Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

carika

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 15:07

Hier inmiddels ook een meisje geboren, met 40+6. Net als haar zus met genoeg spekjes geboren 4300gram.

Deze keer wel in het ziekenhuis, vlotte bevalling en alles gaat goed.
Hele fijne kraamweek gehad, wel minimale kraamzorg ivm drukte maar dat was achteraf prima.

Sterkte iedereen met de laatste lootjes.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 15:07

Floortje88 schreef:
Phylos (Marije) - 1 juni - 1e kindje - 28 mei Matheo
Yvje86 - 15 juni - 1e kindje
Carika - 28 juni - 4 juli meisje
_Liv - 4 juli - 1e kindje
Daenerys - 16 juli - 3e kindje
Mandyy - 17 juli - 1e kindje
Floortje88 - 19 juli - 2e kindje - meisje - 10 juli Julia <3
xClaudiaaL - 22 juli - 1e kindje - meisje
Kiimm_ - 22 juli - 2e kindje
Annefleur200- 24 juli - 2e kindje
Isabel - 24 juli - 2e kindje - geslacht verrassing
SplashIsLief - 27 juli - 2e kindje
Lieffiefi - 28 juli - 2e & 3e kindje - 10/05 bevallen Lyam & Daley
Kylan - 31 juli - 1e kindje - 26 juni Hailey <3
Merileth - 8 augustus (licht onder voorbehoud want nog geen termijnecho gehad, maar gezien cyclus vrij logisch)- 1e kindje
Delaja - 7 oktober - 1e kindje

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 15:35

Gefeliciteerd beide!
Fijn dat het goed gaat, lekker genieten <3

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 15:46

Gefeliciteerd beiden!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 16:42

Gefeliciteerd Floortje en Carika <3

Annefleur200

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 17:22

Gefeliciteerd allebij! <3

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 10:19

Gefeliciteerd Floortje en Carika!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 14:42

Gefeliciteerd Floortje en Carika <3

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 13:54

Gefeliciteerd carika!
Leuk die babyboom hierzo <3

Bij ons gaat het goed, de kleine meid is gewoon 230 gram (10%) aangekomen in een week tijd *\o/* zo fijn om de bevestiging te hebben dat ze goed groeit. Ze drinkt ook heel goed de laatste dagen en is steeds vaker wakker en alert. Als het zo door gaat kan de sonde er een dezer dagen uit :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 18:59

Dat is goed nieuws! Fijn dat ze zo mooi is aangekomen.

Floortje88 schreef:
Ik ben inmiddels bevallen met 38.5 (10 juli) van onze dochter Julia. Had haar nog niet verwacht eigenlijk, dacht dat het zeker nog weekje zou duren. Maar zeer welkom want het begon toch ook wel oncomfortabel te worden allemaal. Ze weegt 3058 en drinkt goed! Alleen goed op temperatuur blijven is nog zoeken. Ze is erg dik aangekleed voor zomerbaby hopelijk komen er snel vetjes bij.

Gefeliciteerd! <3 Komt vast goed met de vetjes.

carika schreef:
Hier inmiddels ook een meisje geboren, met 40+6. Net als haar zus met genoeg spekjes geboren 4300gram.

Deze keer wel in het ziekenhuis, vlotte bevalling en alles gaat goed.
Hele fijne kraamweek gehad, wel minimale kraamzorg ivm drukte maar dat was achteraf prima.

Sterkte iedereen met de laatste lootjes.

Van harte met jullie dochter! <3 Ik vind het stiekem fijn om te lezen dat jij de uitgerekende datum voorbij bent gegaan en je een flinke baby had zonder problemen. Iedereen krijgt van die popjes voor de uitgerekende datum en ik zit maar te wachten op m'n chonkerbaby. Maar bij jou ging het goed, dus dan houd ik hoop.

Wel bizar hoeveel meisjes er geboren worden. In mijn omgeving waren en zijn echt ontzettend veel vrouwen zwanger en buiten mijn nichtje om verwacht of kreeg iedereen een meisje. Wij weten het officieel niet, maar als het geen jongen is dan eet ik mijn laarzen op. Maar ook dan is de verhouding jongens-meisjes compleet zoek.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-25 02:51

Afgelopen zondag is ons dochtertje Lorijn geboren! Het was eigenlijk een hele fijne en vlotte bevalling in het ziekenhuis. Ze is geboren met 38+3 met een gewicht van 3465g. <3

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 06:56

Wij zijn ouders geworden van onze derde zoon <3 Een prachtig jongetje van 3900gr en 53cm.
Hij was een sterrenkijker en de laatste fase van de bevalling was heel heftig. Maar alles is goed gegaan en het is de meest relaxte baby ooit! Zijn grote broers zijn stapelgek op hem. We zijn intens gelukkig, en compleet.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 08:28

Babyboom! :D

Gefeliciteerd allemaal! Geniet van elkaar!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 09:01

Isabel, gefeliciteerd met Lorijn! Top dat de bevalling zo goed ging.

