Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 20:22

Heb je enig idee wat het kost om een evenement van die omvang te organiseren? Dat loopt al snel in de paar ton vermoed ik. De kosten worden gedekt door sponsorgelden en door inschrijfgelden, maar die laatste moeten nu dus terug. Aangezien er geen of minimaal winst zal worden gemaakt, kom je dus negatief uit.

En 'iets meer nagedacht' vind ik eerlijk gezegd een rare opmerking, want de veiligheidsregio zal in het aflassen de grootste stem hebben gehad. Ik vind je hier nogal negatief instaan, alsof het voor de organisatie niet erg is dat ze moeten afgelasten.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 21:24

Suliko schreef:
Supervixen schreef:
Gezellig! Je bent gewoon professioneel bodemonderzoeker.

Hardheid: 8
Kleurdiepte: 9
Structuur: vlak

:+

Hier moest ik wel even om grinniken.
Ik denk ook dat je een wijze beslissing hebt genomen om even echt goed rust te nemen voor je been. Ben benieuwd wat het je brengt.

Vandaag is bij ons het veulentje van de minishet geboren, dus ik kan meelopen zondag!

Superschattig zo'n klein wollig diertje.
Moeders had heel veel napijn en bleek na onderzoek van binnen goed ingescheurd te zijn (er zat een hoefje achter het hoofdje in plaats van ervoor en doordat ze zo hard perstte kregen we dat niet op tijd goed). Gelukkig niks echt in heftigs maar als je je pony op de rug ziet liggen van de pijn ben je toch even bang dat er echt iets mis is van binnen.
Na fikse pijnmedicatie en buscopan lijkt ze voor nu weer ok. Ik hoop dat ze snel volledig hersteld.

Kleine aap vond dat ze ook wel kon drinken wanneer mama niet stond

Afbeelding

Echt lief zo'n minipaardjes, het weegt volgens mij nog geen 10 kilo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-25 21:35

Suliko schreef:
Supervixen schreef:

Paneerbaarheid: 10+ :D

Gelukkig dat alles goed is/lijkt Busymissy. Het is echt een schatje.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 22:15

Beterschap SV. Wat stoer dat je toch bent gaan lopen en dan ook nog eens zo ver met hoogtemeters!

Suliko, wel mooi egaal gepaneerd :D Gelukkig heb je er niet teveel last van. Verstandig dat je even rust neemt.

Busy, wat een snoetje <3 <3

Goof, lekker rondje weer!

Leonie, flinke afstand! Een zone 2 loopje in 5:55 :))

Ik heb net met de loopgroep intervallen gedaan. 3 en 6 minuten op 10 km tempo, die wil ik op 5:20 gaan lopen dus dat heb ik maar aangehouden. Was best pittig want het was gewoon in de duinen. Wel verhard maar ook met heuvels. Ik loop wel ver voor de rest uit, dat vind ik eigenlijk wel jammer. Een beetje competitie met die intervallen vind ik wel leuk. Nog even aankijken en anders aankaarten dat ik een andere groep wil proberen, hoe leuk ik deze mensen ook vind.
Totaal toch weer 14 km gedaan omdat ik de 2 km vanaf huis tot vereniging ook gerend heb. Mooi begin van de week!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 22:23

*komt onder steen vandaan*
Na Rotterdam is mijn motivatie voor het lopen verdwenen, iets te druk met andere hobbies, nk bordspellen :D, sportschool en het zadelmak maken van mijn jonkies. Bijna niet meer gelopen en ga dat de komende maanden met dat warme weer ook niet meer doen. Dus meld me af voor de boktrun.

Ik wil jullie wel heel veel plezier wensen met de boktrun!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 22:25

Leuk veulentje. Lijkt op de foto's nog best wel groot, haha.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 23:04

Bijlezen en reageren lukt me op het moment even niet :( .

Ik heb net een rondje gerend met 1km rennen en dan 2min wandelen. Dat 4x, dus kwam op 4,5km uit! Het rennen was op een tempo tussen de 6:10 & 6:25 .

En ik was niet alleen <3

Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 00:01

Nóg zo'n sportieve mama die achter de kinderwagen rent. Goed bezig!

Ik heb voor het avondeten ook nog een (voor mij) flinke ronde van 12km hardgelopen met een tempostuk van 3km erin. Ik vond het echt pittig. Mijn hoofd wilde een aantal keer stoppen, maar mijn benen en ademhaling gingen best ok, dus toch doorgelopen (maar denk dat als mijn zoon er niet bij was geweest dat ik het niet volbracht had vandaag).
Nu achteraf valt het allemaal weer enorm mee, volgens mij heb ik het meeste last van het stukje tussen mijn oren, maar hoe ga ik dát oplossen....

