag in voldoende eiwitten in kijken naar de portiegrootte. 1 kipfilet van 150 gram bevat 35 gram eiwit. Groenten vaak 150-200 gram aanvullen (1 paprika is 150 gram en een halve courgette is ook 150 gram bijvoorbeeld). Dus dat tikt snel aan in een pastasaus of curry. Omdat dat samen al best wel vult eet en veel volume is ik veel minder khd (niet omdat ik die slecht vind/minder lekker oid, maar omdat het anders teveel is).

Met lunch en ontbijt heb ik er meer moeite mee en ik zou ook wel meer vezels willen eten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 12:07

Negeert rode letters. :+

:wave:
Ik zou me hier graag willen melden, ik was al veel afgevallen maar door depressie en flinke tegenslagen in het leven én sinds drie jaar een kantoorbaan is daar niks meer van over (soort van). Ik behoorde tot de mensen die -50kg op de weegschaal hadden, ik ben niet terug bij af maar heel veel scheelt het ook weer niet.

Tussendoor heb ik nog enkele pogingen gedaan om mezelf te herpakken maar deze pogingen ook al snel gestaakt, de mindset en motivatie ontbraken. In mijn geval bereik ik dan ook helemaal niks! Het ging van kwaad tot erger, waar ik eerst echt meerdere keren per week kilometers weg vrat bleef dit een beetje uit. Gelukkig hebben we wel nog de honden dus ik moest er sowieso dagelijks uit, maar ik merkte dat ik eigenlijk niet meer zomaar een extra lus of een aantal kilometers aan onze wandelingen plakte. Goed, ik heb alsnog gemiddeld voldoende stappen maar zonder de rest aan te passen kom je niet zo ver natuurlijk...

Anyway, here we are! Mijn wederhelft en ik zijn samen afgelopen maandag weer gestart met Weight Watchers, voor mij dus 'alweer' maar voor Kay de eerste keer. Ik ben iemand die het visueel moet hebben en daar is WW echt top voor. Dat is ook de reden dat ik de rode letters heb negeert, ik zag dat in dit topic nog een aantal mensen WW volgen. :) Ik ben vooral opzoek naar lekkere recpeten, ik heb er al +/- 100 opgeslagen maar inspiratie is welkom! Vooral (ontbijt)wafels zou ik graag willen toevoegen.

De eerste midweek valt me helemaal niet tegen! De eerste keer heb ik onwijs last gehad van het detoxen de eerste twee weken, ik leek wel een junkie die ze de drugs hadden afgenomen. Nu is dat al een heel stuk minder, wat niet is kan nog komen natuurlijk maar ik verwacht het eigenlijk niet (meer). Op wat hoofdpijn na en het feit dat ik me het hart af pis dag en nacht gaat het detoxen helemaal top. *\o/*

Anyway, let's go en hopelijk kan ik over een jaar zeggen dat ik weer back on track ben en minimaal weer 40kg verdwenen is, goeie indicatie hoe breed mijn reet weer is om over de bijbehorende conditie maar te zwijgen. Dit was mijn opstel, bedankt voor het lezen! :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 12:45

Goed bezig! De eerste stappen zijn weer gezet. Ik heb zelf geen ervaring met WW, dus daarmee kan ik je niet echt helpen ;)

Wel ervaring met afvallen, een kilo of 30 en stabiel worden/blijven daarna. Mijn allerbelangrijkste tip is toch wel, minder eten! :j En dan niet perse in hoeveelheid, naar wel in calorieën. Dus zoeken naar volumevoedsel, voedsel waar niet al te veel calorieën aan vast zitten waardoor je er veel van kunt eten en je buik dus wel lekker gevuld is :)

Fijn dat je het samen met je partner kunt doen. Gedeelde smart is halve smart natuurlijk! Zet 'm op... Ik volg je graag.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 13:03

MuSLi schreef:
Goed bezig! De eerste stappen zijn weer gezet. Ik heb zelf geen ervaring met WW, dus daarmee kan ik je niet echt helpen ;)

Wel ervaring met afvallen, een kilo of 30 en stabiel worden/blijven daarna. Mijn allerbelangrijkste tip is toch wel, minder eten! :j En dan niet perse in hoeveelheid, naar wel in calorieën. Dus zoeken naar volumevoedsel, voedsel waar niet al te veel calorieën aan vast zitten waardoor je er veel van kunt eten en je buik dus wel lekker gevuld is :)

Fijn dat je het samen met je partner kunt doen. Gedeelde smart is halve smart natuurlijk! Zet 'm op... Ik volg je graag.

Ik heb mijn gewicht goed stabiel kunnen houden, alleen toen depressie en verdriet om de hoek kwam was het klaar. Dat sloop erin en dan is de weg terug bijna onmogelijk zolang je mentaal niet lekker zit, helaas.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 13:13

Je weet hoe het moet dus. Hopelijk zit je nu dan wat beter in je vel waardoor het wel weer gaat lukken :j

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 15:48

Ik wil hier ook wel graag meepraten. Ik heb zelf een topic geopend, maar meer topics is meer motivatie.

