Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 09:27

Puera schreef:
Leuke review, germie. Misschien heb ik niet goed opgelet, heb ‘m even snel tussendoor bekeken maar wat is jouw ervaring qua lopen op die schoenen? Lopen ze net zo lekker als de echte Hoka?

Ja, dat is juist het bijzondere. Ik wissel ze gewoon af voor de trainingen hier. Maar de binnenkant begint nu dus te slijten bij de hak zoals je kunt zien. Daar is de padding wel wat van mindere kwaliteit, maar de zolen zijn dus eigenlijk beter, slijtvaster. En voelen hetzelfde aan. De schoen is dus bij de voorvoet iets breder dan Hoka, maar ze zijn ook 3mm langer omdat je geen halve maten kunt kopen en Hoka dat wel heeft.
Dus overal zijn de HOka's wel beter, zeker het materiaal aan de binnenkant van de schoen. Maar voor die 22 euro zijn ze dus veel beter dan verwacht. Oh, ze zijn ook niet langzamer, ik loop ongeveer dezelfde tijden op beide schoenen.

Ik wacht gewoon weer een aanbieding af bij Ali en ga dan eens wat anders proberen denk ik. Soms komt er wat langs en heb je 'runningshoes' voor 12-15 euro. Dan is de gok te nemen, want kan ik er niet op hardlopen, dan lukt wandelen waarschijnlijk wel.

Ik leg wel in elke hardloopschoen mijn eigen zolen, maar dat komt omdat in geen enkele schoen er goede zolen in zitten, bij Hoka ook niet.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 09:43

Grappig eigenlijk dat je voor zo weinig geld goede schoenen kan kopen.
Leuk gedaan Germie!

Ik heb net m’n tempo blokken training gedaan.
Afbeelding
Totaal 9 km met warming up en cooling down.
Heb 3 keer 6 min op 5:40 gelopen, moest 5:53 maar het ging wel lekker. Gevolgd door 4 min op 7:00.
De eerste heb ik heuvelop gedaan dat lukte ook, dus lekker gelopen eigenlijk wel.
Nu aan het werk. Deze training had ik eigenlijk vrijdag moeten lopen, en vandaag een herstel loop. Dus nu staat het allemaal verkeerd in trainingspeaks maar goed.
Morgenochtend het herstel loopje en vrijdag rust.

Ik heb trouwens besloten om lid te worden bij de atletiekvereniging. Ik ga dan elke zaterdag met ze mee trainen. Misschien ook eens doordeweeks maar dat denk ik niet, is op dinsdag en woensdag en dat past voor nu niet echt in m’n schema.

BusyMissy

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 13:22

Leuke video Germie!
Loop je qua gevoel hetzelfde, beter of slechter op de Hokz dan op de Hoka?
Ik maak namelijk uit de video op dat je de Hoka voor lange afstanden wilt gebruiken en dan de Hokz voor kortere. Klopt het dan dat je de Hokz voor langere afstanden ook minder prettig vindt lopen?

Je bent lekker fanatiek bezig Samantha! Was het niet al erg warm vanochtend? Of was je er al vroeg bij? Hier was het om 8 uur al niet lekker meer.
Ik moet een herstelloopje doen vandaag maar kan alleen vanavond, maar denk dat ik dat maar morgenochtend heel vroeg doe (mits ik mijn bed uit geraak dan..)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 13:32

Ik vond het best goed te doen, heb van 7:30-8:30 gelopen. Het was warm maar niet bloedheet.

Wel irritant, ik liep m’n laatste snelle 6 min, dus ik had vast een hoofd als een biet. Kwam ik 3 mannen na elkaar tegen op de fiets die me helemaal aanstaarden. Voelde me er heel ongemakkelijk bij, eentje fietste ook heel sloom voorbij.
Ik dacht echt, heb ik m’n shirt binnenstebuiten aan ofzo.

Dat Herstelloopje zou ik ook niet vanavond doen nee. Morgenochtend beter, maar dan wel vroeg, volgens mij koelt het vannacht amper af.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 13:41

BusyMissy schreef:
Leuke video Germie!
Loop je qua gevoel hetzelfde, beter of slechter op de Hokz dan op de Hoka?
Ik maak namelijk uit de video op dat je de Hoka voor lange afstanden wilt gebruiken en dan de Hokz voor kortere. Klopt het dan dat je de Hokz voor langere afstanden ook minder prettig vindt lopen?