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 07:36

Verstandige beslissing Suliko! Beter nu even pas op de plaats en daarna al je plannen kunnen uitvoeren dan een blessure waar je straks enorm lang last van hebt.
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.. i know!
Leuk dat je er zondag toch bij bent! :j

Busymissy, wat een schatje!! Echt een mini.
Hopelijk knapt moeders ook snel op.
Mindset is een moeilijk iets.. ik heb er ook heel af en toe last van. Dat stemmetje in je hoofd dat dan zegt: maar 10 km is toch ook prima? Je hoeft er toch geen 15 te rennen? Maar meestal kan ik dat stemmetje prima de mond snoeren..

Oh Iris, dat is toch heerlijk gezelschap! Leuk dat je zo samen op pad kunt!

Jammer Eef, maar het NK bordspellen? Wat moet ik me daar bij voorstellen?? Alleen maar spelletjes doen? En welke dan?

Lisitano, dat snap ik. Juist met een groep wil je toch ook een beetje de uitdaging opzoeken en je optrekken aan de rest..

Tiggs, je hebt helemaal gelijk.
Maar enige vorm van compensatie lijkt mij toch wel redelijk.. korting op de inschrijving van volgend jaar bijvoorbeeld of in ieder geval proberen om het evenement op een andere dag door te laten gaan.
Nu was het wel heel rigoureus. We lassen af, er komt geen andere datum en je krijgt geen geld terug. Punt.

De rest heb ik allemaal gelezen maar moet nu gaan werken dus even geen tijd om te reageren! :wave:

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 08:48

Wat leuk Iris zo met je kleintje! Inderdaad leuk die sportieve mama’s!

Huh NK bord spellen? Dat is wel wat anders dan hardlopen haha.

Wauw Suliko die een week niet loopt hihi. Wel verstandig ja, en flink gevallen zeg.

Lekker gelopen Goof, in die warmte!

O beterschap SV, knap dat je toch hebt gelopen.

Geld terug bij Zwolle vind ik lastig. Ze hebben al zoveel kosten gemaakt. Maar ze kunnen ook zeggen, we geven een deel terug.
De loop door Houten was ook afgelast vrijdagavond, ook geen geld terug.

Aaah Busy wat een liefje zeg! Klinkt heftig, gelukkig nu goed met mama.

Wel herkenbaar dat mentale inderdaad.

Ik heb na mn loop in de hitte zaterdag de hele dag niet zo’n lekker gevoel gehad. ‘s avonds nog elektrolyten genomen.
Zondagochtend 10 km gelopen, was stuk minder warm maar nog steeds warm.
En gisteravond weer op date met Scott! 30 km deze keer. Was zo lekker fiets weer.
Vanmiddag was er plekje vrijgekomen bij de fysio dus daar ga ik heen. Benieuwd wat hij zegt. M’n rug zit nog steeds flink vast en mn bilspieren doen flink pijn.
Gok dat ik flink gekraakt wordt en/of dry needling.
Nu maar aan het werk.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 08:49

BusyMissy schreef:
Nóg zo'n sportieve mama die achter de kinderwagen rent. Goed bezig!

Ik heb voor het avondeten ook nog een (voor mij) flinke ronde van 12km hardgelopen met een tempostuk van 3km erin. Ik vond het echt pittig. Mijn hoofd wilde een aantal keer stoppen, maar mijn benen en ademhaling gingen best ok, dus toch doorgelopen (maar denk dat als mijn zoon er niet bij was geweest dat ik het niet volbracht had vandaag).
Nu achteraf valt het allemaal weer enorm mee, volgens mij heb ik het meeste last van het stukje tussen mijn oren, maar hoe ga ik dát oplossen....

Wat mij op zulke momenten vaak helpt is terug te denken aan alle keren dat ik (dacht dat ik het) zwaar had en waar het ook gewoon gelukt is. ;)
Terugdenken aan alle andere keren dat je niet hebt opgegeven en je doel bereikte, welk gevoel dat gaf.

Deed ik vandaag ook trouwens.
Stond een pittige training op het programma:
Eerst 2 km inlopen. Daarna 2000 - 1600 - 1200 - 800 - 400 meter op een tempo onder de 5:20 min/km. De rust ertussen was 2:00 - 1:40 - 1:20 - 1:00 minuten.

