Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
XxMariellexX schreef:Kom net bij de tandprotheticus vandaan had 2 drukplekjes die heeft hij meteen weggehaald dus zit gelijk een stuk beter. durfde alleen nog niet in de spiegel te kijken met m'n gebit uit hahaha wanneer durfde jij dat weer?
Dat eten blijft dan dus inderdaad wel echt een dingetje wat tijd nodig heeft. heb vanmiddag roer ei gegeten dat heb ik letterlijk naar binnen gegooid haha
XxMariellexX schreef:Haha vreselijk, heb je niet meer dat als je hem een paar uur uit doet dat je hem niet meer in krijgt door de zwelling?
Ik kan wel janken heb 5 blaren en kan pas dinsdag naar de tandprotheticus op dit moment heb ik echt even spijt van dat gebit haha
XxMariellexX schreef:Dat paracetamol papje helpt wel dankjewel! Na hoeveel dagen/weken ben jij begonnen met kleefpasta? Mn onderkaak is helemaal niet meer gezwollen en dat gebit leid nu een eigen leven daaronder haha
_Friemel schreef:Ik ben mij mentaal aan het voorbereiden om zo mijn gebit in te doen, sinds gisteren weer 2 nare botsplinters maar ik heb wel het idee dat we er bijna zijn, 1 zit voorin bovenin en 1 onder links aan de zijkant. Zennnnn, paracetemol nemen, adem in, en doorbijten....Jammer wel weer want rechts is nu rustig (yay!) en mijn gebit begint steeds meer normaal te voelen maar dan krijg ik van die nare plekken en dan voelt het net weer als week 1
![]()
Jij geen last van botsplinters Marielle? Nu moet ik wel zeggen dat mijn lichaam sowieso altijd heel agro dingen afstoot en dat blijkt nu maar weer
sasja0705 schreef:_Friemel schreef:Ik ben mij mentaal aan het voorbereiden om zo mijn gebit in te doen, sinds gisteren weer 2 nare botsplinters maar ik heb wel het idee dat we er bijna zijn, 1 zit voorin bovenin en 1 onder links aan de zijkant. Zennnnn, paracetemol nemen, adem in, en doorbijten....Jammer wel weer want rechts is nu rustig (yay!) en mijn gebit begint steeds meer normaal te voelen maar dan krijg ik van die nare plekken en dan voelt het net weer als week 1
![]()
Jij geen last van botsplinters Marielle? Nu moet ik wel zeggen dat mijn lichaam sowieso altijd heel agro dingen afstoot en dat blijkt nu maar weer
Ik vind het verschrikkelijk om dat van de botsplinters te lezen en mag mij niet eens bedenken hoe dat moet voelen.
Heel veel sterkte ermee.
Alleen... hoe komt dat ?
Mijn botstructuurs is uitermate belabberd ( daarom zijn ja implantaten en klik niet mogelijk) maar toen bij mij alles getrokken werd was er geen een splinter .
Dus ik vraag mij echt af hoe dat komt met die splinters
_Friemel schreef:Ik zoek weer ervaringen! Ik weet nu waarom mijn ondergebit met plaksel zo snel los laat maar zelfs met dinabase komt er heel veel speeksel nog ONDER mijn gebit, dit zorgt ervoor dat ik ga slissen en dat hij gaat schuiven, is daar nog iets aan te doen? Wellicht dinabase anders proberen aan te brengen? Maar heb net bijvoorbeeld gegeten en gedronken en merk dat hij losser is komen te zitten (boven ook btw), dan komt er speeksel onder en dan hoor ik hem soppen (sorry) zeg maar achter aan de zijkanten en dan laat de lijm dus op den duur los...
Is daar nog een trucje tegen of is dat puur wachten en hopen op de rebase? Daardoor begin ik ook vaak weer met slissen omdat het hele gebit zo aan het glijden is... Ik vermoed dat dat nog even een maand doorbijten is voor de rebase maar wellicht herkent iemand dit en deed de dinabase/cushiongrip op een bepaalde manier!
sasja0705 schreef:_Friemel schreef:Ik zoek weer ervaringen! Ik weet nu waarom mijn ondergebit met plaksel zo snel los laat maar zelfs met dinabase komt er heel veel speeksel nog ONDER mijn gebit, dit zorgt ervoor dat ik ga slissen en dat hij gaat schuiven, is daar nog iets aan te doen? Wellicht dinabase anders proberen aan te brengen? Maar heb net bijvoorbeeld gegeten en gedronken en merk dat hij losser is komen te zitten (boven ook btw), dan komt er speeksel onder en dan hoor ik hem soppen (sorry) zeg maar achter aan de zijkanten en dan laat de lijm dus op den duur los...
Is daar nog een trucje tegen of is dat puur wachten en hopen op de rebase? Daardoor begin ik ook vaak weer met slissen omdat het hele gebit zo aan het glijden is... Ik vermoed dat dat nog even een maand doorbijten is voor de rebase maar wellicht herkent iemand dit en deed de dinabase/cushiongrip op een bepaalde manier!
Dat is omdat jouw kaak de erste tijd heeeuuul snel slinkt.
Ik had soms het gevoel dat over nacht al een giga verandering was...
Ik deed dan gewoon nog een laagje dinabase over het eerste. En als die redelijk uitgehard was ( heb ca n hakf uur gewacht en daarna het bit even 10 min in de vriezer gelegd, haha) gewoon weer plakken.
Wat ik alleen vastgesteld heb ( voor mij zelf dan) : alle fixodent zijn gewoon ruk. Van de normale over de ultra, enz. Die plakken bij mij hooguit een paar uur goed maar zij maken ook geen "krümelschutz" dus alles van vloeistof of kruimels komt eronder.
En er ist ook geen "comfort" dus dat het ietjes dempt.
Ik zweer op Protefix , Kukident - of nu sinds n week Corega.
En verder is het echt improviseren en hopen dat de eerste rebase gauw komt