Je bent lekker fanatiek bezig Samantha! Was het niet al erg warm vanochtend? Of was je er al vroeg bij? Hier was het om 8 uur al niet lekker meer.
Ik moet een herstelloopje doen vandaag maar kan alleen vanavond, maar denk dat ik dat maar morgenochtend heel vroeg doe (mits ik mijn bed uit geraak dan..)

Nee, dat zit tussen de oren, omdat het toch vaak goedkoop=duurkoop is. :P Ik heb wedstrijdruns tot 10km gedaan op de Hokz. En loop er voor mijn gevoel niet echt anders op.
Ik loop hooguit bij regen wat sneller steentjes in de schoenen heb ik het idee. Maar dan loop ik ook vaker op die China schoenen. Het is wel zo dat de binnenkant dus nu echt gaat slijten en tja, dan kom je wel op het punt van wanneer doe ik ze weg? Bij Hoka is dat gewoon doorlopen tot een 800km, en dan gaath et tussen de oren spelen bij mij. Zo ging dat met een vorig paar ook. De zool slijt nog maar iets verder weg is mijnervaring. Wel slijt de zool bij Hoka bij blauw sneller dan bij een zwarte zool. Dus er zit zeker verschil in slijtvastheid in de kleur bij Hoka.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 23:41

Hallo vanuit een bloedheet Frankrijk!

Ik ben zowaar actief hier. Maandag liep ik een 6,5 km rustig aan met wat rondkijken op het park waar we zitten. Niet zo avontuurlijk als ik wil, maar je moet wat met kleine kinderen en een partner die er geen uren alleen voor wil staan. Ik heb ook nog steeds geen volledig herstelde knie natuurlijk en dat merkte ik die maandag wel. Helaas had ik na het rennen weer wat pijn daar maar het was ‘s avonds wel weer weg.

Vanochtend weer op pad gegaan en 10x 200 meter gedaan. Ik had mijn doeltempo nog staan op mijn 10 km tijd van twee maanden terug, toen mijn conditie veel beter was. Het is hier zoals gezegd bloedheet dus het was een uitdaging maar ik heb het gered! *\o/* Terwijl ik bij de 5e al dacht te kappen :') Toch weer 11 km gedaan en dit keer helemaal geen knie gevoeld. Zo raar.

Afbeelding

Nog steeds voorzichtig dus en ik blijf maar lekker opnieuw opbouwen. Best gek, een maand geleden liep ik die La Chouffe nog en nu is het tempo er zo uit. Garmin zegt ook dat ik nog steeds achteruit ga, zo frustrerend maar goed, ik kom terug.

Afbeelding

Even egopost, sorry Y;(
Ik probeer al zo lang weer te posten maar elke keer loop ik weer zo achter. Ik probeer het weer hoor :*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 07:48

Jij hebt tenminste nog gelopen Lusitano. Ik heb het gisteren bij 5km wandelen gehouden. Het was me echt te warm. Ik vond het zelfs te warm om duikspullen in de auto te laden. Dat zegt toch wel wat. Nu is het nog steeds warm, maar bewolkt, maar ja, werken he. Dus nu er even uit kan ook niet.

Wat is een endurance score? Die heb ik nog nooit gezien bij Garmin. En voel je ook dat je 'achteruit' gaat? Misschien valt dat wel mee. Maar ik begrijp je frustratie wel hoor.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 07:59

Ja, ik probeer wel de discipline weer op te brengen. Het is hier 36 graden maar als ik ‘s ochtends ga en onder de bomen blijf is het te doen. Druipend van het zweet, maar achteraf voelt dat juist wel lekker :D

Ik heb een Garmin Fenix, die houdt mijn conditie ook bij. Ik voel ook wel dat het minder is. Ik ben benieuwd hoe ver ik nu op mijn standje diesel kan lopen. Omdat ik vooral met de atletiek mee heb gelopen doe ik veel interval. Wie had dat gedacht :))
Hopelijk kan ik ook binnenkort weer lekker naar de 20+ loopjes.

Leuke video trouwens!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 08:53

Supervixen lukt het weer een beetje met je werk en de drukte allemaal? Je bent lekker bezig met je loopje in de warmte, knap!

Goof wat grappig zo die voorstellen van Suunto. Groot gelijk dat je niet gelopen hebt in die warmte.

Germie leuke review zo! Ik snap dat je in je achterhoofd toch houdt dat het goedkope schoenen van Ali zijn en niet langer loopt dan 10 km, dat zou ik ook hebben geloof ik.
Groot gelijk dat je het met die warme bij wandelen hebt gehouden.