Vooral de 2000 en 1600 meter vond ik mentaal echt een dingetje op dat tempo. Maar ik dacht terug aan keren dat ik iets ook moeilijk vond, maar het gewoon kon. Dat gaf energie. :j
Alle tempo's ook keurig gehaald rond de 5:15 min/km, laatste 400 meter zelfs 4:59 gemiddeld :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 09:24

Sherivey lekker gelopen vrijdag! Niet zo onzeker hoor over je tempo en je vest, nergens voor nodig! Iedereen loopt zijn/haar eigen tempo (en dan loop jij ook nog eens een heel mooi tempo altijd). En wat de rest ook al zegt, als ik iemand met een trailvest zie denk ik, oh die rent ver! En mensen die niet hardlopen denken waarschijnlijk, oh wat goed die beweegt met deze warmte en heeft ook voldoende drinken mee! Je was er volgens mij alweer vroeg bij vanmorgen, klinkt echt als een mega zware training, al zou ik willen kan ik nog niet zo snel rennen, knap gedaan!

Fenn lekker op vakantie, veel hardgelopen en gewandeld! Extra zwaar ook nog met een kind op je rug. Wel balen van de stromende regen zeg!

Jammer Leonie87 dat je 1e pace avontuur is afgelast. Ik snap het wel met die warmte, maar toch erg jammer. Je hebt wel hele mooie toffe schoenen! Heb je het volgende loopje nog geprobeerd op de loopband? Dat overproneren klinkt niet heel positief :\ Hoop dat ze toch wat zijn voor je! Je hebt echt weer een hoop gedaan, ook met die warmte. Wat een mooie route weer ook gister <3

Lies_sparkle een wijs besluit denk ik om niet naar het evenement te gaan als ze maar 2 waterpunten hebben en dan ook nog pas om 11 uur starten.

Samantha_ lekker gereden met Scott, toffe outfit! En toch ook gelopen in die hitte nog, knap! Je hebt het maar weer druk gehad met het sporten afgelopen weekend. Ik hoop dat de fysio je wat verlichting kan geven.

Lisitano echt leuk dat je zo met je dochter kunt lopen in de buggy.
Wat een verschil trouwens met de rest van de hardloopgroep! Zei de trainer er niks over? Vorige keer was hij bang dat je het niet kon bijbenen toch? Zou wel zo netjes zijn als hij nu ook zegt dat hij inmiddels een ander idee heeft. Wel pittig zeg intervallen met die hoogteverschillen.

BusyMissy wat een leuk kabouterhuisje ben je tegengekomen. En wat een doetje is het kleine hummeltje zeg <3 Wel heftige bevallig geweest zo denk ik als ik dat zo lees met inscheuren.
Dikke compliment dat je door bent gelopen toen je na 10 kilometer wilde stoppen. Die mindset herken ik wel helaas, als jij iets hebt gevonden dat werkt dan hoor ik het graag :j

Goof jij ook in die hitte gelopen, pffff. Ik vind echt dat je super snel gelopen hebt ondanks dat je je tempo blokken niet haalde.
Dan gister wel gelopen in de warmte, netjes hoor!

Tiggs wat leuk dat je bij de Roei- en Zeil coacht! Mijn schoonmoeder roeit er ook. Ik heb een aantal keer getwijfeld om dat erbij te gaan doen vanwege echt mega zwakke armspieren, maar ik heb echt geen idee waar ik de tijd vandaan moet halen.

Supervixen voel je je al wat beter vandaag? Ik hoor het hier ook heel veel, iedereen loopt te hoesten, stem kwijt etc. Doe maar even rustig aan :(:)

Suliko lastig maar goed besluit denk ik om even niet te lopen. Als het straks nog erger wordt dan zit je straks met je mooie trails en een dikke blessure. Schrikken van je paneer actie over de boomwortel! Gelukkig valt de schade mee.

Over die lopen van vrijdag/ het weekend, ik snap echt heel goed dat ze worden afgelast. Ik blijf het bijzonder vinden, maar veel mensen lijken met een evenement toch blijven willen pushen ondanks de warmte. Ergens had ik het wel netjes gevonden als ze zouden compenseren (al is het inderdaad zoals jullie noemen maar eerder inschrijven volgend jaar, of 10% korting volgende loop als het financieel ergens nog uit kan).

Eef_Bam, ook lekker toch even andere hobbies oppakken :) Lopen komt vanzelf weer!

Iirrssjjee wat ga je snel vooruit zeg :oo Wat goed! En heerlijk zo samen lopen!

