Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 06:15

Wat leuk dat het hier zo druk is! :D

Spannend van sommige metingen en uitslagen, ik duim voor iedereen dat het goed gaat.

Ik had de laatste echo bij 10+4, doen wel nipt, die uitslag was goed. Maar geen 13-weken en nu is de volgende echo pas bij 16. Vind dat wel spannend, ben nu bijna 13 weken, kwaaltjes zijn bijna weg en je voelt de baby niet, dus dat maakt me wel onzeker of alles nog goed is. Ik heb een miskraam gehad hiervoor en dat maakt mij zo onzeker.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 06:48

Ik heb dus geen kwaaltjes (gehad ook niet), ik ben nu 20 weken en voel de baby niet bewegen (en op de echo beweegt er genoeg :P ). Alles is in perfecte gezondheid, alleen de baby ligt ver naar achter. Ook dat is geen probleem, je voelt het alleen pas echt een stuk later. Met jouw voorgeschiedenis snap ik dat je het spannend vindt hoor, maar het hoeft geen probleem te zijn. Kun je niet alsnog een (pret)echo tussendoor maken? Om je gerust te stellen.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 08:25

Ligt je placenta voor nessie? Dan kan het evt ook langer duren :)

Hier met 18 weken al de eerste "plopjes" kunnen voelen.
Vandaag precies 28 weken en nu is het de hele dag door echt schoppen, draaien en soms een hele baarmoeder verbouwing :')

Fijn dat alle echo's goed leken! En gefeliciteerd voor de gene die net een neefje heeft <3

Ik hoop vandaag toch de uitslag te krijgen van mijn glucose test..

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 11:52

Uitslag is binnen, alles was helemaal goed dus ik heb geen zwangerschapsdiabetes *\o/*

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 12:51

Delaja gefeliciteerd met je neefje!
En sluit me aan bij je opmerking over een Bekkenfysio. Ik loop daar ook, gewoon preventief. Heel fijn alle tips en trics

Nessie wat fijn dat je 20 weken echo goed was, en inderdaad gemiddeldes bij zwangerschap zijn super fijn!

Flying_Angel oh dat is inderdaad een poos zonder echo zo! Begrijpelijk je zenuwen, misschien inderdaad een pretecho voor je eigen geruststelling?

Kimley fijn geen suiker, toch een opluchting :)

Ik voel deze baby sinds 12 weken regelmatig, vond de 1e al vroeg met 16 weken dus moest echt even denken dat het inderdaad de baby was haha. Beide keren placenta voor dus wel geluk mee :)

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 16:26

Even een kleine update tussendoor, maar in het ziekenhuis is er nog eens goed gekeken en er zijn geen afwijkingen te zien *\o/* Er is echt een last van mijn schouders gevallen! Nu kan ik echt genieten.

Flying Angel: Dan duren de weken echt lang he. Maar je zou het als je geluk hebt pas kunnen gaan voelen vanaf 16 weken en dan moet je niet net de placenta aan de voorkant hebben zitten. Waarschijnlijk is er dus niks aan de hand, maar snap de onzekerheid wel hoor. Mijn Verloskundigenpraktijk had een hartjes spreekuur waar je even binnen kon lopen om het hartje te luisteren. Juist voor die onzekere weken. Heeft jouw verloskundige niet ook zoiets?

Kimley, wat een fijn nieuws!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 17:03

Gelukkig dat er uiteindelijk niks was!

Bij mij ligt de placenta inderdaad voor. Nu ben ik ook niet bezig om iets te voelen, want als ik dat wat bewuster zou doen dan zou het inmiddels wel moeten kunnen.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 18:14

Hoeft niet hoor, ligt er ook aan hoe druk je kindje is en sommige voelen het pas later :o

Wij krijgen elke keer te horen dat ons mannetje wel heel druk is :')
De zuster gisteren zei tijdens het bloedprikken zelfs jeetje ik zie het aan de buitenkant!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 18:25

Die van mij is altijd erg beweeglijk op de echo’s, het was lastig het allemaal vast te leggen. Dus aan de rust ligt het niet. De 20 weken echo duurde ook 45 minuten door al het gedraai. Maar iedereen ervaart en voelt anders :j

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 20:48

Bedankt voor de reacties! <3
Hier ligt de placenta ook voor, bij m’n eerste zwangerschap was dat ook zo.

@wingslove wat fijn dat het goed was!!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 22:11

Oh Wingslove wat een opluchting!

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 06:27

Wat fijn de goede uitslagen !

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 22:35

Heel gek.. ik werd ontstipt..

Zijn jullie ook blij dat de hete dagen voorbij zijn? Je kan mij dan echt opvegen.. %)

De 13 weken echo gehad en een geslachts bepaling echo. Alles is goed en we krijgen een meisje <3

Het lijstje weer gewijzigd.

