Vader heeft hersentumoren en nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Vader heeft hersentumoren en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 11:26

Ik wilde net zeggen, is dit hier nu van belang?
Laten we hopen nog lang niet aan de orde.
Beide ouders zijn er nog en nog lang niet bejaard

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 11:32

Klopt.
Ik reageerde ook over het deel mantelzorg die door 3 kinderen gedeeld kan worden zoals iemand zei.
Maar dat 3de kind zien we dus niet. En als we het zouden goedmaken met haar weten we al dat ze m'n ma toch weer laat vallen als m'n pa na een tijd toch zal sterven.
Die situatie van goedmaken hebben we namelijk 3 jaar terug geprobeerd toen mijn ma ziek was.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 12:57

Lieve ts,

Ten eerste heel veel sterkte.

Zelf heb ik ook een vader die ongeneeslijk ziek was, slokdarmkanker (helaas is hij in april overleden na 4 jaar ziek zijn).

Je zit nu in een enorme rollercoaster en die zal nog een tijd doorgaan.

Maak geen overhaaste beslissingen. Na de operatie kan het goed zijn dat je vader nog een goede tijd tegemoet gaat.

Ik begrijp ook dat je je (mede) verantwoordelijk voelt voor de financiële situatie. Misschien is het goed om met je moeder daarover in gesprek te gaan. Door de stress kan het best zijn dat zij het nu ook niet goed overziet en daardoor dingen roept. Dan kun je ook gelijk vragen wat de verwachtingen naar jou zijn, want het kan best zijn dat ze die niet heeft.

Heel veel sterkte alvast voor de operatie, ik hoop op het beste voor jullie.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-25 21:18

Even een update,
Papa is donderdag 31 juli geopereerd, ze hebben alles kunnen weghalen maar hem niet wakker gemaakt tijdens de operatie. Het was dus in spanning afwachten of ze ietw geraakt hebben.
Z'n spraak was de eerste dagen echt bagger, schrijven lukte ook niet hij kon gewoon geen woorden vormen.

Sinds gisteren is papa thuis. Spraak en schrijven is nog steeds niet goed maar gelukkig wel beter dan de eerste 4 dagen na de operatie, we hebben moeten rondellen naar logopedisten voor aan huis te komen en hebben gelukkig ene gevonden in onze buurt (onze huisarts gaf aan dat er lange wachttijden zijn namelijk).

Doordat spraak nog onduidelijk is, is het ook lastig voor zowel hem als ons om verstaanbare taal te hebben. Als wij hem niet meteen begrijpen wordt hij nogal snel lastig/gefrustreerd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 21:21

Lijkt mij heel lastig als je niet goed kan praten en schrijven, lijkt mij voor je vader erg frustrerend. Hopelijk gaat de logopedie daarbij helpen. Sterkte. :(:)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 21:38

Beterschap gewenst voor je vader.

Misschien een schot voor open doel maar:
Probeer plaatjes te printen met daarop wat standaard dingen die hij zou kunnen willen vragen. Kaartjes aanwijzen omhoog houden gaat waarschijnlijk wel?

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 21:44

Heel veel beterschap met je vader. Hopelijk gaat het snel beter. Fijn dat de logopediste zo snel kan komen. Ze heeft vast ook praktische tips om het wat makkelijker te maken voor je vader.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-25 22:14

cobiie schreef:
Beterschap gewenst voor je vader.

Misschien een schot voor open doel maar:
Probeer plaatjes te printen met daarop wat standaard dingen die hij zou kunnen willen vragen. Kaartjes aanwijzen omhoog houden gaat waarschijnlijk wel?

Mijn zus had een app gevonden met plaatjes en die dan ook luidop zegt wat het plaatje is.

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 09:25

Allereerst wil ik je sterkte wensen met je vader en mijn vader is ook overleden aan die vleselijke ziekte dus geniet met elkaar.
Als je het niet erg vind wel even een advies ik ben ondertussen ouder en mijn kinderen zijn huis uit mijn jongste dochter woont naast ons maar als je vader komt te overlijden zou het verstandig zijn om met je moeder naar een notaris te gaan en alles vast te leggen. Ik zit namelijk aan de ouder kant hebben een boerderij gehad zijn nu nog aan afbetalen met de belasting en zou dit niet graag aan mijn kinderen door geven als er iets met mijn man en mij gebeurt.
Maar snap heel goed dat je daar nu niet mee bezig bent dikke knuffel uit de achterhoek

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 09:08

Mocht het handig zijn. Je hebt de app tdsnapp. Dat is een spraakcomputer app die je op de iPad kan installeren (kost geloof ik €10 pm). Je hebt de standaard instelling met alle uitspraken/woorden, maar kan eventueel ook zelf de meest gebruikte dingen daarin zetten. De iPad spreekt het dan uit. Mijn dochter gebruikte dit voor ze haar andere spraakcomputer had. Stuur me gerust een berichtje voor meer info.