Hier nog niet gelopen sinds woensdag. Ik had super drukke dagen en voelde mijn knie zonder lopen toch nog wel helaas. Zaterdag hadden we een groot personeelsfeest van mijn vriend zijn werk (super tof festival met van alles te doen en leuke muziek), zondag hebben we daar in de omgeving een flinke wandeling gemaakt met best wel wat hoogte meters (mijn lijf was het er niet zo mee eens na de hele middag/avond dansen en amper slaap :') ) en vervolgens gister met mijn ouders, zusje en neefje naar de Efteling geweest. Mijn stappen heb ik dus wel gemaakt haha. Vanavond of morgen maar eens kijken of lopen ook nog een beetje wil lukken.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 12:02

Suliko schreef:
Supervixen schreef:

Suliko ik had zoveel grappen willen maken _O- maar ze zijn vrijwel allemaal al gemaakt. gelukkig heb je er niks aan over gehouden.
ik denk dat het verstandig is om een weekje niet te rennen hoewel ik me kan voorstellen dat dat heel lastig is! Dan maar op de fiets. Ben benieuwd wat de fysio zegt.
En dan snel herstellen voor alle leuke volgende avonturen! *\o/*

He beterschap SV. hopelijk knap je snel weer op. knap dat je dan toch bent gaan lopen.

BusyMissy och wat een knappie ook <3 Fijn dat deze ook veilig ter wereld is gekomen. Wel even schrikken als mama zoveel pijn heeft. Gelukkig niks heel ernstigs maar prettig is anders.
Tussen je oren wordt vanzelf steeds beter. Hoe meer je rent, hoe meer je denkt, ow dit kan ik! En hoe vaker je doorloopt op dagen dat je denkt, kan ik niet en dan toch erachter komt dat het gewoon kan, hoe meer jij je lijf en jezelf leert kennen.

Goof ja hartslag zone 2 (waar je er 5 van hebt haha).
Toch weer lekker rondje gelopen.

Lisitano knap hoor om je tempo te behouden op zulk terrein. Idd niet leuk als je alsnog alleen loopt. Dat is niet helemaal het doel van een loopgroep. Idd misschien eens aankaarten?
Wel mooie afstand ook! Met al "gekken :P " hier die 40+ lopen voelt het bijna alsof we een kippe-eindje lopen maar 14 km vind ik nog steeds gewoon ver hoor!

iirrssjjee ah wat leuk! Lekker samen <3 Goed gelopen weer. Lekker opbouwen.

Eef_Bam doen waar je zin in hebt toch :Y) Nk bordspellen heeft mijn zus ook wel vaker aan meegedaan. Vind zij altijd super leuk!

Sterkte en succes Samantha, hopelijk helpt het.

Goed bezig Sherivey. Maar houd jij dan dus bij die afbouw telkens hetzelfde tempo? Als we dit op de baan deden moesten we een soort marker lopen. En dan telkens proberen dus harder te gaan.
Wel mooie tempo zo!

muppetmayo ja ik snap ook dat ze het hebben afgelast hoor. Het was ook wel echt extreem vrijdag. Maar wel jammer.
vervelend van je knie. even rustig aan dan maar want een blessure heb je niks aan. En zo te horen, goed vermaakt, dat mag er ook zijn :Y)

Ik ben gister terug geweest naar de sportschool. Gewoon voor een krachtsessie en dus om de schoen nog een keer te testen. De conclusie is met een beter filmpje toch wel heel duidelijk. Ik blijf er niet stabiel genoeg op lopen. Ze gaan dus terug want ik heb geen zin in blessures omdat ik dan misschien net iets sneller ben. Misschien is het lopen wel zoveel minder efficiënt dat het uiteindelijk niet eens helpt (geen idee, dit is gewoon maar een speculatie).
Voor de mensen die het interessant vinden:
Afbeelding

Links mijn Endorphine waar ik de marathon op gelopen heb. Dit is een neutrale schoen met nylon plaat erin. Gemaakt voor ong 1000km aldus de fabrikant.
Rechts de Elite Pro met carbon plaat. Gemaakt voor ong 300km.
Ik heb er even 3hoekjes in geplaats en dan zie je super goed wat er gebeurd met mijn enkel en voet.
Super jammer want ze geven mij echt vleugels maar het is me het risico van een blessure niet waard.

Sherivey

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 12:06

Leonie, bij deze training was de bedoeling om steeds 10 km wedstrijdtempo te pakken.
Ik hou daarbij een iets lager tempo aan dan wat Garmin berekend heeft, want ik heb niet echt een wedstrijdtempo.

