Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dieuwke_ schreef:In sommige situaties kan dat inderdaad teveel zijn. Je weet natuurlijk nooit wat er in het verleden is voorgevallen tussen alle familieleden en hoe goed de band onderling is. Ik ken wel situaties waarbij bepaalde contacten echt een poosje tot 0 gebracht moeten worden, voordat er uberhaupt weer sprake kan zijn van een luisterend oor.
Ragdollcat schreef:Dieuwke_ schreef:In sommige situaties kan dat inderdaad teveel zijn. Je weet natuurlijk nooit wat er in het verleden is voorgevallen tussen alle familieleden en hoe goed de band onderling is. Ik ken wel situaties waarbij bepaalde contacten echt een poosje tot 0 gebracht moeten worden, voordat er uberhaupt weer sprake kan zijn van een luisterend oor.
Dit dus.
Ik denk dat haar zus en broertje verstandiger zijn en dus meer afstand.
Maar dat TS niet luisteren wil en zich continu in deze situatie houdt of zelfs in stand houdt en er niet veel aan doet en blijft klagen hierover. Dat haar zus en broertje er wel klaar mee zijn anders worden ze ook erin meegetrokken.
Ik herken het ergens wel, het blijft maar voortduren en dat jaren en het wordt erger, dan is t gewoon klaar en neem je afstand om te voorkomen dat je ook kapot gemaakt wordt. Zeker als ze er niets aan doen en het erger wordt.
Eerste zaak is om het probleem (vader) goed te gaan aanpakken met professionele hulp, en zonodig uit te gaan plaatsen. En anders trek gewoon je handen ervanaf! En kies voor jezelf!
Little_Gift schreef:Ts, zou er een mogelijkheid zijn om het huis als het ware te splitsen? Dus dat elk binnenshuis zogezegd als het ware zijn eigen huis in het gezamenlijke huis heeft?
Dus aan de buitenkant 1 huis maar binnenin 2 huizen?
Zo kan jij tijdelijk misschien je eigen woonruimte vrijwaren van je vader en heb jij een safe place en een plek waar je het voor jezelf wel schoon en proper kan houden en waar hij je niet kan terroriseren.
Als helemaal splitsen niet mogelijk is, dan desnoods met gezamenlijke ruimtes zoals keuken en badkamer gedeeld maar bijvoorbeeld leefruimte en slaapkamers gesplitst en elk een afsluitbare deur daartussen?
Ik weet uiteraard niet hoe groot de woning is, maar dit was maar effe brainstormen en iets wat me plots te binnen schoot...Dieuwke_ schreef:Maar het is niet helemaal eerlijk om nu te roepen dat je veroordeelt wordt, want dat is mijn ogen niet helemaal het geval. Jij schrijft iets vanuit jou perspectief, maakt je zus notabene nog verwijten en krijgt daar vervolgens reacties op. Dat jij ervoor kiest om dingen anders aan te pakken dan je zus en geen of andere hulp in te schakelen, maakt haar geen onmens hè.
Ts heeft haar zus helemaal niet verweten en zeker geen onmens genoemd.
Andere bokkers wel, TS juist niet.
Ik vind dit dan ook echt een nare veeg uit de pan naar iemand die al aan de grond zit.
Little_Gift schreef:Dit was dan geen meedenken en concrete tips?Little_Gift schreef:Ts, zou er een mogelijkheid zijn om het huis als het ware te splitsen? Dus dat elk binnenshuis zogezegd als het ware zijn eigen huis in het gezamenlijke huis heeft?
Dus aan de buitenkant 1 huis maar binnenin 2 huizen?
Zo kan jij tijdelijk misschien je eigen woonruimte vrijwaren van je vader en heb jij een safe place en een plek waar je het voor jezelf wel schoon en proper kan houden en waar hij je niet kan terroriseren.
Als helemaal splitsen niet mogelijk is, dan desnoods met gezamenlijke ruimtes zoals keuken en badkamer gedeeld maar bijvoorbeeld leefruimte en slaapkamers gesplitst en elk een afsluitbare deur daartussen?
Ik weet uiteraard niet hoe groot de woning is, maar dit was maar effe brainstormen en iets wat me plots te binnen schoot...
Little_Gift schreef:Nou zeg, wat vriendelijk van je!
Plaatst je hele verhaal wel in een heel ander daglicht als je tov iedereen die ook maar poogt je ergens een beetje te helpen of een andere invalshoek te verschaffen, zo reageert.
Begrijp ik opeens heel goed waarom je er alleen voor staat.
DuoPenotti schreef:Little_Gift schreef:Nou zeg, wat vriendelijk van je!
Plaatst je hele verhaal wel in een heel ander daglicht als je tov iedereen die ook maar poogt je ergens een beetje te helpen of een andere invalshoek te verschaffen, zo reageert.
Begrijp ik opeens heel goed waarom je er alleen voor staat.
![]()
thequeensmum schreef:Ik begrijp dat je zo reageert TS, maar je moet wel bedenken dat 95% van de bokkers die reageerden met je begaan zijn en oplossingsgericht mee wilden denken.
En idd, er waren wat horkerige opmerkingen bij, en nee, daar vraag je niet om, maar zo werkt het helaas op een openbaar forum.
Ik persoonlijk vind dat het gros van de reacties helpendbedoeld waren en dat siert al deze bokkers.
Wens je veel sterkte, kracht en wijsheid.
Laureas schreef:thequeensmum schreef:Ik begrijp dat je zo reageert TS, maar je moet wel bedenken dat 95% van de bokkers die reageerden met je begaan zijn en oplossingsgericht mee wilden denken.
En idd, er waren wat horkerige opmerkingen bij, en nee, daar vraag je niet om, maar zo werkt het helaas op een openbaar forum.
Ik persoonlijk vind dat het gros van de reacties helpendbedoeld waren en dat siert al deze bokkers.
Wens je veel sterkte, kracht en wijsheid.
Klopt, en ik ben dankbaar voor de vele steun die ik zeker kreeg. Ik denk dat die laatste reactie die er nog kwam, dagen nadat ik dit topic voor mezelf had afgesloten me heel negatief getriggerd heeft. Ken je dat.. de druppel.
troi schreef:En helaas een forum is geen 'u vraagt wij draaien'. Het is een vrij ongezouten feedback van normale mensen van allerlei soorten en achtergronden.
Fijn dat je er uiteindelijk wat uit hebt kunnen halen maar de onaardige veeg uit de pan had voor mij ook niet gehoeven.