Zwanger, zomer 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MerelV

Re: Zwanger, zomer 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 10:31

Wat vervelend dat je weer zo misselijk bent Mirriej. Heb ik helaas geen tips voor, want dat is hier ook het geval. Ik ben op dit moment maar voor 50% aan het werk, vanwege de misselijkheid en vermoeidheid.

Maar gelukkig had ik vanmorgen wel een goede 13 weken echo, dus niet voor niks zo ziek!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-25 13:09

Oef, zelfs thuis zitten ermee. Gelukkig denk je aan jezelf en is dit mogelijk _/-\o_

Mijn misselijkheid is al een stuk beter. Ben zelfs kunnen stoppen met de medicatie. Maar de vermoeidheid blijft intens, oef. Mijn man blijft dan zeggen dat ik vroeg m'n bed in moet, maar ik raak niet zo vroeg in slaap. Hoe moe ik ook ben >;) dus soms wel frustraties op dat vlak.

Hier komende week uitslag van de NIPT en dus een geslacht *\o/*

Ons zoontje is nu 2, maar die snapt het principe baby nog niet. Wat je niet ziet, is er niet, hihi.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 14:00

Hoe is het ondertussen met jullie?

Ik zit ondertussen op 15 weken *\o/* voel me een stuk beter gelukkig. Al merk ik wel dat ik moet uitkijken met tillen. De vorige zwangerschap begon ik pas last te krijgen rond de 5/6 maanden. Nu dus al een stuk vroeger. Wel lastig met mijn werk, ik werk met mensen, maar ik heb hele lieve collega's :knuffel:
Ah! En ik had een goede NIPT *\o/*

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 16:23

Wat fijn dat je je een stuk beter voelt Rebel! Gelukkig maar dat je lieve collega's hebt.

Hier nu 14 weken. De misselijkheid is wel wat minder, maar ik word echt enorm wagenziek als ik langer dan 10 minuten bij iemand in de auto zit -O- De moeheid is er wel nog erg, vorige week ook een griepje opgelopen en wat heb ik me daarop verkeken zeg. Je bent natuurlijk een stuk vatbaarder nu.

Vorige week wel een goede NIPT uitslag gehad en ook een goede 13 weken echo.

Nog 2 weken tot de geslachtsecho.

We hebben ook een begin gemaakt met de babykamer <3 Behangetje, geverfd en een nieuwe vloer gelegd.

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 16:41

Fijn dat je je een stuk beter voelt, Rebel!

Hopelijk voel je je snel goed, mirriej. Herkenbaar ook dat vatbare, ik heb volgens mij een eeuwigdurende verkoudheid :Y)

Ik meld mij ook, hier nu iets meer dan 14 weken! <3 Vorige week een goede 13 weken echo gehad en moet nog wachten op de uitslag van de NIPT.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 19:17

Ik kom me hier toch ook maar melden. Ik zit ook in het voorjaarstopic, maar daar ben ik de laatste en hier verschilde het ook al niet veel met de termijnen :)

Ik ben nu 18 weken zwanger, uitgerekend op 23 april. Tot nog toe is alles goed gelukkig. Ik weet inmiddels ook dat ik zwanger ben van een jongetje :D Ik ben stiefmoeder van 2 kinderen, maar dit is mijn eerste eigen kindje.

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 09:08

Ik had gisteren de termijn echo, heb 6 dagen cadeau gekregen. Nu uitgerekend op 4 juni.
We zijn direct door gegaan naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Hopelijk goede uitslagen.
Ik sta wel onder extra toezicht vanwege zwangerschapsdiabetes, zwangerschapsvergiftiging en een hele grote baby vorige zwangerschap.

Welkom nieuwe dames! En gefeliciteerd met jullie zwangerschappen

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 09:11

Wat leuk wat nieuwe mensen erbij!

Ik sta ook onder controle Liiene, ik moet ook dagelijks een lage dosis ascal slikken.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 11:10

Welkom nieuwe dames! En wat fijn een aantal goede uitslagen en echo's!

Ik ben nog steeds misselijk helaas(ruim 16 weken nu). Hopelijk wordt dat nog wel beter. Ik nog steeds maar 50% aan het werk daardoor, dus wel frustrerend. Maar morgen mag ik gelukkig weer baby kijken, dus hopelijk is alles nog steeds goed.

Zullen we trouwens een lijstje maken, zodat we kunnen onthouden wie wanneer uitgerekend is?

Ik begin wel haha

MerelV, uitgerekend 11-05-2026, geslacht nog onbekend

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-25 14:14

Mirriej, die wagenziekte herken ik wel %) Van de week uit eten geweest en daarna zoooo ziek toen we naar huis gingen. Is het beter als je zelf rijdt?
Fijn van de goede echo en NIPT!

Anthemis, welkom!! Die verkoudheid kan ook komen door opgezwollen slijmvliezen in je neus. Fijn, zo hormonen :')

Welkom goldenarrow! Ik vond het vorige topic idd meer dames die al veel verder waren. Maar toch ook genoeg voorjaar daar, dus hier maar zomer genoemd := Je bent zeker welkom, we schelen maar een paar weekjes *D
Hoe oud zijn je stiefkinderen?

