Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 03:02

Ja, wel gewoon de barefoot variant besteld. Alleen niet de Barefoot + versie… die hadden ze niet in de modellen die me leuk leken.

Ben eigenlijk op zoek naar een Chelsea model voor de net. En een goede waterdichte schoen voor lopen met de hond, bij paard… (mag ook jodhpur model zijn)… lastig!
Laatst bijgewerkt door Fink op 19-11-24 03:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 03:03

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 08:30

Heel waterdicht (mits de plas water niet boven het elastiek uitkomt) en ik vind ze zeer comfortabel. Loop er makkelijk 10km op. Ze zijn wel heel breed, breder dan Belenka. En ze vallen (in de lengte) klein. Ze zijn niet elegant, verre van.

Ik heb bij Zaqq en Shapen ook Chelsea modellen gezien.

Britt

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 09:26

Vivo heeft een mooi Chelsea model, dat ik ook paste. Koel ook, die is mij zelfs te breed en ik heb echt wel behoorlijk brede voeten.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 11:57

Even weer een upje. Mijn xeros zijn echt wel versleten na een jaar zo ongeveer permanent erop te hebben gelopen. En ik heb ze nu als klusschoenen gebruikt. Dus de gok gewaagd en weer op Vinted gekeken voor leuke schoenen. Ik ga er alleen denk ik nog witte veters in doen.
Afbeelding

Verder heb ik de sandalen van bokyna op het oog. Is er iemand hier ook bekend met dat merk?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 12:50

Ik heb die gehad, maar voor mij waren de touwtjes echt te strak.. dus ik heb ze weer doorverkocht

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 17:30

Ik vind ze erg leuk om te zien, maar ben bang dat ze voor mij ook te smal zullen zijn. Dus ik heb het nog niet aangedurfd om te bestellen.

Leuke gympen! Vind de gele veters juist ook wel erg leuk!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 19:12

Jorex wat een leuke schoenen. Juist die gele veters maken ze zo leuk, vind ik persoonlijk.

Die Bokyna’s zijn mooi hé ?! Ik ben ook bang voor te strakke touwtjes dus ik laat het maar zo, maar wat zijn ze leuk om te zien.

Mijn nieuwe Groundies-sandalen hebben trouwens ook te smalle touwtjes rond de enkels, hopelijk kan de plaatselijke schoenmaker helpen want ik wil ze echt kunnen dragen. :)

Mijn Trackers zijn echt wel te smal |( en vliegen dus de deur uit. Ze zijn wel een beetje schuin afgesleten op de hiel aangezien die zool niet zo goed bestand is tegen kilometers asfalt vreten. Mocht iemand ze willen tegen een gereduceerde prijs…
Afbeelding

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 20:01

Zijn er hier ook mensen die hardlopen op barefoots?
Ik ben sinds een paar week begonnen en ben mezelf aan het aanleren om te landen op de voorvoet.
Dit maakt echt zoveel verschil!
Ben benieuwd of er meer zijn met deze ervaring

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 20:03

Jorex schreef:
Ik ga er alleen denk ik nog witte veters in doen.
[ Afbeelding ]

Ze zijn leuk! Ik vind die gele veters er goed bij passen!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 20:25

Ik loop niet barefoot hard, maar heb mijn loopbeweging wel aangepast sinds ik barefoot loop.
Ik loop nu op Altra's, wel zero drop en wijde voorvoet, maar ook wel demping, is voor mijn lijf fijner.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 20:38

Elinaa schreef:
Ik ben sinds een paar week begonnen en ben mezelf aan het aanleren om te landen op de voorvoet.

Ik loop hard op Xero HFS barefoots, in het begin echt wel last van mijn kuiten gehad, maar door goed te letten op loophouding is dat een stuk verbeterd (al liep ik wel altijd al op de middenvoet, niet haklanding). Ik heb nooit last gehad van het gebrek aan demping bij de barefoots, het loopt heerlijk!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 20:46

Leuk Jorex!

Mijn collectie bestaat intussen uit:
- Koel Flora
- Xero shoes Phoenix
- Leguano classic
- Be Lenka Snowfox
- Groundies Verona
- Pokeboo Tread

Er komt telkens een paar bij. De Verona heb ik in plaats van de Phoenix. En van de Flora zijn beide ritsen kapot gegaan, ik denk omdat ik mijn broek in mijn sokken, in mijn laarzen had. Maar die hoop ik te kunnen laten repareren door een schoenmaker. En voor in de tussentijd/extra paar heb ik de Pokeboo Tread gekocht. Op de Leguano classic doe ik ook line dancen. En ik zag net gymnastics slippers van oma king.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 21:28

Ik kan niet meer hardlopen helaas, vanwege shin splint, maar sporten doe ik ook op Altra’s!