Jammer van je schoenen! Maar het verschil is idd erg groot. :=

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 13:12

Zo dat is wel behoorlijk ja! Ik snap wel dat je ze terug doet, hoe moeilijk ook. Je ziet ook heel duidelijk dat je knie in een andere hoek staat (logisch uiteraard). Naast dat het niet sneller is en minder efficient zou ik ook bang zijn voor blessures. Even uithuilen ( ;) ) en dan wellicht wat andere carbon schoenen uitproberen?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 14:18

Sherivey, wauw wat een mooi tempo! Pittige training, lekker gedaan zeg! *\o/*
Nog over die onzekerheid, dat herken ik wel. Maar het stomme is dat ik zelf bij élke loper die ik zie alleen maar denk: goed bezig kanjer!
Van dik, dun, blote voeten, vliegschoenen, renvest, blote bast, warm of karig gekleed, jong, oud: gewoon iedereen. Ik moedig iedereen in gedachten aan en soms zelfs hardop. En mensen die er wel wat van vinden moeten wel een boos leven leiden, want hoe kun je iemand die lekker beweegt nou bekritiseren?

Samantha, jee wat jammer dat je niet lekker was na die loop. Goed dat je het rustig hebt gehouden. Misschien toch ook te weinig gedronken ofzo?

Muppet, de trainer is wel bijgedraaid ja. Ik blijf een maandje met hem meelopen en dan gaat hij een passende groep voor me zoeken. Ik moet alleen iets duidelijker worden over mijn doel. Er zijn zoveel leuke groepen. Marathon, of snelle halve marathon of juist snelle 10.
Opzich kun je met intervallen wel je eigen tempo aanhouden en het is wel goed voor me om gedwongen rustige duurlopen te doen want zelf ga ik toch snel weer teveel inspannen. Ik weet dus nog niet zo goed wat ik leuk vind :D

Hoewel je niet gerend hebt, heb je zo te zien wel heel actieve dagen achter de rug!

Busy, ik heb het hier al vaker geschreven maar dat mentale vind ik echt het lastigste aan hardlopen. Het enige dat voor mij werkt is gewoon lopen en blijven lopen. Je kan veel meer dan je denkt. Ik stel graag doelen en werk daar naartoe, zoals een evenement. Onderweg heb ik altijd wel een periode dat ik denk dat ik het niet kan en uiteindelijk zul je beloond worden met een mooi resultaat. En zelfs als het niet volgens plan gaat kun je je dan nog heel fijn voelen.
Wat me ook wel helpt is een afstand in blokken opdelen. Dan lijkt de afstand kleiner en beter behapbaar. Dus ga ik 16 km rennen, doe ik 4 blokken van 4 km. 4 km is heel kort en de laatste is dan niet ‘nog 4 km’, maar ‘nog maar 1 blokje’. Dat klinkt fijner :+

Irisje, goed bezig zeg! Met wagen en dan in deze warmte. Respect!

Leonie, wat balen van de schoenen maar toch een wijs besluit denk ik. Misschien toch eens een passessie speciaal voor carbon gaan doen?

Hier net weer een lesje op de sportschool achter de rug. Het heet FunXtion, dan doe je HITT training in de vorm van een circuit waarbij je oefeningen herhaalt en slechts 10 seconden rust krijgt. Lekker knallen en zweten.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 15:18

Wat balen van de schoenen Leonie! Ik denk dat ik hetzelfde issue heb met mijn Carbon schoenen. Ik wankel er ook teveel op en die halve van Utrecht met die stomme steentjes in centrum heeft vermoed ik het probleem veroorzaakt.

Ja dat mentale is lastig. Goede tips allemaal! Ik deel ook in blokken op, en als ik dan over de helft ben, ben ik er bijna haha.

Druk geweest Muppet, klinkt wel leuk dat uitje van je man z’n werk!

Ik ben net bij de fysio geweest. Zoals ik al vermoedde, m’n hele rug zit vast. Nu weer wat losser. Hierdoor zakt mn bekken ook weer wat scheef en doet alles dus weer pijn. Ik moet wat mobiliteit oefeningen gaan doen. Hij heeft er een paar voorgedaan. Nu kijken of ik het heb onthouden haha.
Nu maar nog even werken en dan vanavond sportschool, kan ik meteen die oefeningen mee pakken.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 16:03

Sherivey schreef:
Leonie, bij deze training was de bedoeling om steeds 10 km wedstrijdtempo te pakken.
Ik hou daarbij een iets lager tempo aan dan wat Garmin berekend heeft, want ik heb niet echt een wedstrijdtempo.