Leonie87 alweer druk aan het spinnen ook :D Heb je dan nog een beetje airco in de ruimte?

Puera wat leuk dat je samen met je partner een rondje hebt gelopen, knap in die warmte!

Samantha ook jij traint gewoon ff door met die warmte, en dan ook nog zo super snel ook, echt knap! Ik zweet al als ik alleen al naar je grafiek kijk :') Leuk dat je hebt besloten om lid te worden van de atletiekvereniging!
Wel raar van die mannen die je onderweg tegenkwam.

BusyMissy heb je jezelf je bed uit kunnen hijsen voor het loopje vanmorgen?

Lisitano ook al zo sportief met die warmte :D
Wat een mooie intervallen heb je gelopen, en ook nog op je doeltijd van 2 maanden terug. Dat in die warmte en herstellende van je knie, echt goed! Laat Garmin maar kletsen hoor (ja voor een ander is dat makkelijker dan voor jezelf :') )

Ik vond het gister ook veel te warm, dus niet gelopen. Het ligt er een beetje aan wat de temperatuur vanavond wordt, heel misschien waag ik me nog aan een loopje maar niet bij die hele warme temperaturen hoor. Ik vind jullie allemaal bikkels! Mijn vriend besloot gister nog even te gaan lopen, ik keek hem echt aan of ie niet goed bij zijn hoofd was :')

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 10:50

Ik heb vanochtend vroeg een herstel loopje gedaan, 30 min op 6:40. Ondanks dat het vroeg was (6:45) was het echt benauwd.
Niks aan dit weer zo, hier op werk is het ook niet te harden.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 11:10

En hier een hallo vanuit een bloedheet Zwitserland!

Ik loop niet, te warm en vochtig/benauwd voor mij ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 11:38

Lisitano knap dat je hebt gelopen in die hitte. Mijn endurance score was ook echt omlaag gegaan op vakantie, ondanks al dat geloop in de bergen.
Merk ik wel nu ik weer vlakker loop. Komt wel weer goed als alles goed gaat met je knie.

Tiggs geniet van je vakantie!

Samantha sterkte vandaag op je werk.

Ik heb vanmorgen een halve marathon op de weg gelopen. Natuurlijk weer op een stukje van 2 bij 2km ongeveer :P . Man, wat was het benauwd. In de eerste 11 km heb ik 3x1200m versneld en na 12km bleef mijn hartslag aan de hoge kant door de warmte. Omdat ik geen zin had in een hitteberoerte ben ik daarna overgestapt op 400m rustig tempo, 400m versnellen met steeds 100m wandelen ertussen.
Ben een paar keer wat gaan drinken bij het waterpunt bij het station en toen vond ik een rijbewijs. Gezocht op insta, maar kon hem niet vinden. Op facebook wel wat mensen met dezelfde achternaam hier in de buurt, die heb ik een bericht gestuurd. Net het rijbewijs naar het gemeentehuis gebracht.
Dus mijn karmapunten wel verdiend vandaag!

Verder was ik doorweekt na het lopen.

Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 11:50

Poeh, complimenten aan de lopers hoor :j
Ik wilde vandaag ook nog een rondje doen, maar vind het inmiddels te warm helaas.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 12:37

Ik blijf het knap vinden SV, dat je met van die korte rondjes een halve marathon kunt lopen. Ik moet het nog steeds eens proberen. Gisteren liep ik de intervallen op hetzelfde pad ivm de schaduw en toen leken de kilometers voorbij te vliegen.
Lekker bezig geweest, met nog versnellingen ook!
Gek dat je score omlaag is gegaan terwijl je enorm uitdagende klimmen hebt gelopen.

Fijne vakantie Tiggs!

Goed bezig geweest Samantha. Sterkte vandaag!
Leuk dat je lid wordt bij de atletiek. Ik vind het leuker dan ik had verwacht, zeker de intervallen dagen me meer uit dan ik voor mezelf doe. Eens in de week is toch prima.
Gek van die mannen. Volgens mij heeft 95% geen idee hoe zoiets doms zo intimiderend kan voelen voor een vrouw.

