Al 7 weken lang koliek aanvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissyNr1

Re: Al 7 weken lang koliek aanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 17:13

Misschien een endoscopie met biopt laten maken? Heb je wel normale ontlasting?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 17:21

Voedsel allergie? Ik heb ook een aantal keer aanvallen gehad waarbij ik niks meer kon van de pijn; er werd toen gedacht aan diverticulitis. Sinds een jaar of 3 eet ik ( tarwe)glutenvrij, vrijwel lactosevrij en soja vermijd ik ( waren de 3 triggers bij mij). Heel soms heb ik de fout gemaakt en at ik iets met tarwe; dat resulteert meteen in hevige buikpijnen.
Overigens kon de reguliere geneeskunde ook hier weer eens niks mee en ben ik via een orthomoleculair therapeut ( en bloedonderzoek) en bioresonantie van mijn klachten afgekomen.
Regulier kunnen ze overigens wel testen op gluten intolerantie/ coeliakie.......en een dieet voorschrijven al hebben ze daar bij mij nooit aan gedacht en moest ik zelf op onderzoek.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-25 18:07

Ontlasting is nu normaal al word dat momenteel wel nog onderzocht. Baarmoeder/eierstokken ga ik morgen nog evrn bespreken

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 22:11

Yenni schreef:
Mocht het endometriose zijn dan is de pil daar de medicatie voor en die slik ik al

Als endometriose patient, kan ik zeggen zeggen dat dat zeket niet altijd zo is!
Ik heb gradatie 1, met de pil onwijze buikpijnen, dus daar werd ik vanaf gehaald. Inmiddels wordt ik in een kunstmatige overgang gebracht... en dat met slechts gradatie 1!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 22:35

Yenni schreef:
Ik gebruik indd nu sinds 26 mei de pil. Sinds die week heb ik ook al buikpijn. Dat is n hele goede. Ga ik overleggen.

Klinkt wel alsof er een verband is. Kan je niet even stoppen met de pil om te kijken wat er dan gebeurt?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-25 16:39

De huisarts heeft terug gebeld, doorverwijzing gekregen voor de internist want hij zat aan zijn top qua onderzoeken helaas.
Ben nu ingepland voor 29 juli. Hopen dat hun iets voor mij kunnen betekenen. Anders vraag is naar een verwijzing voor de gyn en een CT scan. Hopen op het beste.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 14:46

Hebben ze bij de echo ook je baarmoeder/eierstokken e.d. gecheckt? Hopelijk kunnen ze je de 29e verder helpen..

Bij mij kwamen de koliekpijnen (huisarts dacht ook nierstenen) door een cyste aan de eierstok. De gyn gaf toen aan dat dit vaak te maken heeft met hormonale schommelingen.

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 15:17

Ik heb 2 wkn terug een spoedopname gehad met gecompliceerde divertriculitis echt heel pijnlijk ik had vooral pijn rechts in mijn onderbuik beetje afwijkend bij divertriculitis omdat de pijn dan links zou zitten maar dat is dus kennelijk niet bij iedereen het geval. Mijn onstekingswaarden waren best hoog en CT-scan liet duidelijk een abces in mijn darm zien. Na een 3x dgs ab infuus was de ontstekingswaarde wat gezakt naar nog niet op normale waarde thuis nog een ab kuur gehad waar ik heel slecht op reageerde. Maandag controle in zh en zien hoe het er dan voor staat...
TS hopelijk vinden ze bij jou ook wat de pijn veroorzaakt, sterkte iig

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 15:27

Yenni schreef:
Beste bokkers

Allereerst dank dat je de moeite neemt mijn verhaal te lezen.

*Bokt is geen arts. Dat besef ik mij heel goed*

Ik ben opzoek naar ideeën, ervaringen of lotgenootjes.

Al 7 weken lang heb ik koliek aanvallen van lage buikpijn.
Ik loop al weken bij de huisarts en internist zonder diagnose en oplossing.
Ik kan al weken mijn werk niet naar behoren uitvoeren wat maak dat ik mij schuldig voel naar mijn baas en collega's.

Ik heb 5 weken geleden in het ziekenhuis gelegen met obstipatie. Na 2 dagen ben ik ontslagen. Dat gaat sindsdien goed.
Maar de koliek aanvallen blijven komen en gaan met sterke bewegingsdrang.

