Even van me afschrijven... ik voel me leeg.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Even van me afschrijven... ik voel me leeg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 15:14

Ik snap de zus helemaal. TS heeft gekozen voor constructie van huis kopen met vruchtgebruik en dat is een constructie die heel vaak niet goed gaat op lange termijn, en dat blijkt hier nu ook helaas..

Wat rot voor je, ik wens je veel kracht en beterschap toe!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 16:34

Snap goed dat het veel is, maar ik denk dat het ook de confrontatie met de realiteit is die hard aan komt.
Is niet altijd slecht.

Als je in zo’n situatie zit ga je het vaak al minimaliseren en als mensen een spiegel voorhouden komt de confrontatie dan best hard aan….

Dat zus afstand neemt is haar recht.
Als je jezelf al niet op orde hebt, kan je een situatie als deze er vaak gewoon niet bij hebben en voor de zus is het makkelijker omdat ze ergens anders woont.
TS kan niet even afstand nemen, want ze zit er midden in.

Is het geen optie om een brief te schrijven aan je vader TS?
Letterlijk wat je voelt? Dat je het niet meer trekt en als het zo doorgaat, je stappen gaat ondernemen of je zelf er onderdoor zal gaan, je zus het ok vindt als je stappen onderneemt,…..

Een psycholoog vinden die bij je past is geen evidentie.
Die piste zou ik niet direct schrappen omdat de eerste niets veranderde…
Sowieso zal je daar je ei al kwijt kunnen en een visie canon afstand krijgen, want nooit slecht kan zijn in deze situatie.

In België is niet altijd een giga wachtlijst.
Er zijn echt wel psychologen waar je binnen de maand bij kan, soms nog korter.

Zolang TS aangeeft dat ze niet klaar is om iets te ondernemen kan niemand daar iets aan veranderen…

Ik wens je vooral veel kracht TS…
Hopelijk vind je gauw de kracht om wel iets te ondernemen voor het te laat is en je er helemaal aan onderdoor bent….

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 18:30

Ik weet geen oplossing.
Maar een dikke knuffel :knuffel:

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 12:05

Dieuwke_ schreef:
In sommige situaties kan dat inderdaad teveel zijn. Je weet natuurlijk nooit wat er in het verleden is voorgevallen tussen alle familieleden en hoe goed de band onderling is. Ik ken wel situaties waarbij bepaalde contacten echt een poosje tot 0 gebracht moeten worden, voordat er uberhaupt weer sprake kan zijn van een luisterend oor.

Dit dus.

Ik denk dat haar zus en broertje verstandiger zijn en dus meer afstand.

Maar dat TS niet luisteren wil en zich continu in deze situatie houdt of zelfs in stand houdt en er niet veel aan doet en blijft klagen hierover. Dat haar zus en broertje er wel klaar mee zijn anders worden ze ook erin meegetrokken.

Ik herken het ergens wel, het blijft maar voortduren en dat jaren en het wordt erger, dan is t gewoon klaar en neem je afstand om te voorkomen dat je ook kapot gemaakt wordt. Zeker als ze er niets aan doen en het erger wordt.

Eerste zaak is om het probleem (vader) goed te gaan aanpakken met professionele hulp, en zonodig uit te gaan plaatsen. En anders trek gewoon je handen ervanaf! En kies voor jezelf!

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-25 12:49

Ragdollcat schreef:
Dieuwke_ schreef:
In sommige situaties kan dat inderdaad teveel zijn. Je weet natuurlijk nooit wat er in het verleden is voorgevallen tussen alle familieleden en hoe goed de band onderling is. Ik ken wel situaties waarbij bepaalde contacten echt een poosje tot 0 gebracht moeten worden, voordat er uberhaupt weer sprake kan zijn van een luisterend oor.

Dit dus.

Ik denk dat haar zus en broertje verstandiger zijn en dus meer afstand.

Maar dat TS niet luisteren wil en zich continu in deze situatie houdt of zelfs in stand houdt en er niet veel aan doet en blijft klagen hierover. Dat haar zus en broertje er wel klaar mee zijn anders worden ze ook erin meegetrokken.

Ik herken het ergens wel, het blijft maar voortduren en dat jaren en het wordt erger, dan is t gewoon klaar en neem je afstand om te voorkomen dat je ook kapot gemaakt wordt. Zeker als ze er niets aan doen en het erger wordt.

Eerste zaak is om het probleem (vader) goed te gaan aanpakken met professionele hulp, en zonodig uit te gaan plaatsen. En anders trek gewoon je handen ervanaf! En kies voor jezelf!

