Diagnose BK en verder.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-25 17:34

Het is heel simpel werk schoonmaken in een basisschool. Maar voor mij is het zo dat ik er nu een tijdje uit lig en dus totaal geen flow heb en ik dus heel blij ben juist hiermee en dat ik met twee uurtjes per dag kan beginnen. Vanaf september zou ik dan aan de slag kunnen.

Vandaag ben ik lekker gaan wandelen en vanuit huis langs de Rosmalense zandverstuiving. Totaal 11 km.

Ik had de buggy mee voor de chihuahuas dat was met name bij de zandverstuiving voor mijn armen minder maar wel een mooie wandeling.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sinds gister heb ik ook weer een piano en dus besloten dat mijn acoustische hier niet naartoe komt

Er wordt hier nog verbouwd en hij staat dus nog niet ideaal maar het is leuk weer wat te kunnen oefenen.
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 17:50

Schoonmaken in een school is nuttig werk en als je het fysiek aankan ook leuk om te doen. Niets mis mee.

Hopelijk heb je collega's want dat maakt werkenn leuker denk ik.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-25 22:50

Vandaag voor het eerst gesupt. Was heel leuk om te doen <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Momo94

Re: Diagnose BK en verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 09:39

Ik was je topic even uit het oog verloren. Wat zie je er goed uit! Wat is sophie een schatje. Je andere chihuahua's ook hoor. :D Onwijs fijn dat je een leuk huisje hebt kunnen vinden. Je woont dan niet ver bij mij vandaan, woon zelf in Oss. Is het niet gek om zover uit de richting te verhuizen van waar je vandaan komt? Of vergis ik mij?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-25 10:26

Je vergist je niet.
En dat is dichtbij idd en het is wel gek opzich want echt een totaal andere wereld. En ander dialect waar ik soms om moet lachen keileuk en Houdoe maar als het echt een gesprek is waar iemand met passie iets verteld dan moet ik echt opletten dat ik het niet te grappig vind. Ik vind het zo schattig <3 die taal. Maar hier in T'soperse bos is aardig wat import. Een buurvrouw die twee weken voor mij hier is gekomen komt uit Amsterdam. En in een andere straat mensen uit de achterhoek. Leuk is ook dat er jonge gezinnen wonen met baby's en jonge kindjes en mensen van 80+ en alles er tussen in :j En allemaal wel met een passie of feeling met de natuur. Veel dierenliefhebbers. Het is echt heel anders maar ik voel me geen vreemdeling _/-\o_ Gister het suppen was ook samen met wat dames van hier. En dan via samensuppen waren we met een groep van 30. Maar het leuke is dat we samen met een groepje van hier en totaal met twee autos daarheen zijn gegaan. En dat we elkaar geholpen hebben sups opblazen etc.

Alleen alles is wel anders ook wat zorg betreft.

Maar ik heb absoluut geen spijt van deze omslag. Sterker nog ik denk dat het èèn van mijn beste beslissingen ooit is <3

Ik ben al mijn sociale contacten kwijt. Hele schoonfamilie viel al weg. Ik had een vriendin in Alphen wonen wat nu een afstand vriendschap is oftewel social media vriendschap.
Ik heb wel kennissen waarmee ik afsprak voor wandelingen met chihuahuas dat is een hele vriendengroep geworden de meeste wonen in Zoetermeer en de wandelingen zijn ook meest daar of in het gooi.

Mijn broer woont in Spanje de rest van mijn fam heb ik geen contact mee. Sinds kort weer met mijn moeder en die woont in Den Haag maar daar zou ik nooit meer naar terug willen.

Dus ik ben hier only de Lonely maar wel heb ik al contacten opgebouwd en onderneem ik dingen. In Alphen a/d Rijn was alles toch weg gevallen dus ik kon overal heen en ben blij dat ik dit heb gevonden.

