Flowmat ( spijkermat)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 00:49

-O- -O-
Lang zitten uitzoeken en ook prijzen vergelijken en uiteindelijk deze besteld: https://www.amazon.nl/dp/B006GOOGSG?ref ... b_ap_share

Keek er echt naar uit want het kussentje leek me zo fijn.
Spikes zijn botter dan van mn huidige mat waardoor m'n lijf in de "stress" stand blijft hangen, het ontspannen kwam maar niet. En het kussentje is heel hard waardoor ik mn nek niet kon ontspannen.
Blegh ik baaaaal.

Ga nu toch maar voor een dure variant. Van Flowee of BrellaVio denk ik. Kwam al ergens tegen dat een van die 2 wel scherper is dan de meeste. Of anders toch de echte Shakti Experts mat.

Twijfel alleen wat nu het beste is voor m'n nek. Heeft iemand het kussentje?
Met dat standaard rol kussen zegmaar, heb ik het idee dat ik net een belangrijk (voor mij) stukje mis; m'n bovenste ruggenwervels / onderkant nek.

scrabbel

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 01:43

Persoonlijk gebruik ik het nek kussen nooit. Ligt nooit juist. Ik gebruik mijn mat dan op mijn eigen kussen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 05:18

Ik gebruikte het nekkussen vooral op de bank voor tv. Ik heb die van shakti.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 15:35

Nyaleti schreef:
Een echte Zweedse Spijkermat, no thanks :+ dat ziet er echt niet lekker uit haha.

Ik heb deze, de Classic (hardgroen), en vindt hem echt geweldig! De eerste keer denk je 'waaaar ben ik aan begonnen!' maar na een paar minuten wordt het heerlijk warm/doorbloed en kan je er rustig op in slaap vallen :+ (da's weer geen aanrader) Die lichtgroene vond ik dan weer niks, die is voor mij veel te zacht en daardoor gaan de puntjes 'schuiven'... Ik heb hem nu aan de pony gegeven en die schuurt zich er graag aan :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 17:29

Je komt er helemaal rozig van af ook. Het duurt even maar als die ontspanning daar is lijkt het of je natural high bent

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 13:01

Negeert de rode letters..

Ik zit erg vast in mn rug en schouders. Loop ook bij de fysio om het los te maken maar die behandelingen houden een keer op en met mijn werk in de kinderopvang zit het zo weer vast. Iemand tipte mij op een spijkermat en nu vroeg ik me af zou dit ook voor mijn klachten helpen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 13:02

Bij mij helpen magnesium en een aardingsmatje beter. Vooral die laatste was een beetje een wanhoopspoging waarvan ik niet zo veel verwachting had maar stom genoeg gaat de pijn echt weg als ik daar op lig :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 13:03

xxxmh schreef:

Ik zit erg vast in mn rug en schouders. Loop ook bij de fysio om het los te maken maar die behandelingen houden een keer op en met mijn werk in de kinderopvang zit het zo weer vast. Iemand tipte mij op een spijkermat en nu vroeg ik me af zou dit ook voor mijn klachten helpen?

Symptomen bestrijden...
Je kunt beter de oorzaak aanpakken..
Til je goed? Buk je goed? Enzovoorts.

Herkenbaar met kinderen hoor..
Bij mij heeft dry-needling enorm geholpen...

Ik heb ook een matje van bol.
Zeker niet gaan voor een dure...het komt allemaal.uit china en is op de chineze sites heel goedkoop te krijgen...

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 13:12

Spijker matje helpt absoluut met een zere rug.
Als ik tussen mijn behandelingen door last heb van m'n rug dan ga ik ook op t matje en voor mij werkt het heel goed.
Schouders is afhankelijk. Ik krijg vaak last van m'n schouders door spanning dus dan werkt het matje ook goed omdat je dus even heel goed ontspant. Pakt de schouderbladen en nek mee.

Er zit wel degelijk verschil in de matjes. Ik had een goedekope, gewoon 20 euro van Bol maar die had ik onderhand wel 'uitgespeeld' en deed voor mij niet meer voldoende omdat ik gewend was geraakt aan de intensiteit.
Nu heb ik er een van Shakti, de Original en die is hefttigggg :+
Als ik echt pijn heb (ipv wat last, wat gespannen) dan kan ik er nog steeds niet op met een blote rug.
Ik heb vanalles uitgeprobeerd en de duurdere merken die je via Amazon en Bol kan bestellen waren minder intens dan mijn simpel matje van 20 euro :+ (kan de merken wel terug zoeken, dan weet je welke niet de moeite waard zijn)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 13:34

Jolliegirl schreef:
xxxmh schreef:

Symptomen bestrijden...
Je kunt beter de oorzaak aanpakken..
Til je goed? Buk je goed? Enzovoorts.

Herkenbaar met kinderen hoor..
Bij mij heeft dry-needling enorm geholpen...

Ik heb ook een matje van bol.
Zeker niet gaan voor een dure...het komt allemaal.uit china en is op de chineze sites heel goedkoop te krijgen...

Ik kan helaas niet bukken zoals moet omdat mijn knieen naar binnen staan dus kan niet goed bukken en tillen door mn knieen. Ik ben niet van de chinese websites dus dat ga ik ook nu niet doen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 21:14

pmarena schreef:
Bij mij helpen magnesium en een aardingsmatje beter. Vooral die laatste was een beetje een wanhoopspoging waarvan ik niet zo veel verwachting had maar stom genoeg gaat de pijn echt weg als ik daar op lig :)

Wat is een aardingsmatje en wat doet het?

