Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:11

UK_eef schreef:
Leuke foto's van Hidde en Nimue! :j Leuk dat Nimue binnenkort ook naar de opvang gaat.
Wat is de voorschool precies, Marieke? Fijn dat hij daar iig terecht kan en hopelijk voelt hij zich er snel zo thuis dat hij begint te praten. Hopelijk begint jouw Jack ook snel te babbelen, Charlotte. :)

Hier (heel klein dorp) ook aanmelden als ze 2 zijn. Bij de basisscholen in een aanzienlijk groter dorp hiernaast is het aanmelden bij geboorte. :')

Hier komt ook geen 2e meer hoor. Heel soms heb ik hormonaal nog weleens rammelende eierstokken maar dat is slechts voor 10% van de tijd. Ik ben inmiddels 40, we hebben geen zin meer om het hele IVF broedkip/fokproces op te starten, en mentaal trek ik het gewoon niet om nog eens een baby zowel dag- als nachtdiensten te moeten verzorgen in dat eerste jaar (man geen dag verlof). We zijn heel blij dat Jack nu wat zelfstandiger wordt en mama wat meer tijd krijgt om eens een warm kopje koffie te kunnen drinken. :Y) Ik vind dit een veel leukere fase dan het 1e jaar, ook al zijn de driftbuien intens. :')

Hier veel twijfel over een tweede. Ik vind het vaak heel intens, ik dacht door mijn chronische ziekte maar dan praat ik met andere moeders en ligt het niet persé aan mij :P Ik heb heel veel bewondering voor vrouwen die een IVF traject volgen, kan begrijpen dat je dat niet nog een keer wil doen. Ik kwam deze tegen op Insta: It's okay to your child a happy, healthy mom instead of a sibling.

Jeetje met de geboorte of met 2 jaar al aanmelden. Naja, zolang de spelregels duidelijk zijn is het wel eerlijk i.i.g.

Het blijft vervelend als die keuze je ontnomen wordt Azmay, althans zo begrijp ik je bericht. Maar misschien geeft het ook rust? Hier ben ik op het punt dat ik maar wegloop uit de kamer en dat duidelijk meld, dan lijkt Jack iets anders te zoeken i.p.v. heel dramatisch huilen/krijsen. Moet wel zeggen dat het vaak voor zijn middagdutje of voor het avondeten is dus dan kan dat ook de oplossing zijn. Jack is af en toe mijn drama king :+ Dapper met alleen je schoonmoeder weg gaan, jammer dat het niet helemaal je van het was. Is bij meer mensen zo hoor :P

mriek1990

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:07

Charlotte ben inderdaad ook wel benieuwd wat jullie consultatiebureau zegt. Wil je dat laten weten? :) Mag ook via PB eventueel hoor als je dat fijner vindt.
Jeetje Jack al aangemeld voor de basisschool. Wat klinkt dat al oud hé! Hopelijk wordt je aanmelding aangenomen, inderdaad wel zuur als je je kind niet meer naar de school van eerste keus kan laten gaan.
Hidde is vandaag aangemeld voor de voorschool, die zit bij een basisschool in. Dus dikke kans dat dit ook zijn basisschool wordt.

Carika twee kinderen op één kamer lijkt mij ook niet zo'n goed plan nee.

Gnome, is denk ik ons voordeel van in het noorden wonen. ;)

Azmay wat een mooie foto van jullie twee. Heerlijk aan het strand. Jammer dat je reisgenoot wat minder was, moet er zelf ook niét aan denken als ik eerlijk ben... ;)
Nimue is een pittig ding dus! Wel fijn dat zingen en praten, gezellig.
Heb je er wel vrede mee dat een tweede er niet in zit?

UK_eef een voorschool is eigenlijk een modern woord voor de peuterspeelzaal. Ze zijn daar al wel wat meer bezig met "schoolse" dingen dan bijvoorbeeld een opvang. Maar wel nog lekker speels zonder veel druk.
En je kind al moeten aanmelden bij de basisschool als ze geboren zijn, my god! Dat is wel extreem zeg...
Warme kopje koffie zijn wel heel fijn weer ja. (Al moet ik nu niet aan koffie denken haha!)
Snap ook heel goed dat je niet meer de hele medische molen in wil, lijkt mij ook heel pittig zéker met al een kleine er naast.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 16:01

Daar ben ik ook benieuwd naar Mriek. Ze doen het allemaal toch net weer iets anders heb ik het idee (de consultatiebureaus). Ik zal laten weten wat ze over zijn kleine woordenschat te zeggen hebben :P Als ik het vergeet kan je er naar vragen. Jack is officieel nog maar 1, dus best bijzonder om daar nu al mee bezig te zijn. Dan is Hiddes aanmelding voor de voorschool straks waarschijnlijk een voordeel richting de basisschool :) Hoe gaat je zwangerschap? Hoe is het voor jou met een kleintje erbij?

