Een onzeker ziekenhuis traject

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Re: Een onzeker ziekenhuis traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:29

Waarschijnlijk zullen de artsen dit al wel bekeken hebben, maar bepaalde bacteriën verbruiken enorm veel ijzer. Ijzer is dan weer nodig om hemoglobine aan te maken, dus zolang die bacteriën nog in redelijk grote aantallen aanwezig zijn kan dit misschien een verklaring zijn voor je te lage Hb. Alleen wel gek dat hij eerder wel normaal is geweest.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 17:51

Fijn dat je weer opknapt en naar huis mag!

Epo werkt niet tijdens een infectie, roxudastat zou ten tijde van ontsteking wel effect moeten hebben als er voldoende bouwstoffen (met name ijzer) zijn.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 21:46

@Bellatrix Ik ben inderdaad vandaag thuis Marlies :j heerlijk. Ik moet wel echt nog aansterken. De bank naar de koelkast is echt heel zwaar. :') en ik heb echt geen groot huis ofzo. Wel even lekker in de tuin kunnen zitten.

@Hannanas misschien, maar ze hebben natuurlijk wel e.e.a. gevonden in het biopt van de oude nier. Ze geloven zelf iig niet dat de bacterie er al sinds oktober zit. En dat zou ook wel een lange tijd zijn. Ik denk dat ik daar nooit echt antwoord op ga krijgen.

Ik sta ook niet echt te popelen voor een beenmergpunctie. Dus mijn lichaam moet maar even normaal doen.

@MoppieFilou ijzer is inderdaad gewoon goed! Ik voeg onderaan wat uitslagen toe en verslag van de hemo. Het is wat lastige materie als je het mij vraagt. :+ Maar wie weet vind iemand het interessant.

@gomir goed om te weten. Dat neem ik wel even mee als ik mijn arts weer spreek volgende week woensdag.

Ze hebben ook voorstel gedaan om een bloedtransfusie te doen. Dit heb ik tot nu toe afgehouden. Ik wil de kans dat ik mijn nierdonor behoud zo groot mogelijk houden. Bloedtransfusie is in mijn ogen in deze situatie eerder symtoombestijding ipv oplossen van het probleem. Ze begrepen mijn standpunt daarin gelukkig. We bespreken wel de mogelijkheid om mijn nierdonor ook te vragen voor het doneren van bloed aan mij specifiek. Maar daarvoor zou nog wel e.e.a. uitgezocht worden. Ik weet dat de donor daarvoor openstaat.

Afbeelding

Afbeelding

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 04:47

Neem je een b12 supplement?

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-25 06:41

Freya6 schreef:
Neem je een b12 supplement?

Nee neem ik niet perse. Heb wel een vitamine-infuus gehad in het ziekenhuis.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 07:07

Je bent er vroeg bij, je bent nu thuis?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 07:18

Mooi dat het weer wat beter gaat.

Maar wat ik me afvraag, waarom zou bloed van de nierdonor dan beter passen dan ander bloed? Want je krijgt natuurlijk altijd een soort afweerreactie, maar het is niet dat je bloedgroep ofzo verandert bij een bloedtransfusie. Dat kan wel gebeuren bij een beenmergtransplantatie.

En wel mooi dat die donor eventueel ook openstaat voor een bloedtransfusie. Maar een bloedtransfusie is natuurlijk niet echt ingrijpend, heb zelf ook jarenlang gegeven (gestopt wegens geen tijd meer toen en nooit meer begonnen wat eigenlijk best wel weer zou kunnen).

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 07:32

Je bent bang voor antistofvorming tgv transfusie en als je heel veel pech hebt is de donor dan geen match meer. Dat voorkom je met een bloedtransfusie van de beoogde donor.

Clostridium zal niet de oorzaak zijn van het geheel, maar een vervelend gevolg van het ziek zijn en antibiotica gebruik.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-25 12:50

Ik herken dit been!!! oke niet -O-

Afbeelding

Kaartjes/pakketjes tijd van mijn geheime schrijfster. De chocolademelk hoort erbij (en vind ik ook lekker hoor). :j

Afbeelding

Wat balen dat je een ongelukje hebt gehad. Met een paard als ik naar je broek kijk (al kan je er ook in leven natuurlijk). Ik hoop dat je snel hersteld en dat je er niet teveel last van hebt :(:) ik betwijfel echter of jij dit hebt gedeeld op bokt.

