Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
boeflover schreef:Let ook op dat je je hand van de muis afhaalt als je niet hoeft te “muizen’, veel mensen hebben de gewoonte om de muis de hele dag vast te blijven houden en zitten zo steeds in dezelfde houding.
Meer werken met snel toetsen (Ctr C en ctr V voor knippen plakken etc) ipv klikken.
En sowieso je bureau afstelling zelf.
Rienn schreef:Bloedzuigers? Die ben ik tijdens mijn zoektocht nog niet tegengekomen. Ik zal het eens opperen bij de fysio
. Rienn schreef:Ik heb vrijdag met mijn fysio het een en ander besproken. Zij gaf aan, en dat lijkt mij overigens ook logisch, dat wat voor de een werkt niet per se voor een ander hoeft te werken. Waarschijnlijk gaat het ook nog wel een lange tijd duren voordat ik weer echt pijnvrij ben.
Mijn arm is opnieuw gemasseerd, dit deed soms echt heel veel pijn. De rest van de dag was mijn arm stijf en pijnlijk. De volgende dag was die stijfheid gelukkig weg, maar de pijn bleef wel. Ik kreeg af en toe amper mijn jas aan.
janderegelaa schreef:Rienn schreef:Ik heb vrijdag met mijn fysio het een en ander besproken. Zij gaf aan, en dat lijkt mij overigens ook logisch, dat wat voor de een werkt niet per se voor een ander hoeft te werken. Waarschijnlijk gaat het ook nog wel een lange tijd duren voordat ik weer echt pijnvrij ben.
Mijn arm is opnieuw gemasseerd, dit deed soms echt heel veel pijn. De rest van de dag was mijn arm stijf en pijnlijk. De volgende dag was die stijfheid gelukkig weg, maar de pijn bleef wel. Ik kreeg af en toe amper mijn jas aan.
Als je het niet probeert weet je het ook niet. Blijkbaar kan jouw fysio die andere dingen niet.
Hutcherson schreef:Osteopathie kan hierbij echt perfect helpen. Met 1 behandeling zou je al verbetering moeten merken.
Neonlight schreef:Ik heb het ook aan 2 armen tegelijk gehad. Ik heb lang bij de fysio gelopen, uiteindelijk met 2 keer in de week bepaalde training in de fitnessruimte van de fysio er vanaf gekomen.
Het was bij mij begonnen met het blad ruimen en goten schoonmaken (blad ruimen moet hier dagelijks, goten bijna iedere week in de herfst en mijn man liep op krukken vanwege knie-letsel).
Maar de uiteindelijke oorzaak zat in mijn nek, dat bleek behoorlijk vast te zitten en weinig bewegelijk.
Vanaf het moment dat we daar aan gingen werken ging het herstel ineens snel.

Tancreda4 schreef:Ik lees even mee. Altijd last van mn ellebogen. Beperkte krachttraining helpt wel, met niet gaan sporten krijg ik meer last. Ik noem het tenniselleboog, maar gezien het al jaren is (10 jaar) denk ik eerder de hypermobiliteit. In periode kan het echter heel heftig en pijnlijk zijn dat zelfs een theekopje optillen niet lukt. Ik heb met tillen en oppakken geleerd dat je hand bovenkant in 1 lijn blijft met je arm en je pols dus niet naar achteren gaat. Dat helpt wel aanzienlijk.
Verder geen tips. Bij mij helpt krachttraining dus wel iets. Niet steeds zwaarder, maar meer getraind op conditioneel zeg maar, veel repeats en ala pilates langzaam en geconcentreerd.
Sterkte ermee!
Ps. Ik heb ook een andere muis. Kantoorbaan. Eentje met een rolballetje en ik wil niet anders meer. M'n arm is rustiger. Maar, na jaren met bal muis is m'n duim wel wat minder (te hypermobiel). Maar goed. Daar heb ik amper last van, en alleen in heel beperkte mate lastig.