Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 18:36

Hoi lieve dames,

Ik ben, met 29 weken, bevallen van 2 jongens:
Lyam & Daley, op 10 mei. Ze wegen 1170 gram.
We liggen in Eindhoven op dit moment, ver van huis (Gouda).

Ze doen het goed ondanks opstartproblemen qua ademhaling.

Het is heel snel gegaan en uiteindelijk een spoedkeizersnede.

Ik probeer snel een wat uitgebreider verhaal te schrijven.

xClaudiaaL

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 19:54

Aller eerst, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoons!
Super fijn dat ze het goed doen, wel balen dat je zo ver van huis bent!

Lekker genieten! En ik duim dat de jongens het goed blijven doen :+:

Annefleur200

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 19:56

Gefeliciteerd! Fijn dat het nu goed gaat!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 19:58

Gefeliciteerd met jullie zoontjes!

Wel heftig als ze zo vroeg komen. Hoe gaat het met jou? En waar verblijven jullie? Lijkt me erg pittig als ze ver van huis zijn en je thuis een dochter hebt. Daarvoor een grote knuffel!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 20:17

We liggen alledrie in Eindhoven, ik lig ook nog opgenomen.
Het is een gecompliceerde geboorte geweest.
Die startte vaginaal, maar door een navelstrengprolaps werd het heel snel toch een spoedkeizersnede.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 20:21

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoons!
Fijn dat ze het goed doen, maar snap dat het niet prettig is om zo ver van huis te liggen.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 20:40

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontjes! Lijkt me heftig als het ineens zo hard gaat. Liggen ze nu beiden in de couveuse? Ook sterkte, want ik kan me niet voorstellen dat het makkelijk is. Zowel de situatie als het ver van huis zijn.

Wat betreft omeprazol, ik slik het al iets van 8 jaar vast, rennies halen echt helemaal niks uit bij mij. Nu tijdens de zwangerschap daardoor ook nog steeds nergens last van. Ik vind het echt fantastisch spul. Losecosan is vrij verkrijgbaar, maar ook gewoon omeprazol. Wordt alleen niet vergoed. Je zou met de verloskundige kunnen overleggen of je dat kan proberen, en dan als het goed werkt het proberen voorgeschreven te krijgen via de huisarts, zodat het wel vergoed wordt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 20:56

Gefeliciteerd met jullie zoontjes! Wat heftig hoe het gegaan is lijkt me. Idd ook sterkte!

Volgens mij wordt het via de huisarts ook niet vergoed, maar heb het niet uitgebreid uitgezocht.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-25 21:13

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoons! Wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat. Hopelijk kunnen jullie snel terecht in een ziekenhuis wat dichter bij huis.

Omeprazol (en pantoprazol etc) worden via de huisarts alleen vergoed bij chronisch gebruik.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 21:17

Lieffiefi gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoons. Wat klein nog en dan ook nog zo ver van huis. Wat fijn dat het goed gaat met ze na wat opstartproblemen. Hopelijk sterken ze snel verder aan.
Hoe gaat het met jou?
Geniet van elkaar en jullie wonders <3

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 21:45

Jeetje dat is heftig, maar natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie zoons! Zal nog een pittige tijd worden dan, maar hopelijk ook genieten met en van elkaar

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 15:35

De omeprazol is écht een uitkomst. Hoewel ik nog steeds wel wat klachten heb, is dit goed te doen.
Helaas zijn de griepklachten bij lange na niet over. Ik slaap in een week wat ik anders in een nacht doe. Ben echt een wrak en zo zie ik er ook uit. Maar niks aan te doen... Het ergste vind ik nu dat ik moet stoppen met de neusspray en dat ik niet weet hoe ik straks nog moet ademen. }:0 Ellendig hoor, ziek zijn als je zwanger bent. Alles werkt elkaar tegen!

Lieffiefi schreef:
Die startte vaginaal, maar door een navelstrengprolaps werd het heel snel toch een spoedkeizersnede.

Hoe is het nu met jullie?

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 20:09

Lieffiefi gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoons! Wat een ontzettend heftige start. En nu zo ver van huis en je dochter..
Hele dikke knuffel! :knuffel:

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 20:32

Lieffiefi schreef:

Gefeliciteerd! Wat een spannende tijd voor jullie. Ik hoop dat alles goed gaat?

Hier is vandaag een hoog/laag bed geleverd. Zo'n ziekenhuisbed. Ik wou het eerst niet hebben. Staat zo lelijk in de woonkamer (hebben geen andere plek in huis). Nu ben ik er wel heel blij mee.
Niet meer de trap omhoog en straks ook comfortabel beneden kunnen liggen als de kleine er eenmaal is.

Wordt gewoon vergoed door de verzekering dus als iemand nog twijfelt, doe het!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 20:53

Wij wonen gelijkvloers en dat is inderdaad fantastische postpartum. Geen trap op en af. Maar een verstelbaar bed klinkt helemaal fijn. Ik had zo'n hekel aan die klossen waardoor ik m'n bed bijna niet meer in of uit kwam...

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 22:21

Lyam en Daley maken het goed.
Ze zijn strijders.
We liggen nog wel in Veldhoven inderdaad.
Lyam heeft last van spruw en wordt hiervoor behandeld. Beiden nog adem ondersteuning.
Wel beiden over op volledige borstvoeding van mij, geen donormelk meer.

Ik zal het verhaal maar eens typen. Inmiddels zijn de hormonen en gebeurtenissen ingedaald en heb ikzelf meer rust.

