Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 22:59

Ik heb vandaag weer een groeiecho gehad bij de gynaecoloog. Mijn zoontje is er echt super leuk bij betrokken, mocht heel veel gel op mama's buik spuiten en zelf even kijken met de echo. Hij snapte er uiteraard weinig van maar hij vond het wel leuk. En hij zei tegen de gynaecoloog dat mama een olifant, krokodil en dolfijn in haar buik heeft :+

Het zou zo maar kunnen, want ik ben vandaag 35+2 en de baby is gemeten op 38+6. 4 weken geleden liep die 2 weken voor in groei, dus hij neemt het er lekker van.. :o

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 14:32

Mandyy schreef:
Vandaag 36 weken. Als mijn vliezen breken met deze hoeveelheid vruchtwater kan door de stroming een deel placenta naar buiten komen.

Oef, dat lijkt me best spannend. Hopelijk blijft de baby gewoon nog even netjes zitten.

Super leuk dat je zoontje er zo bij betrokken werd Kim!

Zwembad staat hier inmiddels, al heb ik er nog niet in gedurfd hahaha. Hopelijk warmt het water nog wat verder op.
Voor de rest hadden we woensdag weer een goede controle, kleine is mooi bijgetrokken qua groei en zit nu netjes op de curve (zat er eerst iets onder). Ik begin me eigenlijk ook steeds beter te voelen qua energie, heb alleen wel weer wat last van mn bekken na de shoot maandag en de hoefsmid woensdag (paard kent eigenlijk geen andere smid dan mij, dus was even gek voor hem)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 07:56

Mandyy schreef:
Daenerys hoe is het nu met de gebroken pols bij je kindje?

Gelukkig is hij weer uit het gips! Het is netjes geheeld. Het was echt afzien voor hem met de warmte. Toen we terugkwamen uit het ziekenhuis hebben we meteen het zwembad en de watertafel in de tuin gezet haha. Kind blij!

Mandyy schreef:
Vandaag 36 weken. Als mijn vliezen breken met deze hoeveelheid vruchtwater kan door de stroming een deel placenta naar buiten komen.

Oei dat klinkt spannend. Hopelijk begint je bevalling dan met weeën en niet met gebroken vliezen :)

Hier inmiddels 36 weken. Ik heb vreselijke last gehad van (dacht ik) indalingsweeën en bij de laatste controle bleek hij inderdaad helemaal ingedaald te zijn en mooi vast te liggen in het bekken en startklaar voor de bevalling. Ben echt benieuwd wanneer hij komt! Zijn grote broers kunnen haast niet meer wachten :))

Hoe trekken jullie het met de warmte?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 08:36

Kim wat leuk dat ze je zoontje er zo bij hebben betrokken! Echt een flinke baby!

XClaudiaaL volgende week lijkt het een stuk minder qua weer (veelal bewolkt en meer regen) dus hopelijk ben je al in je zwembad geweest?
Fijn dat je je beter begint te voelen! Hopelijk snel minder last van je bekken.

Daenerys wat fijn dat het gips eraf is en super fijn om gelijk een zwembad/watertafel neer te zetten daarna! Gek idee dat je niet weet wanneer het komt hè? Voor broers ook spannend!

Ik vind het inderdaad wel spannend. Maak me vooral een beetje zorgen over de oorzaak van het te veel aan vruchtwater… hopelijk geen afwijking bij de baby!

Ik vind de warmte heerlijk <3
Begin in de ochtend met m’n to do list, lig in de middag een paar uurtjes in de tuin in een zwembad en dan in de avond weer door met de to do list. Afgelopen week heb ik twee dagen vrij gehouden om naar het strand/zwembad te gaan.
Aankomende week wordt het helaas veel minder zonnig en meer regen. :\

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 09:16

Geen last van de warmte op zich, maar we hebben binnen airco. :D Ik moet alleen opletten dat ik het niet te gek maak met de paarden, al het werk buiten en achter een kind aanrennen. Zoonlief heeft energie voor 10, gaat laat slapen en is er tussen 5 en half 6 weer uit. Ik zou willen dat ik 10% van zijn energie had, haha.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 11:32

Wat heerlijk dat jullie kunnen genieten van de warmte! Ik vind het echt overleven hoor nu het boven de 30 graden uit komt :7