Wij hebben in onze wijk een groepje jongens op fatbikes dat waterballonnen, fruit en eieren naar hardlopende vrouwen gooit. Ze slaan soms zelfs iemand op het achterhoofd. Echt heel vreemd gedrag en het gaat kattenkwaad voorbij. Bij mannen doen ze het niet tot ze laatst werden aangesproken, toen hebben ze die man geschopt en geslagen. Ze zijn zo’n 12 tot 14 jaar oud. Wij wonen in een heel keurige wijk, politie heeft ze al meerdere keren in de kraag gevat maar het blijft doorgaan. Ik heb het toch in mijn hoofd zitten met hardlopen. Als ik een fatbike hoor of zie maak ik me toch klaar voor impact ofzo.
Het schijnt een TikTok-trend te zijn.
Laatst bijgewerkt door Lisitano op 14-08-25 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 12:41

Wat een achterlijk gedrag zeg. Ik snap dat je dan niet lekker op je gemak loopt. Je zou bijna zelf iets meenemen om te gooien, maar dan loopt het vast uit op erger.

Ik heb karmapunten verdiend met het gevonden rijbewijs, iemand die ik een bericht heb gestuurd was zijn zus en die heeft haar broer meteen bericht dat zijn rijbewijs gevonden was. Dus eind goed, al goed.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 12:44

Puera leuk dat jullie samen zijn gaan lopen! Hopelijk werpen de oefeningen snel hun vruchten af.
Dachau was inderdaad indrukwekkend. Er is niet echt een ander woord voor maar ik snap je. Er is niet echt een goed woord voor om te omschrijven wat het is of wat het met je doet.

Lekker weer hoor die sprintjes Sv *\o/* . En die echte sprintjes kunnen volgens mij ook niet veel langer zijn dan 15/20 seconden. Iig ik merk wel dat als ik echt echt volgas ga, ik na 10 seconden begin met vechten om het vol te houden.
Whaa weer een halve marathon op 2 bij 2km. :') Ik blijf me erover verbazen hahaha. Wel weer fijne afstand en idd, zo na de vakantie bouw je het echt wel weer op. Garmin vind hiken/bergen niet productief maar dat zijn ze echt wel!
En die hitte, ja better safe then sorry. Het is ook niet echt weer om te intervallen haha.
Ow eigenaar van het rijbewijs al gevonden! Goed bezig!

Mijn gezondheid en lijf gaan me echt voor op het vinden van goedkope ali schoenen. De bekende merken hebben zoveel onderzoek, technologie en jaren van ontwikkeling in hun schoenen zitten. De verkeerde schoen kan zoveel schade aanrichten (ook van de goede merken overigens!). Maar ook hierin, zoveel mensen zoveel wensen.

Leuk dat je lid word van de vereniging Samantha, ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
En prima toch een beetje zelf schuiven met de trainingen. Als je zelf je rust en zwaarte een beetje in de gaten houd, kan dat prima. Iig weer lekkere tempo blokken.

BusyMissy wat is het geworden met lopen?

Lisitano het is in heel europa opeens bloedheet volgens mij. Fijn dat je geen last meer hebt van je knie! Wat bizar van die jongeren! Die zouden idd zelf gewoon eens een goed pak rammel moeten krijgen. Misschien dat ze dan wat respect krijgen voor andere mensen en hun gevoel voor veiligheid...

muppetmayo het voelt echt bloedheet maar als je eenmaal aan de gang bent, dan zweet je als een otter maar valt de hitte wel mee vind ik persoonlijk.
Met spinnen is er eigenlijk niet echt airco. In de grote fitnesszaal wel en die is er wel mee verbonden maar dat voel je in de spinningzaal eigenlijk niet.

Ik heb gister de bootcamp training gedaan en vond de hitte meevallen. Ben er denk ik aan gewend. Ja ik zweet als een otter maar voel me verder prima.
Vanmorgen gaan lopen, voelde de spierpijn van gister al wel iets opkomen :')
Uiteindelijk 11km gelopen met 2x2km tempoblokken die vlotter liepen dan ik had verwacht. Dus ondanks wat zware benen en dat ik nuchter liep, positief verrast. 2de blok ging ik wat te hard van stapel en dat voelde ik wel. :+
Zeiknat toen ik thuiskwam maar vond het dus echt nog prima te doen ondanks dat mijn app zei dat het 29 graden was.
Afbeelding

Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 13:02

Dat klinkt toch nog even wat warmer dan hier Lisitano. Knap dat je in die warmte toch gaat lopen en heel fijn om te merken dat je knie weer steeds meer aankan!
Wat een idioterie op die fatbikes, daar zou ik ook niet blij van worden. Denk dat ik dan een stok mee zou nemen om terug te meppen, ik sla altijd meteen terug (opgegroeid als enig meisje tussen broers).

