Oordopjes van Loop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 23:28

GDG schreef:
Blacky94 schreef:
Iemand hier toevallig de Dream vs de Quiet al eens geprobeerd?
Ik twijfel ook al een tijdje om ze te bestellen, idd voor zowel slaap als concerten etc.

Ja. Dream is echt geweldig, ook voor zijslapers, echt een aanrader.

Oh dat is top!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 08:46

Ik ben overtuigd, ik ga vanmiddag als ik thuis ben de Loop Experience 2 Plus bestellen. Heb over precies 2 weken weer een concert, kan ik ze meteen proberen :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 08:50

Ik heb denk ik hele kleine gehoorgang.. Bij mij deden zelfs de xxs zeer bij het slapen. Helaas. Daarna oordoppen op maat laten maken.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 09:16

Gnome schreef:
Ik heb denk ik hele kleine gehoorgang.. Bij mij deden zelfs de xxs zeer bij het slapen. Helaas. Daarna oordoppen op maat laten maken.

Mijn vriend ook, die had hetzelfde. Voor hele kleine gehoorgangen werkt het niet, maar ik gok dat daar eigenlijk weinig voor werkt behalve op maat laten maken.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 09:22

Blacky94 schreef:
Oh dat is top!

Ze blijven bij mij veel beter zitten en blijven ook veel beter afsluiten (ipv telkens weer even moeten aandrukken), plus ze dempen echt nog een stuk meer. Ik vond het wel een spannende gok want goedkoop zijn ze niet, maar het was me toch wel elke euro waard.

Voor mensen met kleine gehoorgangen (heb ik ook): de Dream neemt minder ruimte in, bij mij in elk geval.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 09:31

Ik had de quiet aangeschaft, maar ook de kleinste maat is nog te groot voor mijn oren. Ik vond ze dus vooral pijnlijk. Ik gebruikte ze voor het slapen. Je kunt er inderdaad goed op liggen op je zij, maar na een uur trok ik ze er steeds uit omdat ze pijn deden.

Bij de Alpine mini of Kids heb ik dat niet, die zijn van zichzelf zachter.

wendy1987

Re: Oordopjes van Loop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 09:51

ik heb de quiet en de engage plus (toen waren er nog geen 3in1 dopjes)
Beide echt tevreden over! soms wel wat gevoelig met slapen, maar dat heb ook met oorbellen al snel, dus dat is dan ook wat persoonlijk. Als er echt herrie is van een feestje, en ik ze inheb in de nacht, gaat t prima!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 09:59

Ik heb de Loop dream voor het slapen en ben daar heel tevreden over.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 10:15

Ik heb de switch en de dream. De switch gebruik ik regelmatig. De hoeveelheid demping is bij mij afhankelijk van mijn irritatie. Dreams heb ik pas en 1 keer mee geslapen. Moet alleen 1 aanpassen die moet kleiner.

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 10:27

Ik heb zelf de Quiet en de Experience 2 Plus. De extra demping van de Plus kan er uit, maar dat doe ik eigenlijk nooit. Ik vind de kwaliteit van de muziek persoonlijk beter dan andere dopjes die ik tot nu toe geprobeerd heb en ze doen ook veel minder (geen) pijn in mijn oren dan de Alpine dopjes die ik hiervoor altijd droeg. Ik raad ze zeker aan.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 09:02

Blacky94 schreef:
Iemand hier toevallig de Dream vs de Quiet al eens geprobeerd?
Ik twijfel ook al een tijdje om ze te bestellen, idd voor zowel slaap als concerten etc.

Ik had eerst de quiet. De dream was er toen nog niet, maar met de quiet kon ik niet slapen. Dat deed echt zeer. Nu de dream en die bevallen een stuk beter. Geen pijnlijke oren meer. De quiet gebruik ik nu in hele drukke situaties. Als ze vervangen zouden moeten worden zou ik wel de engage nemen daarvoor, die dempen net iets minder, maar voor overdag is dat ook niet erg. Ik ben wel echt fan van Loops. Ik heb ze ook voor de kinderen. Die gaan ook niet goed op harde geluiden.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 09:09