Ik zit eraan te denken om ook te 'promoveren' naar Shakti. Ik heb een ander merk nu, de bierdopjes zeg maar, en die heb ik idd ook wel uitgespeeld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 06:02

https://www.earthing.com/collections/ea ... unding-all

Simpel gezegd zorgt zo'n matje ervoor dat je zeg maar contact hebt met de aarde, dat je spanning weg kan vloeien in de aarde zeg maar.

Het klinkt in eerste instantie misschien een beetje als een scam, maar als je bedenkt hoe weinig de moderne mens nog contact maakt met de aarde.... rubber schoenzolen. Huizen met kunststof gescheiden van de aarde enzo.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:36

Op blote voeten in het gras gaan staan in niet afdoende?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:41

Het stomme is dat als ik het matje in bed onder mijn benen / voeten heb, het ook wel spanning wegneemt. Maar zodra ik het onder mijn rug of schouders leg (daar waar de pijn / spanning op dat moment zit) gaat de pijn echt weg. Ook menstruatiepijn *\o/*

Ik ben er blij mee dat ik het geprobeerd heb.
Het is ook wel opvallend dat die katten er graag op gaan liggen.
Als het bed open ligt en er glipt een kat naar boven, zoeken ze precies dat matje op.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 09:55

Ik hoor ook regelmatig positieve verhalen over zo'n aardingsmatje.
Ook van hele sceptische, totaal niet "zweverige" mensen dus voor mij valt placebo effect ook af.
Vind ze te prijzig maar blijf het interessant vinden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 13:25

xxxmh schreef:

Ik heb ooits ongeluk gehad aan schouder daar zweeft ook ergens een los splintjertje
Ik zit daar regelmatig muurvast. Maar maak er maar zat altijd muurvast van want ging maandelijks naar fysio met naaldjes erin om los te werken maar sinds ik de mat gebruik nooit meer geweest.
Het zit sporadisch nog vast, en als ik het voel aankomen ga ik weer wat meer en langer op de mat liggen.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 14:18

Nyaleti schreef:
Er zit wel degelijk verschil in de matjes. Ik had een goedekope, gewoon 20 euro van Bol maar die had ik onderhand wel 'uitgespeeld' en deed voor mij niet meer voldoende omdat ik gewend was geraakt aan de intensiteit.

Ga je gewoon op zo'n mat liggen? Of doe je ook oefeningen?

Wat wordt er bedoeld met
"uitgespeeld"

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 14:29

Maar kun je ook niet gewoon dan even op je blote voeten gaan lopen ipv op zo een aardemat te plaatsen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 14:39

Ja dat is ieders vrije keuze om te proberen natuurlijk, dit is wel een heel duidelijk gevalletje baadt het niet.... voor mij is het opvallend hoe goed het helpt om zo'n matje in bed te hebben.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 15:54

anca schreef:
Nyaleti schreef:

Wat wordt er bedoeld met "uitgespeeld"

Als je een matje regelmatig gebruikt kan je lichaam gaan wennen aan de intensiteit van de puntjes en wordt de werking wat minder.
Maar ik gebruik hem alleen bij stijfheid of spanning, dus zeker niet dagelijks/wekelijks. En ik heb nog genoeg aan de bierdopjes versie.

Ik gebruik hem vooral bij het slapen gaan. Inderdaad er gewoon op gaan liggen, en dan ontspannen met wat mediteren of een luisterboek. Maar meestal ben ik binnen 5 minuten in slaap gevallen om na zo'n 2,5 uur weer wakker te worden. De reden dat ik het dus bij het slapen gaan gebruik :D
En ja, dan is mijn rug heerlijk warm en ontspannen.

Ik ben nog steeds heel blij met mijn matje :j

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 16:00

anca schreef:
Nyaleti schreef:

Wat wordt er bedoeld met
"uitgespeeld"

Nee geen oefeningen. Is ook niet de bedoeling geloof ik. Ik zet een wekker op 30min of ga een boekje lezen. Af en toe even net iets anders liggen.

Met uitgespeeld bedoel ik dat ik gewend ben geraakt aan de intensiteit van de prik punten en ik dus niet meer zo ontspan.
Maar ik heb het ook heel veel gebruikt.

Ik heb ook nog de 'bier dopjes' hoor. Maar deze is echt vele malen scherper / intenser dan de goedkope.
De Original zelfs.
Shakti acupressuurmat - Shakti Mat Europa https://share.google/PbfbeOOBL0VdWcGMs

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 16:53

Dank voor de antwoorden. Duidelijk :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 16:57

Ik heb er ook 1 en leg die op bed als ik ga slapen. Ik val erop in slaap en een uur of twee later word ik wakker. Dan leg ik 'm weg. Vind het heerlijk. :o Misschien niet de bedoeling maar ik slaap zoveel sneller in en door. Ook na het wakker worden... Omdraaien en verder slapen.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 22:38

Ja, vooral dat laatste, omdraaien en verder slapen... Zo heerlijk is dat.

Die Shakti-mat lijkt me ook wel wat. Denk dat ik die voor nu maar even op m'n verlanglijstje ga zetten :j