Ik blijf het zó knap vinden Sv, zo'n lange afstand over zo'n klein stukje en dan ook nog intervallen erbij op die afstand. Petje af voor jou.

En ja, ik heb mezelf uit bed kunnen slepen, half uurtje later dan gepland maar soit.
Het was niet normaal benauwd, ik zweette harder dan in de sauna.
Na de tweede interval kwamen de benen weer los dus uiteindelijk best lekker gelopen.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 13:56

Leonie lekker dat je gewend bent aan de warmte. Goed bezig met de bootcamp en een mooie 11km.

Goed gedaan Busy, mooie intervallen!

Ik ben het met jou eens qua schoenen leonie. Daarnaast zijn de werkomstandigheden waarin die producten gemaakt zijn nou niet bepaald goed en ik vind het daarom niet goed om dat te promoten. En dan heb ik het nog niet eens over of er ook chemische stoffen zijn gebruikt die hier verboden zijn of veel mindere kwaliteit materiaal.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 20:28

Helemaal mee eens SV.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 08:56

Samantha_ je was weer vroeg gister zo voor het werk uit, ik vind dat altijd zo knap van iedereen die dat doet. Was gister ochtend echt benauwd idd.

Tiggs fijne vakantie!

Supervixen ook weer zo knap bezig, halve marathon op een postzegel. Jij hebt je karmapunten idd wel weer verdiend met het rijbewijs *\o/* Super fijn dat je ook de eigenaar hebt gevonden!

Goof en germie veel plezier met de trail dit weekend!

Lisitano wat een idioten zeg in de wijk! Ik hoop dat de politie snel iets meer kan dan alleen maar even in de kraag vatten. Ik zou ook echt niet lekker op mijn gemak meer lopen.

Leonie87 met die hitte ook gewoon bootcampen en lopen _/-\o_ Echt, ik snap niet hoe je het doet.

BusyMissy goed gedaan zo vroeg! Super nette intervallen ook.

Gister avond leek het wat af te koelen, er stond een windje en het voelde minder benauwd. Last minute besloten om toch nog maar even een rondje korte intervallen te doen, dan duurde het allemaal niet te lang en kon ik tussendoor even lopen :') Had er weinig van verwacht, mijn vriend vond het nodig om met die hitte 1 of andere zware ovenschotel te produceren :+ dus ik dacht dat ik daar wel last van zou krijgen. Maar hey, dan had ik iig gelopen.
Uiteindelijk ging het toch wel lekker. Het waren korte intervallen (3-2-1 minuut en dat 4x) en tot mijn verbazing waren deze toch wel een behoorlijk tempo voor mijn doen. Blijkbaar nog niet snel genoeg, want aan het einde had ik nog wat energie. En naar aanleiding van jullie sprint berichtjes heb ik het laatste stuk nog wat sprintjes gedaan. Blij dat ik toch nog even ben gegaan gister, onverwacht lekker gelopen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 10:25

Mooie intervallen, Samantha! Was jij niet voor Amsterdam aan het trainen of is dat iemand anders? Stom dat die mannen je zo nastaarden, kan me voorstellen dat je je ongemakkelijk voelde.
Wat leuk dat je je aangesloten hebt bij een atletiekvereniging.

Ben wel benieuwd wat je ervaart als je een langere afstand op die Hokz loopt, germie. Ga je dat ook nog een keer uittesten?

Heerlijk, op vakantie, Lisitano! Fijn dat je weer lekker aan het lopen bent, en dat je knie beter voelt.
Wat een tuig daar bij jullie in de wijk, kan de wijkagent niet tegen hen optreden?

Veel plezier in Zwitserland, Tiggs!

Blijf het knap vinden dat je op zo’n klein stukje zo’n afstand kunt afleggen, SV. Super dat het rijbewijs weer bij de eigenaar terug is!

Fanatiek weer, Leonie! Bootcampen en ‘s ochtends vroeg nog een dik uur hardlopen.
Zag nog een verslag van jullie klimpartij in het fietstopic van Suliko voorbijkomen, wat gaaf!

Goed bezig, Busymissy! Toch maar weer gedaan!

Super dat je gisteravond zo lekker gelopen hebt, Muppetmayo!

