Hier was het afgelopen vrijdag zover en moet ik straks naar de technicus voor aanpassen. De mijne zegt sowieso na 2 dagen, 2 wrken en 2 maanden afspraken te maken voor controles van gebit en natuurlijk tussendoor als je last hebt.
Van de getrokken tanden niet zo'n last, de kiezen waren 2 weken eerder al gedaan, maar heb echt in de paar dagen tijd een paar plekken die volgens mij echt drukplekken zijn. Kan amper drinken en slikken, want dan komt er precies druk daarop en doet ondanks pijnstilling echt veel pijn. Moest gebit meteen 24 uur in houden, dan schoonspoelen en weer jn en dat even volhouden tot de afspraak vanochtend. Dat de 1e keer eruit halen was wel even flinke drempel, maar gelukt. Alleen door die drukplekken krijg ik ze niet meer fijn op de plek
Enige keer dat ik de wonden voel is als ik echt kiezen op elkaar zet dus dat valt me mee.
Heb uiteindelijk geen narcose gehad, die wachttijd was bijna een jaar en dat durfde ik echt niet aan. Zal je zien dat er dan tig kiezen en tanden zeer gaan doen en je met spoed alsnog naar tandarts moet. Had al last van paar kiezen en echt paar dagen voor de laatste afspraak afgelopen week ging voortand zo enorm veel zeer doen. Daar had ik nog nooit last van gehad, blijkt maar weer hoe snel achteruit het allemaal ging.
De kaakchirurg was wel mega fijn, moest in 1e instantie het in 3 keer laten trekken. Door ziekte ben ik erg slecht te verdoven en heb ik heel veel nodig en dat was te veel om alles in 1 keer te doen samen met nog wat medische tegenvallers afgelopen weken en maanden. Had wel wat anti angst pillen voorgeschreven gekregen en de 1e keer ging zo 'goed' dat wr toen toch beide kanten de kiezen gedaan hebben. (Oké ik lag de gehele tijd te shaken, maar zowel de kaakchirurg als de assistente waren zo fijn en de kaakchirurg had expres mijn afspraken laten verzetten zodat ik de laatste van de dag was en dus alle tijd) Heb daarna meer last gehad van het shaken en de spanning, echt wel paar dagen op bed gelegen, dan van het trekken. Kaakchirurg was ook heel duidelijk dat dit eigenlijk de enige optie was. Ben er alsnog terecht gekomen met de verwijzing van de huisarts en heb eerst intake gehad en toen vond hij het al hele goede optie. Maar na trekken helemaal.
Vrijdag dus tanden en dat was pittiger, de hoektanden wilden niet verdoofd worden en moesten dus aantal keer bijgespoten worden, maar ze hebben zo enorm op mijn signalen gelet dat het 1 seconde pijn was en alsnog binnen half uur stond ik buiten. Wel beide keren door iemand anders heen en terug gereden en beide keren ondersteuning nodig gehad pm naar de auto te lopen want zelfstandig lopen ging niet
moet ook zeggen dat de oplosbare hechtingen bij mij natuurlijk na 2 weken gewoon nog volledig aanwezig waren ipv opgelost na 10 tot 14 dagen. Dus die zijn eruit geknipt, alleen de voorkant zijn uiteindelijk zelf moeten oplossen.
Maar nu dus echt wel moeite met slikken en praten. Pijnstillers krijg ik amper weg, want zelfs slok water is amper te doen. Hopelijk kunnen ze straks dat goed verhelpen. Ik heb echt geen probleem met vloeibaar eten tot die wonden geheeld zijn maar zelfs vloeibaar en gewoon drinken niet wegkrijgen is wel andere uiterste.... Dat valt me meer tegen als het hele trekken.
Het is wel echt heel mooi gemaakt hoor.