Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 21:08

Ze zijn ook heel leuk je schoenen!

Daphne__ schreef:
Onder m'n knie staat hij juist van m'n been af, maar net boven m'n enkel drukt hij erg en dat doet ook zo'n pijn.
Doe je hem van onder naar boven dicht? Als dat zo is zou je kunnen kijken of het scheelt als je hem eerst bij je knie dicht doet.

Hannanas

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 22:09

Is dit precies dezelfde als die je mocht lenen? Dus echt de steun zelf, exact dat exemplaar. Want anders denk ik dat ook al zijn het beiden twee evo’s dat de hoek van deze thuis-evo anders staat.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-25 16:09

Ik heb net eens geprobeerd of dat verschil maakt, maar helaas -O-

Ook andere schoenen of broek geeft hetzelfde. Want bij For Motion had ik gewoon spijkerbroek aan en de hoge bruine schoenen die ik op de foto's met de veulens ook aan heb. Bij Vogellanden sportbroek en de lage roze schoenen. Dus nu weer de hoge schoenen en dezelfde spijkerbroek geprobeerd en dat doet gewoon meteen pijn.

Het is precies dezelfde evo als die ik geprobeerd heb bij For Motion. Nouja hetzelfde merk en type etc. En ik hoorde dat ze zeiden dat ik een M moest hebben en dat is deze ook. Dus snap niet hoe dit komt. En er zat ook maar 1 dag tussen For Motion en dat ik deze bij Vogellanden kreeg, dus ben ook niet aangekomen ofzo :+
Was half uur voor ik de evo bij de ene fysio kreeg ook net bij de andere fysio geweest voor het oedeem en m'n voet was wel iets dikker dus ze had ook weer gemasseerd.. Maar zo erg dat de evo niet meer past ook weer niet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 17:47

Ja daar was ik al bang voor. Het is dus niet hetzelfde exemplaar. Terug naar vogellanden, vragen of je mag ruilen met precies dié. Pas ze anders allemaal welke ze hebben liggen, alle evo’s maat m. Denk dat de hoek anders is.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 19:20

Hannanas schreef:
Ja daar was ik al bang voor. Het is dus niet hetzelfde exemplaar. Terug naar vogellanden, vragen of je mag ruilen met precies dié. Pas ze anders allemaal welke ze hebben liggen, alle evo’s maat m. Denk dat de hoek anders is.

Daphne__ schreef:
Het is precies dezelfde evo als die ik geprobeerd heb bij For Motion.

Ehhhhh????

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 22:46

Little_Gift schreef:
Hannanas schreef:

Daphne__ schreef:
Het is precies dezelfde evo als die ik geprobeerd heb bij For Motion.

Ehhhhh????

“Nouja hetzelfde merk en type”. En niet precies die ene.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-25 23:13

Het is idd hetzelfde merk, type en maat, deze:
Afbeelding

Maar het is niet precies díe evo, die ik toen aan had. Dat was bij For Motion, een bedrijf waar Vogellanden mee samen werkt. Daar hebben ze een nieuwe gepakt, zodat ik even kon voelen hoe dat liep en zij en de PA dat ook meteen konden zien.
Maar die kon ik dus niet lenen. Ze zijn blijkbaar ook 800,-, dus niet iets wat je meegeeft zonder te weten of het werkt :=

Heb dus bij de Vogellanden dezelfde gekregen, maar dan eentje die vaker gebruikt word om te testen. Zou hetzelfde moeten zijn, maar is het toch niet blijkbaar -O-

Moet morgen weer naar de Vogellanden. Echt k*t om nu zonder te lopen..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-25 21:33

Helaas, fysio vond de evo ook heel slecht zitten.. Nog wel een andere geprobeerd, maar die liep dan weer niet fijn -O-

Dus donderdag verder kijken en ze ging het ook bespreken met de PA.
Heb de eerste nu weer even, de witte.

Pas vroeg de Psychomotorisch therapeut of het me wat leek om een keer mixed reality te proberen. Soort VR bril waarbij je de echte wereld ziet, maar ook de spellen. Vandaag dus daar mee bezig geweest. Bij de ene zie je om je heen waterleidingen en die knappen dan steeds en die moet je plakken door je hand er op te doen. En dat is dan steeds op verschillende hoogtes. En de andere waren er 3 grote bloemen met gekleurde knoppen er in en om je heen vliegen vlinders in verschillende kleuren, die moet je vangen en dan op dezelfde kleur knop zetten. Ik ben fan, dat was echt leuk :')

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 22:49

Balen van de evo! Die mixed reality maakt dat ik bijna ook weer wil gaan revalideren :D .