Wat ik al onderzocht heb:
- algeheel lab = goed
- urine kweek = negatief = goed
- feces onderzoek loopt nog
- nogmaals lab prikken loopt nog
- psylium vezels 2 zakjes per dag om de darmen op gang te houden
- vezelrijke voeding
- echo blaas en nieren = goed = geen nierstenen en geen obstructies van de urineleiders naar de blaas toe.
- urine zit 4+ ery's in en 4+ leuko's. Nitriet negatief. Zitten rode en witte bloedcellen in dus.
- al die tijd geen koorts. Netjes temp 36,9.

Ik zit momenteel aan de oxycodon MGA 2dd wegens de pijn.

Huisarts dacht eerst aan obstipatie, toen nierstenen. Beide is het niet..
Wat dan wel? Ik word langzaam hopeloos. In een koliek aanval ga ik kapot van de pijn. Ik kruip zowat over de grond. Een injectie diclofinac verlicht dan wel n aantal uren.

Heeft iemand hier ervaring mee? Dit zelf gehad? Het in een andere hoek zoeken?

Groetjes Yenni

Mijn buikpijn klachten - elke ochtend stond ik krom van de buikpijn op - waren gerelateerd aan lactose bleek achteraf. Sinds ik lactosevrij eet geen buikpijn meer, maar krijg ik toch iets binnen (bv pas pizza met kaas) dan sta ik de volgende dag weer krom van de buikpijn op. Die dan pas na enkele uren weg gaat.... geen idee of dat iets kan zijn wat bij jou zou kunnen spelen, buikpijn kan natuurlijk heeeel veel zijn.
Uit mijn bloed kwam overigens geen lactose intollerantie. Maar kaas/melk geeft bij mij de volgende ochtend fikse buikpijnen. Ik heb ook een ademtest gedaan, 0 resultaat. Maar lactosevrij eten levert wel géén buikpijn meer op.
Tegenwoordig slik ik nadat ik iets van kaas of melk binnen heb gekregen, van die tabletjes daarvoor. En daarmee kan ik soms dus eens wat met lactose eten.
Je zou kunnen kijken of je een tijdje al het melk/lactose kan vermijden... of dat wat doet...
Mijn huisarts wist het ook niet, gaf ook psyllium als advies. Maar dat was in deze dus niet de oorzaak.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 15:40

Ik ben ooit met spoed opgehaald met ambulance en paar dagen in ziekenhuis gelegen met enorme pijn onderin buik. Eerst dachten ze blindedarmontsteking, maar dat was het niet. Allerlei onderzoeken gehad, bloedonderzoeken, echo's en nog meer en ontslagen zonder oorzaak te vinden.

Tot ik paar weken later een tennisbal van een lymfeklier in mijn keel kreeg. Bij mij door de ziekte van pfeiffer, maar die lymfeklieren waren dus eerst in buik opgezet. Hadden ze niet gezien met echo, of niet naar gezocht?
Maar later begreep ik dat die klieren dus wel vaker zulke klachten kunnen geven als het lijf ergens tegen aan het vechten is en kunnen wisselen tussen aanhoudende pijn, zoals ik had, maar ook aanvallen.

Daarnaast nog iets heel stoms, maar vanwege een wetenschappelijk onderzoek kwam ik erachter dat de bekkenbodemspieren ook voor enorme buikpijn en aanvallen kunnen zorgen als deze bijvoorbeeld te veel spanning hebben. Die spieren kunnen in heel veel gebieden klachten geven en echt hele verschillende die je nooit zou linken met bekkenbodemspieren. Misschien kan je eens wat navragen bij een bekkenbodem fysiotherapeut of zij denkt dat dit zou kunnen?

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 18:04

Yenni schreef:
Ik gebruik indd nu sinds 26 mei de pil. Sinds die week heb ik ook al buikpijn. Dat is n hele goede. Ga ik overleggen.

Hier al mee gestopt? Aangezien het precies samenhangt met het begin van je klachten en andere mensen hier aangeven dat ook gehad te hebben? Lijkt me meer dan toevallig.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 07:53

Ik heb PDS en regelmatig last van diverticulitis pijn. Ik heb van de huisarts mebeverine als ik heftige krampen heb. Paar dagen slikken en mijn darmen zijn weer rustig.

Veel sterkte!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 19:48

Yenni schreef:
Door het bloed in de urine is deze op kweek gezet, de kweek was schoon.

Oke dus geen bacteriën in je urine. Maar dan nog zijn rode en wittebloedcellen in je urine echt abnormaal..