Liiene, krijg je dan meer afspraken en echo's ook? Of wekelijks bloedprikken?

Merel, ik duim op een goede echo morgen! En dat die misselijkheid snel beter is. Je kan je zo ellendig voelen %)

Ff een quote gemaakt om het lijstje bijeen te houden O:)
Citaat:
Rebel_Jits, uitgerekend 15-05-2026, jongen

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 17:31

Lienne: Wat een heftige zwangerschap heb je vorige keer gehad zeg! Wel fijn dat ze je nu dus goed in de gaten houden.

Merel: Neem je medicatie voor de misselijkheid? Wellicht dat zoiets nog zou kunnen helpen?

Rebel: Ja, sommige zijn al bijna uitgerekend en ik ben nog niet eens op de helft :+ Maar er zitten wel ook meer mensen die eind april uitgerekend zijn, dus het wisselt nogal. De stiefkids zijn 10 en 13, ik ben al ruim 8 jaar in hun leven dus al veel van de kinderfases meegemaakt, maar de hele babyfase is nieuw voor mij :D

Citaat:
Goldenarrow, uitgerekend 23-04-2026, jongen
Rebel_Jits, uitgerekend 15-05-2026, jongen

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 20:04

Ja ik heb wel medicatie, maar die helpt wel tegen het overgeven, maar niet tegen het misselijke gevoel. Dat blijft dus vermoeiend.

Spannend Goldenarrow, al weet je natuurlijk heel veel van je stiefkinderen. Zo'n 1e eigen baby'tje is toch ook bijzonder. Vinden de andere kinderen het leuk om een broertje te krijgen?

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 22:02

Uiteindelijk gaan we meer groei echo’s krijgen en ik mag 2x die heerlijke suiker test doen.
Vorige zwangerschap de diabetes onder controle gehouden met dieet, wat eigenlijk vrij gemakkelijk ging.

@goldenarrow het klinkt een stuk heftiger dan dat het daadwerkelijk was, gelukkig. De zwangerschapsvergiftiging kreeg ik pas in de persafase van de bevalling. Waar ik uiteindelijk, vond ik zelf, helemaal niet ziek van ben geweest. Afgezien van wat koorts, dus ik vond het super irritant dat de verpleging steeds zei dat hartstikke ziek was :Y)

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 06:24

Klinkt inderdaad wel heftig _Liiene! Met name de vergiftiging kan wel heel risicovol zijn natuurlijk, gelukkig dat je zelf het gevoel had dat dit meeviel.
Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook zwangerschapsdiabetes, maar heb helemaal geen aanpassingen gedaan in mijn dieet om de waarden goed te houden. Dus voor mijn gevoel hoef ik daar niet zo'n rekening mee te houden. Ben benieuwd of ze bij mij dan ook meer controles willen doen.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 15:24

Hoi allemaal!

Als eerst, allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap. <3
Ik durf mij hier ook voorzichtig te melden nadat we net weer een goede echo hadden. Ik was in mei dit jaar ook zwanger, maar dat eindigde na 9 weken in een miskraam. Kindje was al 2 weken overleden toen we er achter kwamen.

Maar nu dus weer zwanger, op dit moment ruim 9 weken zoals de verloskundige net zei. Het blijft spannend, maar het blije gevoel overheerst nu toch wel het meeste. :)

Mijn naam is Marieke, 35 jaar en woon samen met vriend Daniël en zoon Hidde van 2,5 jaar in Emmen. Ik werk als docent in het voortgezet speciaal onderwijs.
De zwangerschap verloopt tot nu toe prima, helaas wel erg misselijk en vooral ook moe. Maar heb het er allemaal voor over als alles maar goed blijft gaan. :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 19:48

Welkom mriek! Wat ontzettend fijn, nu weer zwanger. Lijkt me heel spannend, na een eerdere miskraam :(:) Gelukkig was de eerste echo al goed!

Zo zwangerschapsdiabetes lijkt me rampzalig, ik snoep en snaai de hele dag door :') Ik zal deze keer ook wel suikertest moeten doen, maar dat duurt nog even O:)
Liiene, 2x de suikertest is wel flauw. Zo nuchter een shot suikersiroop erin en dan dat wachten pffff. Hopelijk blijft een vervelende uitslag je deze keer bespaard +:)+

Ondertussen alweer 17 weken *\o/* Ik begin nu wel uit al m'n broeken te groeien. Tijd voor de maternity-kleding, vrees ik. Al voelt m'n buik nog niet groot genoeg ervoor. Stomme tussenfase..

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 09:29

Welkom mriek! Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan :(:)

Die tussenfase ga ik ook in Rebel, zo onhandig :') De zwangerschapskleding valt nog te groot, dan ben ik de hele dag aan het hijsen :Y)

Hoe is het met jullie? Voor degenen die misselijk waren etc, merken jullie dat het al wat beter gaat? Hier sinds deze week niet meer zo misselijk in de ochtend, dat is een zeer welkome verbetering :D

Citaat:
Goldenarrow - uitgerekend 23-04-2026 - jongen
MerelV - uitgerekend 11-05-2026 - geslacht nog onbekend
Rebel_Jits - uitgerekend 15-05-2026 - jongen
Anthemis - uitgerekend 21-05-2026 - geslacht nog onbekend