Vrijdag heb ik hier mijn eerste autorijles. Dat wil ik echt gaan proberen dus dat pak ik hier ook gewoon op.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 15:06

Welkom BeFunny in Brabant. Ik had dat niet door eerlijk gezegd dat je in mijn landje woont. En ja het dialect is grappig en mijn man en ik zeggen nog steeds houdoe tegen elkaar en onze kinderen. Hahahahaha. Brabant is leuk en gezellig. Gemoedelijk en we doen niet zo moeilijk. Je zult het leuk hebben daar. En heerlijk dat suppen met dit warme weer.

Fijn dat je mensen ontmoet om mee op te trekken en ja ik weet dat je veel mensen ben kwijt geraakt en jouw leven niet bepaald over rozen gaat. Maar voor nu extra genieten van wat er wel is doe je goed.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 17:33

Dat is echt heel fijn dat je je daar geen vreemdeling voelt. Brabant vind ik zelf ook wel heel gemoedelijk. Je kan hier opzich best snel aansluiten bij andere. Je hoeft ook bij elkaar de deur niet plat te lopen, maar gezamelijk eens wat doen of als er iets is voor elkaar klaar staan dat is altijd fijn.

Maar toch ook wel heel vervelend en rot dat je juist nu al je contacten kwijt bent...

Mocht je een keer iemand zoeken om een gezelschapsspelletje te spelen of wat anders om te doen staat mijn pb box altijd open. Heb zelf wel 2 honden, maar 1 is bang voor vreemden en helaas kan onze andere, berner van 9, helaas geen grote wandelingen meer aan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-25 18:30

Momo94 schreef:
Dat is echt heel fijn dat je je daar geen vreemdeling voelt. Brabant vind ik zelf ook wel heel gemoedelijk. Je kan hier opzich best snel aansluiten bij andere. Je hoeft ook bij elkaar de deur niet plat te lopen, maar gezamelijk eens wat doen of als er iets is voor elkaar klaar staan dat is altijd fijn.

Maar toch ook wel heel vervelend en rot dat je juist nu al je contacten kwijt bent...

Mocht je een keer iemand zoeken om een gezelschapsspelletje te spelen of wat anders om te doen staat mijn pb box altijd open. Heb zelf wel 2 honden, maar 1 is bang voor vreemden en helaas kan onze andere, berner van 9, helaas geen grote wandelingen meer aan.

Dat is altijd leuk.
Ik zat ook te denken maar dat heb ik nog niet benoemd om te kijken of er mensen het leuk zouden vinden hier te komen voor een bbq en spelletjes. En een wandelingetje in het kleine bosje hier achter evt. Er leven best wel wat mensen mee hier en in het tiny house toppic. Weet niet of men dat leuk vind hoor. En ik heb 3 hondjes waarvan twee een tijdje boven blijven als er bezoek komt en èèn mega enthousiast maar wel heel erg lief.
Ik heb de paar spelletjes die ik heb nog in mijn oude huis liggen dat komt wel hier heen. Maar ik wil er ook een paar bij kopen evt. En mijn huisje is natuurlijk nog oud zeg maar dus misschien kan ik beter wachten :')

Maar ik kan ook best naar Oss dat is wel te doen. Nu met mijn wagentje. Ik vind het iig super lief aangeboden <3

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-25 17:42

Vandaag eindelijk de proefritje gehad hier (auto rijles dus).
Fijne les, hele rustige instructeur mannelijk maar wel rustig dus een fijne les gehad. Wel echt een proefles op makkelijke weggetjes.

Deze instructeur is van rustig de auto onder controle krijgen maar wel van zo snel mogelijk richting Den Bosch want daar gebeurd alles en ook snel de snelweg op. Dat moet ook je hier naar Den Bosch gaat eigenlijk. Maar ook zo van als ik iets nog spannend vind dan kan ik het aangeven dan kan ik alleen sturen en dus wel al de feeling op de snelweg krijgen maar nog niet meteen alles hoeven doen. Dus een andere aanpak. Kijken of dat werkt.

