Twijfel na verhuizing?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oskarrino

Re: Twijfel na verhuizing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 21:55

Herkenbaar. Ik ben vanuit midden de stad verhuisd naar een dorp. Och wat had ik een heimwee terug naar de stad (terwijl ik altijd klaagde dat het veels te druk was oeps….). Nu is het voor mij naar de stad zo’n 20-25 minuutjes fietsen en met de auto ben ik er opzich zo. Ik ben nu een jaar verder en voel mij nu pas op m’n plek. Ik ken het dorp, leuke winkeltjes, ik geniet nu van de rust. Ook ga ik nog steeds regelmatig even naar de stad en kan daar nu echt van genieten.

Kortom geef het echt even de tijd. Alles moet wennen. Komt wel goed!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 09:02

Heel herkenbaar hoor TS! Toen ik naar mijn huidige huisje vertrok heb ik bij thuiskomst ook even heel hard gehuild en zat ik even met de handen in het haar. Want 'deed ik er wel goed aan'. Wanneer de spulletjes een eigen plekje krijgen, je op je oude bekende bank zit, je lekker met een kop koffie of thee aan de keukentafel kan zitten: het komt goed.

Je kan de drukte van de stad altijd opzoeken. Je bent echt vlakbij.

Maar: doe vooral wat je hart je nu ingeeft. Heb je geen zin in spullen uitpakken? Prima. Heb je zin om lekker de boel in te richten? Kies dan 1 deel van het huis waar je mee aan de slag wil. Of kies 1 doos om uit te pakken. Stapje voor stapje.

Het is volkomen logisch dat je je even helemaal overweldigd voelt. Het is een soort nieuwe start en dat vraagt energie.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 10:58

Ik ben ook aan het verhuizen. Van mijn eigen plek naar het huis van mijn vriend. Het is niet makkelijk en enorm wennen. Plus de enorme bende en spullen gecombineerd met chaos is echt deprimerend met momenten.

Bij mij werkt het heel erg om per ruimte te werken. De woonkamer en keuken zijn nu volledig omgehuisd en ingeruimd en ik merk dat het me deugd doet om een lade open te trekken en mijn eigen dingen te zien liggen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 11:27

Misschien is het een idee om vrienden te vragen om gezamenlijk de dozen uit te pakken en je huis in te richten gezellig te maken? Na afloop even gezellig samen wat eten en drinken.

Misschien bij de kringloop of woonwinkel wat leuke nieuwe dingen halen?

Zolang een deel nog ingepakt is voelt het niet als een thuis maar als een tussenstop.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 12:50

Ibbel schreef:
Naast alle andere adviezen een praktische tip: koop een e-bike of een (e) scooter (als je je dat kunt veroorloven/die nog niet hebt) zodat dat je half uur van je oude buurt vandaan comfortabeler/sneller kunt overbruggen.
Al is het maar voor het idee dat je er snel kunt zijn met weinig moeite.

Dit was precies wat ik wilde aanraden, als je het budget hiervoor hebt. Dat half uur fietsen wordt dan 20 minuutjes zonder al teveel moeite, en harde wind maakt niets meer uit. Blijft alleen regen over wat vervelend is en het zal je verbazen hoevaak het eigenlijk droog is.

Verder herken ik het wel, ik ben ooit van Utrecht centrum naar een nieuwbouwwijk een dorp of wat verderop verhuisd. De rust en ruimte waren fantastisch maar verder moest ik m'n leven echt opnieuw inrichten. De supermarkt was dicht om 20:00 en op zondag altijd gesloten en de horeca was vooral praktisch voor gezinnen (frietzaak met speeltuin en pannenkoekenhuis). En na een avondje borrelen in Utrecht in m'n eentje 11km naar huis door bos/weiland was ook niet heel relaxt. Maar heel eerlijk, na verloop van tijd begon het te wennen en ik zou nu helemaal gillend gek worden als ik weer in zo'n kleine studio in de drukte zou wonen. Zoals iemand ooit zei 'je aura wordt een stukje groter' en daar wil je geen mensen in hebben :Y)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 13:01

Deels herkenbaar, ik ben vaak verhuisd, ook van provincie. En het is altijd even wennen, het heeft tijd nodig. Maar wat wel echt helpt is om je nieuwe plek meer als thuis te laten voelen door je eigen spullen een plekje te geven.

Ik zou zeker uitspreken naar je vrienden dat je dit zo voelt en als ik jou was zou ik een of meerdere vrienden om hulp vragen met uitpakken/inrichten. Misschien vinden ze het wel heel leuk/fijn om je daarmee te helpen. Het zal op dit moment zeker niet helpen om tussen de dozen te zitten. Dus probeer om hulp te vragen :) ik hoop dat je je snel wat meer thuis voelt.