Afgelopen zaterdag 26 juli 2025 om 11:33 uur is onze lieve zoon Luuk geboren met een spoedkeizersnede. Er waren nog wat zorgen, maar sinds gisterenavond lijkt alles goed te gaan met Luuk! Hopelijk vanaf nu écht genieten!
Hier is de kleine alweer bijna een week oud, tijd vliegt echt voorbij. Gisteren laatste dag kraamzorg gehad en nu lekker met zn 3tjes ons ritme gaan vinden. Maeve doet het goed, ze groeit goed en is een (naar mijn idee) makkelijke baby. Herstel bij mij gaat ook goed en de borstvoeding is (iets te) goed op gang
Hoe is het hier met alle babys en de laatste loodjes bij de nog zwangeren?
SplashIsLief
Geplaatst: 29-07-25 15:57
xClaudiaaL gefeliciteerd met de geboorte van Maeve Poeh wat een een lange bevalling. Fijn dat de communicatie zo goed verliep, dan is het niet erg om dingen anders te willen Fijn dat jullie nu lekker thuis zijn Heerlijk dat ze zo goed groeit en dat jouw herstel ook goed gaat!
Annefleur gefeliciteerd met de geboorte van Maud, woow jullie hadden haast Logisch dat het heftig is, je hebt geen tijd om het te bevatten op die manier. En wat leuk dat Maral zo verliefd is
Mandy gefeliciteerd met Luuk Wat balen van de zorgen, maar fijn dat nu alles goed lijkt te gaan!
Wij zijn vrijdag ouders (en grote zus) geworden van Hannah Om ongeveer 6 uur begonnen de weeen. Heel relaxt, maar na het voeden van Nola kwam dat al sneller. Uiteindelijk besloten Nola niets vermoedend naar het kinderdagverblijf te brengen (die vindt het daar fantastisch en zo zat ze niet de hele dag in de rats). Toen Jasper terug kwam zaten de weeen nog wel onregelmatig maar om de 4 minuten ongeveer, dus verloskundige gebeld. Die was er rond 845 en toen had ik 4 cm ontsluiting dus op ons gemak naar het kraamhotel. Daar lekker kunnen landen. En eigenlijk vlak voor de volgende check had ik een hele heftige wee en braken mijn vliezen (1040). Toen bleek ik op 7 cm te zitten en kon het bad aan. Maar dat heb ik nooit gehaald Om 11 uur kreeg ik pers weeen en om 11:13 was Hannah er De navelstreng was nog flink aan het kloppen, dus uiteindelijk zijn we voor een halve lotusgeboorte gegaan. De navelstreng is pas doorgeknipt toen de placenta al naast haar lag.
En toen bleken we opeens een grote baby te hebben die niemand had zien aankomen (4545 gram, 53 cm). Leuk dat we nog een kleiner geboortepakje hadden gekocht.. die kon ze eenmalig aan.... Alle maat 50/56 is al naar boven. We moesten 12 uur in het ziekenhuis blijven om de glucosespiegel te meten, maar alles was goed.
Hannah doet het heel goed, drinkt eigenlijk vanaf het begin al heel goed. Kreeg wel teveel melk waardoor een deel er weer uit kwam, maar sinds gisteren (dag 3) weer aan het aankomen. Slaapt lekker, is tevreden, laat al het geknuffel en gekus van haar grote zus lekker toe Met mij gaat het ook goed, 2de graad scheur maar voelt allemaal prima, mijn bekken voelen ook een stuk beter dan de vorige keer. Alleen onwijs veel last van naweeën, maar lijkt nu gelukkig wat rustiger en minder intens te worden.
Nola is super trots, maar moeten we een beetje remmen in haar enthousiasme. En ook zoekende naar haar plekje, maar dat is logisch
Lorette ik ben vooral blij dat alles goedgekomen is maar moet het verder denk ik nog een plek geven. De bevalling kwam donderdagavond op gang, maar vorderde niet. Ik had wel heel veel pijn. Vrijdagavond besloot de verloskundige dat ik naar het ziekenhuis moest om onder sedatie bij te slapen. In het ziekenhuis leek dat geen goed idee en moest ik toch bevallen. In Amersfoort waar we waren was daar geen plek voor dus moesten we naar Ede. Daar aangekomen werd het plan toch weer aangepast naar slapen. Dat lukte onder sedatie alsnog niet goed met de pijn. Ruggenprik gehad. Ineens ging bij iedere wee de hartslag van Luuk enorm omlaag, ontstond er paniek en stonden er heel veel mensen om ons heen. Er gebeurde van alles. Er was kort de ruimte om te overleggen maar we voelden het op dat moment al aankomen dat hij een normale bevalling niet zou redden. Mijn HB is heel laag en ik baal enorm dat ik weinig kan.
