Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Maar waar licht de grens tussen HAP en SEH? Ik heb altijd gedacht dat "kan overdag bij een huisarts = HAP" en "zou overdag 112 zijn = altijd 112"
MaraYvette schreef:Mijn ervaring is dat huisartsen of dat nou spoedzorg of gewone is sowieso ondermaats is en een andere krijgen is vrijwel onmogelijk.
Sterkte met je teen
mvdende schreef:En ja, ik betaal een godsvermogen per maand aan mn zorgverzekering, dus als ik dan eens zorg nodig heb, dan vind ik dat ik daar recht op heb, want ik betaal genoeg!
Brainless schreef:@Mellow
Nou het is soms best druk hoor.
Kennisje van mij werd doorgestuurd naar Leeuwarden omdat ze niet binnen 2 uur terecht konden in Heerenveen.
Dat is hier vandaan toch 2x zover dan Heerenveen (50km).
Mellow schreef:Brainless schreef:@Mellow
Nou het is soms best druk hoor.
Kennisje van mij werd doorgestuurd naar Leeuwarden omdat ze niet binnen 2 uur terecht konden in Heerenveen.
Dat is hier vandaan toch 2x zover dan Heerenveen (50km).
Ja natuurlijk kan het hier ook druk zijn. Dat zeg ik niet. Alleen denk dat de randstad toch wel anders is. En dat is een aanname van mij hoor.
Citaat:Het is niet nodig om de koorts te onderdrukken met paracetamol. Als uw kind zich ziek voelt en u toch een paracetamol wilt geven, dan raden we u aan om dat elke acht uur (zetpil) of elke vier tot zes uur (tablet) te doen. Onregelmatig toedienen van paracetamol veroorzaakt schommelingen in de temperatuur en kan daardoor mogelijk koortsstuipen veroorzaken.
Zoolgangster schreef:smurffie schreef:Tipje aan iedereen hier:
Tetanus kan je gewoon iedere 10 jaar herhalen, dan hoef je bij een ongeluk op stal niet te haasten om die te halen.
Daarbij heb ik ooit de prachtige uitdrukking gehoord: als je zelf had moeten betalen voor je zorg, inclusief spoedtarief, was het dan nog perse nodig als het de dag erna goedkoper was?
Mensen met dieren vinden dat de dierenarts vaak nog wel tot de dag erna kan wachten als dat 200 euro bespaard, weet dat de spoed een nog hoger tarief is..
Er zijn artsen die daar niet in meegaan, preventieve tetanus inentingen om de tien jaar... meegemaakt, ik zei dat ik vaak tussen de paarden rond hang, of ik niet ingeënt moest worden, deed mijn huisarts niet, en ook van anderen hetzelfde gehoord.
Pas als ik werkelijk een wond van betekenis zou krijgen, zou ik in aanmerking komen voor een tetanus prik.
Charaz schreef:verootjoo schreef:Je moet dat ook niet bij de HA halen, die hebben geen vaccinaties. Daar krijg je antistoffen en idd als je een wond hebt. Anders is het niet nodig.
Je kan bij een vaccinatiebureau een vaccinatie halen.
Hoe kom je bij deze onzin ?
Charaz schreef:verootjoo schreef:Je moet dat ook niet bij de HA halen, die hebben geen vaccinaties. Daar krijg je antistoffen en idd als je een wond hebt. Anders is het niet nodig.
Je kan bij een vaccinatiebureau een vaccinatie halen.
Hoe kom je bij deze onzin ?