Wij zijn net met Jack naar een condoleance geweest. Hij was buiten de kleinkinderen het enige kind maar volgens mij vond niemand het erg, hij is rustig en kijkt lekker rond. Gaf complete vreemden gezellig een boks :+ Zo overdag werkt iedereen en buurkinderen gaan naar school dus oppas was lastig zo kortdag.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 15:06

Charlotte446 schreef:
Daar ben ik ook benieuwd naar Mriek. Ze doen het allemaal toch net weer iets anders heb ik het idee (de consultatiebureaus). Ik zal laten weten wat ze over zijn kleine woordenschat te zeggen hebben :P Als ik het vergeet kan je er naar vragen. Jack is officieel nog maar 1, dus best bijzonder om daar nu al mee bezig te zijn. Dan is Hiddes aanmelding voor de voorschool straks waarschijnlijk een voordeel richting de basisschool :) Hoe gaat je zwangerschap? Hoe is het voor jou met een kleintje erbij?

Wij zijn net met Jack naar een condoleance geweest. Hij was buiten de kleinkinderen het enige kind maar volgens mij vond niemand het erg, hij is rustig en kijkt lekker rond. Gaf complete vreemden gezellig een boks :+ Zo overdag werkt iedereen en buurkinderen gaan naar school dus oppas was lastig zo kortdag.

Is inderdaad gek om nu al bezig te zijn met school. Lijkt nog zooo lang te duren, haha!
Gossie Jack die boksen geeft aan vreemdelingen, wat schattig. ♡

Het gaat wel goed met de zwangerschap, ben alleen héél erg moe. Lig eigenlijk elke avond om 21uur in bed. Hidde is gelukkig heel makkelijk en speelt goed zelf. Én ik heb een hele lieve vent die mij m'n middagdutjes gunt. ;)
Nog 3 weekjes werken dan begint de zomervakantie, dus ik mag ook niet klagen. :D

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 13:46

Hier een wat minder bericht, want helaas was onze vreugde van korte duur...
Twee weken geleden hadden we nog een echo waarvan de gynaecoloog zei dat alles perfect was.
Gisteren hadden we een echo bij de verloskundige en hoorden we dat het hartje gestopt is met kloppen. |(
Waarschijnlijk is het kindje al 2 weken geleden overleden, vlak na de vorige echo dus.
We zijn echt gebroken en heel erg verdrietig, dit kindje was zó welkom.
Helaas gebeuren deze dingen en is de natuur dan kei hard.
Mijn lijf denkt helaas wel dat het nog zwanger is, dus alle kwaaltjes heb ik nog.
Vrijdag moeten we naar het ziekenhuis om onze opties te bespreken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-25 13:59

Wat ontzettend klote marieke. Kippenvel. Heel veel sterkte ;(

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 21:29

mriek1990 schreef:
Hier een wat minder bericht, want helaas was onze vreugde van korte duur...
Twee weken geleden hadden we nog een echo waarvan de gynaecoloog zei dat alles perfect was.
Gisteren hadden we een echo bij de verloskundige en hoorden we dat het hartje gestopt is met kloppen. |(
Waarschijnlijk is het kindje al 2 weken geleden overleden, vlak na de vorige echo dus.
We zijn echt gebroken en heel erg verdrietig, dit kindje was zó welkom.
Helaas gebeuren deze dingen en is de natuur dan kei hard.
Mijn lijf denkt helaas wel dat het nog zwanger is, dus alle kwaaltjes heb ik nog.
Vrijdag moeten we naar het ziekenhuis om onze opties te bespreken.

Jeetje wat erg, een tweede kindje was jullie zo gegund. Heel veel sterkte

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 22:11

Och mriek wat naar, sterkte Y;(

Ik zou een tweede niet aan kunnen maar heb er ook niet echt de wens voor. Toch ook wel echt een trauma aan de bevalling en kraamtijd denk ik. Als ik iemand met een newborn zie kan ik alleen maar denken "Och arme ouders". Moet zeggen dat als ik er nu een van een half jaar zie dat ik het wel ergens ver weg een beetje voel kriebelen, maar realistisch gezien moest ik dat hoe dan ook weg schuiven.

