GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 10:16

opisop_shop schreef:
M_L_P ik denk dat het een combi is van beide. Gewicht is vaak ook wel wat lastig in te schatten dus 14 kilo klinkt dan ontzettend veel. Hoeveel ben je nu afgevallen? Als het best veel is al, dan is het ook gewoon de overgang voor mensen.
Maar gewoon doorgaan tot wat jij wilt hoor, trek je niets aan van andermans mening.

Ik zit nu stabiel tussen de 13 en 14 kg die ik ben afgevallen. Ik kom van echt een beetje dikkig naar flink, zeg maar. Qua uiterlijk echt een verschil dus. Ik voel me er niet vervelend onder als mensen dat zeggen, maar het verbaast me gewoon.

fjordjes: ik had ook telkens gewoon wel echt trek, maar zat al heel snel vol, waardoor ik stopte.

Liselot: ik heb geen prikkelbare darm, maar het heeft wél effect op de darmen, dus kan me voorstellen dat dat mss niet helpt

raket

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 11:09

Ik ben er heel open over.
Ik krijg veel reacties van: het valt best mee en je kunt er niets aan doen...
Maar het is niet gezond, het zit me in de weg en ik wil het weg.

Ik deel mijn ervaringen voor meer bekendheid bij prednisongebruikers.
Het gaat niet zo snel als bij anderen. Maar goed. Alle beetjes helpen.
Ik had het ook niet verwacht omdat ik al weinig at. En bijna niet tot bewegen kom.
Binnenkort ga ik ook vakantie naar een gunstig klimaat en ben benieuwd wat er dan gebeurd.

Ik ben wel hartstikke blij voor jullie met alle mooie resultaten.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 12:20

Eerst zag niemand het. Toen zag opeens iedereen het. Nu krijg ik weer mensen die vonden dat volle ( dik) mooi. Ook zijn er opmerkingen van Dit is toch goed zo? .Maar overgewicht is gewoon niet gezond. En als ik het vergelijk met hoe ik me nu voel. Dan gun ik een ander dat ook.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 14:04

Ik snap dat nooit he. Tuurlijk vinden mensen van alles van hoe je eruit zit, maakt niet uit hoe je eruit ziet, er zal altijd een mening over zijn. Maar dan hoef je het nog niet te zeggen, he? Waarom hardop uitspreken?
Als het niet positief is, zip it. Zeg dan gewoon niets. Zeg dan iets als "wat zie je er stralend uit!". Zegt niets over je vormen en is toch leuk om te horen.

Enniehoe... vandaag is een foto van mezelf genomen (aankoop auto) en hoewel het een leuke foto is geworden en mijn ogen eindelijk eens niet dicht zaten oid... en niemand verder zal opvallen wat ik nu ga bekennen... : ik zag het wel... mijn beha is te groot geworden :D

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 14:11

Dees schreef:
Ik snap dat nooit he. Tuurlijk vinden mensen van alles van hoe je eruit zit, maakt niet uit hoe je eruit ziet, er zal altijd een mening over zijn. Maar dan hoef je het nog niet te zeggen, he? Waarom hardop uitspreken?
Als het niet positief is, zip it. Zeg dan gewoon niets. Zeg dan iets als "wat zie je er stralend uit!". Zegt niets over je vormen en is toch leuk om te horen.

Enniehoe... vandaag is een foto van mezelf genomen (aankoop auto) en hoewel het een leuke foto is geworden en mijn ogen eindelijk eens niet dicht zaten oid... en niemand verder zal opvallen wat ik nu ga bekennen... : ik zag het wel... mijn beha is te groot geworden :D

hahaha inderdaad de keerzijde van de medaille.. die minderen ook. ging ik deze week naar de lingerie winkel.. vroeg ze ' weet je welke maat je hebt' ik zei ' een B, van Bijna niks meer' :) :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 14:40

Ik merk het ook aan mijn schoenen trouwens. Vooral die waar ik met blote voeten inga, de zomerschoenen. Pumps en sandaaltjes.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 14:43

Dees schreef:

Dat valt me ook altijd zo op als er weer eens een actrice (zelden acteurs!) in het openbaar op X, Insta of FB worden afgezeikt om hun lijf. Te dik, te dun, te veel spier (en dus niet vrouwelijk genoeg) te veel kont of tiet (en dus te vrouwelijk), te veel rimpels of juist te strak getrokken, het deugt niet of het is niet goed - daar vallen je ogen toch van uit je hoofd dat mensen zoiets (durven te) doen?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 15:00

Gisteren om 21.00 de eerste prik gezet en nergens last van qua misselijk oid.. Ik heb wel wat hoofdpijn, ondanks dat ik nu toch al bijna op 1.5 liter water zit..

Nou moet ik wel bekennen dat ik de afgelopen 2 nachten slecht heb geslapen..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:02

nine1987 schreef:
Gisteren om 21.00 de eerste prik gezet en nergens last van qua misselijk oid.. Ik heb wel wat hoofdpijn, ondanks dat ik nu toch al bijna op 1.5 liter water zit..

