Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 10:00

Hier ook niet zo’n ster in bijleespost maken. :=

Lage placenta’s komen in de meeste gevallen weer omhoog idd!

Jakkes van de cholestase, hopelijk valt het mee!

Hier alweer 19 weken. Gaat best goed. Alleen heel moe, heb nu zomervakantie en mijn dochter van 4 ook. M’n man werkt wel, 9 uur per dag. Dus zijn wel lange dagen zo. Vind het heel gezellig, maar ook zwaar van 06.00-18.00 er alleen voor staan.

Afbeelding

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 12:06

Hier lukt het meepraten ook niet helemaal, maar ik lees wel alles !

Wij hebben ook weer een chaotische week achter de rug, nadat ik 3 weken geleden te horen kreeg dat ik zwangerschapsdiabetes heb, hoorde we afgelopen dinsdag bij de groeiecho dat onze kleine man een hartritmestoornis heeft momenteel.

Gelijk weer door de molen in het Lumc, alles is gelukkig verder goed dus we hopen dat hij eroverheen gaat groeien.
Tot die tijd elke week een controle en als het tot aan de bevalling niet over is na de bevalling een check bij de kinderarts.

Wat kan je je dan zorgen maken zeg :(

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-25 12:38

Jeetje Danielle, dat is ook wel echt heel stressvol ineens.
Mijn moeder maakte ooit de opmerking dat je vanaf het moment dat je zwanger bent, nooit meer helemaal zorgenvrij bent en ik merk nu pas hoe waar dat is. Zeker als er dan zulke dingen over je heen komen...
Hopelijk groeit de kleine man er inderdaad overheen!

Flying_Angel: dat lijkt me ook wel zwaar, zeker in die eerste periode waarin de moeheid zo aanwezig is. Heb je af en toe hulp van (schoon) ouders?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 14:13

@Danielle: jeetje wat een spanning ja. Hoe is het met je diabetes nu? Duimen dat hij erover heen groeit ja!

@Delaja: mijn schoonouders wonen wel in dezelfde stad, maar die zijn 80+ dus qua oppas hebben we daar niets aan. M’n schoonzus is net bevallen, dus dat is ook lastiger. M’n moeder komt wel vaak langs (wel dik een uur rijden).

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 12:14

20-wekenecho was goed! En het is inderdaad een meisje! Ze is gemiddeld een klein hummeltje. Kwam op 18% uit.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 12:26

Fijn dat je echo goed was, en het geslacht nu bevestigd is :D <3

Ik ben lekker creatief bezig tijdens mijn verlof, ik heb besloten dat ik zelf het geboortebord wilde maken <3
Afbeelding

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 12:44

Oh wat ontzettend gaaf zeg!! <3

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 20:30

Wat een leuk bord! Hier sinds vorige week ook met verplicht verlof.. trok t echt niet meer :Y)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 20:42

Wauw Anouk wat een gaaf bord!

Kimley goed om te luisteren daarnaar! Hopelijk kun je nu een beetje bijkomen

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 00:28

Geniet van je verlof Kimley!

Bij mijn centralpregnancy groepje zijn de eerste 3 baby's, alle 3 meisjes, inmiddels al geboren <3 nog 4 te gaan, waarvan ik en iemand anders als laatste zijn uitgerekend, toevallig beide precies de 17e.

Wel grappig om hier 1 van de 1e en daar 1 van de laatste te zijn :+

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 09:44

Flying_Angel schreef:
@Danielle: jeetje wat een spanning ja. Hoe is het met je diabetes nu? Duimen dat hij erover heen groeit ja!

@Delaja: mijn schoonouders wonen wel in dezelfde stad, maar die zijn 80+ dus qua oppas hebben we daar niets aan. M’n schoonzus is net bevallen, dus dat is ook lastiger. M’n moeder komt wel vaak langs (wel dik een uur rijden).

