Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
emtb schreef:Dit topic heeft iets teveel pagina's om terug te gaan lezen maar kom maar door met de conditie tips!
Zodra ik begin te rennen slaat het echt enorm op mn longen, ik merk wel dat mn conditie beter word hoor maar dit blijft. Hoe kom ik hier van af?
Sherivey schreef:emtb schreef:Dit topic heeft iets teveel pagina's om terug te gaan lezen maar kom maar door met de conditie tips!
Zodra ik begin te rennen slaat het echt enorm op mn longen, ik merk wel dat mn conditie beter word hoor maar dit blijft. Hoe kom ik hier van af?
Als in, je raakt buiten adem als je gaat rennen?
germie schreef:Ik had ook mee kunnen doen in Leeuwarden, de baas betaalde. Maar had geen zin om weer een duikdag op te offeren om hard te lopen en er was een andere run op zaterdag en niet zo ver weg in hetzelfde weekend. Dus niet opgegeven. Anders had ik daar gestaan voor de 10km en alleen mijn medaille af kunnen halen zonder gestart te zijn. Ben dus wel blij dat ik besloten had om me niet op te geven en daar vandaag niet stond.
Als ik begin met hardlopen heb ik ook altijd even een soort piek in de ademhaling, en dat zwakt dan na een 30 seconden af. Je lichaam moet gewoon even wennen dat je gaat sporten. Daarna is het klaar. Is dat wat je bedoelt? Ik heb geen last van m'n longen, maar heb altijd even een kort moment van een paar seconden dat je merkt dat je lichaam moet wennen aan dat het nu moet gaan presteren. Dat voorkom je door rustiger te beginnen met een warming up, maar ik doe bij runs vaak geen warmingup.