Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fleurtjeuh schreef:Nou, na 4 jaar mn eigen nagels doen, toch eens naar een nagelsalon gegaan vanwege de energie en moeite die ik momenteel niet heb om er in te steken.
Ik weet niet of ik het nog een keer zou doen, maar ze was verder wel heel aardig dus misschien geef ik het nog een kans
Ik had geboekt via het online boekingsprogramma. Dat heb ik vanmiddag gedaan voor later in de middag
Schijnbaar heeft ze dat liever niet, maar ze heeft nog niet de tijd en moeite er in gestoken om door te geven dat ze geen same-day boekingen wil.
Daar begon de ellende, want ze had eigenlijk niet de tijd voor de behandeling die ik had geboekt, het verwijderen van een set en het zetten van een nieuwe biab set(biab is een sterke gel om de nagels te verstevigen)
T kon alleen als ik verder geen nail art wilde maar gewoon een kleur. Vond ik geen issue, want ik wilde toch geen nail art, ik had geen inspiratie.
Dus daar mee akkoord gegaan.
Ze heeft in razendsnel tempo met de elektrische frees (dit is gebruikelijk) de nagels eraf gefreesd
Een nieuwe biab laag erop gezet, vrij scheef en ongelijk
Daarna de kleur er over
Toen de topcoat
En daarna de nagels nog eens nagevijld
En dat allemaal in een uur.
Volgens het boekingsprogramma zou dit 2,5 uur moeten duren.
Door na te vijlen na de topcoat is de dichte beschermlaag langs de rand van de nagels eraf, deze zijn dus weer ruw en dof. Dit gaat binnen no time vies zijn. Ook is het vijlwerk ongelijk, scheef en slordig.
Ook heb ik een paar plekjes waar lak in de nagelriem is gelopen, dit geeft risico op allergische reacties
En de topcoat is niet overal dekkend..
Jester_ schreef:Ik heb van shein zon klein elektrisch vijltje. Dat gaat niet supersnel, maar zo kan ik ook niet per ongeluk te diep vijlen. Ik laat dan de rubberbase eronder zitten als ie nog goed zit, beter voor je nagels
xMyrth schreef:Jester_ schreef:Ik heb van shein zon klein elektrisch vijltje. Dat gaat niet supersnel, maar zo kan ik ook niet per ongeluk te diep vijlen. Ik laat dan de rubberbase eronder zitten als ie nog goed zit, beter voor je nagels
Maar hoe laat je die zitten dan? Want die groeit toch uit? Als ik daar een nieuwe laag overheen doe om het achterste stukje weer mee te pakken, krijg je dan geen "hoogteverschil?"