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 00:09

Augmented reality, daar kun je echt toffe dingen mee doen in kader van revalidatie en scholing!

Gelukkig vond fysio ook dat die evo niet goed zat. Hopelijk wordt het snel opgelost.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 09:28

Als het thermoplastisch materiaal is kunnen ze hem verbuigen? Of er eentje met thermoplastisch materiaal op maat maken voor je.

Ben benieuwd met VR!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-25 20:55

Dat is het idd! Heel leuk om te doen. Meestal is het gewoon badminton of tafeltennis oid, stukje lopen in de beleeftuin die ze daar hebben, of bewust 2 dingen tegelijk zoals een bal overgooien of stuiteren en ondertussen steeds een stap opzij, vooruit, achteruit etc. Vind ik ook niet erg, maar met zo'n spel voelt het totaal niet als oefenen.

Was aan het googlen naar Holomoves en zag dat de spellen die ik deed op YouTube staan. Dit dus:

Ik was wel wat minder snel :=

De fysio zei dat aan de evo die ik had, van dat merk etc, niet zoveel aan te passen is. Die moet gewoon passen en anders heb je pech. Maar ze kunnen wel gewoon ortheses op maat maken van ander materiaal etc.
Donderdag wou ze nog verder kijken wat ze hebben liggen wat ik nog kan proberen. Tot nu toe was het of hele onderbeen en dan dus pijn door de druk, of alleen een stuk onder m'n knie en dat drukt niet, maar dat liep heel rot.

Fysio dacht dat het mogelijk toch een beetje komt door het vocht in m'n been.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 22:44

Dat holomoves ziet er echt leuk uit, inderdaad niet therapie-achtig, maar een leuk spelletje. Tempo maakt niet uit, als het maar helpt. Leuk om voor de afwisseling te doen.

Als er vocht in je been komt, zit een evo natuurlijk anders dan net na de oedeemtherapie, kan ik me zo voorstellen. Misschien helpt een lichte compressiekous inderdaad. Daar hadden ze het toch al een over gehad als mogelijke optie? Ik heb ooit bij de Hema een paar gekocht voor langere vliegreizen. Die kun je nog wel zelf aantrekken zonder gedoe.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 07:03

Ik vond met mijn (relatief eenvoudige) revalidatie spelletjes dingen ook leuker, dus in mijn geval met mijn voet zo snel mogelijk op 1 van de 6 of 8 schijven drukken die een lampje had. En dan natuurlijk ook goed blijven staan op je andere been. Dat vond ik leuker dan die ellenlange oefeningen steeds :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-25 01:13

Die lampjes heb ik volgens mij weleens voorbij zien komen. Mooi dat er zoveel dingen zijn om revalideren toch een beetje makkelijker en leuker te maken :j

Vandaag was het weer gewoon buiten lopen, klein trapje op en af, door gras en zand.. En in de zon zitten. Heel belangrijk onderdeel van m'n revalidatie O:)

Met de Fysio weer evo's geprobeerd. Maar niks gevonden wat werkt.. Met de ene kon ik wel passen zetten, maar niet echt doorlopen. En de andere had weer hard materiaal aan de zijkant en dat zat vast op m'n enkel.. Dus toch maar bij de witte gehouden voor nu. De fysio die ik de laatste 2 keer heb gehad is tijdelijk omdat m'n vaste vakantie heeft, dus ze zei al dat ze dit over ging laten aan de PA en m'n vaste fysio. Daar moet verder naar gekeken worden.
Dus verder balans oefeningen gedaan en voor kracht in m'n benen.. Ging weer soepel, moest weer zo nadenken over wat ik moest doen en hoe ik dat moest doen. Dat blijft zo moeilijk %) Fysio doet het voor, ik doe het 1 of hooguit 2 keer na en dan heb ik geen idee meer wat ik doe. Ze blijft maar herhalen en corrigeren. Maargoed, ze weten dat ik niet gewoon slecht oplet, dat scheelt. Doe m'n best.

Oedeem fysiotherapeut had het idd al over kousen gehad. En zij noemde ook de kousen van de Hema, om die eerst te proberen :j
Verder masseert ze m'n been elke keer en dat helpt wel even, maar het komt ook gewoon terug.

