Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 21:55

Oh heerlijk Time, klinkt als een fijn ritje!

Gothico, hier twee weken terug nog een downhill lijntje gereden in het Bikepark Willingen

Maar morgen is het jagen in het bos hier, hij is er!!
Afbeelding
Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 06:21

Thami schreef:
Time dan gaan we daar een keer samen heen, is echt een magische plek. Bij Goch, kan je ook over de weg komen :)

Leuk ! Ik weet wel waar het ligt , :j
Naast de paardrijvereniging toch ?

Woehoe Marlies *\o/* *\o/* Tof !! Het frame is echt vet .
Als je je toch teveel stoort aan de velgen , tja dat kun je altijd nog eens veranderen
Je hebt iig een erg toffe fiets nu , heel veel plezier ermee .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 06:49

Whooooo wat een monster Marlies! En een goed paard heeft geen kleur dus zou die wielen gewoon zo laten. Staat ook wel stoer hoor!

Klopt Time is naast de Rijvereniging in Asperden :)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:04

Wauw mooie fiets Marlies!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:43

Haha, bruut is ie he ,3, ik laat het voorlopig zo qua velgen. Went vast, en het is wel stoer idd!

Nieuwe pedalen en een kleine zwarte bel besteld, teller nog over zetten. Maar dat zijn allemaal kleine dingen.

Binnenkort trouwens een keer naar Gieten, woont jij daar niet in de buurt Zebrastreep?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 09:55

Oh Marlies, wat een ontzettend stoeren fiets! Ik wens je heel veel fijn en veilige kilometers toe.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:15

Hele mooie fiets Marlies! Veel plezier ermee!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 20:36

Ik heb net weer een rondje gefietst. Het is 13,5 km geworden, ik wilde 20 maar had het best koud. Wat doen jullie aan met dit weer?
Ik had een longsleeve aan met hemdje eronder, en een korte broek.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 20:38

Ik heb met dit weer laagjes aan. Wel een korte broek, maar qua bovenkleding nu een ondershirt, een jersey, een windbody en ik heb losse mouwtjes aan. Dan heb ik het warm genoeg en wanneer het te warm wordt dan kan ik de mouwtjes en/of de body uittrekken.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 20:41

O ja dat wordt nog even shoppen dus haha.
Ik heb tot nu toe mooi weer kleding gekocht. Ben met hardlopen gewend dat ik meestal in korte mouwen loop en korte broeken, maar met fietsen is het wel koeler merk ik.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:37

Ik was vanavond met een baselayer en lang beetje gewatteerd vest, en beenstukken. Ik denk dat het idd op de fiets een stukje kouder is dan als je aan het lopen bent. Een windvestje en arm/beenstukken zijn een goede toevoeging, die zijn niet te duur en goed mee te nemen en uit/aan te doen onderweg.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:57

Ik ben lekker binnen gebleven , heb op de Tacx mijn intervallen gedaan .
Muziekje op de oren , ventilator aan en zweten maar.
Echt intervallen fietsen hier vind ik sowieso wel een dingetje . Niet altijd beste fietspaden tot mijn beschikking, het verkeer inschatten etc .
Het is niet leuk , maar wel veiliger dit dan binnen te doen . En ik kwam ook wat moe van mijn werk , dan ben je ook niet meer zo scherp .
Vorige week is er in de buurt van Nijmegen op de dijk ook een atleet door een auto aangereden.
Gebroken schouder en ribben en wat nog meer .

https://3athlon.nl/thomas-cremers-ernst ... tiIySp9s2w

@ Samantha ; armstukken en een windbreaker zijn zeer zeker een zinvolle aanschaf.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 07:37

Ik heb het vaak erg snel warm, rij met dit weer dan met een zweethemd met mouwen (normaal mouwloos) en een dun shirt met lange mouw. Of in de ochtend als het nog fris is, en beloofd warmer te worden, inderdaad met mouwstukken en een bodywarmer.
Beenstukken heb ik ook, maar gebruik ik nooit haha.

Idd een windbreaker zonder mouwen en armstukken zijn echt een waardevolle aanvulling. Die kan je ook makkelijk achter in je fietsshirt steken.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 12:57

@Marlies, Eerst wat een gave fiets is dat. Ik vind die kleuren wel echt bij elkaar passen hoor.
En wat denk je van downhill mountainbiken? Gewoon een trail rijden vind ik leuk en stukjes naar beneden ook. Maar echt een downhill track kan best zwaar en vermoeiend zijn. En natuurijk kan het ook gaaf zijn en heel hard gaan.