Ah oke! Even niet goed genoeg gelezen denk ik :o

muppetmayo schreef:
Zo dat is wel behoorlijk ja! Ik snap wel dat je ze terug doet, hoe moeilijk ook. Je ziet ook heel duidelijk dat je knie in een andere hoek staat (logisch uiteraard). Naast dat het niet sneller is en minder efficient zou ik ook bang zijn voor blessures. Even uithuilen ( ;) ) en dan wellicht wat andere carbon schoenen uitproberen?

ja dan zou ik dat echt met loop analyse willen doen. Want deze voelde in de winkel dus echt wel prima. Maar komen nu dus niet door de check van mijn eigen loopanalyse :')

Lisitano HIIT is echt zo leuk. Ik houd ervan. Gewoon even helemaal stuk. Hoe lang is jullie werktijd? 30/10 dan? Je hebt zoveel variaties erop. Ook dat maakt het weer leuk. En de afwisseling in oefeningen. Gewoon een full body work out met cardio. Love it
En idd, misschien gewoon echt speciaal eens naar Carbon gaan kijken. Anderzijds, het hoeft ook niet persee. Ik ga geen wereldrecords breken en ook geen wedstrijden winnen dus wat maakt het nou echt uit? Vind het alleen gewoon een leuke uitdaging.

Samantha, gelijk opschrijven/uitschrijven of ze opzoeken in een workout-app met goede uitleg zodat je echt zeker weet dat je ze goed uitvoert. Anders doe je ze misschien verkeerd en bereik je geen of in het ergste geval, misschien wel een tegenovergesteld effect en dat is ook weer zonde.

Ik ben beetje boos op mezelf. 8)7 Zo suf. Ik wilde vanmorgen om 09:00 gaan lopen maar er kwam super veel werk tussen en uiteindelijk was het 12:00 voor ik ging omkleden, oftewel, warm!
Maar ik had bedacht, laat gewoon eens die 5km gaan aanvallen en zien waar ik nu sta.
Te hard vertrokken (niet gekeken) en de eerste 2km 10seconde p/km te snel. Dus de 3de km wel echt wat gas terug genomen. In de 4de km zat ik echter mentaal stuk. Ook door de route want die was net wat te kort. En dus bij 4 km gestopt. Zo vreselijk zonde want ik had mega veel speling! Zelfs als ik de laatste km op 05:10 had gelopen, had ik mijn PR verbroken. Maarja, dan moet je wel durven stuk gaan en durven doorzetten dat heb ik niet gedaan. Dus geen PR op de 5.
Wel gezien hoe hard ik kan, de dag na een krachttraining, in de volle zon. Dus ik denk dat die sub 22 er zelfs ook wel in zit (doel is nu 22:30, huidig PR 22:59). Wordt vervolgd.

Afbeelding
(en ja ik had gewoon mijn normale schoenen aan :+ )

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 19:38

Leonie, nou dan heb je in ieder geval een p.r op de 4km gelopen :D
Zo wel hard gegaan met de warmte! {:}

Ik was vandaag ook niet zo slim bezig!
Dacht vanochtend ik loop even een klein uurtje naar Suliko, met wat tempo blokjes moet dat makkelijk lukken.
De tempo blokjes gingen prima, maar daarna ging er ergens iets niet goed bij een bepaalde afslag, en toen kwam ik het bos niet meer uit.
Ik had echt geen idee waar de uitgang was, en bleef maar heen en weer lopen, pas na bijna 17 km kwam ik in de bewoonde wereld, wat eigenlijk na 10 al had moeten zijn.
We hebben een hele leuke mooie route gewandeld, met de hond erbij, was gezellig.
Suliko heeft voor de terugweg een route voor mij getekend, zodat ik niet weer 17 of meer kilometers hoefde te lopen.
Uiteindelijk zijn het er toch nog 30 geworden, terwijl 20 het orginele plan was.
Voel mezelf gelukkig nog wel goed.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-25 19:52

Jeetje ieris, had je wel genoeg drinken mee dan? Deed google maps het niet? Ik zou wel een beetje in paniek raken dan. Had je daar geen last van?

Wow leonie, binnenkort nog een keertje overdoen en dan zit je zo op een mooi nieuw pr. Jammer dat het geen match is met je schoenen.

Wat vervelend Samantha, hopelijk helpen die oefeningen. Ik heb ook ooit oefeningen van de fysio meegekregen, maar die stonden netjes met foto's en tekst op een a4tje.

Lisitano ik deel ook mijn lange afstanden vaak in in blokken, dat maakt het overzichtelijker. Werkt beter in je hoofd.
Toen ik in 2023 de 77km ISU liep vond ik dat wel heel moeilijk, ik kon het bijna niet overzien zo'n afstand. Dan is het eerste blok in je hoofd al een marathon. Ik weet nog steeds niet hoe ik dat voor elkaar heb gekregen nu ik eraan terug denk. Ik stond al huilend aan de start omdat ik bijna te laat was door autopech. Ik heb toen zoveel geleerd over wat je mentaal aankunt.