SplashIsLief gefeliciteerd met de geboorte van Hannah! Hoe is het nu met de naweeën?
Gefeliciteerd Splash! Mooi hè zo’n halve lotusbevalling, had ik ook. Heel bijzonder hoe lang er nog een hartslag in de navelstreng zit. Mijn man heeft hem na 1,5 uur doorgeknipt, toen was hij helemaal wit geworden.
_Lorette_
Geplaatst: 30-07-25 09:58
Dat deden ze bij mij ook. Had echt een hele tijd die placenta naast me liggen, haha. Was niet eens een wens van ons, maar ik vond het toch wel mooi dat het zo kon.
Mandy, dat klinkt toch echt wel pittig. En een keizersnee is sowieso heftig voor je lijf. Ik snap dat het moeilijk is als je zo weinig kan. Extra lief zijn voor je lijf.
_Lorette_
Geplaatst: 01-08-25 10:24
Even de foto's van kind 1 en kind 2 bekeken van rond de bevalling en in het ziekenhuis hebben ze 12 minuten na de geboorte de navelstreng laten doorknippen (placenta was er nog niet eens uit) en thuis pas na 1.5 uur (direct na geboorte kwam de placenta al mee).
Kon kind vannacht na de voeding van 3 uur niet meer wegleggen en net toen hij rustig werd hoorde ik de ander huilen. Die kwam om half 6 in ons bed heisteren en wilde ontbijten. Nu dus een gaar dagje. Maar het is toch slecht weer en we hoeven verder niks, dus het is maar zo.
Hier ook een gaar dagje, Maud kwam elk uur Ze was gisteren op dag 5 al 5 gram boven geboortegewicht. en vandaag al 120 gram erboven, ze groeit lekker. Ook vandaag de laatste dag kraamzorg ipv zondag omdat alles gewoon heel goed gaat Grote zus Maral had het wel lastig deze dagen, vreemde vrouw in huis, baby erbij. Elke keer als Maud huilt huilt ze mee. Maar dat gaat sinds gisteren beter. Ze komt nu af en toe zelf ook even kijken bij kleine zus
Annefleur, hoe gaat het ondertussen met je oudste dochter? Is ze al een beetje bijgekomen van alles?
Is iedereen hier nu al bevallen?
Merileth
Geplaatst: 07-08-25 15:51
Volgens mij moeten er nog een paar bevallen, maar ik heb het lijstje zo even niet paraat.
Ik ben gisteren bevallen van onze dochter . Het is eigenlijk nog behoorlijk vlot gegaan. Rond 5 uur 's ochtends werd ik wakker, en begonnen de eerste weeën. In eerste instantie deed ik het nog af als, oh, ik moet gewoon nodig naar de wc, want dat heb ik rond dat tijdstip wel vaker. Echter kwam de slijmprop er ook meteen uit, en een half uurtje later bleek dat mijn vliezen ook gebroken waren. Rond kwart over 7, toen bleek dat de weeën toch semi-regmatig waren, de verloskundige vast gebeld. Afgesproken weer te bellen als ze nog wat regelmatiger waren, aangezien ze nog net geen minuut duurden, en er nog veel tijd tussen zat, van 6 minuten tot 18 minuten. Na wisseling van de dienst wilde de volgende verloskundige ook graag even weten hoe het er voor stond, en afgesproken dat ze toch even langs kwam. Omdat ik ook rugweeën had (man, dat zuigt, ik ging echt kapot van de pijn), gevraagd om meteen de TENS mee te nemen. Op dat moment, rond 12.30, zat ik op 4 cm ontsluiting nog, dus de afspraak dat ze over ongeveer 3 uurtjes terug zou komen.