Vannacht (met uitzondering van 't brandalarm dat om iets na 03.00 afging zonder reden :') wel lekker geslapen en hoofdpijn is nu weg, dus denk niet dat 't gerelateerd was aan de ozempic..

Ik heb wel nog steeds gewoon een hongergevoel.. Hoe lang duurde het voordat dat bij jullie minder werd?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:10

Bij mij vanaf dag 1, maar ik begon op 0,5 (Wegovy).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:50

Met paar dagen neemt hongergevoel af. Komt in het begin wel weer snel terug. Met de weken wordt dat beter en na ophogen helemaal.

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 12:16

Vandaag de 5e prik gezet dus 4 weken bezig. Nu 3,7 kilo afgevallen. Gaat langzaam maar gestaag zullen we maar zeggen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 12:17

schaapie18 schreef:
Vandaag de 5e prik gezet dus 4 weken bezig. Nu 3,7 kilo afgevallen. Gaat langzaam maar gestaag zullen we maar zeggen.

Dat is keurig toch? Ik ging ook met bijna 1 kilo per week. Nu is het ongeveer 0,5 per week. Maar prima hoor. Als het maar naar beneden gaat. Dan kom je er vanzelf.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 12:25

schaapie18 schreef:

Oh, netjes!!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 12:31

nine1987 schreef:
nine1987 schreef:

Vannacht (met uitzondering van 't brandalarm dat om iets na 03.00 afging zonder reden :') wel lekker geslapen en hoofdpijn is nu weg, dus denk niet dat 't gerelateerd was aan de ozempic..

Ik heb wel nog steeds gewoon een hongergevoel.. Hoe lang duurde het voordat dat bij jullie minder werd?

Bij mij ging dat meteen. Hoofdpijn herken ik. Maar dat kan ook door het afvallen komen. (Althans, na een dag of wat. Niet dezelfde dag uiteraard).

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 12:38

Bij mij vind ik het effect nog wat tegenvallen. Eerste week erg afgevallen, waardoor weinig gegeten en dus afgevallen. Nu 2e week merk ik wel dat ik soms iets eerder vol zit maar hongergevoel is niet heel erg veranderd. Ik denk dat ik het pas echt ga merken bij de 0.5 mg.
En anders denk ik dat ik overstap op Mounjaro.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 12:50

Koekie73 schreef:
Bij mij vind ik het effect nog wat tegenvallen. Eerste week erg afgevallen, waardoor weinig gegeten en dus afgevallen. Nu 2e week merk ik wel dat ik soms iets eerder vol zit maar hongergevoel is niet heel erg veranderd. Ik denk dat ik het pas echt ga merken bij de 0.5 mg.
En anders denk ik dat ik overstap op Mounjaro.

Geef het even paar maanden de tijd. Als je op de 1 mg nog te weinig merkt dan zou ik inderdaad switchen naar Mounjaro.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:09

Aangezien ik toch nog dat hongergevoel heb, dan maar een gezonde snackplate voor manlief en mezelf..

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:17

Bij mij helpt een gekookt ei goed tegen de honger. Ik kook hem dan iets harder en dan snijd ik hem in plakjes. Dan plakje ham erbij, bakje kwark en mijn beker melk met mijn vitaminepillen en ik kan weer door.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 15:13

Heerlijk Nine!
En je moet ook eten he. Dus dit is een goede keus.

Ik zat vanochtend voor het eerst op de -10 kilo, eerste mijlpaal *\o/*
Donderdag de 7e dosis 2,5mg gezet.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 18:38

*\o/* Goed bezig!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 19:05

Volgens mij hier nog weinig verandering, ben dan ook ongesteld dus lekker vocht vast houden en opgeblazen zijn }:0 ik zit elke dag rond de 1400 cal , probeer het zo goed mogelijk bij te houden. Ik begin volgende week aan de 1ml, eff aankijken hoe dat gaat…

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 21:47

Nine dat ziet er heel goed uit! Ik ben bijna 5 kg kwijt *\%/*

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 09:02

Ik heb nu op zondagavond gespoten ipv maandagochtend en in de bil ipv buik. Heb tot nu toe nog geen PDS aanval gehad - even afkloppen :=

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 12:02

Vrijdag is m'n 3e week ingegaan en ik ben 2 kilo kwijt.

Gisteren bedacht ik me hoe GOED ik me voel. Op zondag eet ik normaal iets veel meer dan de rest van de week en ook nog eens tot vrij laat op de avond door.

Gister tijdens m'n eerste koffie dacht ik al halverwege: oh, ik ben eigenlijk vol.

Later op de dag een warme maaltijd en nog een koffie en toen was het klaar. Om 19.00 :)

Ik ben ook niet moe en geen bijwerkingen gehad. Afgelopen vrijdag was de eerste keer dat ik in 1x de 2,5mg van Mounjaro heb gespoten.