Vandaag te horen gekregen dat ik om de dag mag gaan prikken gelukkig. Was bang dat ik insuline moest gaan gebruiken ivm soms nog verhoogde waardes maar dat is gelukkig niet aan de orde.
Heel blij mee! Maar het blijft opletten en rekenen.

Hebben jullie al nagedacht over een geboorte kaartje ?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 09:58

Ik heb mijn geboortekaartje via AI ontworpen. Ik wilde graag een heel simpel kaartje zonder teveel poespas van een baby met een hondje, maar wel ons hondenras. Dus ik heb AI dat laten maken.

Dat zelfgemaakte bord is ook leuk! Zo creatief ben ik dan weer niet met m’n handen.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 15:00

Ons geboorte kaartje is al binnen :o
Of nouja de proef druk dan :D

Hier vandaag de laatste groei echo gehad, meneer zit een beetje bovenin de curve maar niet mega zwaar. Word nu op 2.8 kg geschat :o

Moet zeggen dat ik het hier wel spannend begin te vinden, binnen nu en 5 weken heb ik gewoon een baby! Zo'n raar idee :')

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 15:28

Spannend Danielle! Wel fijn dat je mag prikken ipv dat je moet gaan spuiten, al blijft het nog steeds vervelend. Hopelijk krijg je geen last van je vingers, dat hoor ik wel eens van mensen die moeten prikken.

Wat een mooi bord! Maken jullie allemaal een geboortebord? In onze omgeving is dit niet echt gebruikelijk, wij hebben het bij de eerste ook niet gedaan maar ik vind het er wel altijd super gezellig uitzien!

Oeh de eerste zijn al met verlof, spannend!

En ik zag een goede 20-weken echo, wat fijn!

Ik heb al een voorbeeld van het geboortekaartje. Een kennis van mijn ouders heeft een drukkerij en zij heeft hem getekend naar onze wensen. We zijn er onwijs blij mee en dit was eigenlijk het enige waar m’n man en ik snel uit waren. De naam daarentegen… ben bang dat dit weer een na de bevalling moeten we echt gaan kiezen moment gaat worden :')

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 15:39

Wij zijn ook nog erg in twijfel tussen 2 namen, de 2e en 3e naam staan al wel vast.

Hier is een geboortebord wel gebruikelijk in het dorp, de hondenschool zei al we zien tegen die tijd het bord wel staan.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 16:52

@anouk hoe gaat het nu na je val? Wat gaaf zeg, het knutselwerkje van je!

@lobkjewikjem wat balen zeg van het ongelukje mbt de menwagen. Ik men ook met mijn ponys. Sinds wanneer heb je de bekken instabiliteit en ga je dan nog wel door met werken? Wel fijn dat de echo goed is gegaan! Waar woon jij? Ik woon in eelde en ik ga bevallen in het martini ziekenhuis.

@delaja wat een naar nieuws..sterkte! Hoe gaat het nu ?

@ danielle pff wat een ellende.. krijg je wel genoeg steun van man en familie? Het is niet niks.. hopelijk dat hij er idd eroverheen groeit..

@ flying angel wat fijn een goeie 20 weken Echo!

@ kimley dat gaat idd snel..geniet je nog wel van de zwangerschap of mag het wel komen?

Ik heb sinds een paar dagen pijn in mijn rechterbil en straalt uit naar mijn been.. verloskundige heeft een goeie bekkenfysiotherapeut aangeraden. Ik hoop dat het niet erger wordt. Ik ben nu 21 week +4dagen en wil eigenlijk zo lang mogelijk door blijven werken en mijn dingen blijven doen..
Verder voel ik de kleine elke dag <3
En geniet ik wel van de zwangerschap. We hebben inmiddels al de meubeltjes opgeslagen bij mijn zwager en hebben we al 3 in 1 kinderwagen. Een naam hebben we ook al :D
De werklui zijn net klaar met de dakkapel van binnenuit dus mijn man kan bezig met de zolder en als dat klaar is, kunnen de kamers gewisseld worden zodat er een kamer vrij komt voor de kleine <3

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 07:36

Wpaard schreef:
@lobkjewikjem wat balen zeg van het ongelukje mbt de menwagen. Ik men ook met mijn ponys. Sinds wanneer heb je de bekken instabiliteit en ga je dan nog wel door met werken? Wel fijn dat de echo goed is gegaan! Waar woon jij? Ik woon in eelde en ik ga bevallen in het martini ziekenhuis.