Mijn go to schoenen zijn toch wel mijn Fleeters. Ik had leuke gympen besteld van Blifestyle, omdat ze zo goed bevallen voor mijn dochter, maar helaas zijn ze me echt te smal -O- maar wil er toch wel graag een paar bij. De nieuwe collectie van Belenka is ook leuk. En zag bij Barefoot and Mors ook een leuk nieuw merk waar ik benieuwd naar ben! Heeft iemand al ervaring met het merk Ohne Project?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 22:19

EmmaVZ schreef:
Elinaa schreef:

Ik loop hard op Xero HFS barefoots, in het begin echt wel last van mijn kuiten gehad, maar door goed te letten op loophouding is dat een stuk verbeterd (al liep ik wel altijd al op de middenvoet, niet haklanding). Ik heb nooit last gehad van het gebrek aan demping bij de barefoots, het loopt heerlijk!

Mijn kuiten beginnen langzaam te wennen, geen last van mijn knieën wat ik vroeger wel kreeg bij standaard schoenen en haklanding.

Leuk om te lezen dat er meer zijn die serieus bezig zijn met houding en voetlanding

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 22:22

Shin splint moest ik even opzoeken, nooit eerder van gehoord maar klinkt erg vervelend.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:40

Ja, ik heb tot nu toe alleen nog maar smalle modellen van barefoot. Maar ik moet mijn voeten nog even opmeten. Bokyna heeft namelijk nu ook een breed model van 10cm breedte ipv 9cm.

Ik kan niet hardlopen. En ik ben erg blij dat er tot nu toe in al mijn schoenen nog iets van zooltjes zitten want ik loop denk ik niet anders dan voorheen. : :')

Helaas zitten de gele veters voor mij te los dus ga ze toch echt vervangen voor witte in de toekomst.

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 22:32

Ik wil nu ook echt overstappen naar barefoot schoenen, maar Arnhem is 1,5 uur rijden en de schoenen die ik online heb besteld konden allemaal retour.

Wellicht dat jullie mij kunnen helpen met jullie ervaring?
Ik ben een dame, ik heb maat 42, een brede voet en een hoge wreef.
Ik ben op zoek naar een dunne zool, een zomerschoen, geen wit, want dat werkt niet met buitenaf wonen icm honden.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 22:35

Je kan ook naar Amsterdam, en in Groningen schijnt ook een winkel te zijn met een (weliswaar beperkter) aanbod. Misschien is dat dichterbij?
Ik ben zelf echt fan van fysiek kunnen passen, maar ik heb geen moeite met autorijden voor zo een dingen, dus dat telt ook niet.

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 22:37

Ik denk dat ik zo ongeveer tussen Amsterdam/Groningen/Arnhem woon, dus dat maakt weinig verschil. (Ik woon in de Noordoostpolder)
Dan zal ik toch maar eens een dagje uit er van moeten maken :))

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 22:55

Het is echt heel lastig om op afstand in te schatten wat er bij jouw voeten past en wat jij persoonlijk fijn vindt lopen. Ik zou echt aanraden om naar Arnhem te gaan, je goed te laten adviseren en verschillende merken te passen. Er zit echt veel verschil in pasvorm en zolen, dan voel je vanzelf wat voor jou goed zit. Weet je eenmaal je maat en je merken dan kun je mooi online bestellen :j

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 22:56

Kloesje schreef:
Ik wil nu ook echt overstappen naar barefoot schoenen, maar Arnhem is 1,5 uur rijden en de schoenen die ik online heb besteld konden allemaal retour.

Wellicht dat jullie mij kunnen helpen met jullie ervaring?
Ik ben een dame, ik heb maat 42, een brede voet en een hoge wreef.
Ik ben op zoek naar een dunne zool, een zomerschoen, geen wit, want dat werkt niet met buitenaf wonen icm honden.

Wildling!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 23:03

Ik heb een brede voet (uit mijn hoofd 10 cm breed bij 25 cm lang) en blijkbaar ook een hogere wreef en Wildling was voor mij helaas duidelijk te krap toen ik een jaar of 3 geleden een aantal modellen bestelde. Balen want het zijn zulke gave schoenen... ik wilde echt heel heel graag dat ze zouden passen maar het was duidelijk dat het hem niet ging worden helaas -O-

(ik weet niet of ze (aanzienlijk) breder zijn geworden of bredere modellen hebben ontwikkeld in de tussentijd)

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 23:05

black_kelpie schreef:
Het is echt heel lastig om op afstand in te schatten wat er bij jouw voeten past en wat jij persoonlijk fijn vindt lopen. Ik zou echt aanraden om naar Arnhem te gaan, je goed te laten adviseren en verschillende merken te passen. Er zit echt veel verschil in pasvorm en zolen, dan voel je vanzelf wat voor jou goed zit. Weet je eenmaal je maat en je merken dan kun je mooi online bestellen :j

Dan zal ik dat maar eens gaan plannen :j

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 23:07

Wildling zit bij mijn zeer smalle voeten heel goed. Dus of ze moeten inderdaad inmiddels bredere modellen hebben, maar ik zou ze niet aanraden voor een brede voet met hoge wreef.