Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fjordjes schreef:Heb bericht terug van de arts en mag beginnen met 5mg. Dus donderdag eerste keer met 5mg spuiten. Ik ben benieuwd, hopelijk vallen de bijwerkingen mee. Ik moet nog wel even omeprazol halen omdat ik de vorige keer een paar dagen last had van maagzuur.
Eleeke schreef:Omdat ik hier heel fanatiek meelees en soms schrijf : ik studeer voeding en dietetiek . Na 25 jaar silicon valley en zuidas ben ik daar helemaal klaar mee ( compleet afgebrand , veel te veel gewerkt etc ) .
Ik wil geen afval dietist worden ( focus op sport en/of mensen met ziektes) , maar heb heel veel interesse in deze medicatie.
Ik snap de terughoudendheid van artsen omdat er echt ( soms tot mijn verbazing ) zo ontzettend veel mensen geen idee hebben wat gezond eten is. En als je dit goed wil doen moet je gezond eten.
Heb ook het beeld dat er hier bovengemiddeld veel kennis daarover is.
Er moet een goed "behandelplan" komen en dan vaker voorgeschreven worden
Ben ook hartstikke voor , en hoop dat dit een combinatie gaat worden met behandeling: dus aanleren gezond eten , en dat is makkelijker met medicatie dan alleen op " wilskracht". ( en dat zet ik niet voor niets tussen aanhalingstekens, want ik snap dat het aan motivatie echt niet ontbreekt)
Afin, ik kruip weer onder mijn meeleessteen, maar vind het geweldig om te lezen hoe fijn dit voor veel mensen werkt.
Zonnetje81 schreef:fjordjes schreef:Heb bericht terug van de arts en mag beginnen met 5mg. Dus donderdag eerste keer met 5mg spuiten. Ik ben benieuwd, hopelijk vallen de bijwerkingen mee. Ik moet nog wel even omeprazol halen omdat ik de vorige keer een paar dagen last had van maagzuur.
Wat krijg jij voor bijwerkingen? Super vervelend!
Zonnetje81 schreef:Mocht het wegen weer tegenvallen dan even deze kijken:
https://www.instagram.com/reel/DLAeWLhIOOO/?igsh=dmNvdzV3MDZ5dXgz