Al sinds week 20 ongeveer. Daarna vrij snel volledig gestopt met werken, werk in de ouderenzorg dus de combinatie bekkens en het zware werk lukte niet meer. Helaas gaat het elke week slechter met mijn bekkens dus hoop überhaupt mijn gezin draaiende te kunnen houden tot het einde. De laatste echo was gelukkig goed dus mag in het plaatselijke zkh bevallen i.p.v het umcg.

Heb je ook last van de bekkens?

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 14:43

lobkewikjem schreef:
Wpaard schreef:

Al sinds week 20 ongeveer. Daarna vrij snel volledig gestopt met werken, werk in de ouderenzorg dus de combinatie bekkens en het zware werk lukte niet meer. Helaas gaat het elke week slechter met mijn bekkens dus hoop überhaupt mijn gezin draaiende te kunnen houden tot het einde. De laatste echo was gelukkig goed dus mag in het plaatselijke zkh bevallen i.p.v het umcg.

Heb je ook last van de bekkens?

Ik werk ook in de ouderenzorg. En weet niet wat het precies is want had er bij de vorige zwangerschappen geen last van maar nu heb ik dus last van mijn onderrug, rechterbil en straalt uit naar mijn been.. ik kan de 18e naar een bekkenfysiotherapeut.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 21:55

Hier nu ook 2x naar de bekkentherapheut geweest en alles staat weer recht, zo fijn!

Morgen komt hier de kinderwagen <3
Volgende week gaan we de co sleeper op de slaapkamer zetten en de box klaarzetten en dan opzich zijn we er wel klaar voor :=

Al vind ik t echt super spannend en kijk best wel tegen het beval stukje op, maar dat zal heus ook wel weer goedkomen

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 21:33

Voor welke wagen gaan jullie allemaal (wie hem niet al had)

Dat komt zeker goed Kimley! Maar het is ook super spannend joh, niet enkel de bevalling maar ook alles erna, zo'n verandering. Maar zo mooi!

Hier groen licht van anesthesie voor de keizersnede dus ik ga heel relaxt het 2e deel in zo. We hebben de kamer nu afgebouwd, ik ga het op korte termijn behangen en daarna kunnen we gaan inrichten! Onze 1e is dit weekeind over gegaan naar een grote meisjes bed, ach dat maakt het toch wel heel erg echt zo allemaal zeg

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 08:10

@danielle_x fijn dat om de dag prikken voorlopig nog voldoende is!

Ik heb een paar keer vluchtig gekeken naar geboortekaartjes, maar nog niet echt serieus iets uitgezocht. Ik heb de opdracht nu bij mijn vriend neergelegd. Ik heb al zoveel bedacht/uitgezocht voor de kleine dat hij ook wel eens ergens over mag beslissen :+ ik vermoed dat het er op neer komt dat we met de kleine op de borst samen nog aan het scrollen zijn en last minute iets kiezen en direct bestellen, zeker als ik het nu zonder reminders echt aan mijn vriend over laat :') (vandaar dat de rest ook meer op mijn initiatief is geregeld/bepaald)

@kimley voor jou komt het inderdaad al echt dicht bij! Ik kan mij ook nog steeds niet voorstellen dat het nog maar 3-8 weken is bij ons <3

