Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:02

Prikken is zeer en ongemakkelijk :(:) . Verder valt het tot nu toe wel mee gelukkig!

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 20:54

Hoe is je punctie gegaan Marije?

Ik mag vandaag beginnen met de hormoonstimulatie *\o/*

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:27

Eefsel2109 schreef:
Hoe is je punctie gegaan Marije?

Ik mag vandaag beginnen met de hormoonstimulatie *\o/*

Succes! Hoe is het daar bij jou?

Punctie is gelukkig bij ons onder narcose :o , wel last van gehad voor een paar dagen! Uiteindelijk hebben ze 19 eitjes gehaald, en na het hele proces zijn er 4 bruikbare embryo's over.
Afgelopen maandag heb ik de eerste terugplaatsing gehad, ongemakkelijk maar niet heel pijnlijk. Nu dus wachten! Afgelopen donderdag progestrone laten testen, dinsdag weer progesterone en eerste hcg en dan donderdag weer hcg!

Eefsel2109

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 20:29

Oooh spannend, ik ga heel hard voor je duimen!

Ja ik voel wel echt dat er wat gebeurd in m'n lijf. Ben ook onwijs moe en heb en continue soort menstruatie buikpijn. Maar het is voor een goed doel, ben benieuwd naar de echo dinsdag!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 11:00

Ik ben nog steeds erg moe hahaha! En ik ken de buikpijn ook ja, ik had hetzelfde! Is dinsdag de eerste echo?

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 12:21

Hopelijk is die vermoeidheid een goed teken +:)+

Ja, ik moest op dag 8 van m'n cyclus de echo, ik verwacht dan ongeveer 5 dagen later de punctie maar weet morgen waarschijnlijk meer!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 12:48

Is alles goed gegaan?
Hier zijn de bloedresultaten helaas negatief. We nemen even een maandje pauze en dan de juni cyclus weer.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 14:11

Ah oliebol :knuffel: hoop je volgende cyclus op meer geluk. Hebben jullie nog wel een aantal cryo's?

Gisteren de 'eerste' echo gehad, het is wel lekker aan t groeien maar minder snel dan de vorige keer (toen was de grootste follikel met de eerste echo al 17mm en nu 12mm). Zitten er nu sowieso 6 die goed al aan t groeien zijn, maar verwachting is dat de rest ook nog wel mee gaat groeien. Om in de arts d'r woorden te spreken: er ligt nog genoeg op de plank :+ voor nu de verwachting zondag, maandag of dinsdag de punctie. Vrijdag weer echo en tot die tijd 'lekker' doorprikken.

Opzich lijkt het alsof er minder groeit dan de vorige keer maar opzich vind ik dat niet erg. Vorige keer had ik overstimulatie (namelijk 18 eicellen) en mocht ik geen verse terugplaatsing. Hopelijk krijg ik nu geen overstimulatie en is er, wanneer er überhaupt embryo('s) ontstaan, wel een verse terugplaatsing mogelijk :o

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 15:49

Spannend hoor, ik ga voor je duimen!
We hebben nog 3 cryo's!

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 16:51

Tijdens de echo van vorige week vrijdag zat er wel wat, maar nog niet mega veel. Moest nog doorgroeien dus verder met prikken en maandag weer echo. Eh ja toen waren er ineens 25 follikels :wow:

Dus gisteren de punctie gehad, er zijn uiteindelijk 18 eicellen gevonden net als bij de vorige keer. Nu veel drinken en spannende dagen!

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 21:31

Ik meld mij hier. Inmiddels zit ik op 3 maanden probeersel maar tot op heden nog niet zwanger geraakt :\ , moet zeggen dat het mij wel een beetje onzeker maakt

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 22:43

3 maanden is nog niks, gemiddeld kan het tot een jaar duren dus ik zou me nu nog geen zorgen maken. Wat voor anticonceptie gebruikte je voorheen? Bij hormoonanticonceptie moet ook dat nog eerst uit je lichaam zijn

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 10:52

Ik heb niet zoveel ervaring met gewoon proberen want wij hadden geen andere keus dan het fertiliteitstraject, maar inderdaad volgens mij is 3 maanden nog niet zo veel.

Wellicht kun je met ovulatietesten je cyclus ook een beetje inzichtelijk krijgen.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 16:28

Anouk_H schreef:
3 maanden is nog niks, gemiddeld kan het tot een jaar duren dus ik zou me nu nog geen zorgen maken. Wat voor anticonceptie gebruikte je voorheen? Bij hormoonanticonceptie moet ook dat nog eerst uit je lichaam zijn

Hej bedankt voor je bericht. Ik gebruikte de pil

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 16:30

Hieperdi schreef:
Anouk_H schreef:

Hej bedankt voor je bericht. Ik gebruikte de pil

Ben je nu net 3 maanden van de pil af?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 17:05

Ja dat klopt 3/4maanden

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 17:39

En heb je nu al je eigen cyclus weer? Dat moet ook allemaal weer een beetje op gang komen. Ze spreken vaak van een paar maanden 'ontpillen'

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:23

Mijn gynaecoloog zei ook dat ik het een jaar tijd moest geven. Pas na een jaar mocht ik contact opnemen. Het werd uiteindelijk een traject verspreid over meerdere jaren :+ Maar weinig vrouwen zijn meteen zwanger na het stoppen van anticonceptie. Zeker nog niet panikeren :)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 07:50

Anouk_H schreef:
En heb je nu al je eigen cyclus weer? Dat moet ook allemaal weer een beetje op gang komen. Ze spreken vaak van een paar maanden 'ontpillen'

Goedemorgen. Ja ik had meteen een goede en stabiele cyclus die ik nu ook bij houdt. Een cyclus van 28 dagen

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 09:45

Dat is in ieder geval al fijn! Behalve gezond eten drinken bewegen en gemeenschap hebben op het juiste moment kan je eigenlijk niet veel doen dan afwachten.