Daenerys, fijn dat de bevalling toch goedkomen en dat het zo'n relaxte baby is. Sterrenkijker is heftig!

Niet iedereen wil het delen, maar uitgebreide bevallingsverhalen zijn ook welkom, hoor. Het begint en verloopt voor iedereen zo ontzettend verschillend. Blijft bizar.

Bij de eerste vond ik de aanloop naar de actieve bevallingsfase echt vermoeiend lang met 2 dagen weeën en geen minuut slaap. Heb toen uiteindelijk voor het laatste stukje een ruggenprik gekregen, omdat ik te vermoeid was. Net voor dat moment vond ik mijn concentratie weer terug en vroeg zelfs de anesthesist zich af of we de prik wel moesten zetten. Toch wel fijn. Ik kon ontspannen en daardoor snel volledige ontsluiting en persfase van een half uurtje. Destijds vond ik het op zich prima, alleen een beetje stom dat ik zoveel last had van de vermoeidheid en hulp nodig had. Ook was zoonlief 0,1 graad te koud om mee te nemen voor de nacht, dus toen moesten we een nachtje blijven. Nu teken ik meteen voor weer zo'n bevalling...

De nachten zijn voor mij een ramp. Als ik toch de hele nacht wakker ben, dan graag mét baby. :+

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 11:23

Gefeliciteerd Isabel en Daenerys! Hopelijk gaat het allemaal goed met jullie :)

Lorette, ik hoop dat jouw baby zich ook snel meldt! Ik ben het overigens helemaal met je eens dat je in de nachten beter een newborn kan hebben dan zwanger kan zijn :+

Hier loopt het lekker, vanmorgen is de kleine meid weer in bad geweest en dat vindt ze zo heerlijk <3 echt genieten.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 17:16

_Lorette_ schreef:
Niet iedereen wil het delen, maar uitgebreide bevallingsverhalen zijn ook welkom, hoor. Het begint en verloopt voor iedereen zo ontzettend verschillend. Blijft bizar.

Hier heb ik er 3 voor je ;)

Mijn eerste bevalling begon spontaan met prematuur gebroken vliezen in week 34. We zijn opgenomen in het ziekenhuis en de volgende dag kwamen de weeën op gang. Na een paar uur had ik volledige ontsluiting en mocht ik persen. Echter had de baby het zwaar en had flinke saturatiedips en moest ik persweeën wegpuffen zodat hij kon herstellen. Dit gebeurde 2 of 3 keer en daarna bleven de persweeën uit. Ik kreeg opwekkers en daarna kwamen ze keihard terug, waardoor de baby weer in nood raakte. Hij is toen met de vacuümpomp gehaald. Toen ademde hij niet, navelstreng werd doorgeknipt en hij werd beademd. Daarna verdween hij met mijn man naar de neonatologie en lag ik daar omdat ik nog gehecht en opgefrist moest worden. Ik werd goed op de hoogte gehouden over de toestand van mijn zoon, maar ik zag hem pas 2 uur na de bevalling. Het was best een traumatische ervaring, maar al met al kijk ik er wel goed op terug. We zijn goed begeleid en de zorg voor onze zoon en ons was fantastisch.

Mijn tweede bevalling was heel anders. Ik werd met 39 weken wakker met weeën. Om 9:00 waren we in het ziekenhuis en had ik 5cm ontsluiting. Ik ving de weeën op op een bal en had een super lekker ritme te pakken. Ik voelde me echt on top of the world, en had het echt helemaal in de vingers deze bevalling. Al gauw mocht ik persen en om 11:00 uur was daar onze tweede zoon. Om 14:00 waren we weer thuis.