@Waikiki_6 hier in de omgeving staan wel echt overal geboorteborden. Ik moet wel zeggen dat ik ons geboortebord meer voor onszelf maak en de mensen in de straat met een hond want wij hebben geen weg voor ons huis en iedereen komt achterom, dus de enige mensen die het bord zien zijn wandelaars die toevallig voorbij komen en de postbezorgers :') maar ik vind het er gewoon bij horen en het is een leuke activiteit zo voor tijdens mijn verlof, ik moet ergens de tijd mee doden :)

@Wpaard vervelend dat je zo'n last hebt van die pijntjes. Ik moet zeggen dat mijn bilspier idd nu ook af en toe op speelt, vooral als ik net te veel getild heb. Probeer dat zo veel mogelijk te voorkomen maar de paarden moeten ook gevoerd worden dus ik voer nog 2 of 3 dagen per week en til dan de hooibalen en emmers water nog zelf). Ik neem er gewoon meer tijd voor maar een uur na het voeren begint mijn lijf te zeuren dat het er toch niet mee eens was. Maar ik wil er nog niet aan toegeven om alles op de schouders van de andere persoon te laten hangen. We hebben samen 3 grote (D, E en paard) en 7 mini's lopen. Het paard en de E pony zijn van mij en 6 van de mini's van ons samen. Zij zelf heeft dan 1 mini en de D pony.

Aan de val gelukkig niks over gehouden, schaafwond is al zo goed als weg, en het is gelukkig niet zo lelijk bont en blauw geworden als ik dacht :+

@Bellex wij hebben een Joolz hub, maar welke versie weet ik niet precies. We hebben hem 2e hands overgenomen van vrienden :) fijn dat je groen licht hebt voor een keizersnede, wat was de reden dat je een keizersnede nodig hebt? (Als je dat wil delen uiteraard)

Hier gisteren de liggingsecho gehad! Kereltje ligt al netjes helemaal ingedaald, wat wel betekende dat we helaas zijn snoetje niet meer hebben kunnen zien. Alles zag er verder goed uit. Met de 20 weken echo liep zijn buikgroei iets voor en was de rest gemiddeld en die lijn heeft hij netjes doorgezet. Hij zou nu (met 34+1) 2436gr zijn, en dat doorgetrokken naar 40 weken zou hij dan ongeveer 3700gr zijn. Oh, en hij heeft al haartjes <3 op dit moment ligt hij met zn voeten in mijn ribben te trappen, zeer onprettig gevoel :+
Afbeelding

Voor zondag heb ik gevraagd of mijn zusje nog wat foto's voor me wil maken met mijn eigen camera, we gaan naar een mooi stukje heide en zien wel wat er lukt met foto's maken.
Afbeelding

Komende dinsdag heb ik mezelf een zwangerschapsmassage gegund, ben daar wel heel benieuwd naar. Ik ben snachts zo stijf dus het lijkt me echt heel lekker om gemasseerd te worden.

En zo ligt het bord er nu bij:
Afbeelding
Min hond heeft een moeilijke kleur dus ik ben nog even aan het stoeien met de juiste tint vinden :)

Sinds een paar weken zijn wij ook officieel eruit wat de naam word! Onze buren verwachtte ook een kindje en ik appte mijn vriend misschien gaat hij wel zo heten, en daarna bedacht ik mij dat ik die naam ook wel bij ons vind passen en die naam is blijven hangen en gaat het dus worden <3 (en het bleek totaal niet bij de buren te passen achteraf, hun kindje heeft een hele andere naam gekregen haha)

Gisteren ook nog wel slecht nieuws gekregen. Bij mijn oma (van 75) is alvleesklierkanker vastgesteld, al uitgezaaid naar het bloed.. ze zal nog wat maanden hebben maar behandeling is niet meer mogelijk. Ongeveer haar eerste woorden na het nieuws waren dat ze dr achterkleinkind wel nog zo graag wilde ontmoeten ;( ik wil er voor nu ook gewoon vanuit gaan dat dat ook nog gaat lukken. De artsen spraken over nog enkele maanden en de geboorte is nog maar een kwestie van weken. Ik baal vooral dat ze meer dan een uur rijden verderop wonen dus nog veel langsgaan is moeilijk voor mij op dit moment. Hoop dat we na de geboorte nog lekker vaak er heen kunnen, en ze onze kleine jongen nog vaak mag knuffelen :knuffel:

