Korfballende bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 13:02

Flying_Angel schreef:
Nee, ik ga niet mee. Was ook niet gevraagd. Maar ik houd dat ook echt nog niet vol :(:)

Als je even niet gekorfbald hebt kan ik me voorstellen dat dat zwaar kan vallen :))

The word is out; het eerste van OA komt mee :')

DideH

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 22:15

Het was verdedigend echt een titanenstrijd. Hebben ze heel netjes op 12 gehouden, maar wij scoorden er zelf ook maar 6 :=
Ze hadden nog wel wat wissels nodig. Ingecalculeerd verlies, op naar de volgende :)

Nam ik net rustig op de bank bij 1 een eerste hap van mn appeltje, krijgt een dame van ons een elleboog op haar wenkbrauw, een groot bloedbad. Heel sneu! Moest ik er na 3 minuten dus alweer in. Op die 3 minuten na 2 volledige wedstrijden gespeeld _O-
Wel nog 5x gescoord bij 1 en gewonnen *\o/*

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:24

Nou dan is 12 tegen nog heel netjes idd! Oh dat klinkt wel echt pijnlijk ja :(:) sneu.

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 16:09

Wow, te lang geleden dat ik hier reageerde!

Angel, wat leuk dat je weer korfbalt! Wat jammer dat je niet mee hoefde te doen zaterdag, omdat een wedstrijd niet doorging.

Lekker dide, twee wedstrijden spelen! Ik geloof niet dat ik dat nog in me heb
Wel jammer dat er zoveel verschil in teams zit. Zetten zij er nog spelers uit het 1e in?
En 5x gescoord bij het 1e? Hebben ze dan geen spijt dat je in 2 zit? Scorende dames maken meestal het verschil toch?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 16:27

Wat leuk dat je weer reageert! Speel je nog?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 21:30

arjaaaaa schreef:
Wow, te lang geleden dat ik hier reageerde!

Angel, wat leuk dat je weer korfbalt! Wat jammer dat je niet mee hoefde te doen zaterdag, omdat een wedstrijd niet doorging.

Lekker dide, twee wedstrijden spelen! Ik geloof niet dat ik dat nog in me heb
Wel jammer dat er zoveel verschil in teams zit. Zetten zij er nog spelers uit het 1e in?
En 5x gescoord bij het 1e? Hebben ze dan geen spijt dat je in 2 zit? Scorende dames maken meestal het verschil toch?

Heeee wat leuk dat je er weer eens bent! Vroeg me laatst al af hoe het met je zou gaan en of je nog korfbalde!
Nog gespeeld dit weekend?

Oa heeft nog wel wat doorgewisseld zaterdag. Kwam een goede aanvallende dame in, dus zou me niet verbazen als die bij 1 thuishoorde.

Die discussie is wel gaande in de spelersgroep. Maar is natuurlijk uiteindelijk de beslissing van de coaches. Tot die tijd vlieg ik nederland door tussen de twee wedstrijden in :+
Ben wel gevraagd er steeds bij te zijn. In de zaal ook al een keer hele gespeeld. Toen had ik er ook 4 inliggen, waarbij de laatste de 23-22 was 1 minuut voor tijd :D

Heb die wedstrijd en afgelopen zaterdag naast de spitsdame van 1 gestaan met 2 reboundende heren erbij. Dat werkt top. Als 1 van ons 2 naar binnen rost en ze nemen over dan staat de ander vrij op 2 beentjes = doelpunt. Nemen ze niet over dan is er een doorloopbal kans of een stip :') Vervolgens gaan ze niet meer sluiten en schiet je ze er gewoon lekker af :Y)

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 23:42

Ja, ik speel nog. In de zaal wedstrijd sport 3e klasse en op t veld in de breedte. In de zaal in de middenmoot geëindigd, zoals verwacht.
En op het veld nu twee wedstrijden gewonnen. We spelen momenteel vooral tegen onszelf. Omdat we nauwelijks druk krijgen, maken we verkeerde keuzes. Maar we winnen dik. De eerste wedstrijd begon ik er naast. Ik kwam er na 20min in, omdat we gewoon door wisselen op tijd. Toen stond het 1-0. Is toch vreselijk. Met rust stond het 4-1 en we wonnen met 18-3. En de tweede wedstrijd werd het 6-15.