Hier begint het volgende probleem te dagen, mevrouw ligt tijdens haar "dutje" steeds vaker te spelen in bed, gisteren zelfs helemaal niet geslapen. Ben er nog echt niet aan toe mijn ontprikkel tijd in de middag kwijt te raken hoor :o
Normaal slaapt ze dan weer bizar veel, van 19 tot 7 en van 1 tot 4 :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 06:14

Herkenbaar. Hier ook recent het middagdutje moeten inkorten tot max 2 uur, liefst nog wat minder omdat ie steeds eerder naast z'n bed stond. Werd op een gegeven moment zelfs 5 uur of eerder.

Nu weer netjes tussen half 7 en 7 terwijl ie soms zelfs helemaal niet slaapt overdag. En hij blijft dan gelukkig gezellig dus prima. Ergens inderdaad echt nog toe aan m'n uurtje vrij tussendoor maar vind het opzich ook prima als het straks weg is want dan hoeven we ook nergens meer rekening mee te houden als we ergens naartoe willen.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 08:03

Wat een verdrietig bericht Marieke, heel veel sterkte :(:)

Misschien was het eenmalig geen middagdutje van Nimue. Jack heeft dat pas ook een keer gehad en ik kon wel janken. Hier ook iemand die die ontprikkeltijd nog heel hard nodig :')

Lekker zeg dat die van jullie van 7-7 slapen. Hier van 21.30-22.00 tot 6.30-7.00uur. Als hij ‘s avonds eerder gaat slapen, wordt hij ‘s ochtends ook eerder wakker.

Wij hebben gisteren een rondleiding gehad bij de basisschool. Jack heeft zich niet van zijn beste kant laten zien := Directeur zei dat het heel veel prikkels zijn voor die kleintjes. Het voelde heel goed dus we gaan daar aanmelden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 08:31

Charlotte446 schreef:
Wat een verdrietig bericht Marieke, heel veel sterkte :(:)

Misschien was het eenmalig geen middagdutje van Nimue. Jack heeft dat pas ook een keer gehad en ik kon wel janken. Hier ook iemand die die ontprikkeltijd nog heel hard nodig :')

Lekker zeg dat die van jullie van 7-7 slapen. Hier van 21.30-22.00 tot 6.30-7.00uur. Als hij ‘s avonds eerder gaat slapen, wordt hij ‘s ochtends ook eerder wakker.

Wij hebben gisteren een rondleiding gehad bij de basisschool. Jack heeft zich niet van zijn beste kant laten zien := Directeur zei dat het heel veel prikkels zijn voor die kleintjes. Het voelde heel goed dus we gaan daar aanmelden.

Misschien z'n middagdut inkorten of varen jullie hier beter op dan geen middag slaapje haha?

Hier moeten we ook scholen bekijken.. Hoe heb jij dat gedaan? Was er een open dag of gewoon langs gegaan?

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 12:39

Bij geen middagdutje heb ik vanaf 14.00uur tot 21.00uur een ontevreden duiveltje in huis := Hij slaapt nu 1,5 tot 2 uur ‘‘s middags.

Ik heb de school gebeld om een afspraak voor een rondleiding te maken. Die rondleiding is vanuit school. Je kan het aanmeldformulier niet downloaden, alleen mee krijgen na een rondleiding. Wij gingen alle lokalen in en daar vertelde de directeur over van alles en nog wat. Vooraf dacht ik dat hoeft niet maar nu vind ik het wel heel fijn om alles gezien te hebben.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 13:12

Thanks ga ik daar ook achteraan

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 14:08

Hier net intake gehad voor de peuteropvang komend schooljaar. Goed gevoel bij, lokaaltje tegenover de opvang en meer structuur natuurlijk. Ze heeft zich van haar beste kant laten zien ookal was ze moe. Lekker ondernemend kind.

Inschrijven voor de basisschool mag hier echt pas met 3.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 15:37

Mooi dat je een goed gevoel kreeg bij de peuteropvang :) Wat bedoel je met meer structuur? Wij hebben volgende week intake/oefenochtend voor een ochtendje peuteropvang.

