GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 23:20

Enmla zalf.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 23:52

Leest of heb je enigszins een allergische reactie, polar.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 06:05

Ik ga vandaag voor het eerst 5 mg spuiten, vriendin van me ja maar het afvallen gaat toch goed waarom ophogen. Ik merk dat het minder doet als 2 weken geleden en ga over een paar weken op kamp. Wil niet vlak voor kamp ophogen en me dan daar niet lekker voelen of moeten wennen enz. Nou dat snapte ze niet, dus ik ja dat is dan jouw probleem }>

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 06:20

Je kunt ook 3,75 spuiten eerst als tussendosis en als dat goed gaat daar weer voorlopig op blijven.

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 07:24

Dankzij dit topic en extra dank voor degenen die mij een pb gestuurd hebben , heb ik afgelopen zaterdag mijn eerste bestelling Ozempic van Getwellis ontvangen. Lekker vlot geregeld en mooi reis etui erbij. Snel de kleurige uitleg gelezen en eerste prik gezet om 12 u. Later pas de bijsluiter goed gelezen en oeps, toen zag dat ik eerst had moeten testen. 8)7 Echt weer iets voor mij. Maar er was een minuscuul klein druppeltje terug gekomen toen ik het naaldje uit de huid trok. Dus goede hoop dat het wel gelukt was.

Eind vd middag wel gewoon zin in mijn avondeten, maar daarna zat ik wel vol. Geen zin meer in de zaterdagavond snackjes en wijntje. Bij het naar bed gaan had ik het gevoel of mijn maag nog gevuld was.

Smorgens halve portie ontbeten en op bezoek nog een bonbons en een muffin op. Maar ook toen voelde ik me meteen flink vol.

Ik ben nu niet meer heel de dag aan het denken waar ik nu weer zin in heb en zal eten en drinken. In plaats daarvan gewoon, functioneel gezond eten en geen behoefte aan snacken, snoepen of wijn. Heerlijk die rust in mijn hoofd en de opvliegers lijken ook vrijwel weg. Tot nu toe niet misselijk, diarree of obstipatie.

Ik had echt verwacht dat ik wel weer degene zou zijn waarbij het niet (meteen) zou werken, dus ik ben echt blij verrast. **\O/**

En gefeliciteerd met alle fantastische resultaten die hier gemeld worden! Ik ben echt benieuwd hoe we er over een jaar voor staan.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 07:31

Ok misses twijfel heeft zich aangemeld bij getwellis! Wil voor de mounjaro gaan.
Vind het echt een hoop geld,maar ik geef het uit aan mijzelf,en dan is het prima.

Waar ik het meest tegen op zie,is dat ik mega misselijk wordt en dat ik daardoor niet kan werken of dat iedereen gaat vragen hoe het komt dat ik zo misselijk ben. Ik wil niet dat iedereen het weet,alleen 2 goede vriendinnen en manlief weten het.

Nu vroeg ik me zo af, of je ook kunt beginnen met een heel lage dosering, 1,25 ipv 2,5 mg. Om zo je lichaam er aan te laten wennen.

Ik moet het gesprek nog hebben hoor,dus ga het vragen,maar ik dacht misschien is het wel een heel domme vraag .

Over een week gaan we nog op vakantie, ik zou graag gelijk daarna willen beginnen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 08:01

Ik snap je dilemma. Zelf ben ik heel misselijk geweest de eerste maanden. Vooral wanneer ik te veel vet of foute dingen at. Wat bij mij goed werkte was rouwe groente. Wortel , komkommer enz. Je zal zien dat dingen die vroeger heel erg lekker waren nu absoluut niet meer smaken. Mijn smaak was heel anders en heb me in het begin wel eens afgevraagd of dat weer goed zou komen en of het het allemaal waard was.
Tot een collega me met beide benen op de grond zette en zei: Obesitas is een ziekte en daar heb je nu medicatie voor. Als blijkt dat je in het begin niet 100% kan werken omdat je moet wennen aan de medicatie dan is dat zo. Toen je aan de bètablokkers zat vonden we het ook niet gek.