Ik heb net even gelopen. Ging best lekker ondanks een paar uurtjes slaap en om het kwartier wakker worden om te hoesten 8)7.
Hopelijk gaat het vannacht beter, dit is al de tweede nacht dat het drama was.

7.5km met 5-4-3-2-1 minuut versnellen en 2 minuten herstel.

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 20:59

Hoesten, bah. Beterschap.

Hier net 10km gedaan in allemaal korte intervalletjes. Niet heel snel, want het was me echt te warm. Langste stuk was 800m. Maar toch 10km gedaan in 85 minuten. Ik ben volgens Garmin eindelijk weer produktief. Maar ik denk dat dit de eerste keer sinds de marathon is dat ik echt weer 3 keer per week getraind heb en ook boven de 35km in de week uitkom.

Ik hoop wel dat de TT run doorgaat zaterdag. Anders wil ik m'n geld terug. Het wordt 26 a 27 graden volgens Buienradar, dus niet extreem warm. Wel warm genoeg om wat rustiger aan te doen, maar het is nog geen 30 graden.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 09:02

Lisitano fijn dat de trainer is bijgedraaid. Nu lekker een maandje meelopen en ondertussen kijken wat je voor het eerst op wilt pakken van alle leuke doelen/uitdagingen :)
En gister lekker sportschool, goed bezig!

Samantha_ fijn dat de fysio je weer wat losser heeft kunnen maken en je gelijk oefeningen hebt meegekregen. Ik hoop dat je snel verschil gaat merken!
Uitje was zeker leuk! Is een jaarlijks terugkerend evenement en we kijken er elk jaar naar uit. Heel groots festival in thema met meerdere stages (en vaak zeer goede bekende dj's), van alles te doen, goed eten en veel gezelligheid. Je krijgt ook altijd korting op hotels in de buurt, ze hebben pendelbussen rijden naar de hotels, echt mega goed geregeld allemaal. Ik moet ook altijd heel hard lachen als ik dan op mijn werk mijn eigen sateetje sta te grillen op de parkeerplaats als feestje :')

Leonie87 ik snap helemaal dat je ze met analyse wilt kopen, zeker na deze ervaring. Wel echt goed dat je zelf ook hebt gekeken!
En ik sluit me bij Ieris aan, je hebt iig een PR op de 4 :D En dapper dat je in de warmte toch bent gegaan voor je PR. Wel echt mega mega snel ben je hoor :wow:

Jeetje Ieris dat klinkt wel echt heftig! Gewoon 7 kilometer extra met die warmte :oo Wel gezellig dat jullie samen hebben gewandeld.

Supervixen heb je een paar jaar geleden 77 km gelopen? :wow: Jeetje wat een afstand!
En fijn dat je toch best lekker ging ondanks je weinig slaap, ook echt snel! Ik hoop dat je snel weer een beetje opknapt :(:)

Germie had je nu ook zelf wel het gevoel dat het lekker ging?
Ik zou me nu nog niet al druk gaan maken over de run van het weekend, je ziet dan wel of hij doorgaat of niet toch?

Hier gister toch nog even gelopen, was heel erg benieuwd hoe het met mijn knie zou gaan. Zeker ook na de drukke dagen met veel lopen en staan. Had gelukkig niet een al te lange/heftige training op de planning staan.
De 1e interval voelde mijn lichaam echt super zwaar en stijf, ging niet van harte met die warmte nog. Maar per interval voelde het steeds soepeler aan gelukkig. Ik was zelfs zo afgeleid dat ik na de 2e interval mijn horloge niet voelde trillen en ik gewoon door liep :') Toen mijn horloge aangaf dat ik weer 4 minuten moest voor de volgende interval dacht ik echt even van huh? Waar is mijn einde interval gebleven :') Dus die interval heb ik er maar gelijk achteraan geplakt en dat ging ook goed.
Deze keer ben ik na het eten gaan lopen, mijn eten zat nu niet in de weg dus daar was ik ook blij mee. Het rondje wat ik liep was blijkbaar erg populair, ik ben echt heel veel hardlopers tegengekomen. Zo leuk, iedereen was gedag aan het zeggen, vrolijk en blij. Dat was extra goed voor mijn humeur, ik kwam helemaal goed gehumeurd thuis :) Knie gaf wel wat reactie, na mijn loop zat er weer vocht in mijn knie maar deed geen pijn. Als dit iig zo blijft tot na het evenement volgende week ben ik blij. Dan kan ik daarna even rusten en vervolgens vol goede moed door naar de 10 van november.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 09:08

