Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hannanas schreef:Too much sugar may lead to more frequent urinary tract infections, a condition that sometimes causes short-term incontinence. The bacteria that cause UTIs love sugar. Sugar makes the acid level of your urine higher, creating a better environment for this bacteria, and causing the infection to grow more quickly.
Bron:
https://nafc.org/bhealth-blog/the-truth ... %20quickly.
Dat is wel logisch. Als de bacterie/bacteriën die jou steeds blaasontsteking geeft zijn energie haalt uit suiker omzetten, dan zal deze bacterie in groei (aantallen) toenemen wanneer jij suiker eet.
Weet je welke bacterie je steeds hebt?
Heb je je microbioom wel eens getest, misschien heb je in je darmen ook wel een overschot aan bacteriën die suikers eten.
Ps: misschien eens de proef op de som nemen: koop ph urine sticks en check je urine nadat je suiker gegeten hebt en klachten ervaart ten opzichte van geen suiker geen klachten.
VogeltjeM schreef:In aarbeien zitten superweinig koolhydraten, of had je er suiker overheen gegooid?
Als je van aardbeien al last krijgt, leef je dan nu al 10 jaar in ketose? Sterkte hoor, lijkt me heftig zo.
siskeh schreef:VogeltjeM schreef:In aarbeien zitten superweinig koolhydraten, of had je er suiker overheen gegooid?
Als je van aardbeien al last krijgt, leef je dan nu al 10 jaar in ketose? Sterkte hoor, lijkt me heftig zo.
Anders dan suikers, aan de hand van je verhaal icm met de aardbeien.
Zou je ook op histamine kunnen reageren?
jojoni schreef:Je bent niet gek en laat je vooral niets aanpraten hoor.. Ik vindt t jammer dat artsen niet verder kunnen kijken dan hun neus.
Ik worstel al veel veel langer met chronische blaasontsteking en ook ik moet zeer voorzichtig zijn met suiker en ook melkproducten. Ik kwam daar als kind achter nadat we als laatste redmiddel naar een homeopaat zijn gegaan.
Verder kan ik nog als tip geven, bij mij werken cranberrypillen dus ook niet. En om andere redenen geen antibiotica.. ik heb in duitsland een cranberrysuplement van Dobbelhertz gevonden wat wel echt werkt voor mij. Dus ik zou het zeker niet opgeven om op die manier je lichaam te ondersteunen..
Elisa2 schreef:Candida kan ook ontstaan door de anticonceptiepil, wellicht handig om te weten.
Blaasontstekingen (chronische) worden vaak veroorzaakt door de e-coli bacterie die in de blaas zit en die kan inderdaad op suiker/ fructrose reageren. Het heeft dan te maken met de bloedsuikerspiegel. Vitamine C zou juist moeten helpen er tegen.
D mannose hecht zich aan de e-coli bacterie, daarom werkt het.
Ik zou kijken alternatief of dat er manieren zijn om die e-coli bacterie uit je lichaam/ blaas te krijgen.
8nnemiek schreef:Bij mij deed D-mannose helemaal niks helaas. Cranberry ook niet. Vitamine C minimaal. Vitamine C hielp wel als ik echt direct ermee begon, als ik nog geen last had.
Ik kon me vooral goed helpen met brandnetelthee, en dan minimaal een paar liter per dag.
Miss_Mii21 schreef:En zoals hier boven te lezen, heeft het indd samenhang met candida. Alleen behandelen artsen (reguliere geneeskunde) de symptomen, ipv dat ze de oorzaak aanpakken.
Babootje schreef:8nnemiek schreef:Bij mij deed D-mannose helemaal niks helaas. Cranberry ook niet. Vitamine C minimaal. Vitamine C hielp wel als ik echt direct ermee begon, als ik nog geen last had.
Ik kon me vooral goed helpen met brandnetelthee, en dan minimaal een paar liter per dag.
Dan kan het zijn dat er bij jou een andere oorzaak is dan de e-coli bacterie. Want daarvoor zou D-mannose goed moeten werken.
Ik heb een vriendin met ook chronische blaasontsteking, maar dat had te maken (ik weet niet of ik het helemaal goed zeg) een afwijking in de loop van de urineleider waardoor er zeg maar steeds wat urine terug de blaas in liep. En dat zorgde voor ontstekingen. Bij zoiets kan ik me voorstellen dat D-mannose dan niks doet.