Vandaag de psycholoog ook weer gesproken. Vorige keer was de intake en toen heb ik 40 van de 45 minuten gehuild denk ik :') Voelde me daar best rot over. Maar vandaag ging veel beter en het klikt ook zeker met haar. Ze vroeg wel of ik boos was.. Ik zei van niet, dat ik vooral verdrietig ben door alles. Ze wou me geen boosheid aanpraten, maar of ik wel eens van iemand gehoord had dat ik hard praat.. Nou is mijn vader mijn hele leven al slechthorend en mijn moeder heeft ook al een paar jaar een gehoorapparaat, dus ik ben wel gewend om duidelijk te moeten praten. Maar heb nog nooit van iemand gehoord dat ze dachten dat ik boos was, denk dat iedereen me juist kent als rustig en stil..
Later hield ik er blijkbaar wel weer mee op.
Ze denkt wel dat we moeten kijken hoe verder na vogellanden, want ze vind het heel veel voor de tijd die ik daar heb. Zelfs als het nog niet stopt over 6 weken. En ik ben het daar wel mee eens. Er is genoeg waar ik een rot gevoel aan over heb gehouden en de onzekerheid nu, wat er beter word en wat evt niet. Weet dat ik daar iets mee moet.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 10:01

In de zon zitten met dit weer is heel goed! Krijg je natuurlijke vitamine D van! Heel belangrijk.

De HEMA heeft momenteel geen compressiekousen meer op voorraad, maar decathlon heeft ze ook en k denk elke sportzaak wel. De ANWB heeft er ook, maar die zijn wat duurder, wel hebben ze verschillende kleurtjes :D .

Sommige oefening vragen meer denkwerk, zeker als je niet goed voelt waar je benen precies uithangen bv, dan moet je ze veel bewuster aansturen. Kost een bak energie ook.

Goed dat de psychologe ook alvast vooruit kijkt naar na de revalidatie. Je hebt heel veel voor je kiezen gehad en nog steeds en je verdient gewoon een goede manier om dat allemaal te verwerken. Beetje hulp kan geen kwaad!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 15:21

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-25 17:07

Bedankt voor de tips! Ik was even bij de Hema gaan kijken en zag wel een soort ondersteunende pantykousen en volgens mij had de fysio het daar ook over. Die zijn ook mooi dun met dit weer .. Dus die maar meegenomen voor nu.

Ja, gewoon lopen is al opletten waar en hoe ik m'n voeten neerzet. Dus die oefeningen zijn echt lastig. Moest eerst 10 keer op zo'n verhoging stappen met links eerst erop en dan met links er af en daarna 10 keer met rechts eerst erop en rechts er weer af. Dat maakt me al helemaal in de war, dacht steeds dat ik omgewisseld was. Daarna met zo'n rol met water er in eerst steeds een stap naar voren, beetje door m'n knieën. Om & om. En daarna opzij.. En dat was echt zwaar. Niet omvallen, pas opzij, door m'n knieën, andere voet er weer bij. Dan sleepte ik m'n voet, maar moest hem optillen. En dan probeerde ik op m'n rechtervoet te letten, maar dan vergeet ik links en tussendoor nog door m'n knieën. En dan m'n balans en gewoon moe.. Was echt blij toen ik klaar was.

Moest daarna naar de oedeem fysiotherapeut en de vorige keer zei ze dat ik vergeleken met de eerste keer zo spraakzaam was.. Nou, dit keer heb ik amper wat gezegd, was zo moe :+

Maarja was om 11 uur al bij de psycholoog, PMT, daarna Fysiotherapie, Zwemmen en dan weer Fysio. En dan hoef ik alleen maar te liggen terwijl zij m'n been masseert... Toen was het 4 uur. Vind het nog een wonder dat ik niet in slaap gevallen ben.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:25

Hoe gaat het nu met je?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-25 04:27

Beetje dubbel.. Er is absoluut vooruitgang wbt het lopen. Doel was +- 500 meter met evo en krukken. Donderdag liep ik in 30 minuten dit rondje:
Afbeelding
Blauw zónder krukken, rood met krukken. Totaal ongeveer 700 meter. 1 April liep ik met krukken van de parkeerplaats naar de ingang, hooguit 150 meter is dat denk ik. Dus dat is echt een flink verschil.