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 12:37

Ik ben zo blij met verlof in deze periode <3

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 13:15

Hier bijna 41 weken en ik moet zeggen dat ik het aardig beu begin te raken. Door de warmte zijn nu mijn voeten opgezwollen en slaap ik slecht. Van mij mag de baby wel komen :x
Tot vorige week was ik ook nog goed mobiel en deed ik nog van alles nu doen steeds mijn ribben enorm pijn wat ook niet fijn is om op te liggen. Zo klaagmodus weer uit :=

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 13:20

yvje86 schreef:
Hier bijna 41 weken en ik moet zeggen dat ik het aardig beu begin te raken. Door de warmte zijn nu mijn voeten opgezwollen en slaap ik slecht. Van mij mag de baby wel komen :x
Tot vorige week was ik ook nog goed mobiel en deed ik nog van alles nu doen steeds mijn ribben enorm pijn wat ook niet fijn is om op te liggen. Zo klaagmodus weer uit :=

Sterkte met de laatste lootjes.
Heb je al gesprekken of strippen, inleiden etc.?

Hier inmiddels 39 weken en in tegenstelling tot mijn eerste zwangerschap ben ik nu wel ongeduldig aan het worden.
Daarnaast nog allemaal onhandige dingen volgende week. Zoals wegafzetting, water ligt er een paar uur uit etc.

Het is allemaal wel voor te bereiden en te regelen maar zit er nu gewoon niet op te wachten.

We waren vanochtend nog bij verschillende baby winkels, opzoek naar een duo wagen. Wat een slecht advies krijg je in sommige winkels, gewoon niet luisteren naar de wensen en eisen. Dan koop ik toch echt liever online en zoek ik hetzelf wel uit.

Tip voor het warme weer: een koud of lauw voetenbad.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 13:23

:(:) voor jullie!! Of het nou voor de zware laatste loodjes is en/of de warmte. Leuk is anders en klagen mag!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 13:39

Dankje!

Ik lees net ook dat ik een behoorlijke klaagpost heb geschreven :o :')
Sorry daarvoor...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 13:51

_Lorette_ schreef:
:(:) voor jullie!! Of het nou voor de zware laatste loodjes is en/of de warmte. Leuk is anders en klagen mag!

Eens :D

Een tanning pool is ook een uitvinding! Heerlijk!
Ik lig er net weer in. Straks uit eten. :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 14:12

Niks sorry voor het klagen! Ik doe niet anders, omdat ik zwanger zijn helemaal niet leuk vind. Het eindproduct gelukkig wel, waar doe je het anders voor. :D

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 16:24

Lekker klagen hoor! Beter eruit dan het op kroppen :D

Balen dat het voor veel zwaar is, ik snap het helemaal. Ik vind het vandaag ook pittiger dan de afgelopen dagen.

Zwembad heb ik nog niet ingelegen, ik vind het water nog te koud (25 graden nu, brrr). Morgen mezelf maar even overhalen hahah

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 11:46

Heerlijk toch even klagen op zijn tijd! We weten hier allemaal dat zwanger zijn naast hele mooie kanten ook mindere dingen met zich mee brengt, dus hier even alles eruit gooien moet zeker kunnen!

Wij mochten vanmorgen voor een groei echo en ons meisje is geen reusje meer _/-\o_
Buikje is nu p90 en geschat gewicht 2600 gram, alles binnen de marges dus we zitten niet meer in het grote-baby-protocol. De enige reden waarom we nu nog maar de gyneacoloog doorgestuurd zouden kunnen worden zijn mijn suikerwaardes, als die goed blijven hoeven we nu geen extra dingen meer.
Ik vond vorige week al dat ze wat lager leek te liggen en dat bleek ook te kloppen, ze is al ingedaald. En op de echo zagen we haar heerlijk op haar duim en handje sabbelen <3

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 12:06

Wat fijn!!

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 12:26

Heerlijk nieuws! Nu duimen dat de suikerwaardes goed blijven

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 13:41

Dat is goed nieuws Kylan!

En gewoon lekker klagen af en toe hoor! Een mens maken is niet niks :))

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 06:33

Hoi dames, bij deze een berichtje dat we afgelopen dinsdagochtend trotste ouders zijn geworden van een dochter.
Alles gaat goed en het is zo bijzonder. :o

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 07:19

Gefeliciteerd!! <3

Annefleur200

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 07:21

Gefeliciteerd!! <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 07:51