Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 17:14

Wat een gave foto Tiwi!!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 17:26

@Lau: je ziet er goed uit! :D

@Tiwi: hele mooie foto <3

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 17:26

Zertab schreef:
Wat is er mis met om 11:00 dan iets kleins eten? Ik eet om 6:45 300 gram magere kwark met 30 gram mueslie. En dan rond 10:00/10:30 een banaan.

Is niks mis mee natuurlijk maar ik voel mij beter/ kan mij beter aan mijn kcal doel houden als ik 3 maaltijden per dag eet ipv 5/6.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 17:28

Wat goed Lau!

@yenni: eens met wat er hierboven al is gezegd, ik zou iets van gepofte spelt (zonder suiker) toevoegen aan de kwark. Kun je best wat van eten, vult beter en "kost" geen drol qua kcal :j

En mooie foto Tiwi! Beetje fantasy sfeertje :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 17:33

Hallo zeg tiwi jij kan echt wel op de foto je ziet er echt prachtig uit! En die foto wauw wat een plaatje! :oo

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 20:52

Yenni schreef:
Ik eet sochtends een bak kwark met fruit. Meestal zn 300 gr kwark maar ik merk dat het onvoldoende verzadigd. Ik krijg zo rond n uur of 11 weer honger.

Hebben jullie tips voor voedzame ontbijtjes?

Ik maak een flinke chiapudding. Moest er de eerste tijd aan wennen, kreeg het amper tot niet op (heb jaren niet of maar heel klein ontbeten := ). Maar ik voel me de hele dag stabiel, nul food noise meer.

40gr chiazaad (evt gemalen als je darmen er nog niet zo goed op gaan, ivm veel vezels, malen maakt het makkelijker verteerbaar en ook wat minder "kikkerdril")
250gr melk
20gr eiwitpoeder (vanillesmaak)
100gr diepvriesbessen of frambozen oid

Goed roeren en een nachtje laten weken. Ik maak er op zondag gelijk 5, enige wat ik de avond van tevoren nog toevoeg is het fruit.

Als je niet veel vezels gewend bent, is dit wat lastiger, dan moet je de chiazaden rustig opbouwen. Maar in dit ontbijt zit ruim 31 gram eiwit en ruim 20 gram vezels. Supervullend!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 16:48

Al een tijdje vooral aan het meelezen, maar nu sporten weer gaat wil ik er ook weer voor gaan.

Ik ben alleen zo geen warme maaltijd eter, dus wat bedenken wat ik nu weer moet maken is een uitdaging.

Daar loop ik dan ook nu tegen aan, ik moet eigenlijk boodschappen gaan doen voor m'n avondeten.
Verder gaat het erg lekker en geniet ik vooral van het sporten.

Jullie nog tips voor avondeten liefst met redelijk wat eiwitten. Zie bij m'n voeding bij houden dat ik daar lager zit dan ik zou willen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 11:40

kosseh schreef:
Al een tijdje vooral aan het meelezen, maar nu sporten weer gaat wil ik er ook weer voor gaan.

Ik ben alleen zo geen warme maaltijd eter, dus wat bedenken wat ik nu weer moet maken is een uitdaging.

Daar loop ik dan ook nu tegen aan, ik moet eigenlijk boodschappen gaan doen voor m'n avondeten.
Verder gaat het erg lekker en geniet ik vooral van het sporten.

Jullie nog tips voor avondeten liefst met redelijk wat eiwitten. Zie bij m'n voeding bij houden dat ik daar lager zit dan ik zou willen.

Eet je vegetarisch of is kip/vis ook een optie? Meestal heb ik in mijn vriezer standaard éénpersoons porties kip en garnalen/wilde zalm liggen (100-150 gram). Dat vormt dan vaak de basis voor mijn gerechten en zit je al snel aan 25-30 gram eiwit.

Dan vul ik dat aan met 50 gram ongekookte pasta, rijst, noedels (of 250 gram aardappel) en een sausbasis (currysaus, tomatensaus, kruidenkaas).

Favoriet om voor meerdere dagen vooruit te maken is per portie: 250 gram aardappel, 150 gram kip, 0,5 paprika & courgette op een ovenplaat. En dan afhankelijk van hoeveel dagen doe ik doe ik het recept verdubbelen. Dan eet je echt véél voor weinig kcal.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 07:15

Hier al even 2 weken rustig aan, vorige week was ik slecht te pas en afgelopen maandag zijn de laatste 2 verstandskiezen getrokken. Ik ga wel gewoon lekker wandelen maar sporten laat ik even. Vanaf maandag wil ik weer echt gaan knallen en hopelijk kan ik dan het resultaat behalen wat ik wil! :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 11:40

@Aight, Ik eet kip/vlees. Alleen geen soja en vis (op tonijn na). Zelfs met vlees vind ik het niet heel hard gaan. Meestal blijf ik rond de 25 gram eiwitten bij het avondeten hangen.

Afgelopen 2 dagen wisselde het erg. Zo heb ik gister een zelfgemaakte tomaten soep gegeten, waarmee ik maar op 19 gram eiwitten kwam.
Terwijl ik maandag op 71 gram eiwit voor het avond eten zat, de rest van de dag wel weinig eiwit gehad dus ook die dag een tekort. Die maaltijd was wel erg lekker. Het was ei met tonijn, tomaat, rode uit en 30+ kaas. Dat allemaal bakken en dat eten met pistoletje.

@Petrichor, veel last gehad van het trekken van de kiezen?

Vandaag de eerste dag dat ik het weer wat lastiger heb. Niet lekker geslapen en ben op m'n werk. De kantine maakt het zo makkelijk om wat slechts te halen. Ik probeer het vol te houden.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 12:41

Nee, ik heb er eigenlijk totaal geen last van. Maar het is wel beter om even geen kracht te zetten in de sportschool dus dan maar gewoon lekker wandelen. :)

Ja, die kantine is een lastig ding. Ik zou gewoon echt zelf eten meenemen en als je het dan nog lastig vind de hele kantine vermijden als dat mogelijk is.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 13:36

@petrichor fijn dat je er niet zoveel last van hebt, en verstandig. Hoor wel eens verhalen dat het dan weer kan gaan bloeden namelijk

@kosseh voor mij zat de omslag in voldoende eiwitten in kijken naar de portiegrootte. 1 kipfilet van 150 gram bevat 35 gram eiwit. Groenten vaak 150-200 gram aanvullen (1 paprika is 150 gram en een halve courgette is ook 150 gram bijvoorbeeld). Dus dat tikt snel aan in een pastasaus of curry. Omdat dat samen al best wel vult eet en veel volume is ik veel minder khd (niet omdat ik die slecht vind/minder lekker oid, maar omdat het anders teveel is).

Met lunch en ontbijt heb ik er meer moeite mee en ik zou ook wel meer vezels willen eten