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 08:02

ik ben 4 mei begonnen met ozempic via getwellis.
ik prik op zondag omdat ik op maandag en woensdag thuiswerkdagen zijn, waardoor ik op die dagen vaak meer snaaide.
ik probeer me alleen te wegen op mijn prikdag en eventueel op woensdag als ik het gevoel heb dat ik weer meer behoefte krijg, omdat het zien afnemen van mijn gewicht me helpt om het vol te houden als het moeilijker wordt.
ik zit dus nog in mijn opbouwfase, maar bij mijn laatste weegmoment was ik al 3.8 kilo kwijt.
nu kom ik ook van een echt hoge BMI maar dit geeft me wel echt goed vertrouwen.
de bijwerkingen vallen me tot nu toe alles mee, als ik me wat misselijk lijk te voelen helpt wat drinken daar vaak wel tegen (ik ben dan niet echt heel misselijk, maar net niet helemaal lekker zeg maar) en ik heb 2 dagen wat last van mijn darmen gehad, maar ik weet niet of dat van de medicatie was, of dat ik iets van mijn zoontje had overgekregen die ook een paar dagen niet lekker was.
al met al ben ik echt heel blij dat ik begonnen ben!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 08:13

Fijn de positieve verhalen.
Karrij: gewoon de doseringen aanhouden die worden voorgeschreven. Je hoeft helemaal geen bijwerkingen te hebben hè? Dat kan ook.
Sassymoon: ja je moet een nieuwe spuit altijd even testen op dat teststreepje. Voor volgende keer weet je het.
Polar: wat vervelend dat het spuiten zo’n pijn doet. Heb je wel de goede naaldjes? Want die dingen zijn zo klein en dun dat je het amper kan voelen. Soms voel ik lichte pijn als ik de vloeistof inspuit maar meestal voel ik helemaal niks. Niet bij naaldje indoen en niet bij de vloeistof.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-25 08:32

Hallo nieuwelingen, ik hoop dat jullie net zoveel baat gaan hebben als ik (Mounjaro).

En top de mensen die lekker aan het afvallen zijn, en nog belangrijker, een gezondere relatie met eten hebben nu.

Ik kan nog steeds niet geloven hoe goed het werkt bij mij, ben van 6 maart tot nu van bmi 29.8 naar bmi 25.7 gegaan (teller staat nu op -12.3 kg). En nog veel belangrijker, ik voel mij super!

Ik ben wel blij met de dagelijkse vragen/ uitleg/ opdrachten bij yazen. Het laat mij er elke dag even over nadenken hoe ik straks verder wil, waar de valkuilen liggen en wat belangrijk is qua voeding enzo. Maar ook krijg je uitleg over de werking van diverse stoffen in je lichaam.
En elke dag wordt ik er even aan herinnerd dat ik een boel geld uitgeef om dit te kunnen doen en ik dus wel mijn best moet doen. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 09:06

Wauw Mariska! Bijna al een gezond bmi. Hoeveel wil je nog afvallen? Waren wij bijna gelijk begonnen? Ik ook begin maart dacht ik.

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 09:43

Super Mariska!

Ik las gisteren op Yazen over de app Shotsy.
Heb die gedownload en je kan je dosering invoeren en je prikplekken bijhouden en zien hoe de dosering opbouwt in je lichaam. Ik heb de gratis versie.

En aan degene die het vroeg. Ik heb Mounjaro opgebouwd met 1.25. Eerste week verdeeld over 2x 0.62. De week daarna volledige dosis 1.25.
Geen bijwerkingen gehad.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 09:45

Wat knap Mariska! Echt super dat je zo goed gaat.

Ik ben dankzij jullie ervaringsverhalen (en ook wat verhalen in mijn omgeving) voor Mounjaro gegaan, dinsdag heb ik de intake van GetWellis.

Wat mij overigens wel opvalt is dat als ik het er over heb met mensen, mensen al gauw zeggen 'joh niet doen, dat heb je helemaal niet nodig' maar vervolgens na even doorvragen overwegen ze het zelf, of kennen ze meerdere mensen voor wie het ook werkt. Op dergelijk medicijngebruik voor mensen met obesitas en/of overgewicht blijft toch een taboe rusten zeg, terwijl je (als maatschappij) toch beter kunt kijken naar de klachten die het voorkomt - en dus de zorgkosten. Maar goed, dat was even een overpeinzing.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 10:00

Midoy schreef:
Super Mariska!

Heb die gedownload en je kan je dosering invoeren en je prikplekken bijhouden en zien hoe de dosering opbouwt in je lichaam. Ik heb de gratis versie.

En aan degene die het vroeg. Ik heb Mounjaro opgebouwd met 1.25. Eerste week verdeeld over 2x 0.62. De week daarna volledige dosis 1.25.
Geen bijwerkingen gehad.

Dank je, ik had deze vraag (ook) gesteld, fijn dat dit je goed is bevallen.

