GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deertje

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 08:32

Mooie resultaten zie ik hier voorbij komen!
Goed bezig allemaal!!

Ik zou ook durven met 3.75mg beginnen, om te kijken of het effect heeft. En ja, dat is inderdaad niet van de fabrikant uitgevonden, maar als het werkt... waarom niet.

Hier gaat de stabilisatie nog steeds super op 1.25mg Mounjaro. Ik blijf gelijk in gewicht, en ik ben nog steeds 34kg af. Vanavond weer naar de arts om het verloop te bespreken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 08:50

Ik maalde laatst over iets wat mijn coach zei. Volgens de arts is een gewichtsverlies tot 18-20% haalbaar op Mounjaro. Tot dan is er nog potentieel tot afvallen. Daarna doet het middel weinig meer, kennelijk. Want daarna verwacht de arts vrijwel geen afname in gewicht meer. Bij Ozempic zou dit percentage lager liggen.

Ik zit nu op een 14-14,1%. Mijn doel ligt niet voorbij de 20% en ik heb nog een ruim halfjaar. Komt wel goed dus.

Maar hoe ligt dat nou voor mensen die eigenlijk echt wel meer dan 22% zouden moeten/willen afvallen?

En grote afvallers alhier: hoeveel ben je afgevallen in procenten van het startgewicht?
Laatst bijgewerkt door Dees op 16-06-25 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 08:54

@dees ik ben 35% afgevallen met Mounjaro. Het gaat dus wel meer dan 20%. Is ook een gemiddelde denk ik. Ik voel nu wel dat ik nu stabiliseer, en niet meer afval (hoeft ook niet meer hoor) Dus ik denk dat het echt persoon tot persoon is. Vriendin van mij neemt dubbele dosis en zij blijft steken op 14kg, terwijl een andere vriendin er al zoveel kwijt is op 2 maanden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 09:40

Ik ben 14% kwijt van startgewicht en moet ongeveer 35% kwijt.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 09:43

Als ik in dit topic zie hoe laag mensen met hun dosering zitten en toch echt flink afvallen, denk ik dat het voor veel mensen prima haalbaar is om meer dan die 20% af te vallen. :j

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 09:46

Mensen in dit topic lijken gemiddeld ook wel beter op hun voeding en beweging te letten. Wat je soms op andere fora leest.. Mensen vreten maar door tot op het punt dat ze steeds ziek worden. Ja dan zit je vrij snel aan het maximale wat de medicatie voor je kunt doen denk ik.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 09:54

Ooh, dat is niet handig... :\
Laatst bijgewerkt door Polar op 16-06-25 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 09:55

Na de positieve reacties hier heb ik de stoute schoenen aangetrokken en Ozempic besteld via Wellis. Tot nu toe bevalt het goed en ben ik na 1,5 week 2 kilo kwijt. Geen last van bijwerkingen en voel mij prima. Ik was zo klaar met het gevoel van gevangen zitten in mijn eigen lijf. Beperkt worden, constant pijntjes hier en daar. Ik zou graag 33% af willen vallen en ben hoopvol als ik jullie resultaten zie. Vooral het gebrek aan zin in snoep en koek is zo’n verademing.

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 10:10

Mooi resultaat al @Sappos. Ik ben met Ozempic nu na 4 weken 5 kg kwijt en nog belangrijker (vind ik) 9 cm buikomtrek. Bij mij zijn mijn overgangsklachten vanaf dag 1 ook afgenomen, ben nu mijn hormoon medicatie weer aan het afbouwen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 11:31

Omdat ik hier heel fanatiek meelees en soms schrijf : ik studeer voeding en dietetiek . Na 25 jaar silicon valley en zuidas ben ik daar helemaal klaar mee ( compleet afgebrand , veel te veel gewerkt etc ) .

Ik wil geen afval dietist worden ( focus op sport en/of mensen met ziektes) , maar heb heel veel interesse in deze medicatie.

Ik snap de terughoudendheid van artsen omdat er echt ( soms tot mijn verbazing ) zo ontzettend veel mensen geen idee hebben wat gezond eten is. En als je dit goed wil doen moet je gezond eten.
Heb ook het beeld dat er hier bovengemiddeld veel kennis daarover is.
Er moet een goed "behandelplan" komen en dan vaker voorgeschreven worden
Ben ook hartstikke voor , en hoop dat dit een combinatie gaat worden met behandeling: dus aanleren gezond eten , en dat is makkelijker met medicatie dan alleen op " wilskracht". ( en dat zet ik niet voor niets tussen aanhalingstekens, want ik snap dat het aan motivatie echt niet ontbreekt)

