Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Petrichor schreef:Een vraagje: ik ben dus 2 weken geleden met Mercilon gestart op de eerste dag van mijn menstruatie, de menstruatie is niet doorgezet maar nu heb ik dus al 2 weken een lichte (bruine) bloeding. Het is duidelijk dat dit nog uit mijn lijf moet maar word tegen gehouden door de pil. Nu twijfel ik of ik volgende week een stopweek ga houden of gewoon door blijf slikken. Ik ben juist met de pil begonnen om hem door te slikken. Hier voor had ik dus helemaal geen hormonen dus het bloed wat er nog uit wil is van een echte menstruatie en geen onttrekkingsbloeding.
Wat zijn jullie ervaringen/adviezen hier mee?
Bowo schreef:Je gaat een beetje snel
Ik neem aan dat je geen hormonale anticonceptie gebruikt?
En je zegt dat je alle klachten hebt, maar klachten waarvan bedoel je?
Over hoeveel eerder en later hebben we het? Paar dagen? Meer dan een week? Langer?
Hhilde schreef:Ik denk dat je met alle vormen van hormonen risico hebt op veranderingen in je gemoedstoestand. Is het, gezien je schrijft recentelijk te zijn begonnen met daten, niet gewoon een optie om een condoom te gebruiken?
PotjeMayo schreef:Ik negeer de grote letters even![]()
Ik heb deze vraag volgens mij wel eens eerder gesteld over welke anticonceptie goed is, nadat ik de pil had geprobeerd maar dat niet hielp. Dit ging wel over mijn gemoedstoestand toen, dat is nu best goed onder controle met magnesium supplementen.
Maar ik ben dus recentelijk begonnen met daten en dus nadenken over anti conceptie voor het geval dat... Ik wil absoluut geen kinderen, en heb eerder even aan de pil gezeten voor emotie/mentale problemen. Dit was de Levenorgestrel 150/30 microgram tabletjes. Volgens mijn huisarts zouden de andere vormen van de pil ook problemen geven voor mijn gemoedstoestand. En ik wil dat echt niet, want ik heb alles weer goed op een rijtje.
De spiraal lijkt me echt niks, vind ik nog steeds eng. Als dat DE optie blijft, dan is dat maar zo en ga ik er goed over nadenken. Ik heb het idee dat mijn huisarts en gynaecoloog er soms wat te simpel over kunnen doen? zo van nouja hier heb je een spiraal, have fun ermee. Ik wil gewoon alle opties goed doornemen en dat het echt klopt.
Welke opties zou ik kunnen overwegen of met de ha kunnen overleggen? En waar moet ik rekening mee houden qua veranderingen, als in wat is normaal? Zoals moodswings of juist totaal niet?
Alvast bedankt
Slmt9 schreef:Wat een bijzondere reactie voor een optie waarbij je in je vruchtbare periode nog steeds condooms nodig hebt
Slmt9 schreef:Ik vond het temperaturen zo precies komen, dat ik er niet op durf te vertrouwen.
Daarnaast weer je door je temperaturen toch pas achteraf wanneer je ovuleert?
Zaad overleefd meerdere dagen, dus dan kan je nog steeds denken dat je niet ovuleert, terwijl je in de gevarenzone zit.