Nee, het lopen ging eigenlijk niet lekker, ik moest naast inlopen en uitlopen 8 keer 800m tempo doen. Maar het was me veel te warm. Dus ik had zoiets van ik ga helemaal niet voor tijd, ik ga gewoon wel 10km doen, maar mag met deze warmte niet moe worden. En dat gaf me wel rust. Dus de ene keer werd het 200m interval, ik heb 1 keer de 800m gelopen, maar was echt veel te langzaam. Maar omdat ik voor mezelf geen tijdsdruk had opgelegd was het wel fijn. Ik was gewoon 95 minuten onderweg, heb de laatste km gewandeld, maar was zo na 11km voldaan weer thuis. Niet moe, wel bezweet en voldaan. Voor de warmte was het genoeg. Ik had zeker wel sneller gekund, maar m'n lichaam zei nee, er zat een spaarstand op. Ik kon niet diep gaan. Want toen ik zag dat ik nog 2 minuten even stevig door moest hardlopen om die 10km in 85 minuten te halen kon ik dat gewoon doen. :P Ook waren de 3 minuten rust tussen de intervallen eigenlijk te lang (heb die ook 2 keer na 2 minuten doorgedrukt).

Muppetmayo, eet je nu ook anders met die warmte? Ik eet wat minder en merk wel dat ik dan sneller weer kan hardlopen na het eten.
En vind je het erg om andere hardlopers tegen te komen? Ik heb wel zoiets van als ik wil wandelen dat ik dan altijd even doorloop tot ze voorbij zijn. :+
En hier was het gisteren ook zo dat het eerste stuk heel slecht aanvoelde en juist mijn 7e 800m de fijnste was, die heb ik ook aan 1 stuk gelopen. De 8ste heb ik opgesplitst in 2 stukken waarbij ik bij de laatste nog wat versnellen kon in de laatste 40m. Dus dat was ook wel fijn.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 10:48

Ik zie voor zaterdag een weersvoorspelling van 31 graden hier. Ik had een ticket voor Runopdering maar die heb ik verkocht.

Leonie, jeetje wat een snelheid, knap hoor! Die Carbon schoenen heb jij niet nodig haha.
De oefeningen zijn vrij simpel, alleen eentje moet ik nog even navragen. Toen ik m daar deed, voelde ik het op een hele andere plek dan zou moeten.

O jeetje iris wat een afstand. Ik zou dat ook eng vinden als ik de weg niet meer weet en niet weet hoever ik nog moet lopen.

Wauw lekker gelopen SV, ondanks ziek zijn. Hopelijk snel opgeknapt.

O ja herkenbaar muppet, ik heb ook m’n werk sowieso al zelden uitjes, maar als er een keer iets is is het ook zoiets als bij jou haha.

Ik heb vanochtend 7,5 km op rustig tempo gelopen. Rug voelde wel iets soepeler.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 11:27

Haha ja dat is waar Ieries, ik ging alleen voor die 5. :')

Ow oliebol joh "even" 7km verder. Wel gezellig wezen wandelen ipv lopen samen. Kan me voorstellen dat je na een tijdje wel echt denkt haal me hieruit!

Ah lekker rondje toch weer Sv, Intervallen als je ziek bent, ik vind het dapper.

Wat goed muppetmayo dat het zo simpel ging dat je de intervallen gewoon aan elkaar plakt :D. Vocht in je knie is toch wel een teken dat er iets niet lekker zit. misschien even langs de fysio om te checken voor de zekerheid? En volgende week al je evenement, spannend!!!

Samantha fijn dat het al wat beter voelde vandaag. Hopelijk kom je er toch echt vanaf.

Gisteravond was het drama hier. Mijn man had zijn auto iets wat onhandig geparkeerd tegen een betonblok... Waar hij vandaag mee naar het vliegveld zou gaan rijden. Daarbij moest hij wachten op de wegsleepdienst. Uiteindelijk was hij 10 minuten voor mijn spinningles pas thuis dus ik ben vast opgewarmd op de fiets naar de sportschool en kwam echt last minute binnen crossen.
En soms, dan maak je een les maar onderschat je even hoe zwaar die is :+ want ja al die liedjes zijn zo leuk :') . Dus helemaal naar de tandjes.
Vanmorgen is mijn man met mijn auto naar het vliegveld vertrokken en ik zit dus even zonder. Gelukkig had ik toch al afgemeld voor zondag :')

Vanmorgen naar de bootcamp ipv vanavond want geen oppas. Nou mijn lijf zei echt gewoon NEE. Ik was niet vooruit te branden en had echt gewoon nergens energie voor. Kortom dat was geen groot succes maar ik ben toch weer geweest. Was er ook nog rennend naartoe gegaan. Leek mij een goed idee _O- Terug heb ik net zo veel gewandeld als gerend, vond het wel best.