Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hutcherson schreef:Een Aspen vista collar kan je nek en hoofd net even wat extra rust geven. Ik zou je adviseren hem vooral te dragen bij langdurig zitten, vooral thuis/in de avond. Neem aan dat je nu niet werkt?
Tazzey schreef:Hutcherson schreef:Een Aspen vista collar kan je nek en hoofd net even wat extra rust geven. Ik zou je adviseren hem vooral te dragen bij langdurig zitten, vooral thuis/in de avond. Neem aan dat je nu niet werkt?
Begin hier alsjeblieft niet aan zonder overleg met je arts. Het kan veel kwaad doen en je revalidatie in de weg zitten.
Hutcherson schreef:Opzich ben ik wel een professional die heel veel met dergelijke producten werkt.
Het is nu belangrijk dat de grootste klap hersteld. Dus even de kneuzing afwachten en vooral niet overbelasten. Vandaar tijdelijk gebruik van een nekbrace (en zeker niet hele dagen).
Daarna kijken wat de restschade is.
Sanano schreef:Babootje schreef:Naar de dokter/ziekenhuis geweest?
Ja foto’s van mijn enkel gemaakt en een ct scan van de nek.
Huisarts heeft het wel gehad over een brace maar moet morgen naar de fysio kijken wat hij dan zegt.
Tazzey schreef:Hutcherson schreef:Opzich ben ik wel een professional die heel veel met dergelijke producten werkt.
Het is nu belangrijk dat de grootste klap hersteld. Dus even de kneuzing afwachten en vooral niet overbelasten. Vandaar tijdelijk gebruik van een nekbrace (en zeker niet hele dagen).
Daarna kijken wat de restschade is.
Als professional zou je toch moeten weten dat je hier niet aan moet beginnen zonder overleg met de arts.
Ik vond je advies al zorgwekkend maar je mededeling dat je een professional bent maakt die zorgen alleen maar erger.
Hutcherson schreef:Je hoeft je geen zorgen te maken.
Alleen bij zwelling in de nek/hals, wonden, problemen met ademhalen, noodzaak tot snelle toegang tot de luchtwegen, bij kleine kinderen of mensen met een afwijkende hals (fors en kort), moeite met slikken of bij angststoornissen is de harde nekkraag een contraindicatie. Zeker als hij kort en sporadisch wordt gebruikt gedurende de dag. De arts heeft het er blijkbaar al over gehad.