Ik krijg eerst een paar losse lessen.bik heb aangegeven dat ik verwacht aardig wat lessen gehad te hebben en als ik op alle soorten wegen gereden heb zelf en het gevoel dan goed is ik wel een pakket wil en dat ik het liefst twee keer per week les. En eerst start met anderhalf uur per keer maar liever twee tot twee en half uur rij want dan kom je verder en kun je ook echt comfortabel worden met de auto. Maar het risico is dat soms niet alles meer blijft hangen dus vandaar starten met anderhalf uur.

Iig ging de proefles weer heeel erg goed. En hij vond mijn een goede leerling die ook deed wat hij zei en onthouden wat hij zij waarop ik zei dat ik er wel in ging om te leren en om mijn rijbewijs te halen en veilig en vertrouwd in het verkeer te kunnen zijn waarop hij aangaf dat hij er geen twijfel over heeft dat het gaat lukken, dus ik heb goede hoop.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 08-08-25 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 17:52

Dat klinkt wel heel goed. Weet je Be Funny misschien een gekke vergelijking maar je hebt zoveel overwonnen dat dapperheid vroeg, je medische traject je ex, je nieuwe woning, dat je weet dat je stoer en dapper bent in elk geval kunt zijn. Dus leuk dit comments en hij ziet het in elk geval met je zitten. Hij is ook niet levensmoe, dus hij zal zeker iets zeggen als hij denkt dit gaat hem toch echt niet worden.
Dus het goede begin is het halve werk.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 09:49

@BeFunny naar Oss is ook mogelijk. Alleen na 5 jaar een relatie en 4 jaar samenwonen.. Woon ik helaas wel weer thuis. :') Maar we hebben hier bij de geffense plas ook een mooi bos, bomenpark in heesch, herperduin in berghem of zelfs de maashorst bij uden. Spelletjes en/of een bbq is altijd gezellig. :D

Fijn dat je nieuwe instructeur mee denkt als je iets spannend vindt. Als hij dan gas geeft of remt en jij gewoon stuurt en als dat werkt om zo van je angst af te komen is dat helemaal prima toch? Ik heb de afslag van een snelweg altijd heel erg lang heel eng gevonden.

Fijn dat hij ook zo positief is. Dat scheelt ook al een hoop op je zenuwen. Rij je dadelijk gewoon lekker automaat?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-25 14:25

Ja ik heb speciaal ook automaat rijles gevraagt. Dit vind ik prima. Weet je ik geef verder eigenlijk niks om autos maar het is wel makkelijk al je even naar Den Bosch wil ofzo aangezien de bus hier niet savonds en in het weekend rijd. Met de Canta mag ik hier op minder wegen rijden dan waar ik vandaan kom. Wegen lijden al vrij snel naar de a 59 dus mag ik daar ook niet. En binnendoor is best een rit naar Den Bosch. Maar ook als ik niet meer van de trein afhankelijk ben om bijv naar mijn moeder te gaan. En ook met werk. Waar ik heb fesollicitee d hebben meer werk maar dan kan het zijn dat ik op èèn avond naar twee locaties kan en daar kan het dus ook handig bij zijn en een automaat vind ik dikke prima.

De snelweg op en af vind ik minder spannend maar het snel razend verkeer. Dat vind ik in de Canta ook op een 80 weg waar je soms niet aan ontkomt en ik rij 40. En er zijn altijd figuren die rijden daar 120 nou dat raast dan en dat vind ik te spannend en op een snelweg rijd alles hard en heb ik het gevoel daar minder controle over te hebben ofzo. Ik vind dat dus heel spannend. Erop is ook wel spannend natuurlijk maar daar ligt mijn angst niet. Gek eigenlijk.