Ik zal er in mijn gesprek met Getwellis over hebben.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 10:34

Midoy schreef:
Super Mariska!

Geen bijwerkingen gehad.

Ik gebruik dosediary, die geeft ook een voorspelling. De gratis versie van shotsy doet dat volgens mij niet.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 12:28

Ik snap echt niet waarom je een startdosering van 2,5mg nog eens door de helft wilt doen (of zelfs de helft daarvan) om mee te beginnen?
Wil je je lijf er ongevoelig voor maken dan?

Als afbouw snap ik hem, maar om mee te beginnen. Lijkt me echt onzinnig.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 12:31

En zelf experimenten lijkt mij ook niet zo handig.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 12:37

Na een tijdje te hebben stil gestaan, gaat nu mijn gewicht weer naar beneden. Mijn eerste streefgewicht heb ik nu gehaald. Met dit gewicht wilde ik bekijken of ik niet een te oud uitgelubberd kreng werd of dat er nog 3 tot 4 kilo af kan. Ja, die kan er nog af. Dus vol goede moed verder.
Tot nu toe 13 kilo er af.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 12:40

rien10 schreef:
Na een tijdje te hebben stil gestaan, gaat nu mijn gewicht weer naar beneden. Mijn eerste streefgewicht heb ik nu gehaald. Met dit gewicht wilde ik bekijken of ik niet een te oud uitgelubberd kreng werd of dat er nog 3 tot 4 kilo af kan. Ja, die kan er nog af. Dus vol goede moed verder.
Tot nu toe 13 kilo er af.

Haha een uitgelubberd kreng :') :') :')
Hoelang heb je stil gestaan en hoelang ben je nu bezig?
Gaat lekker! Doe jij er nog iets anders bij? Strak eetschema ofzo?

Ik vind het spuit idee eng en dat je zonder je eigen arts iets inspuit waarvoor het niet bedoelt is.
Maar goed ik lees nog even lekker mee.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 12:52

Begonnen in november 2024. Ik denk dat ik zo'n week of 6 heb stil gestaan.
Ik doe dit onder begeleiding van een kliniek. Er is een arts en een coach bij betrokken. Met de arts heb ik eens in de zoveel tijd contact, ik meen per 2 maanden. Of als ik dat wil; bellen kan altijd. Zonder arts wil ik het ook niet doen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 12:57

Fijn dat het nu weer zakt!

Jij ging dus fysiek naar een kliniek en werkt dus niet met die online sites?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 13:12

Ik zal eens kijken naar die zalf.
Allergische reactie zou wel vreemd zijn, aangezien het het eerste half jaar prima ging.

Karrij, als je zorgt dat je de dag voor het prikken niet teveel eet, dan vallen de bijwerkingen vaak heel erg mee.
Ik ben met Wegovy begonnen op 0,5 en ook toen geen vervelende bijwerkingen gehad.

Suzanne F. De naaldjes die ik gebruik zitten zeg maar bij de pen, dus dat zou moeten kloppen.
Het is zowel bij het prikken en het spuiten is soms wel echt heel erg pijnlijk.
Echt dat ik op mijn tanden moet bijten om het enigszins te kunnen verdragen.
Wat gewoon heel vreemd is, want in het begin voelde ik de gehele injectie soms niet eens.

Voor anderen die dit lezen; dit is volgens mij wel echt een uitzondering hoor.
De spuit doet bij bijna niemand echt pijn.

Superfijn dat jullie allemaal zulke goede resultaten boeken.
Hopelijk wordt obesitas in de toekomst door meer mensen echt als ziekte gezien en wordt het normaler om medicatie ervoor te gebruiken.

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 13:21

Dees schreef:
Ik snap echt niet waarom je een startdosering van 2,5mg nog eens door de helft wilt doen (of zelfs de helft daarvan) om mee te beginnen?

Ik ben dit overeengekomen met de arts afgestemd op mijn specifieke situatie.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 13:24

opisop_shop schreef:
Je kunt ook 3,75 spuiten eerst als tussendosis en als dat goed gaat daar weer voorlopig op blijven.

Bedankt voor de tip, dit heb ik gedaan. Dan zou ik 4 x 3,75 kunnen spuiten en dan evt nog 1 x 5 mg met deze spuit.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 13:33

Dees schreef:

nee, zou ik ook niet doen inderdaad. Ik gebruik dat nu om af te bouwen, maar dat is helemaal iets anders.

Edit:
@midoy, zie nu nog maar je reactie.. had je dan ook het gevoel dat het goed genoeg werkte?