Aanmelden mag hier ook pas vanaf 3 jaar en toch zit het al bijna vol... We hebben 3 basisscholen in het dorp, alledrie zitten voor geboortejaar 2022 al vol, 1 school voor 2023 al en de overige 2 zijn bijna vol. En dat terwijl je ze officieel pas vanaf 3 jaar aan kan melden. Jack en andere kinderen geboren tussen Juli-December 2023 zijn pas 1 jaar oud := Ben serieus benieuwd wat er gaat gebeuren als iemand zijn kind aan wil melden en alles vol zit. De dichtstbijzijnde school in de gemeente is zo'n 15 minuten rijden met de auto. Er staat dat de scholen een leerplicht hebben maar op een gegeven moment is vol echt vol. De school waar ik Jack ga aanmelden had in twee lokalen met ongeveer 30 kinderen echt geen ruimte meer voor een extra bureautje. Kasten etc waren al naar de gang verhuisd omdat er echt geen ruimte was in het lokaal.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 17:47

Heftig ook zoveel kinderen. Boris heeft nu al moeite met een handjevol drukke kinderen. Misschien zit het al vol omdat kinderen volgens mij voorrang krijgen die ook al een broertje of zusje op dezelfde school hebben.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 11:42

Charlotte446 schreef:
Mooi dat je een goed gevoel kreeg bij de peuteropvang :) Wat bedoel je met meer structuur? Wij hebben volgende week intake/oefenochtend voor een ochtendje peuteropvang.

Aanmelden mag hier ook pas vanaf 3 jaar en toch zit het al bijna vol... We hebben 3 basisscholen in het dorp, alledrie zitten voor geboortejaar 2022 al vol, 1 school voor 2023 al en de overige 2 zijn bijna vol. En dat terwijl je ze officieel pas vanaf 3 jaar aan kan melden. Jack en andere kinderen geboren tussen Juli-December 2023 zijn pas 1 jaar oud := Ben serieus benieuwd wat er gaat gebeuren als iemand zijn kind aan wil melden en alles vol zit. De dichtstbijzijnde school in de gemeente is zo'n 15 minuten rijden met de auto. Er staat dat de scholen een leerplicht hebben maar op een gegeven moment is vol echt vol. De school waar ik Jack ga aanmelden had in twee lokalen met ongeveer 30 kinderen echt geen ruimte meer voor een extra bureautje. Kasten etc waren al naar de gang verhuisd omdat er echt geen ruimte was in het lokaal.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe groot de klassen zijn, wel 80% kinderen van buitenlandse afkomst. Maar dat hoeft geen probleem te zijn.

De opvang is newborn tot 4 jaar oud en iedereen vermaakt zichzelf maar wat zeg maar.
De peuterschool heeft echt themas en kringmomenten etc, meer richting kleuterklas.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:35

Broertjes en zusjes van al schoolgaande kinderen gaan hier ook voor Gnome. Ze zijn aan het rondbellen naar ouders waarvan ze weten dat er een broertje of zusje in 2023 geboren is. Helaas zullen ze het ook van een aantal niet weten en als die kinderen pas vlak voor hun 4e worden aangemeld hebben buitenstaanders pech. Het blijft dus echt tot het laatste moment spannend.

Hier viel het me op dat denk ik 90-95% van alle kinderen blank was. Ook een paar hele bijzondere namen op de borden gezien; Alaa en Wante. Thema's hebben ze hier ook op de opvang, van vrienden hoorde ik dat ze bij de peuters veel knutselen maar we gaan het zelf horen volgende week :)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:46

Broertjes en zusjes van al schoolgaande kinderen gaan hier ook voor Gnome. Ze zijn aan het rondbellen naar ouders waarvan ze weten dat er een broertje of zusje in 2023 geboren is. Helaas zullen ze het ook van een aantal niet weten en als die kinderen pas vlak voor hun 4e worden aangemeld hebben buitenstaanders pech. Het blijft dus echt tot het laatste moment spannend.

Nu je die verhouding noemt denk ik dat bij deze basisschool 90-95% blank was. Ik heb een paar (in mijn ogen) bijzondere namen op de borden gezien; Alaa en Wante. Ik ben benieuwd wat Nimue van het peuteren gaat vinden :)

Vandaag hebben ze een parcourtje gelopen bij de opvang, echt zo schattig. Jack wordt trouwens vreselijk bijdehand en een boefje, gisteren kon ik hem van de eettafel en het kookeiland vissen. We hebben eetkamerstoelen met wielen en die gingen gisteren ineens overal heen als ik dus net even een minuutje uit de kamer was. Hij is altijd super voorzichtig en eigenlijk wel 'braaf' geweest wat betreft zulke fratsen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 19:38

