Het is maar een idee maar misschien heb je er wat aan. Knuffel voor jou

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CalipsoLover schreef:De bezoekjes zijn zeer confronterend, het is misschien bruut om te zeggen maar ik doe het vooral voor haar. Ze herkent ons wel nog steeds en is altijd heel blij om mij te zien. Maar ik word er zelf helaas niet blij van, ze is er niet echt meer en dat is heel moeilijk en confronterend om te zien...
CalipsoLover schreef:Ik heb gisteren een gesprek gehad met de psycholoog van A in het ziekenhuis. Het was een beetje een wisselwerking van hen informatie geven over A en zij die mij ook probeerden te helpen. Ze hebben voorgesteld dat ik ga praten met een van de ambulanciers die erbij was, om mijn schuldgevoel ook wat te sussen en wat meer grip te krijgen op wat er precies die dag allemaal gebeurd is. Ze zeiden dat het heel duidelijk is dat ik aan het grijpen ben naar dingen die er die dag gebeurd zijn om er meer controle over te krijgen, maar die dingen zo niet werken. Ook traumatherapie is mij afgeraden, het is nog te vers. Ze hebben mij, net zoals mijn eigen psycholoog, toch ook afgeraden om te werken. Wel met de bedoeling dat ik dingen inplan die mij energie geven.
Ik laat alles nog even bezinken maar ik weet dat de huisarts dit ook liever wil. Ik haal helaas weinig energie uit mijn werk...
CalipsoLover schreef:Over dat schuldgevoel ga ik hier niet echt meer in detail treden, mede omdat ik het een paar pagina's geleden al wat verduidelijkt heb...
Het bezoek gisteren was weer heel confronterend. Het was ook de eerste keer dat we zolang bij elkaar waren sinds het gebeurt is, en dan wordt duidelijk hoe erg het eigenlijk met haar gesteld is. Wat voor ons zo onduidelijk is, is dat ze op een bepaald punt vragen kon beantwoorden en we wel min of meer volwaardige gesprekken met haar hadden en ze nu eigenlijk niks meer kan. Dokters zeggen daar niks over en hebben daar ook geen verklaring voor, maar denken dat er toch iets in de hersenen in de afgelopen 2,5 maanden is veranderd. Wat of hoe precies doen ze geen uitspraken over. Ik ben er weer even helemaal niet goed van.
cursebreaker schreef:Zou het niet ook nog een combinatie met depressie kunnen zijn? Dat ze zich veel meer bewust is nog steeds van wat er van buitenaf gedacht word maar dat ze deels door zoiets misschien wel minder communicatief is ook, zich mentaal afsluit? Is maar een aanname hoor, geen idee. Ik kan me niet indenken hoe dit voor haar moet zijn, maar ik kan me wel voorstellen dat je depressief raakt wanneer je dingen bewust wel weet en mee krijgt en er geen vooruitgang zit in je herstel.
In ieder geval heel heftig allemaal dit, voor alle partijen
Elke keer weer heftig om deze updates te lezen.