Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marije_jiplover schreef:Bij ons is er altijd s morgens banen zwemmen van 7 tot 10 in de ochtend.
Daarna gaat de glijbaan aan in het grote bad en gaat het grote bad in 2 delen, het diepe gedeelte alleen voor de geoefende zwemmers.
Als ik dus banen wil zwemmen moet ik voor 10 uur klaar zijn, anders loop ik het risico dat ik moet slalommen om de spelende jeugd heen.
Herfstblad schreef:Marije_jiplover schreef:Bij ons is er altijd s morgens banen zwemmen van 7 tot 10 in de ochtend.
Daarna gaat de glijbaan aan in het grote bad en gaat het grote bad in 2 delen, het diepe gedeelte alleen voor de geoefende zwemmers.
Als ik dus banen wil zwemmen moet ik voor 10 uur klaar zijn, anders loop ik het risico dat ik moet slalommen om de spelende jeugd heen.
Of je zwemt bij de geoefende zwemmers?![]()
Jullie bekend met een slijmbeursontsteking in heup? Dit heb ik nu dus probeer zo min mogelijk fanatiek schoolslag te doen.
x_Jeanine_x schreef:Ja hier slijmbeurs ontsteking in heup en schouder helaas.
Heup is wel opgelopen met hardlopen. Maar is weer redelijk oke. Ik heb ermee wel gewoon door gezwommen en waterpolo mee getraind want dat ging echt beter dan sportschool enzo. Nu hardlopen maar helemaal geskipt. Zometeen 6 weken verplichtte rustt voor een operatie aan iets anders. En daarna weer alles voorzichtig oppakken, behalve hardlopen.
Tink89, ga lekker waterpoloen!! Super leuk. Ook op een andere leeftijd!
Herfstblad schreef:germie schreef:Ik was m'n haar 1 of 2 keer per week, maar douche wel dagelijks. Vaker echt wassen is niet nodig en buiten water is gewoon schoon. Ik zwem zelden in een zwembad, maar dan is het daarna dus wassen wegens chloor.
Buiten water is schoon? Huh?
Herfstblad schreef:germie schreef:Ik was m'n haar 1 of 2 keer per week, maar douche wel dagelijks. Vaker echt wassen is niet nodig en buiten water is gewoon schoon. Ik zwem zelden in een zwembad, maar dan is het daarna dus wassen wegens chloor.
Buiten water is schoon? Huh?
Little_Gift schreef:[ Afbeelding ]
Ik zou toch wel douchen na zwemmen in buitenwater hoor.
Bacteriën, dierlijke ontlasting (vissen, vogels, ratten, muizen enz enz)...
Buitenwater is altijd verontreinigd.
Proper is het niet als je daarna niet doucht.
Herfstblad schreef:Mijn vraag is ook gelijk. Is zwemmen een goede sport om bijvoorbeeld af te vallen en fit te worden? Ten opzichte van hardlopen, sportschool ed. Ik zie eerlijk gezegd vaak mensen zwemmen die juist niet fanatiek zijn en meer gaan voor de gezelligheid.
Wat zijn jullie irritaties in het zwembad? Bij mij is dat toch wel de drukte soms waardoor je heel erg op moet passen en rug crawl vaak al niet handig is.
germie schreef:Little_Gift schreef:[ Afbeelding ]
Ik zou toch wel douchen na zwemmen in buitenwater hoor.
Bacteriën, dierlijke ontlasting (vissen, vogels, ratten, muizen enz enz)...
Buitenwater is altijd verontreinigd.
Proper is het niet als je daarna niet doucht.
En ik schrijf ook dat ik dagelijks douche, dat doe ik voor het naar bed gaan.
Time2Tri schreef:Als jij regelmatig zwemt is een kilometer toch niet veel ?
Omdat je wel klachten hebt is de vraag is je beenslag bij schoolslag correct ?
Of heb je een overmatige beweging vanuit je heup ?
Het kan ook zijn dat de klachten ergens anders vandaan komen , en die bij schoolslag zwemmen problemen geven .
Ik zou eens testen door eens een week of langer je schoolslag niet te doen , voelt het dan anders ?