Ik had dit topic geopend met één doel: steun krijgen en mijn verhaal van me afschrijven. Wat ik níet gevraagd heb, zijn beoordelingen of meningen die me alleen maar neerhalen. Die helpen me niet, integendeel: ze wegen zwaar en houden me wakker. Daarom heb ik het topic gesloten. De balans was duidelijk: het kostte me meer energie dan ik er uithaalde.

Via PB kreeg ik gelukkig wél wat ik zocht: échte steun en bruikbare raad van mensen die weten waarover ze spreken, omdat ze het zelf hebben meegemaakt. Hun advies was to the point, praktisch en effectief. Het resultaat? Mijn vader is merkbaar minder bezig met bekritiseren, roepen en discussies uitlokken. Dat is geen toeval, dat is het verschil tussen loze meningen en échte hulp.

Intussen is ook een afspraak bij een klinisch neuropsycholoog vastgelegd. Ja, het is nog wachten, maar die stap is gezet en de richting is duidelijk.

Kortom: ik ben klaar met adviezen die nergens toe leiden. Wie niets constructiefs te bieden heeft, hoeft mijn energie niet langer op te eisen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 12:51

Dit was dan geen meedenken en concrete tips?

Little_Gift schreef:
Ts, zou er een mogelijkheid zijn om het huis als het ware te splitsen? Dus dat elk binnenshuis zogezegd als het ware zijn eigen huis in het gezamenlijke huis heeft?

Dus aan de buitenkant 1 huis maar binnenin 2 huizen?

Zo kan jij tijdelijk misschien je eigen woonruimte vrijwaren van je vader en heb jij een safe place en een plek waar je het voor jezelf wel schoon en proper kan houden en waar hij je niet kan terroriseren.

Als helemaal splitsen niet mogelijk is, dan desnoods met gezamenlijke ruimtes zoals keuken en badkamer gedeeld maar bijvoorbeeld leefruimte en slaapkamers gesplitst en elk een afsluitbare deur daartussen?

Ik weet uiteraard niet hoe groot de woning is, maar dit was maar effe brainstormen en iets wat me plots te binnen schoot...

Dieuwke_ schreef:
Maar het is niet helemaal eerlijk om nu te roepen dat je veroordeelt wordt, want dat is mijn ogen niet helemaal het geval. Jij schrijft iets vanuit jou perspectief, maakt je zus notabene nog verwijten en krijgt daar vervolgens reacties op. Dat jij ervoor kiest om dingen anders aan te pakken dan je zus en geen of andere hulp in te schakelen, maakt haar geen onmens hè.

Ts heeft haar zus helemaal niet verweten en zeker geen onmens genoemd.
Andere bokkers wel, TS juist niet.

Ik vind dit dan ook echt een nare veeg uit de pan naar iemand die al aan de grond zit.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-25 12:56

Little_Gift schreef:
Dit was dan geen meedenken en concrete tips?

Little_Gift schreef:
Ts, zou er een mogelijkheid zijn om het huis als het ware te splitsen? Dus dat elk binnenshuis zogezegd als het ware zijn eigen huis in het gezamenlijke huis heeft?

Dus aan de buitenkant 1 huis maar binnenin 2 huizen?

Zo kan jij tijdelijk misschien je eigen woonruimte vrijwaren van je vader en heb jij een safe place en een plek waar je het voor jezelf wel schoon en proper kan houden en waar hij je niet kan terroriseren.

Als helemaal splitsen niet mogelijk is, dan desnoods met gezamenlijke ruimtes zoals keuken en badkamer gedeeld maar bijvoorbeeld leefruimte en slaapkamers gesplitst en elk een afsluitbare deur daartussen?

Ik weet uiteraard niet hoe groot de woning is, maar dit was maar effe brainstormen en iets wat me plots te binnen schoot...

Zoals ik al zei, ik vroeg om steun en wilde mijn verhaal gewoon van me afschrijven. Nee, dat zijn zeker geen tips waar ik iets aan heb. Het ging me om hoe ik met met mijn moeilijke vader omga, niet om jullie ideeën over mijn huis.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 13:01

Nou zeg, wat vriendelijk van je!
Plaatst je hele verhaal wel in een heel ander daglicht als je tov iedereen die ook maar poogt je ergens een beetje te helpen of een andere invalshoek te verschaffen, zo reageert.

Begrijp ik opeens heel goed waarom je er alleen voor staat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 13:03

Little_Gift schreef:
Plaatst je hele verhaal wel in een heel ander daglicht als je tov iedereen die ook maar poogt je ergens een beetje te helpen of een andere invalshoek te verschaffen, zo reageert.