Een vraag aan jou en dan niet wie je bent... mmmh. Ik wil jouw adres weten om jou een beterschapscadeautje te sturen :)) Ik vind dat je dat wel verdiend als supertoffe lieve bokker :* maar ik denk dat je met die vraag nu ook niet akkoord gaat... Ik kan wel veel andere vragen bedenken, zoals;
- Kennen wij elkaar in real life?
- Heb je een hond? (dan heb ik een vermoeden. Ik heb iemand in mijn hoofd. Of twee iemanden eigenlijk)
- Ben je mijn SSS lootje geweest? Is dit een koekje van eigen deeg?
- Ben je op de achtergrond op bokt aanwezig (zoals ik ook vooral een meelezer ben)?
- Heb je ooit gedwongen een unicorn groentesoep topic moeten openen? :=

Kies een leuke vraag uit zou ik zeggen :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 13:13

Jeetje, weer post en nog geen idee van wie. :D
Ik kijk mee, ik kan je helaas niet helpen.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-25 13:19

Bellatrix schreef:
Jeetje, weer post en nog geen idee van wie. :D
Ik kijk mee, ik kan je helaas niet helpen.

Nee ik heb het idee dat het een bokker is die ik persoonlijk ken, maar niet (meer) zoveel deelt op bokt haha. Ik kan bijvoorbeeld geen bokker vinden die specifiek zegt dat deze bijvoorbeeld zeekraal te zout vind/niet lekker. Of ik faal echt keihard met de bokt zoekfunctie. En zo nog wel meer dingetjes.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 14:06

Mogen we meedenken of hou je het liever een verrassing tot je het zelf uitgedokterd hebt?

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-25 18:24

Little_Gift schreef:
Mogen we meedenken of hou je het liever een verrassing tot je het zelf uitgedokterd hebt?

Ik vind het niet erg als mensen meehelpen. Ik weet natuurlijk niet hoe de andere kant daar over denkt. Als diegene dat niet wil, dan is het misschien een idee dat er een vogeltje invliegt die het namens haar laat weten.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 18:48

Ik heb een heel sterk vermoeden nav het gips en die persoon blijkt ook banden te hebben met Spanje wat me dan doet denken aan de verschillende talen op de kaartjes...

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 17:00

Little_Gift schreef:
Ik heb een heel sterk vermoeden nav het gips en die persoon blijkt ook banden te hebben met Spanje wat me dan doet denken aan de verschillende talen op de kaartjes...

Ik weet dus 1,2,3 geen bokker die wat met Spanje heeft. Spanje was ook niet een van de talen... Dus weet niet of dat de link is. Ik heb het vermoeden dat ik een payback krijg van een secret santa editie. Alleen de bokker die ik in mijn hoofd heb, heeft al heel lang niks op bokt geplaatst. Dat maakt het best lastig. :')

Ik ben ook benieuwd welke vraag ze gaat/wil beantwoorden haha.

Kijk nou die blije Morax <3
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 17:03

Wat een leuke foto!
En wat goed te horen dat je even buiten bent geweest!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 17:13

Leuke hond. Voel je je nu ook ietsjes beter of toch nog niet? Het lijkt me heel erg zwaar om steeds maar weer te moeten wachten, steeds weer onzekerheid.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 14:44

Prachtige hond wauw <3

Gaat het alweer wat beter?

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-25 22:19

Ik heb drie hele goede dagen gehad, waarbij ik ook echt even lekker het huis uit ben geweest met vandaag zelfs een uurtje op 't terras. *\o/* Ik ben zo blij dat ik mij niet meer continue zo hondsberoerd voel.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 13:46

Wat fijn voor je TS!

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 20:27

Wat een heftige rollercoaster zit jij in. Hopelijk krijg je snel je Donornier. Heel veel sterkte

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 20:32

Heftig verhaal en heel herkenbaar. Ik zit ook in een eindeloos en onzeker traject.
Maar je zit ook bij het umcu zie ik, daar zit je wel echt op een hele fijne plek!

Fijn dat het op moment beter gaat en wat heb je een prachtige hond! Goede foto ook.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-25 15:13

Dankjulliewel <3

@kaldeo ook een onzeker en eindeloos traject :(:) ik hoop dat er bij jou ook snel een positievere draai aankomt! Over het algemeen zit je in het umcu wel goed inderdaad. Soms wat discussies :') maar dat hoort erbij als je er al >15 jaar loopt haha.

En thanks! Die hond is mijn alles. Laatst speurlesje gedaan (korte sporen, ruime pauzes). Mams mee als geleider, want hij is superfanatiek en momenteel gewoon te sterk voor mij in t werk. Gelijk een dierbare foto erbij <3
Afbeelding

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 20:13

<3

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:23

Ik las dit artikel net over dialyse en in de toekomst een kunstnier. Ik dacht meteen aan jou.

In het artikel omschrijven ze dialyse als vocht in de buikholte brengen om het bloed van/via het buikvlies te zuiveren, gaat dat bij jou ook zo? Ik had altijd het idee dat het bloed via een bloedvat rechtstreeks naar de machine wordt gebracht om te filteren?

https://www.rtl.nl/lifestyle/artikel/55 ... 4891890606