Afin, ik kruip weer onder mijn meeleessteen, maar vind het geweldig om te lezen hoe fijn dit voor veel mensen werkt.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 12:03

Heb bericht terug van de arts en mag beginnen met 5mg. Dus donderdag eerste keer met 5mg spuiten. Ik ben benieuwd, hopelijk vallen de bijwerkingen mee. Ik moet nog wel even omeprazol halen omdat ik de vorige keer een paar dagen last had van maagzuur.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 12:05

Ik ben inmiddels 13% afgevallen, heerlijk vind ik het! Nog een paar kilo te gaan en ben op mijn streefgewicht. Heb vorige week voor het eerst 3,75mg gespoten, maar voelde me daar heel slecht op. Enorm flauw en duizelig. Dus in overleg ga ik weer terug naar 2,5mg, hopen dat die laatste paar kilo daar gewoon mee lukken

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 12:11

fjordjes schreef:
Heb bericht terug van de arts en mag beginnen met 5mg. Dus donderdag eerste keer met 5mg spuiten. Ik ben benieuwd, hopelijk vallen de bijwerkingen mee. Ik moet nog wel even omeprazol halen omdat ik de vorige keer een paar dagen last had van maagzuur.

Wat krijg jij voor bijwerkingen? Super vervelend!

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 14:37

Eleeke schreef:
Omdat ik hier heel fanatiek meelees en soms schrijf : ik studeer voeding en dietetiek . Na 25 jaar silicon valley en zuidas ben ik daar helemaal klaar mee ( compleet afgebrand , veel te veel gewerkt etc ) .

Ik wil geen afval dietist worden ( focus op sport en/of mensen met ziektes) , maar heb heel veel interesse in deze medicatie.

Ik snap de terughoudendheid van artsen omdat er echt ( soms tot mijn verbazing ) zo ontzettend veel mensen geen idee hebben wat gezond eten is. En als je dit goed wil doen moet je gezond eten.
Heb ook het beeld dat er hier bovengemiddeld veel kennis daarover is.
Er moet een goed "behandelplan" komen en dan vaker voorgeschreven worden
Ben ook hartstikke voor , en hoop dat dit een combinatie gaat worden met behandeling: dus aanleren gezond eten , en dat is makkelijker met medicatie dan alleen op " wilskracht". ( en dat zet ik niet voor niets tussen aanhalingstekens, want ik snap dat het aan motivatie echt niet ontbreekt)

Afin, ik kruip weer onder mijn meeleessteen, maar vind het geweldig om te lezen hoe fijn dit voor veel mensen werkt.

Mee eens. Maar eigenlijk is daar de GLI natuurlijk voor. Daar zouden mensen kennis en gezonde gewoonten op moeten doen. Helaas is de praktijk vaak anders.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 15:09

gisteren viel het eindelijk 1 van de familieleden op dat ik wat kilootjes kwijt ben :D (15 kilo)
Nog heel wat te gaan, dus hopelijk gaat het zo door

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 15:15

Zonnetje81 schreef:
fjordjes schreef:

Wat krijg jij voor bijwerkingen? Super vervelend!

Nadat het was opgehoogd naar 3,75 had ik 3 dagen last van hoofdpijn en flink brandend maagzuur. Daarna was het over en nergens last van gehad.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 15:30

Ik kan morgen/overmorgen mn eerste spuit ophalen!
Mijn huisarts is geen fan van hogere doses opdelen in 8 keer ipv 4, met als argument dat dat niet accuraat genoeg is.
Dus we gaan een gewoon schema volgen.
Jammer, maar ben al blij dat ik ermee mag beginnen! :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 16:47

Ik ben met Ozempic 17% afgevallen in 3 maanden tijd dus ook meer dan er eigenlijk voor staat.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 06:08

Ik ben 20% afgevallen met ozempic. Meer dan de richtlijn en op een redelijk lage dosering.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 09:13

Nou ondanks al het geschommel qua gewicht afgelopen weken toch afgevallen, en nu eindelijk -10,1 kg eraf!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 18:44

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 19:08

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 19:28

Hahahaha. Die had ik even nodig.
Ondanks alle stootkuren 7 kg afgevallen. En nu weer een stootkuur.
Nog niet aangekomen, maar kan er wel even om lachen nu.
Ik heb tenslotte al die pillen achter mijn huig gestopt haha.
(Infuus ook eigenlijk, maar dat is niet grappig).

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 19:40

Vind het alleen jammer dat ze tegen het gebruik is van ozempic/mounjaro etc.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 20:30

fjordjes schreef:
Vind het alleen jammer dat ze tegen het gebruik is van ozempic/mounjaro etc.

Dat heb ik nog nergens voorbij zien komen maar kijk niet altijd alles. Dan blijft het niet grappig.