Door die ervaring had ik echt mega zin in deze derde bevalling. Ik kon me mijn euforische gevoel nog goed herinneren, en had er echt zin in!
Het rommelde al 2 weken. Super irritant. Op zaterdagochtend voelde ik echter opeens het verschil tussen een voorwee en een echte wee. oliebol het deed echt pijn. De hele dag weeën die langzaam aan sneller kwamen.
We hebben onze zoons heel vroeg naar bed gebracht want ik voelde me steeds onrustiger worden en de weeën kwamen inmiddels om de 4-5 minuten. De verloskundige kwam en ik had 3 cm ontsluiting. Yes! We gaan beginnen :D
Super gemotiveerd begon ik in het ziekenhuis op de bal en later onder de douche. Na bijna 2 uur had ik echter pas 4cm, super demotiverend! De verloskundige prikte mijn vliezen door en toen vorderde de ontsluiting beter. Bij 9,5 mocht ik gaan meepersen. Maar dit lukte totaal niet. Ik stond op handen en knieën, maar voelde niet waar ik heen perste en had verschrikkelijke pijn bij mijn schaambot. Ik kon wel janken. Het persen leverde niets op, er verscheen geen baby. De verloskundige besloot een echo te maken en toen bleek de baby in sterrenkijker te liggen, en ook met gedraaide schouders. Dus echt totaal onpraktisch.
Ik ging op mijn rug liggen en de vk heeft tijdens een perswee het hoofdje begeleid en bij de volgende perswee de schouders. Ik ging echt door de grond. Wat een verschrikkelijke pijn. De baby moest er nu uit!!!! Ik heb echt gegromd als een dier haha, ik werd woest van de pijn. En toen ineens stond het hoofdje, en mocht ik hem langzaam geboren laten worden. O my wat was ik blij!!!

Echt 3 totaal verschillende geboortes. Ik vind het fascinerend wat een vrouwenlichaam kan. De hoeveelheid pijn die je aankan, de waanzinnige kracht die tevoorschijn komt.. Echt heel bijzonder. Maar na deze laatste bevalling ben ik er wel klaar mee hoor. Nooit meer :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 17:24

Jeetje, echt 3 totaal verschillende ervaringen! Ik hoop echt op iets als jouw 2e bevalling, maar dat zal wel niet. :+

Consult voor inleiding staat hier al gepland. Ik heb nog even en hoop van harte dat het lukt om voor de daadwerkelijke inleiding te bevallen, maar ik wil ook niet over de 42 weken heen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 17:36

Bevallingsverhalen sla ik nog even over. :o
Zie best op tegen de bevalling.

Lorette hoe ver ben je nu? Hopelijk komt de baby vanzelf!

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 20:04

Afgelopen maandag is onze dochter geboren! We zijn helemaal in de wolken en ze doet het super goed.

Bevalverhaal zal ik jullie besparen (voor degenen die nog moeten).. maar wat ze zeggen is waar: die hormonen maken dat je er al snel heel anders aan terugdenkt dan op dat moment. Erg handig!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 20:24

Gefeliciteerd Liv!

Mandyy schreef:
Bevallingsverhalen sla ik nog even over. :o
Zie best op tegen de bevalling.

Snap ik hoor! Het is ook moeilijk om je voor te bereiden op iets waarvan je nog geen idee hebt van hoe het zal gaan. Waar zie je precies tegenop?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 21:16

Ik vind het juist fijn om te weten wat er mis kan gaan, waar je eventueel minder goed op terug kijkt of waar je achteraf een andere keuze had gemaakt. Het is alleen zo dat ik best onder de indruk ben van bevallingen met schouderdystocie en dat ik er gezien de geschatte grootte van de baby iets meer kans op heb. Dat maakt dat ik wel een beetje zenuwachtig ben.
Mijn man vindt het vreselijk dat ik zoveel opzoek en bekijk. Die weet liever niks om er helemaal positief (ik vind naïef) in te staan, haha. Maar dat is net hoe je als persoon bent. Krijg je juist stress van bevallingsverhalen, dan zou ik er ook ver van wegblijven. :)

Liv, gefeliciteerd met jullie dochter! <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 21:57

Er kunnen zich zo veel situaties voordoen bij een bevalling. Ik denk niet dat je overal op voorbereid kunt zijn dus ik laat het liever zo veel mogelijk over me heen komen.

Ik val snel flauw. Zie op tegen het onvoorspelbare, de pijn etc.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 22:11

Ik ben ook een ster in flauwvallen! Doe ik ook gewoon in een winkel of meteen na het rijden, maar ook bij wonden/bloed/etc. Maar kan je vertellen dat ik niet eens in de buurt ben gekomen van flauwvallen bij het bevallen. :) Hopelijk stelt het je wat gerust. Wel was ik de eerste 2 weken postpartum heel erg slap en wiebelig, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met mijn lage bloeddruk.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 22:16

Hier precies hetzelfde. Op kantoor als iemand verhalen heeft over pijn, als de tandarts bij pony bezig is, bloed, bij het inlezen over een ruggenprik etc.
Lage bloeddruk heb ik ook.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 16:19

_Liv schreef:
Afgelopen maandag is onze dochter geboren! We zijn helemaal in de wolken en ze doet het super goed.

Bevalverhaal zal ik jullie besparen (voor degenen die nog moeten).. maar wat ze zeggen is waar: die hormonen maken dat je er al snel heel anders aan terugdenkt dan op dat moment. Erg handig!

Gefeliciteerd!