Luna_Rose: 4 september - meisje - eerste kindje
Kimley - 4 september - jongetje- eerste kindje
Anouk_H: 17 september - jongetje -eerste kindje
ChristelJ: 17 september - meisje - eerste kindje
Eefste: 18 sept - meisje - eerste kindje
CCCCC: 18 sept - jongetje - eerste kindje
Babiiveeraa: 22 september - meisje - 2e kindje
Waikiki_6: 28 september - meisje - 2e kindje
Delaja: 5 oktober - meisje - eerste kindje
Danielle: 8 oktober - jongetje - eerste kindje
Dasalijn: 10 oktober - meisje - tweede kindje
Ntlie_ : 12 oktober - meisje - tweede kindje
X_anne_x: (vrouw) 30 oktober - jongetje - tweede kindje
Lobkewikjem: 31 oktober - meisje - 2e kindje
Stijntilla: 31 oktober - jongen- eerste kindje
Wings_love: 3 november - meisje - eerste kindje
jitskenienke: 08 november - meisje - eerste kindje
Imke95: 3 December - geslacht nog onbekend - eerste kindje
Wpaard: 12 december - meisje - 4e* kindje
Bellex: 17 december - geslacht nog onbekend - 2e kindje
Flying_angel: 26 december - geslacht nog onbekend - 2e kindje

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 06:55

Ja, {:) echt wat een hitte. Niks aan. Gelukkig blijft het in huis redelijk koel, 22 graden. Voor komt geen zon en achter is een overkapping. Maar wat een hitte.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 07:07

Veel meiden op komst hier in het topic :D

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 07:54

Ja zaterdag was niet te doen.. nu hier windkracht 5 en regen :')

Wij gaan aankomende week een paar daagjes lekker op vakantie :o

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 08:26

Ik ga vreemd genoeg prima op de hitte :+ Normaal echt niet, maar had in mijn vorige zwangerschap precies hetzelfde. Heb het vooral vaak koud, dus tijdens de warme dagen heb ik het eindelijk 'lekker' _O-

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 08:44

Fijn dat de glucosetest mee viel Kimley. Als meer mensen dat hier vinden kan ik het toch overwegen :o .

Ik ga met Delaja mee, een bekkenbodemfysio kan ook tijdens de zwangerschap al heel zinvol zijn :j .
Gefeliciteerd met je Neefje!

Fijn dat alles goed is Nessie! Ik kijk ook uit naar de 20 weken echo, wordt langzaam aan nieuwsgierig of het een jongen of meisje is :o .

Wat een geruststelling wingslove!

Hier niet prece last van de hitte zelf. Maar de benauwdheid die erbij hangt soms maakt me echt even doen zitten dan. Voel me dan echt akelig worden.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 13:07

Hier ook niet echt last van de hitte, maar heb dan de laatste tijd ook voornamelijk in de airco gezeten op mijn werk. :+

Heb wel al een paar weken last van mijn bekkenbodem (hele onderkant) en dat is echt heel vervelend. Pijn bij beweging, maar zitten gaat ook niet echt lekker. Rustig aan proberen te doen en dan bij volgende afspraak VK even naar een goede bekkenfysio vragen.
Nog meer meiden die hier veel last van hebben? Nog tips?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 12:12

Net even extra geweest, alles was gelukkig goed <3

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 12:31

Fijn Flying_Angel :j

Ntlie_ Pijn aan de bekkenbodem lijkt me vervelend. Ik heb er geen ervaring in. De verloskundige zei wel zo lang ik nog zo actief paardrijd de kans groter is dat ik er geen last van krijg.

Aan degene welke al moeder zijn. 4 weken na de bevalling naar het theater, is dit iets waar je (als alles een beetje normaal gaat) energie voor hebt? Op mijn bruiloftsfeest was een vriendin welke 3 dagen ervoor was bevallen, maar ik neem aan dat niet iedereen zo snel weer op de been is.

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 19:53

Ah fijn flying_angel!
Ik heb dit keer ook iets meer last van mijn bekkenbodem dan bij nummer 1, toen was ik heel actief met rijden en mesten etc. Nu beweeg ik door misselijkheid minder en merk ik dat dit niet meehelpt.

Drie dagen na mijn bevalling een bruiloft vind ik erg enthousiast, ik ben ongeveer drie weken na mijn bevalling de vorige keer voor het eerst naar de bioscoop geweest en dat ging prima! Ik heb nu ook een heel druk weekend weg gepland ongeveer drie weken na mijn uitgerekende datum, geen idee of dit mij gaat lukken :)
Mijn omgeving vond het vooral shocking dat ik zonder kind weg wilde maar ik vond dat destijds eigenlijk heel erg lekker.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 20:08

Hier weer een mijlpaal..
Vandaag precies 30 weken <3

Afbeelding

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 18:35

Nessie schreef:
Fijn Flying_Angel :j

Ntlie_ Pijn aan de bekkenbodem lijkt me vervelend. Ik heb er geen ervaring in. De verloskundige zei wel zo lang ik nog zo actief paardrijd de kans groter is dat ik er geen last van krijg.

Aan degene welke al moeder zijn. 4 weken na de bevalling naar het theater, is dit iets waar je (als alles een beetje normaal gaat) energie voor hebt? Op mijn bruiloftsfeest was een vriendin welke 3 dagen ervoor was bevallen, maar ik neem aan dat niet iedereen zo snel weer op de been is.

Wij zijn 4 weken na mijn spoed keizersnede voor het eerst uiteten geweest met vrienden. Wel dichtbij huis en als een havik de telefoon in de gaten gehouden. Maar dat kwam denk ik ook omdat mijn broer en z'n vriendin met allebei 0,0 ervaring met baby's gingen oppassen bij ons thuis _O- Maar alles is goed gegaan, alleen de 'loopafstand' had ik onderschat. Heen en terug met tussentijd een paar uur rechtop aan tafel op een stoel was vrij pittig voor m'n lichaam :')

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 18:42

Dat is al een mooie ronde buik Kimley :j

Bij mij blijft mijn man thuis (en hij heeft al ervaring want ik heb een stiefdochter), dus qua oppas stress scheelt dat wel. Ik denk dat ik de kaartjes gewoon regel, desnoods gaan mijn moeder en zus samen als het allemaal echt niet zou gaan.