Dat Bikepark ken ik niet om eerlijk te zijn.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 14:18

Hier ook altijd arm,- en beenstukken en een mouwloze windjack. Beenstukken doe ik boven de 15 graden niet om en armstukken en jack neem ik nog weleens mee als ik weet dat we onderweg ergens stoppen en later op de avond naar huis gaan. Of als er flinke wind staat, dan is het ook wel fijn. Ik fiets mezelf snel warm, maar te warm vind ik echt verschrikkelijk, dus dan is het een goede uitkomst. En mouwtjes kun je altijd onderweg naar beneden schuiven, mocht het te warm worden.

Met klimmen en afdalen in de bergen is het echt wel een must om het bij je te hebben. Daar kun je ineens 20 graden temperatuur verschil hebben tussen dal en de top. En met 60km/pu afdalen is dan echt heeeeeel frisjes :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 17:46

Gothico, echt downhillen is aan mij niet besteed. Vriend van mij doet day, angstaanjagende snelheden :wow:
Ben wel echt blij met de fiets idd!

Padoertje, ja dalen is echt koud! Windjack/body is echt de beste investering die je kan doen.

Mijn sauna middag is vandaag helaas niet doorgegaan. Maar ga zo lekker met Sander uit eten.
Denk zondag ochtend maar lekker fietsen. Morgen wordt het bagger weer en moet eerst in de ochtend de stallen en zo doen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-25 20:29

Ik sla hem morgen ook even over. Geen zin om 4:30 met intervallen door de regen te gaan fietsen. Ik had nog even de hoop dat het in het oosten iets langer beter zou zijn, maar op zaterdagochtend om 7.30 al op de fiets zitten in Limburg ging me net een beetje te ver. Hopelijk is het weer zondag ietsjes beter. Ik ga wel klimmen morgen :')

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 20:37

Oh hier meldt onze lokale weerman nog hele dag droog morgen, pas rond 16.00 regen. Dan hele nacht door en zondag weer droog, ik teken ervoor!

Ik heb mijn duur-kilometers al gemaakt gelukkig en hoef alleen uurtje 30-30s. Die zijn gelukkig net iets beter te doen dan de 40-20s van woensdag. Dat is echt by far mijn minst favoriete training ooit :( Bij de derde set kwam mijn eten al wat omhoog, de laatste heb ik echt met hangen en wurgen gehaald. Hartslag richting de 200, ik was echt ko daarna.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 10:37

Goedemorgen ...ik zeg vakantie *\o/*
Heerlijk , twee weken :D
Ben net wakker en heb twee bakkies koffie :9k op .
Voor vandaag staan ook 4 uurtjes fietsen op de planning , nog geen idee wat ik ga doen .

Ik zag wel op social dat ze op de dijk richting Almere haven met het asfalt bezig zijn *\o/*
Eindelijk !

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 10:43

Dat is een mooi begin van de vakantie Time, geniet ervan!
Ik heb mijn intervallen ook binnen dus even douchen zo en dan kan het vrije weekend beginnen *\%/*

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 10:54

Thami schreef:
Dat is een mooi begin van de vakantie Time, geniet ervan!
Ik heb mijn intervallen ook binnen dus even douchen zo en dan kan het vrije weekend beginnen *\%/*

Geniet ervan *\o/*

Ik ben nog niet verder dan de koffie :=
Zo eerst maar een wasje in de machine gooien .

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 12:16

Hier maar rondje sportschool gedaan. De regen is wel fijn voor de tuin, maar echt lekker fietsweer kunnen we wel vergeten dit weekend.

Time geniet van je vrije dagen en iedereen een fijn weekend gewenst.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 13:50

Ik heb vandaag meegedaan aan de Slow Triatlon in Ouderkerk aan de Amstel. De 1/4e.

1000m zwemmen, open water
40km fietsen
10km rennen
Voor wie het niet precies weet ;)

Ging lekker. Wel koud :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij de eerste wissel had ik hem per ongeluk doorgeklikt, dus die is niet helemaal accuraat. Maar al met al zeer tevreden :j

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 13:56

Cool Müsli, en zo slow is dat toch niet? Respect voor, zeker dat zwemmen in open water lijkt me best spannend

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 14:00

Thami schreef:
Cool Müsli, en zo slow is dat toch niet? Respect voor, zeker dat zwemmen in open water lijkt me best spannend

Haha, nee niet echt slow. Maar zo heet het evenement nu eenmaal ;)