Nimue begrijpt enorm veel dus we hoeven amper iets weg te leggen of boos te doen maar soms komt die boevenkop erop en moeten we streng zijn terwijl we eigenlijk alleen maar willen lachen _O-

We gaan over op wasbare luiers hier in huis, stond al heel lang op de planning maar bleef er tegenaan hikken. Nu heeft ze weer interesse in zindelijkheid dus hoppa alle gadgets gekocht om het ons makkelijker te maken en gaan met die banaan. *\o/*

Het CB krijg ik ook een punthoofd van, hadden voor volgende week een afspraak staan omdat ze naar beneden afboog op haar lijn en echt te licht was. Nou die afspraak gaan we niet halen dus ik bellen voor een nieuwe. 27 augustus B-) Het is dat ik zie dat ze lekker wat spekjes begint te krijgen en me niet druk maak maar wat een organisatie _O-

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 19:51

Hier snapt Esra ook alles wat je zegt, maar we worden vooral gek van alles zelf willen doen. Van schoenen vast maken tot het autostoeltje vastmaken, van bekertjes met ranja vullen tot dopjes ergens opschroeven en tandenpoetsen. Echt alles wil ze zelf doen en als je dat zelf even niet wilt is het gillen geblazen. Poeh dan heb ik het wel moeilijk qua geduld moet ik zeggen :')

Hier is het middagslaapje gelukkig weer geherintroduceerd nadat het op vakantie niet lukte. Hebben ze toch nog wel nodig op deze leeftijd. Volgende week haar verjaardag, wat een meisje al!

Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 22:01

Azmay schreef:
-

We gaan over op wasbare luiers hier in huis, stond al heel lang op de planning maar bleef er tegenaan hikken. Nu heeft ze weer interesse in zindelijkheid dus hoppa alle gadgets gekocht om het ons makkelijker te maken en gaan met die banaan. *\o/*

Wat heb je precies gehaald, speciaal voor deze periode? Want wij doen al vanaf begin wasbaar, maar ik zou niet weten wat er speciaal nu gebruikt zou kunnen worden. Of zijn dat all in one luiers die ze zelf uit kan trekken?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:24

Sting schreef:
Azmay schreef:
-

Wat heb je precies gehaald, speciaal voor deze periode? Want wij doen al vanaf begin wasbaar, maar ik zou niet weten wat er speciaal nu gebruikt zou kunnen worden. Of zijn dat all in one luiers die ze zelf uit kan trekken?

Niet speciaal voor deze periode, hadden de meegroei luiers al in huis maar had ze 1 week geprobeerd maar was meer luier dan kind op dat moment nog. Voor nu een bidetslang om af te kunnen spoelen boven het toilet en een dichte emmer met waszak geregeld, gezien we dat nog niet hadden. En extra luiers, want 8 stuks gaan er toch rap doorheen.

Ze laat al meer weten dat ze het voelt als ze plast dus ben benieuwd, ze zeggen dat zindelijk worden makkelijker is met wasbare luiers :')

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 21:53

Hopelijk werkt het voor jullie net zo fijn als het voor ons werkt! Voor het wassen is een open emmer prettiger, anders gaat het erg broeien, misschien daar nog even naar kijken *D.
Wij gebruiken inlegvellen die wasbaar zijn, maar misschien is een bidetslang ook wel fijn, geen ervaring mee. Lijkt je dat je dan heel natte luiers krijgt?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 18:06

Sting schreef:
Hopelijk werkt het voor jullie net zo fijn als het voor ons werkt! Voor het wassen is een open emmer prettiger, anders gaat het erg broeien, misschien daar nog even naar kijken *D.
Wij gebruiken inlegvellen die wasbaar zijn, maar misschien is een bidetslang ook wel fijn, geen ervaring mee. Lijkt je dat je dan heel natte luiers krijgt?

Een open emmer lijkt me zo urine walmen, ook niet prettig. Heb nu het idee om een waszak in een afgesloten bak te doen zodat ik die er alleen uit hoef te halen en in de machine hoef te stoppen. Zullen ook niet heel veel luiers zijn. Heb er 18 totaal dadelijk geloof ik. De bidetslang is meer voor als er poep naast het inlegvel is beland of iets dergelijks. En voor onze eigen konten :+

Ze is weer eens alles aan het uitspugen vandaag, arm schaapje. Ik voel me ook niet super dus lekker samen op de bank piet piraat en bluey kijken :Y)