Je bent hier welkom momo ergens wandelen is ook leuk natuurlijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 14:48

Het is een kwestie van vaker doen. Ik vind de snelweg ook altijd spannend als ik een tijd er niet op gereden heb. Sinds we een wat zwaardere auto hebben (2008) is die angst helemaal over. Dat is zo helpend.
Dus als je je rijbewijs hebt en je kunt het betalen koop dan een tweede hands auto die stabiel op de weg ligt. Die kleintjes daar voel je alles als je zelf passeert of gepasseerd wordt. Heel onaangenaam.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-25 16:08

Ja ik kan mijn Canta dan verkopen die zijn al niet goedkoop en ik heb dan ook nog wel wat om bij te leggen voor een goede auto. Maar als ik het haal zou het ook zomaar kunnen dat ik een klein maar compleet camperbusje koop. Dan kan ik nog eens een weekje naar de ardennen ofzo. In je eentje met 3 hondjes is op vakantie gaan anders niet echt te doen. Maar als ik toch een auto ga kopen zie ik zo iets wel zitten. Maar of ik dat praktisch vind want het wordt dan mijn auto ook. Maar eerst het rijbewijs maar halen en ook de theorie ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 16:43

Dat laatste gaat je zeker lukken. En je hebt leuke camper busjes te koop. Leuke plannen en je hebt gelijk.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 13:26

Een camperbusje is altijd leuk! als je een keer weg wil kan je gewoon gaan en staan waar je wil. Klinkt als een heel mooi vooruit zicht!

Dan doen we gewoon eens een wandeling afspreken. Heb zelf meestal de woensdag en de zondag beschikbaar, anders wordt het pas 's avonds na een uur of 20.00

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 14:48

Een zondag is prima voor mij. Als de temperaturen iets normaler zijn :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 14:50

Ik heb mezelf getrakteerd op leuke boots en hele leuke nieuwe gouden oorbellen. Omdat ik werk heb gevonden en omdat ik best mezelf iets mag geven, vond ik ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 15:01

Oh, ik zie die schoenen wel eens voorbij komen op instagram, daar zitten hele leuke tussen. Hoe zitten ze? Heeft hrt een beetje voetbed?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 15:12

Ja ik vind ze beter dan verwacht. Heb er nog niet echt op gelopen maar als ik de reacties las zouden ze slecht zijn. Zit een zware zool onder en een goed voetbed idd en een kussentje ook in de lepel zeg maar. En een goed profiel. De prints zijn ai idd maar dat maakt mij niet uit ik vind ze echt leuk. Made in China en worden direct vanuit de fabriek verzonden dus niet vanuit Engeland wel binnen een week in huis.

Ik heb maat 42 van gewone schoenen. Heel soms naat 41,5 of 41. Hiervan 42 gekozen omdat dat voor mij meest gangbaar is en dat zit heel goed.

Afbeelding

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 17:10

haha, ja goed idee als de temperaturen wat normaler zijn. Dit is ook niks voor mij.

Wat een onwijs vet gave schoenen zijn dat! <3 Is dat leer en dan hard of zacht leer? Heb vroeger Dr. martens gehad met zachtleer. Waren echt eerlijk! maar ooit Dr. Martens met hard leer gehad. Die met de engelse vlag op de neus. Daar liep ik alleen blaren mee op.. Ben benieuwd hoe deze bevallen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 17:51

Deze zijn niet echt leer.
Ik heb ook een paar dr Martens en ik het verleden ook gehad maar ik loop er ook alleen blaren mee dus die koop ik niet meer.

Dit noemen ze eco leer maar het is geen leer maar daardoor zitten ze wel gelijk al beter.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 13:30

Vandaag weer rijles gehad twee uur. Ging heel goed :j Fijn instructeur ook blij mee *\o/*

En ik ben terug gebeld door het bedrijf waar ik ga werken en dat gaat door *\o/* Moet het contract alleen nog tekenen en die persoon is op vakantie maar ze wilden alvast iets laten horen. Want ik zou een tweede gesprek krijgen ivm de vog maar die is goedgekeurd. Dus het gaat nu alleen nog om tekenen. En dan ga ik vanaf 1 september daar starten.

Dus een dag van goed nieuws en fijne ervaring en dat geeft ondanks de warmte energie :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:25

Heel fijn BeFunny!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 15:21

Wat ga je lekker *\o/* Het is je gegund :j wat ga je voor werk doen?