:oo

TS sterkte.
Ik begrijp wel dat je het topic niet meer gaat updaten.
Veel sterkte met de situatie :knuffel:

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 13:06

Laureas ik wil je veel sterkte wensen met deze situatie. Ik heb geen bruikbare tips voor je maar ik ben blij dat je toch wat fijne tips hebt gekregen en dat er dingen in werking zijn gezet. Lijkt me een hele nare situatie en ik hoop dat er gauw wat van je schouders af gaat zodat je er weer positief tegenaan kunt.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 13:11

DuoPenotti schreef:
Little_Gift schreef:

:oo

Nou ja sorry hoor maar ik heb hier meermaals meelevend gereageerd en zelfs ts verdedigt tegen diverse aanvallen en proberen brainstormen en dan krijg je plots een veeg uit de pan... Fijn is dat ook niet hoor.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 13:11

Ik begrijp dat je zo reageert TS, maar je moet wel bedenken dat 95% van de bokkers die reageerden met je begaan zijn en oplossingsgericht mee wilden denken.
En idd, er waren wat horkerige opmerkingen bij, en nee, daar vraag je niet om, maar zo werkt het helaas op een openbaar forum.

Ik persoonlijk vind dat het gros van de reacties helpendbedoeld waren en dat siert al deze bokkers.

Wens je veel sterkte, kracht en wijsheid.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-25 13:20

thequeensmum schreef:
Ik begrijp dat je zo reageert TS, maar je moet wel bedenken dat 95% van de bokkers die reageerden met je begaan zijn en oplossingsgericht mee wilden denken.
En idd, er waren wat horkerige opmerkingen bij, en nee, daar vraag je niet om, maar zo werkt het helaas op een openbaar forum.

Ik persoonlijk vind dat het gros van de reacties helpendbedoeld waren en dat siert al deze bokkers.

Klopt, en ik ben dankbaar voor de vele steun die ik zeker kreeg. Ik denk dat die laatste reactie die er nog kwam, dagen nadat ik dit topic voor mezelf had afgesloten me heel negatief getriggerd heeft. Ken je dat.. de druppel.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 13:26

Laureas schreef:
thequeensmum schreef:

Klopt, en ik ben dankbaar voor de vele steun die ik zeker kreeg. Ik denk dat die laatste reactie die er nog kwam, dagen nadat ik dit topic voor mezelf had afgesloten me heel negatief getriggerd heeft. Ken je dat.. de druppel.

Die reactie schaar ik ook onder de 5%

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 13:35

En helaas een forum is geen 'u vraagt wij draaien'. Het is een vrij ongezouten feedback van normale mensen van allerlei soorten en achtergronden.

Fijn dat je er uiteindelijk wat uit hebt kunnen halen maar de onaardige veeg uit de pan had voor mij ook niet gehoeven.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-25 13:39

troi schreef:
En helaas een forum is geen 'u vraagt wij draaien'. Het is een vrij ongezouten feedback van normale mensen van allerlei soorten en achtergronden.

Fijn dat je er uiteindelijk wat uit hebt kunnen halen maar de onaardige veeg uit de pan had voor mij ook niet gehoeven.

Dan excuseer ik mij daar voor, en mag ik nu toch proberen om te vragen om dit topic zo te laten voor wat het is, dan zou ik jullie nog dankbaarder zijn.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 13:39

Blij te horen dat je bruikbare tips hebt gekregen met ook resultaat.
Ik ben benieuwd wat de werkende tips waren. Zou je die hier nog willen delen?

Hopelijk ervaar je zelf ook wat rust nu je vader wat veranderd

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 13:41

Fijn om te horen dat er een beginnende omslag is, kan je vertellen wat daarin zo geholpen heeft? Wellicht heeft een ander hier ook iets aan?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 15:54

Wat een lastige situatie ts. Even letterlijk uit de situatie stappen is voor jou zo alles behalve makkelijk. Ik las over dat er dingen aan het huis gerenoveerd moeten worden. Ik weet niet of dit op korte termijn mogelijk zou zijn, maar zou dit ook een ingang kunnen zijn om je vader tijdelijk uit huis te krijgen? Heel veel sterkte in elk geval, en hoop dat je wat handvaten kan vinden om het allemaal wat makkelijker te krijgen. Fijn dat je in elk geval al wat tips hebt gekregen die je helpen!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 16:02

Wel jammer zo, dat de echt werkende tips blijkbaar via een achterdeur gaan. Het is toch voor iedereen informatief leerzaam om te lezen hoe er bereikt kan worden dat een verbaal agressief familielid ietsjes inbindt?