Zoey is 3 jaar geleden, na een mislukte inleiding gehaald met een keizersnede, dat is goede informatie om te weten waarom ik Lyam en Daley ook met een KS wilde.

Vorige week donderdagnacht merkte ik gerommel.
Krampjes, ik dacht nog “wat zijn ze druk”.
Ben gaan plassen, andere lighouding maar het hield aan. Oké, bijzonder, niet schrikbarend.
Ik slaap het er vast uit.

Vrijdagochtend ging ik plassen en verloor ik een veel te bloederige slijmprop.
Dat was het moment waarop ik bij mijn man aangaf dat we het GhZ moesten bellen. Dat was niet oké.
Dat gedaan. Lang verhaal kort, mijn baarmoedermond was ietwat verstreken maar niet schokkend, 2.3 cm stond ie op.
Wel wilde de arts perse dat ik bleef, 1 nachtje ter observatie.
Welnu, bij Zoey zeiden ze destijds; 2 nachtjes en dan mag je weer naar huis. Dat werden 6 weken.
Dus na lang overleg toegegeven voor 1(!) nachtje.

Ctg waren allemaal goed. Maar rond 19 uur kwam de verloskundige me halen want ze wilde de baarmoedermond bekijken, hoe die 2.3 ervoor stond omdat ik toch nog veel krampen had.
Helaas bleek die volledige verstreken te zijn en moest ik zsm naar een academisch ziekenhuis. Normaal was dit Leiden maar nergens was plek, behalve Veldhoven.
In de ambu daarheen en m’n man erachteraan.
Heel de nacht best heftige weeën gehad en de vrijdagochtend om 07 uur naar de verloskamer.
Hier had ik in no time volledige ontsluiting. De wee remmers etc hadden helaas geen enkele zin gehad.
Ik bleef roepen om een ruggeprik, en ik wilde toch vaginaal proberen te bevallen, de jongens waren met 29 weken en ruim een kilo veel kleiner dan voldragen natuurlijk.
De ruggeprik kwam, maar die kwam pas om 08.30 uur.
Veel te lang persweeeen moeten tegenhouden.
En terwijl de prik gezet werd, letterlijk de naald in mijn rug kwam er een perswee die ik niet meer kon opvangen en toen heb ik geperst en plaste ik over het bed heen. Dat dacht ik…
Het bleek dat mijn vliezen braken.
Heel snel daarop is de naald uit mijn rug gehaald, ben ik platgelegd en kwam de volgende perswee, hierbij vloog er een groot deel navelstreng uit.
De artsen hebben gelijk toen code rood gegeven en een alarm in gedrukt. Veel weet ik niet behalve dat binnen 15 seconden heel die kamer volstond en er gezegd werd dat het een keizersnede werd.

Achteraf bleek het een navelstreng prolaps te zijn.
Met als risico dat Lyam zijn eigen navelstreng dichtduwde met zijn hoofdje.
Binnen 10 minuten lag ik op de OK en waren ze er beiden.

Het was geen nette keizersnede. Ik ben 1.5 liter bloed verloren. Maar de jongens doen het goed!
En dat is wat telt.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 04:43

Pfoeh wat een heftig verhaal. En hoe gaat het nu met jou? Lichamelijk en geestelijk?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 07:21

Ik vind het ook echt een heftig bevallingsverhaal. En dat eigenlijk al voor de 2e keer. :(:)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 08:14

Wat een heftig verhaal! Gelukkig doen je jongens het goed maar ik kan me voorstellen dat je tijd nodig hebt om dit te verwerken :knuffel:

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 08:57

Heftig verhaal zeg, gelukkig doen de jongens het goed. Hopelijk gaat het met jou ook goed, zowel fysiek als mentaal.
Is er duidelijkheid over wanneer je richting een zkh dichter bij huis kan?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 19:38

Het gaat heel goed met me eigenlijk. Na de bevalling sprak ik mijn huisarts en psycholoog (pop poli) en ik heb anti depressiva.
Dus dat helpt heel goed!

Ik ben ook wel nuchter maar na Zoey haar geboorte ook wel wat gewend denk ik.
Lichamelijk; de snee trekt wat na van de keizersnede. Maar dat is goed te doen, ook zonder paracetamol. Ik wandel veel en Zoey is nu ook weer hier, met papa in het Ronald Mac huis.

De mannen doen het heel goed.
Lyam heeft wat dipjes maar zijn bloedbeeld is goed.
Daley gaat als een speer. Slaapt heerlijk relaxt en als we buidelen rekt hij zich ook echt heerlijk uit.
Dat doet Lyam trouwens ook.

We hopen dat de neonatologen maandag uitsluitsel kunnen geven. Het is even kijken wat Lyam doet qua dipjes. Ze zijn wel erg tevreden over het algemeen.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 15:25

Je bevalling klinkt echt heftig Lieffiefi. Knap dat je er zo nuchter in staat.
Fijn dat het met de jongens goed gaat!

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 20:33

Klinkt als echt heel heftig. Fijn dat het met de jongens goed gaat, maar ook heel fijn dat het met jou weer goed gaat.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 20:54

Klinkt inderdaad heel heftig, maar wat ontzettend fijn dat het naar omstandigheden zo goed gaat!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:57

Lieffiefi, hoe gaat het met jullie?

Vanmorgen controle gehad bij de verloskundige. Ze vond hem weinig gegroeid sinds de laatste controle 2 weken geleden, dus voor volgende week is er een groeiecho gepland.

Hoe gaat het met iedereen verder? De eerste uitgerekende data zijn al in zicht <3