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 08:18

Wat een mooi bord wordt het al! En wat triest van je oma ;(

Hier ook benieuwd naar kinderwagens. Wij hebben een dochter van 4, bijna 5 als de kleine komt. Maar we wisten eerder nog niet of we voor een 2e wilden gaan. Dus we hebben alle spullen weggedaan. Dus nu weer op zoek naar een kinderwagen etc. Wiegje heb ik voor €7,50 kunnen kopen via Marktplaats en was ook nog eens op 700 meter van ons huis :))

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 09:22

Ik heb een Dubatti One zo goed als nieuw voor 100 euro via Marktplaats gekocht. Vriendin heeft goede ervaringen met deze wagen. Nu vermoed ik dat ik net als vriendinnen voornamelijk de maxi cosi zal gebruiken, met boodschappen doen, even uit lunchen etc. Die wagen kun je ombouwen tot buggy dus het kan nog wel even mee, maar we hebben ook nog wel dingen staan als buggy, loopfiets etc. Alleen de echte baby dingen moesten opnieuw.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-25 10:46

Voor sommige van jullie komt het nou wel echt dichtbij zeg, spannend!

Wat een onwijs gaaf idee om je eigen bord te maken! Waar wij wonen, komen de buren een bord in je tuin plaatsen en is het juist raar als je er zelf een neerzet :')

Wij hebben via marktplaats een Joolz Geo 3 op de kop weten te tikken. Die schijnen ook makkelijk om te bouwen te zijn naar een duo wagen voor peuter en baby en erg goed te gaan op onverhard terrein.

Kaartje ben ik al wel een beetje mee bezig geweest, maar nog niet super actief, maar wij hebben ook nog net iets langer (kleine 2 maanden).

Ik kreeg dinsdag de opmerking dat als ik zei dat ik al 8 of 9 maanden zwanger was, ze me ook zou geloven gezien mijn bolle buik :+ Volgende week de zwangerschapsshoot!
De cholestase heeft gelukkig niet doorgezet. Maandag waren mijn waardes alweer wat gedaald en sindsdien is de jeuk ook een stuk minder. Hopelijk blijft dat zo!
Gisteren wel een 'minder leven' controle gehad. Dat is wel serieus heel eng, als je ineens je kleintje niet meer voelt terwijl ze normaal zo enorm actief is. Gelukkig hebben ze daar een heel fijn protocol voor en voelde ik me heel serieus genomen. Hartje deed het nog als een tierelier en in het ziekenhuis bleek ook alles verder goed. Sinds gisteren 16:30 is madam gelukkig ook weer gewoon haar levendige zelf wat beweging betreft.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:54

Gelukkig dat het allemaal goed is @Delaja

Ik heb juist het tegenovergestelde, iedereen zegt 6 maanden zwanger? Waar is je buik? Ik kan m’n zwangerschap daarin nu ook nog verbergen, weten nog veel mensen op werk niet dat ik zwanger ben (nu werk ik bij een heel grote organisatie, dus het is niet zo dat ik het iedereen vertel).

Maar iedereen draagt anders, het een is niet beter dan het ander gelukkig :) Voor je zwangerschapsshoot is het mooi dat je buik rond is. De shoot staat bij mij op bijna 8 maanden, zodat ik dan ook wat buik heb. Ik heb op 7 maanden nog een fotoshoot met de puppy gepland staan, dan maak ik ook wel een paar foto’s samen. Je weet nooit of je ineens vroeg bevalt en anders heb je niks.