Het kan zeker. Als je zin hebt er moeite en tijd in te steken. Ik was heel even enorm fanatiek maar heb er al geen zin meer in, haha. Was, conditioner en dan kammen net na uitspoelen. Dan soms mousse en soms niet. Beetje droog scrunchen met een hydrofiele doek. En laten drogen. Zelfs m’n dure diffuser heb ik 2 keer gebruikt, nieuw gekocht en nu al geen zin meer i
Ehmmm nou ik ben even aan de gang gegaan... Na het douchen wat spul erin gegooid. Ben aan het oppassen bij een vriendin en zag een diffuser liggen dus ik dacht, poging waard.
Ik doe het er vaak in nadat ik mijn haar met mijn handen uit heb geknepen. Dan spul erin. Dan draai ik het op in een losse knot op mn hoofd terwijl ik de badkamer droog maak. Dan knijp ik weer water en een deel van het product uit (nou is mijn haar een echte spons en kan uuuuuuren lang nat blijven) en borstel ik mijn haar terwijl ik op de kop hang. Dan scrunch en plop ik het in een handdoek (oooh foei een gewone handdoek, maar ik kan echt geen verschil ontdekken met een t shirt of een microvezel handdoek) en als ik zin heb ga ik nog met de diffuser aan de gang (in de praktijk doe ik dat alleen als mijn haar echt netjes moet zitten zoals voor een feestje)
Ik denk als je naar een goeie kapper gaat je echt wel mooie slag/krul erin krijgt! Als je al ziet hoe het krult als het nat is.
Maar een goed model is echt 80% van het werk. Zit dat er niet in, kan je scrunchen kneden en spullen kopen wat je wil, maar met een goed model is het echt 10x makkelijker
Ik ga op zoek naar een goede kapper! Wil het avontuur wel aan gaan. Mocht iemand een adres in de Achterhoek weten dan hoor ik het graag. Ga morgen eens googlen.
Je zou kunnen gaan naar leander in zutphen, ze zijn wel prijzig!
Ik had me krullenkapper geappt dat ik zo moeite had met me haar. De dag na het wassen was al waardeloos, pluizig en het word dan slierterig en zonder veerkracht. Dan legt ze me keurig uit wat ik fout doe, en nu zit het weer prima
Bij mij was het te droog. Goed 2x wassen met een detox shampoo zodat alle build-up eraf is en dan een masker erin. Heeft bij mjj goed geholpen. Zonder detoxen had het geen zin, dan nam me haar het niet goed op
marleen_usar
Geplaatst: 12-08-25 16:12
Ik gebruik raapzaadolie dat trekt een uur in zou het nog beter werken als ik het een nacht laat in trekken?
Ik heb altijd geleerd krullend haar mag je absolute niet borstelen. Maar hebben jullie soms ook het idee dat als je voorzichtig met onderstaande borstel erdoor gaat en dan wat product gebruikt om qat krullen te definiëren dat het toch beter zit? Maar dan wel voorzichtig borstelen.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 16-08-25 11:23
Ik borstel elke ochtend hoor. Beetje refresh erin, borstelen en dan nat maken, wat product er in en scrunchen.
higgins
Geplaatst: 16-08-25 12:01
Ik borstel nooit, alleen als het geknipt wordt gaat er een kam doorheen.
Maar als je haar nat is kammen wel vele krullenkoppen hun haar. Bij droog haar ontploft het meestal bij krullen
Herfstblad
Geplaatst: 16-08-25 12:35
SusanH schreef:
Ik borstel elke ochtend hoor. Beetje refresh erin, borstelen en dan nat maken, wat product er in en scrunchen.
Ja ik heb het idee dat dit ook voor mijn haar goed werkt.
CupCakes_
Geplaatst: 22-08-25 17:11
Ik meld mij hier ook maar eens. Mijn pluizige vogelnest wordt begin oktober onder handen genomen door een kapper om te zien of er daadwerkelijk iets van slag in zit.
Maar gezien ik vrij ongeduldig ben, heb ik zelf wat geprobeerd volgens die CG methode. Waarschijnlijk doe ik nog 100 dingen verkeerd en ik moet me nog een beetje verdiepen in álle verschillende soorten merken, shampoos en producten. Voor nu heb ik het Kruidvat huismerk gepakt om überhaupt mee te beginnen.
Zo is het in het dagelijkse vogelnest leven
Dit was na de 1e keer wassen volgens CG. Er lijkt iets in te zitten?
dat er iets in lijkt te zitten is op de eerste foto al duidelijk Denk dat je nog verrast gaat zijn hoe het eruit ziet als je de juiste routine hebt gevonden
Ik ben ook heel benieuwd. Ik doe al 28 jaar niks met dit vogelnest behalve uitkammen en op een staart, vlecht of knot binden omdat het zo pluizig is. Dus hopelijk vinden we de juiste routine & producten en wordt het eindelijk eens wat toonbaarder.
robbie88
Geplaatst: 23-08-25 14:16
Ik heb deze week de set van eve Curls binnen gekregen.. ik ben een vreselijk luie krulleneigenaar .. maandag gewassen met de shampoo en de conditioner en met een handdoek om in slaap gevallen . De volgende ochtend handdoek af en verwonderd van de krul in mijn haar en dat zonder kammen scrunchen of zo . En geen pluis.. ik zal vandaag eens wassen en de hele routine doen, maar was toch verbaasd. Heerlijk zonder harde krullen van de koude / gel.
September naar de kapper ff flink stuk er af, is beetje te lang ..en geen model meer