Laureas schreef:Ik begrijp dat mijn zus nu afstand neemt omdat ze dat nodig heeft, maar ik had gehoopt op steun op een andere manier. Een paar lieve, begripvolle woorden, of me gewoon het gevoel geven dat ik er niet alleen voor sta en dat ze er altijd voor me is, zouden me al zoveel deugd doen en me weer wat kracht geven.
Je zus is wel eerlijk vermoed ik en geeft geen valse hoop. Dat is wel ook veel waard denk ik.
Laureas schreef:Ook hier op het forum voelt het nu soms wat hard aan. Ik ben hoogsensitief en verwerk alles net iets intenser. Ik weet dat het allemaal goedbedoelde raad is, maar de situatie in België is nu eenmaal anders dan in Nederland. Zoals ik al eerder zei: ik krijg al hulp van familiehulp, dokters zijn op de hoogte, en een psycholoog helpt me niet. Na het overlijden van mijn moeder ben ik een jaar lang gegaan, maar het bracht me gewoon niets.
En ja… die sleutel ligt in mijn handen, maar de deur openen voelt bijna onmogelijk, met al die andere deuren die ik eerst nog moet passeren. Dit topic slurpt nu voor de moment ook meer energie op, dus ik denk dat ik het hierbij ga houden. Bedankt aan diegene die me even aandacht schonken en lieve woordjes hebben gestuurd.
Snap ik. Je zit ook in een ontzettende rot situatie. En als erover praten zonder iets te veranderen voor jou nu het meest helpende is dan kan niemand je dat kwalijk nemen.