Je hebt (in ieder geval op hondenvlak) ook wel genoeg oliebol gehad kim. Succes!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 18:16

EmptyWords schreef:
Ik wil hier ook wel graag meepraten. Ik heb zelf een topic geopend, maar meer topics is meer motivatie.

Je hebt (in ieder geval op hondenvlak) ook wel genoeg oliebol gehad kim. Succes!

Ja, dat klopt, dat is ook wel de reden voor de depressie en het vele verdriet. Inmiddels wel een plek kunnen geven en losgelaten. Het is ook alweer bijna twee jaar geleden, echt bizar!

Jij ook veel succes! Jij hebt eerder ook WW gedaan, toch? Of vergis ik me?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 20:18

Klopt, ik heb ook ww gedaan.

Nu tel ik gewoon calorieën

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 20:34

EmptyWords schreef:

In de (wederom) vernieuwde app zie je dat nu ook, vind ik echt een toevoeging! Er zal nog altijd een kleine foutmarge en nuance in zitten maar ik vind het wel heel interessant om te zien wat waar vandaan komt. Ik ga altijd goed op cijfers. :')

Voor de mensen die puur naar de calorieën kijken, ik ben zeer zeker niet aan het crash diëten, sterker nog, met WW eet ik meer dan ooit tevoren. Ik zit nokvol maar kom gewoon niet verder dan dit qua calorieën.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 21:45

Oh! Dat ziet er interessant uit.

Ga er morgen eens voor zitten.
Nu is het bedtijd

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 09:20

KimD schreef:
EmptyWords schreef:

In de (wederom) vernieuwde app zie je dat nu ook, vind ik echt een toevoeging! Er zal nog altijd een kleine foutmarge en nuance in zitten maar ik vind het wel heel interessant om te zien wat waar vandaan komt. Ik ga altijd goed op cijfers. :')

Voor de mensen die puur naar de calorieën kijken, ik ben zeer zeker niet aan het crash diëten, sterker nog, met WW eet ik meer dan ooit tevoren. Ik zit nokvol maar kom gewoon niet verder dan dit qua calorieën.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wil jij wat lijstjes delen wat je zoal op een dag eet? Ik doe ook WW :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 13:05

Ik heb 6 jaar terug WW gedaan, daarmee 20kg afgevallen. Toen was het wel alleen nog met punten tellen. Tijdje ook Kcal geteld ernaast, ene dag maar 1000 kcal en andere dag 2000 kcal met het zelfde aantal punten. Verschil kwam vooral door de hoeveelheid van nul punters, over algemeen zat ik ook rond de 1300-1500 Kcal.

Hoe is de app nu? Nog steeds het deel wat beetje op Instagram leek? Waar veel gedeeld werd en recepten werden uitgewisseld? Verder ook nog steeds recepten als inspiratie enzo?
Twijfel nog een beetje of ik het weer wil gaan proberen. Er mag nu zeker 30kg af...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 15:20

Aight schreef:
Wil jij wat lijstjes delen wat je zoal op een dag eet? Ik doe ook WW :)

Ben je op zoek naar een specifieke maaltijd? Of gewoon in zijn algemeen?

kosseh schreef:
Ik heb 6 jaar terug WW gedaan, daarmee 20kg afgevallen. Toen was het wel alleen nog met punten tellen. Tijdje ook Kcal geteld ernaast, ene dag maar 1000 kcal en andere dag 2000 kcal met het zelfde aantal punten. Verschil kwam vooral door de hoeveelheid van nul punters, over algemeen zat ik ook rond de 1300-1500 Kcal.

Hoe is de app nu? Nog steeds het deel wat beetje op Instagram leek? Waar veel gedeeld werd en recepten werden uitgewisseld? Verder ook nog steeds recepten als inspiratie enzo?
Twijfel nog een beetje of ik het weer wil gaan proberen. Er mag nu zeker 30kg af...

De app ziet er nu zo uit, vier jaar geleden waren de macro's ook niet zichtbaar, nu wel, vind ik zelf echt een hele fijne toevoeging. Je kunt ook zien waar en wanneer je ze eet, dat kan natuurlijk ook helpen in het afvallen.

Recepten staan er ook nog steeds een veelvoud op, vind ik heel fijn want aan de hand daarvan maak ik wel de avondplanning en doe ik de boodschappen. Daarnaast wordt op 'Connect' ook vanalles gedeeld, geregeld ook recepten. Die kun je dan weer via bepaalde hashtags teruvinden.

Al met al vind ik het nog steeds een hele fijn manier en community. :j

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 15:59

Ik deed ww maar heb het laten versloffen maar vind het echt weinig wat je op een dag mag en zag dus ook weinig resultaat. Had zelf het idee te weinig kcal te eten, zat vaak maar aan 1200.