Maar ik voel me ook slecht. Ik heb echt veel moeite met voelen hoe ver ik kan gaan en als ik dat wel voel, dan doe ik er te weinig mee.. Gevolg is dat ik echt helemaal gaar ben. Als iemand vraagt hoe het gaat dan begin ik meteen te huilen, zit ik te wachten tussen therapieën in kan ik ineens een huilbui krijgen, tijdens het zwemmen.. Het gebeurd gewoon constant. Omkleden na het zwemmen, heb ik m'n schoenen al aan, ben ik m'n broek vergeten. Had het met de oedeem fysio over films en ik was de dag daarvoor naar de bios geweest, dus ze vroeg welke film.. En ik wist het gewoon niet meer. Wist de naam niet meer, niet waar het over ging, alleen nog dat ik een film gekeken had :+
Merk dat ik ook wel erg negatief denk. Maar het heeft echt te maken met de vermoeidheid, want het trekt allemaal weer weg na een dagje rust.

Krijg het ook steeds te horen, dat ik er moe uit zie. Niet alleen van therapeuten, maar ook een vrouw waar ik nu een paar keer mee gezwommen heb. Psychomotorisch therapeut kwam Donderdag tijdens het zwemmen ook naar me toe en vroeg wat het zwemmen me oplevert.. Dat ik niet meteen een conclusie hoefde te trekken, maar dat ik er misschien wel over na moest denken of het me niet alleen maar heel veel energie kost, die ik mogelijk beter kan gebruiken bij de andere therapieën. En de keer daarvoor had ik ook al samen met een andere PMTer besloten om eerder te stoppen.

Heb ook meer pijn en ook in m'n rug. En ben vaak licht in m'n hoofd. Maar bloeddruk is afentoe ook wel een beetje aan de lage kant.

Maandag is m'n vaste fysio weer terug van vakantie en dan ga ik het ook maar even met haar bespreken, wat nu het handigst is.

Ondertussen ook een test gedaan op de hometrainer. 3 Minuten warm fietsen op 25 watt geloof ik en dan elke 10 seconde 25 erbij en de rotaties moesten tussen 70 en 80 blijven. Met 125 watt kwam ik niet meer boven de 60, dat was dus na 40 seconde al. Donderdag intervaltraining gedaan.. 3 minuten warm fietsen, 30 seconden 50 watt, volgens mij dan een minuut 25/30 watt en dan weer 30 seconden 50 watt. Dat 3 keer. Het is een begin :=

Donderdag weer gesprek met de PA. 15 Juli behandelplanbespreking.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 07:05

Er is resultaat wat fijn!

Maar jeetje, het kost wel je hele energie op dit moment. Het klinkt ook wel echt als topsport dat revalideren.

Ik denk dat de emoties er wel echt bij horen en dat uit zich bij iedereen anders. Je bent nog in de verwerking de nieuwe situatie te accepteren + keihard aan het revalideren. En moe en emoties verwerken is pittig.

Maak het bespreekbaar inderdaad en kijk wat het beste past. Misschien moet je hier gewoon doorheen, maar misschien is het ook wel beter een stapje rustiger te doen. Alles is oke. Bespreek het met je behandelaars, zij zien jou in real life

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 07:27

Het klinkt als een hoop, Daphne. Dat huilen vind ik niet zo raar. Je hele leven is overhoop gegooid, je vertrouwen in je lijf is weg, en de toekomst is onzeker. Dat doet wat met je.

Veel sterkte Y;(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 07:46

Revalideren is topsport.
Maar geeft niet dat je uit dat je moe bent of het zwaar vind.
Want dat is het ook!
Je doet het super goed. Hebt toch al veel bereikt.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 07:51

Je moet niet vergeten dat je van echt heel heel ver komt hea!.
Van eigenlijk niks kunnen naar weer in beweging.

Toen ik voor mijn rug in het revalidatie centrum zat, was er ook een vrouw die compleet van 0 moest beginnen die zo eigenlijk jaloers was erop dat ik al "vlot" weer "fit" was.

Zij gaf zich de grootste moeite, ging de trap op en af(5 verdiepingen) in de hoop sterker te worden en ze ging maar niet vooruit.
En toen zei ik tegen haar, je moet soms ook he lichaam rust gunnen om fit te worden.
Herstellen is topsport en bij topsport hoor ook rust.
Een week later en meer rustpauzes was ze al veel beter te pas

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 09:51

Wat vermoeidheid hoort erbij, maar dit zou ik wel overleggen met je behandelaar. Wellicht is het goed om weer een bloedonderzoek te doen.