Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 17:10

T is alweer even stil hier!

Ik worstel de laatste tijd met m'n nagels.
Ik kan het er er niet zomaar af halen, want ik heb hele slappe nagels(altijd al gehad).
Maar door depressie en burnout heb ik maar zelden de fut om ze te doen, want ik ben altijd enkele uren bezig.
Huidige set zit er ook al 3,5 week op, ik heb last van lifting en er is 1 nagel afgebroken.

Is er iemand, of weten jullie iemand, in de buurt van Wageningen, Arnhem, Nijmegen en omstreken die tijd en zin heeft om mijn nagels op korte termijn te doen? (vanavond/morgen middag/avond)
Uiteraard gewoon tegen betaling.
Ik heb hardgel/biab er op zitten, vind het ook prima als er acryl(gel) op komt. Als t maar hard is.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 17:57

He wat vervelend voor je :(:)

Staat er misschien wat op social deal? Soms kun je dan gelijk in de afspraakkalender zien of er plek is. Ik ben zelf weleens bij Less is more geweest voor mijn wenkbrauwen maar daar is geen plek meer zie ik.

_Tarzan

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 20:47

Is het nog gelukt fleurtje? :(:)

Ik heb weer 2x een set laten zetten maar helaas zit het toch niet stevig bij mij, eerste set 3 nagels eraf, 2e set 2 nagels eraf dus ik heb de doonails weer besteld en er weer opgeplakt! De eerste keer nu met stickers geplakt dus ik ben benieuwd hoe dat blijft zitten :D

Zeer blij weer met m’n setje <3
Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 21:08

Ja en nee..

Heb uiteindelijk wel iets kunnen boeken, maar t was uiteindelijk een tegenvaller.

Ik quote mezelf even voor het gemak vanuit het irritatie topic

Let niet op de mansplaining alsjeblieft. Jullie in dit topic snappen deze dingen, maar daar ging ik in het irritatie topic even niet van uit

fleurtjeuh schreef:
Nou, na 4 jaar mn eigen nagels doen, toch eens naar een nagelsalon gegaan vanwege de energie en moeite die ik momenteel niet heb om er in te steken.
Ik weet niet of ik het nog een keer zou doen, maar ze was verder wel heel aardig dus misschien geef ik het nog een kans

Ik had geboekt via het online boekingsprogramma. Dat heb ik vanmiddag gedaan voor later in de middag
Schijnbaar heeft ze dat liever niet, maar ze heeft nog niet de tijd en moeite er in gestoken om door te geven dat ze geen same-day boekingen wil.
Daar begon de ellende, want ze had eigenlijk niet de tijd voor de behandeling die ik had geboekt, het verwijderen van een set en het zetten van een nieuwe biab set(biab is een sterke gel om de nagels te verstevigen)
T kon alleen als ik verder geen nail art wilde maar gewoon een kleur. Vond ik geen issue, want ik wilde toch geen nail art, ik had geen inspiratie.
Dus daar mee akkoord gegaan.
Ze heeft in razendsnel tempo met de elektrische frees (dit is gebruikelijk) de nagels eraf gefreesd
Een nieuwe biab laag erop gezet, vrij scheef en ongelijk
Daarna de kleur er over
Toen de topcoat
En daarna de nagels nog eens nagevijld
En dat allemaal in een uur.
Volgens het boekingsprogramma zou dit 2,5 uur moeten duren.
Door na te vijlen na de topcoat is de dichte beschermlaag langs de rand van de nagels eraf, deze zijn dus weer ruw en dof. Dit gaat binnen no time vies zijn. Ook is het vijlwerk ongelijk, scheef en slordig.
Ook heb ik een paar plekjes waar lak in de nagelriem is gelopen, dit geeft risico op allergische reacties
En de topcoat is niet overal dekkend..

Even de fotos eronder want die werken niet zo lekker in een quote

Vanaf een afstandje zijn ze leuk, ben ook tevreden met de kleur
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft me achteraf het bericht dat ze me een deel ging terugbetalen omdat ze geen verlenging heeft gedaan, maar die had ik wel geboekt.
Op haar verzoek heb ik haar een betaalverzoek gestuurd, deze is tot op heden niet betaald. Dit was dinsdag.
In het gesprek hierover heeft ze mijn niet super positieve review gelezen. Toen gaf ze aan erg verbaasd te zijn, omdat ik in de salon wel positief was. Ik heb haar gestuurd dat ik dat snapte, maar dat de ongelijkheid me naderhand pas opviel

Afbeelding

Ik geef het nog een paar dagen, maar ik denk niet dat dit geld nog terug komt.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 09:56

Ai wat balen zeg! :(:)
Klinkt ook niet echt alsof ze er veel zin in had! :=

Zijn de gel press ons niks voor je? Mooie nagels in 10 minuten, ik ben er erg tevreden over.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 12:14

Oh dat is echt niet netjes gedaan @fleurtjeuh :\
Nog los van het gebrek aan motivatie van de nailtech :')

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 20:58

Heeft iemand tips? Ik ben sinds kort zelf aan de gellak, na een tijdje bij een nagelstyliste te zijn geweest. Maar wat ik zo'n groot nadeel vind is het eraf halen. Ik vijl ze nu eerst met de hand open om zelf vervolgens te weken, maar dat duurt zo lang dat ik ongeduldig word en mijn nagels beschadig. Ik vind het leuk om zelf dingen te doen met nailart dus press ones zijn niet mijn ding.

Heeft iemand een tip? Ik dacht zelf misschien om een elektrische vijl te kopen om er sneller meer af te kunnen vijlen. Of peel off base gebruiken, heeft iemand daar ervaring mee?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 21:05

Ik herken je dilemma. Ik heb vaak ook geen geduld en dan pulk ik alles eraf. Vinden mijn nagels niet zo leuk...