Het was me gistermiddag te warm om te lopen, toen ik na het werk in de auto stapte, was het nog zo’n 28 graden. Later koelde het wel wat af maar ik had m’n zinnen gezet erop gezet om vanochtend te lopen. Mijn partner moest rond 6.30 uur beginnen dus ik ben een stukje met ‘m mee gereden en toen terug naar huis gelopen. Het was wat mistig maar heerlijk om te lopen! Bijna niemand tegengekomen.
Straks nog even naar de sportschool voor m’n programmaatje. Zondag weer naar Drenthe te trailen met hetzelfde groepje als afgelopen weekend.

Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 11:41

BusyMissy mooi loopje. Soms moet je gewoon even inkomen met die tempo's. En het was idd erg benauwd gister!

Helemaal mee eens SV. Het zou mijn keuze ook echt niet zijn om zoveel redenen...

Wat super goed muppetmayo! Zo zie je maar, gewoon gaan en kijken wat kan brengt je soms zoveel. Op de bank denken ik kan het niet, is makkelijker maar dit is toch super!

Prachtige foto Puera! Zal aangenaam lopen zijn geweest vanmorgen :D Het was echt lekker afgekoeld. Hoewel het gister avond al beter was dan gister ochtend. De middag was helemaal TE warm. ik zat te zweten op de bank gewoon.

Mijn dag begon wat minder vroeg, aangezien ik nog vakantie heb en mijn man moet werken heeft hij haar vanmorgen naar de opvang gebracht en heb ik tot 8 uur geslapen! Heeerlijk :D Ik ben echt geen ochtend mens maarja.
Omdat ik een interval wilde doen besloten wel wat te eten voor vertrek. Klein beetje havermout met appel en kaneel en dat verschilde merkte ik toch echt wel in mijn loop ivm nuchter lopen. Vandaag stond 10x400m op het programma op 04:00/04:15. Ze waren bijna allemaal op het randje van de target maar zo kon ik wel redelijk oke blijven lopen zonder mezelf helemaal overhoop te lopen. Merkte vooral dat mijn lijf wat vermoeid is (wat niet gek is). De rest van de dag lekker rustig aan en vanmiddag even naar de osteo, dat zal me ook wel weer helpen.
Afbeelding

Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 12:41

Wat fijn dat je zo lekker gelopen hebt muppetmayo! Dat motiveert weer voor de volgende keer.

Zo vroeg op de ochtend brengt wel hele mooie plaatjes Samantha! Klinkt leuk dat trailen met een groepje.

Ik zag vanochtend heel veel hardlopers, denk dat ze allemaal de warmte voor willen zijn.
Ik ga zelf morgen pas weer. Had vanaf willen gaan maar krijg kijker voor mijn paard dat te koop staat.

Ik kan niet wennen aan jouw tempi met bijbehorende hartslagzones Leonie. Het blijft er onvoorstelbaar uitzien voor mij.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 14:50

Prachtig plaatje Puera. Die heb je al in the pocket!

Leonie, echt bizar jouw hartslag :)) Ik kom echt nooit in zone 1. Nou klopt het bij mij ook niet denk ik hoor, maar bij jou zal het ook wel iets anders zitten denk ik. Heb je weleens zo’n sportkeuring gedaan? Anders mogen jouw intervallen ook wel een stuk pittiger lijkt me. 10% in drempel terwijl je zo lang zo hard moet. Mijn hemel! Je hebt ook wel een berenconditie natuurlijk!

Muppet, wat fijn dat het nu zo goed ging! *\o/*

Ik zou vandaag ook lopen, maar het is weer 36 graden en door de plannen vanmorgen heb ik toen niet kunnen gaan. Ik zit nu een beetje in twijfel of ik vanavond nog ga. Morgen gaan we naar een andere locatie en dus weer even in de auto dus het is wel lekker even te bewegen. Maar zo warm, pffffoe.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-25 15:00

Ja nu je het zegt Lisitano, je zou bij zulke intervallen toch in zone 5 moeten komen. Of toch minimaal meer tijd in zone 4. Zeker bij zoveel 400 metertjes.
Voelt het wel alsof je buiten adem bent en het veel moeite kost Leonie of loop je de intervallen heel makkelijk weg?

Lekker Muppet dat je energie over had. Even sprinten is dan altijd fijn.

Goed bezig Puera en mooie foto.

Ik heb net nog een half uurtje gelopen. Vol in de warmte. Rustig aan met op het eind een paar sprintjes. Lekker gelopen wel, ondanks dat ik nog veel hersteltijd had na gisteren en mijn training readiness op 14 stond ofzo :+. Nu staat hij op 7 :').