Ik gebruik de mijne ook graag in drukke situaties, dus in kantoortuinen (en dan nog mijn koptelefoon erover heen met een muziekje, die overigens ook niet harder hoeft als normaal) maar ook als we familiebijeenkomsten hebben. Dan ga ik vooral voor de engage, of de engage stand van de 3-in-1.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 09:12

Ik heb de quiet, geen succes want ook hier deden ze echt pijn in mijn oren

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 09:26

Ik heb de loop dream omdat iedereen er zo positief over was maar ze doen gewoon zeer als zijslaper net als alle andere dopjes die ik heb geprobeerd.
Nu zie ik ook veel terug dat mensen die dit probleem eigenlijk altijd hebben het met de loop oordopjes ook hebben.
De enige die bij mij geen zeer doen zijn de Howard Leight Max Lite en daar knip ik dan het dikke gedeelte vanaf.
Loops was echt zonde van mn geld :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 10:14

cinniz123 schreef:
Ik heb de loop dream omdat iedereen er zo positief over was maar ze doen gewoon zeer als zijslaper net als alle andere dopjes die ik heb geprobeerd.
Nu zie ik ook veel terug dat mensen die dit probleem eigenlijk altijd hebben het met de loop oordopjes ook hebben.
De enige die bij mij geen zeer doen zijn de Howard Leight Max Lite en daar knip ik dan het dikke gedeelte vanaf.

Ik heb dat niet. De dream zijn de enigen waarmee ik zonder pijn op m'n zij kan slapen en waarmee mijn chronische gehoorgangontsteking niet getriggerd wordt.

Hiervoor gebruikte ik wax oordoppen, die deden ook geen zeer, maar waren een drama qua ontstekingen. De rest deed allemaal pijn.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 13:28

_San87_ schreef:
cinniz123 schreef:

Ik heb dat niet. De dream zijn de enigen waarmee ik zonder pijn op m'n zij kan slapen en waarmee mijn chronische gehoorgangontsteking niet getriggerd wordt.

Hiervoor gebruikte ik wax oordoppen, die deden ook geen zeer, maar waren een drama qua ontstekingen. De rest deed allemaal pijn.

Dat is heel mooi dan zijn ze het geld zeker waard.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 13:35

Zijn de losse mutes eigenlijk ook te gebruiken met de Switch?

Ik wil eigenlijk de Dream en de Experience (plus), maar die is als bundel alleen te verkrijgen met de Coachella versie. Op zich niet erg want ik vind die wel mooi, maar daar zit geen mute in. Ergens overweeg ik dan ook de Switch maar, want na een burn-out bijna 2 jaar terug ben ik ook gevoeliger voor prikkels etc. Dus dan kunnen switchen tussen Engage en Experience lijkt me ergens ook wel handig. En ergens blijf ik sceptisch, dat ik denk, werkt dat nou echt zo goed? _O- :')

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 13:51

cinniz123 schreef:

Oh wat jammer! Hier geen enkele last, maar ja, daar heb jij niks aan.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 14:33

Ik heb de experience en experience 2. Ook met de extra demping. Ik vind ze super fijn. Ik heb een paar in elke tas die ik regelmatig meeneem naar locaties waar ik ze mogelijk nodig heb.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 14:50

Ik heb de quiet voor slapen/prikkels verminderen overdag en de experience voor concerten. Beide top! Ik ben ook een zijslaper trouwens en vind ze prettig zitten.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 15:08

Ik heb twee paar Switch en ben er super blij mee! Na mijn hersenschudding twee jaar geleden had ik ze veel in tegenwoordig minder. Maar zeker als ik naar kantoor ga wel. Al is het maar tegen de herrie van de metro in Londen. :')

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 16:09

Ik heb de quiet en de experience en die gebruik ik al regelmatig na een burn-out en het werken in een kantoortuin. Maar door dit topic heb ik net ook de switch 2 gekocht :=

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 16:40

Ik neig ook naar de switch2 om erbij aan te schaffen. Dus lees nog even mee naar meer reacties over die.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 20:15

Ik was gisteren blij dat ik de switch bij had. Stond in Disneyland Parijs in een winkel waar de deuren van open stonden toen de parade voorbij kwam. Het geluid was door lichte migraine veel te hard.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 20:24

Gnome schreef:

Dit heb ik ook. Smal en haaks, geen oordop die past. Voor mij dus op maat gemaakte van Pluggerz.