Een elektrische vijl is wel fijn :) Toevallig is die van mij nu kapot gegaan :(
Peel off base hoor ik ook goede verhalen over. Alleen blijft de lak dan wel iets minder lang zitten... Al haal ik mijn gelnagels er eigenlijk altijd na 2/3 weken wel weer af. Ik vind de uitgroei niet mooi :')

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 21:10

Ja ik haal ook alles er na 2 weken weer af. Bij mij laat het dan ook los, dat was bij de nagelstyliste ook al. Verschillende dingen geprobeerd en daarom doe ik het nu maar zelf, anders werd het wel een heel duur grapje. Maar ben bang dat peel off base er nog sneller af gaat

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 21:19

Hier ook een elektrische vijl, ik ben ook te ongeduldig. Werkt perfect

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 21:28

Met de peel off base ben ik soms dezelfde dag al de eerste kwijt.

Heb een elektrische vijl aangeschaft maar kom er niet helemaal uit welk hulpstuk ik het beste kan gebruiken

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 21:37

Ik gebruik met de peel off base de "eiland methode". Ik doe dus een klein streepje van de peel off en blijf ver weg van de randen. Blijft dan wel 2 weken zitten.

Maar bij m'n nichtje bijvoorbeeld blijft het dan ipv 5-6 dagen zitten ipv 2 :=

Geef niet echt antwoord op je vraag, maar als je het nog eens wilt proberen met wat he al hebt. Ik vind zelf de gedachte om te gaan vijlen en daarna het vijlsel op te ruimen afschuwelijk want ik ben zo ontzettend aartslui soms.
Laatst bijgewerkt door Raineri op 07-08-25 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 21:52

Ik heb van shein zon klein elektrisch vijltje. Dat gaat niet supersnel, maar zo kan ik ook niet per ongeluk te diep vijlen. Ik laat dan de rubberbase eronder zitten als ie nog goed zit, beter voor je nagels

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 22:01

Ik heb die van mij bij bol gekocht en daar zit een bitje voor gellak op, daarna met het ‘schuurpapier’ bitje de laatste restjes eraf en dan ruw ik het op met de handvijl.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 23:06

Ik gebruik de peel base nu al enkele jaren en ben enorm tevreden.
Mijn nagels zitten altijd 4 weken perfect, de keren dat ik er eentje kwijt ben geraakt zijn op een hand te tellen.

Alles valt en staat met goed ontvetten is mijn ervaring.
Ik schuur ze ligt op, dat de glans van de nagel af is. Dan met wat PG cleaner de nagels goed ontvetten gevolgd door 2 lagen prep booster en 2 lagen perlbase. Daarna doe ik altijd een laagje rubberbase, biab, kleurtje en no wipe top coat.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 23:49

Ik weet niet of iemand geïnteresseerd is, maar ik ben er eindelijk achter waarom mijn gel niet bleef zitten. Het zit hem met name in de primer die totaal niet hecht aan mijn nagels, maar ook mijn top coat hecht niet zo heel goed.
Zonder primer blijft het in elk geval een week zitten en dan komt de topper langzaam maar zeker aan de kantjes los, waarna de base ook gaat liften. Ik ga dus op zoek naar een andere topper :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 00:59

Jester_ schreef:
Ik heb van shein zon klein elektrisch vijltje. Dat gaat niet supersnel, maar zo kan ik ook niet per ongeluk te diep vijlen. Ik laat dan de rubberbase eronder zitten als ie nog goed zit, beter voor je nagels

Maar hoe laat je die zitten dan? Want die groeit toch uit? Als ik daar een nieuwe laag overheen doe om het achterste stukje weer mee te pakken, krijg je dan geen "hoogteverschil?"

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 08:57

Dat hoogte verschil moet je af veilen tot het echt mooi vlak is. Dus dat onderste stuk naar je ,schone, nagel iets meer aandacht geven zeg maar.
Ik laat de onderste laag ook altijd zitten. Lak er overheen en dat zie je dan niet. Ik doe het elke 2 weken opnieuw.

Na het veilen met de frees kun je ook beter eerst de boel nog even glad polijsten voor je begint te lakken. Dan word het mooi egaal

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:30

_Tarzan schreef:
Ik heb die van mij bij bol gekocht en daar zit een bitje voor gellak op, daarna met het ‘schuurpapier’ bitje de laatste restjes eraf en dan ruw ik het op met de handvijl.

Zou je misschien een foto willen plaatsen van dat bitje?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:32

xMyrth schreef:
Jester_ schreef:

Maar hoe laat je die zitten dan? Want die groeit toch uit? Als ik daar een nieuwe laag overheen doe om het achterste stukje weer mee te pakken, krijg je dan geen "hoogteverschil?"

Ik laat een dun laagje zitten, en dan vul ik het op. Rubberbase vloeit ook wel mooi uit, ik heb dan wel iets een bolling in het midden, maar dat geeft niet :) volgens mij hoort dat ook, een apex?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 11:35

Klopt. Vanaf de nagelriem richting het midden, en dan aflopend naar de rand van de nagel.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 16:51

Ik ben duidelijk geen prof maar mijn nagel ziet er zo uit (en het is een 2 weken oud setje)

Afbeelding

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 17:48

Ik lees stiekem al een tijdje met jullie mee. Door een spierziekte helaas niet de fijne motoriek meer om mijn nagels fatsoenlijk zelf te kunnen doen. Dus ik zit regelmatig bij de styliste en zoek inspiratie

Vandaag is het dit geworden

Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 18:27

Mijn man mocht de kleur kiezen... blauw... maar wilde geen hele blauwe nagels, dus het is dit geworden :+

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 22:50

Ik ben weer voor simpel paars gegaan
Afbeelding