En bij mij is het juist de maand dat ik besloten had het los te laten door geen ovulatietesten te doen, door niet bij te houden welke dagen we gemeenschap hebben gehad, raak geweest (na 3 maanden, 30 sept spiraal eruit 7 jan positieve test). Kan toeval zijn geweest of niet dat zal ik nooit weten :) nu 22wk zwanger <3

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 10:00

Het cliché is voor mij “helaas” al 2x waar geweest

Ook hier twee keer losgelaten (wegens geen leuke redenen) en ironisch genoeg beide keren na jaren lang proberen en trajecten was het toen raak.

Punt is. Je kunt het niet uitzetten. Die knop kun je niet vrijwillig omzetten. Dat gebeurt gewoon.

3 maanden is inderdaad niet zo lang. Sommige mensen hebben geluk en zijn direct zwanger.
Een jaar is niks en heel normaal.

Succes voor iedereen. Ik lees en leef nog steeds met jullie mee vanonder mijn steen :knuffel:

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 10:15

Hier vergelijkbaar, al was het loslaatmoment wel iets anders. Ik had een zodanig onstabiele cyclus (stofje dat cyclus uitstelt was hoog door waarschijnlijk spanning) dat de gynaecoloog mee ging kijken. De wetenschap dat iemand met verstand ging helpen, heeft zoveel rust gegeven dat de cyclus direct normaliseert en het ook die eerste cyclus al raak was! Uiteindelijk ook best snel nog. In juni gestopt met de pil (na 20 jaar!) En in januari zwanger.

Hoe cliché het ook klinkt: echt proberen los te laten, want de spanning werkt juist averechts. Ik weet hoe moeilijk het is...

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 10:52

Zeker ook op zo'n punt met nog 'maar' 3 maanden proberen. Ja als je zwanger wilt worden wil je dat natuurlijk liever gisteren dan vandaag dat snap ik helemaal, maar 30% van de vrouwen is in de eerste 3 maanden gelijk zwanger, Iets van 70% binnen een half jaar.

Hier trouwens te horen gekregen dat er meer dan 1 embryo's zijn ontstaan, hoeveel en verdere informatie hoor ik maandag maar dit is al fijn!

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 11:56

Ik lees wel eens mee. Ik voel mij haast bezwaard om hier in dit topic te reageren omdat wij inmiddels kinderen hebben. Maar ik wil toch even reageren op hieperdi.

Bij de eerste moest mijn spiraal eruit (door verschillende redenen). Ik had ook direct een regelmatige cyclus. Na een maand of 3/4 besloten om te proberen of zwanger worden lukte. Dat lukte na 3 keer. In het begin van de zwangerschap ben ik op de spoedpost van het ziekenhuis beland en daar hoorde ik de assistent en arts in opleiding met elkaar overleggen. En blijkbaar stond er mijn gegevens de datum dat de spiraal verwijderd was. En we hoorde ze tegen elkaar zeggen nou die is ook vlot zwanger geraakt. (Terwijl de eerste helft waren we juist nog bezig om de kans erop te verkleinen). Het is vrij normaal dat het een paar maanden duurt zonder dat er wat aan de hand is.

Dat los laten ken ik wel trouwens. De eerste maand dat het niet raak was, was ik wel teleurgesteld maar ik wist ook dat de kans geloof ik 25% is op bevruchting. En ik had nog wat meer cijfers opgezocht waardoor ik wel wist dat de eerste keer raak niet iets was wat je kon verwachten (ook als beiden gezond zijn, wat we toen niet wisten) De tweede maand dacht ik echt dat het raak was, bepaalde klachten en menstruatie duurde iets langer voor het kwam. En ik was toen echt heel verdrietig dat het niet was gelukt (vooral omdat ik dus dacht dat het raak was). Dat ik de derde poging gezegd heb tegen mijn partner: zullen we even een maandje overslaan. Ik moet er nog een beetje van bij komen. Plus er stonden wat leuke dingen op de planning en daar wilde ik graag gewoon aan mee doen zonder te denken maar misschien ben ik wel zwanger en kan dit of dat niet (en dat het dan eventueel later ook nog voor niks blijkt te zijn). En juist die keer was het raak.m

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 17:13

Het ligt een beetje aan je leeftijd maar ik had geleerd dat je per cyclus 20% kans hebt. Dus dat is een soort mens erger je niet spelen en wachten tot je 6 gooit. Als je pech hebt duurt dat veel rondes, kan gewoon en hoeft niks te betekenen.