Een uurtje later, rond 13.30, kreeg ik voor het eerst persdrang, dus niet afgewacht, en de verloskundige meteen gebeld, die wist genoeg. Net na 14.00 was ze binnen, maar omdat ik nog nét niet op volledige ontsluiting zat, mocht ik nog niet mee persen, en liet ze me op mijn zij liggen. De kraamzorg was inmiddels ook opgeroepen. 2 weeën later mocht het gelukkig wel, om 14.44 kwam de kraamzorg binnen, om 14.45 is ze geboren. Nadat het hoofdje er uit kwam, floepte de rest er zo hard uit, dat de verloskundige letterlijk moest vangen. Met 6 minuten was de placenta er ook al uit. Ik ben wel uitgescheurd, maar niet zo erg dat de verloskundige me naar het ziekenhuis moest sturen voor het hechten.
Omdat ik een te hoog BMI had, mocht ik bij een thuisbevalling niet boven bevallen. We hebben daarom via Medipoint een bed geregeld, en dat was toch wel echt de uitkomst gisteren. Precies waar we het voor bedoeld hadden.
Qua geboorteplan waren wij van 'geen plan is ook een plan', en dat bleek voor ons ook prima. Al met al kijk ik terug met een fijn gevoel, en ze zeiden ook dat ze dit meestal bij een 2e of 3e kindje zien, niet bij de eerste .
Gefeliciteerd, Merileth!! En goed bedacht om dat bed te regelen.
Hoe is het hier met de baby's?
Hier is het alweer bijna een maand na de geboorte en de 1e afspraak bij het consultatiebureau hebben we deze week gehad. Blijkbaar gaat 'ie toch z'n broer achterna. Zwaar en lang. Nu al bijna 60 cm. En ik vind 'm zo klein.
Hier is de kleine ook al een maand oud, maandag bij het consultatiebureau geweest en ze is prima gegroeid, 52cm en ruim 3,5kg. Prima voor waar ze vandaan komt Voor de rest afgelopen dagen zoeken, veel huilen. Denk sprong 1, ze lijkt ook al wat helderder uit dr ogen te kijken en ze begint te brabbelen en dingen te volgen. Heel leuk om te zien 's nachts pakt ze nu vaak 5-7 uur tussen de voedingen, dus dat is wel lekker voor onze slaap hahah. Voor de rest is vriendlief weer aan het werk, gaat mijn herstel prima en probeer ik elke dag ff naar buiten te gaan met dr
Hier gaat het goed. Hannah slaapt veel (en dat is een verademing na Nola die nooit sliep), eet goed, beweegt lekker met haar hoofd en bij Tummy time is ze al met haar beentjes aan het trappelen. Het is een heerlijk tevreden meisje, het is fijn om haar erbij te hebben
Ze groeit ook goed. Met 3,5 week was ze van de week bij het consultatiebureau; 57 cm en 5250 gram (Nola woog dat pas bij 2 maanden ).
Daenerys
Geplaatst: 21-08-25 12:01
Leuk om weer wat te lezen van iedereen
Hier gaat het ook goed. Deze baby is echt een grote zaligheid! Hij is zo rustig, gaat overal mee naartoe en groeit goed. Met het eerste consult vorige week was hij 57 cm en 4900 gram. Hij is ook wat vaker wakker en kijkt geïnteresseerd om zich heen. Eigenlijk zouden we deze zomer niet op vakantie gaan vanwege de baby, maar hij is zo makkelijk dat we toch nog een last minute weekje naar Bollo geboekt hebben. Tot grote vreugde van de oudste twee
Daarna begint de routine school/kinderopvang weer en heb ik 2 dagen per week alleen met de baby. Daar kijk ik ook wel naar uit. Het gaat echt boven verwachting goed met 3 kleine kinderen, maar straks meer alleen met de baby vind ik ook wel heeel fijn voordat ik in oktober weer moet gaan werken.
Kylan
Geplaatst: 22-08-25 20:29
Wat leuk om te lezen dat de baby's het allemaal zo goed doen!
Hier gaat het ook lekker. Hailey is nu 8 weken (gecorrigeerd 3 weken) en heeft afgelopen week de eerste vaccinaties gehad. Daar was ze even van van slag maar inmiddels zijn we er wel overheen. Ze was in 18 dagen ruim 600 gram en 3,5cm gegroeid naar 4120 gram en 56 cm. Wij vinden haar al heel groot Ze volgt nu ook goed speeltjes en slaat er ook al wat naar, maakt oogcontact en lachjes , en slaapt goed. Alleen het clusteren in de avond (tiet of ik brul!) vind ik soms wat vermoeiend, verder geniet ik volop.