Wel lekker om dan naast een aanvallende dame te staan als aanvallende dame. Kun je de tegenstanders helemaal gek maken!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-25 09:01

arjaaaaa schreef:
Ja, ik speel nog. In de zaal wedstrijd sport 3e klasse en op t veld in de breedte. In de zaal in de middenmoot geëindigd, zoals verwacht.
En op het veld nu twee wedstrijden gewonnen. We spelen momenteel vooral tegen onszelf. Omdat we nauwelijks druk krijgen, maken we verkeerde keuzes. Maar we winnen dik. De eerste wedstrijd begon ik er naast. Ik kwam er na 20min in, omdat we gewoon door wisselen op tijd. Toen stond het 1-0. Is toch vreselijk. Met rust stond het 4-1 en we wonnen met 18-3. En de tweede wedstrijd werd het 6-15.

Wel lekker om dan naast een aanvallende dame te staan als aanvallende dame. Kun je de tegenstanders helemaal gek maken!

Oh middenmoot 3e klasse! Toch netjes gedaan! Want jullie kwamen voor die samenvoeging van 4e af toch? :D

1-0 na 20 minuten? :oo oeps... nog echt een hoop gescoord in de 2e helft dan! Waar lag dat dan aan in de eerste helft?

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 18:26

Ja, klopt. Zijn ook well tevreden hoor, maar t is jammer dat je daardoor dus vrijwel nooit uitzicht hebt op t kampioenschap, omdat je altijd ook tegen degradanten uit de 2e klasse moet.

Het was bizar, er ging gewoon echt niets in. Best prima aanvallen, maar alles mis. En de verdediging hield het goed dicht. De dame voor wie ik erin kwam had 20 minuten staan verdedigen. En de laatste 20 min kwam ze er weer in en wij scoorden toen lekker, dus toen heeft zij ook relatief veel staan verdedigen

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-25 20:41

arjaaaaa schreef:
Ja, klopt. Zijn ook well tevreden hoor, maar t is jammer dat je daardoor dus vrijwel nooit uitzicht hebt op t kampioenschap, omdat je altijd ook tegen degradanten uit de 2e klasse moet.

Het was bizar, er ging gewoon echt niets in. Best prima aanvallen, maar alles mis. En de verdediging hield het goed dicht. De dame voor wie ik erin kwam had 20 minuten staan verdedigen. En de laatste 20 min kwam ze er weer in en wij scoorden toen lekker, dus toen heeft zij ook relatief veel staan verdedigen

Ahh ja dat kan ik me voorstellen. Meedoen om kampioenschap is uiteindelijk toch een stuk leuker! Zit er in de jeugd nog wat leuks qua lichting achter dat je in de toekomst wel naar een hogere klasse kunt bouwen?

Ahhh arme dame :(:) soms heb je van die wedstrijden dat je inderdaad ellende lang staat te verdedigen

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 20:45

Ach, het was voor de goede zaak. En haar tegenstander, werd de mijne, die werd helemaal niet blij met de wissel. Heb haar 4x geblokt en ze kon geen bal naar binnen plaatsen, heel gemeen van me

We hebben helaas geen jeugd die op korte termijn een kan draaien. We hebben er 6 in de A leeftijd, maar die spelen al in het tweede, omdat ze met te weinig waren en zij halen het niveau niet. En de jeugd daarna is nog 14/15. Dus helaas

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-25 21:06

arjaaaaa schreef:
Ach, het was voor de goede zaak. En haar tegenstander, werd de mijne, die werd helemaal niet blij met de wissel. Heb haar 4x geblokt en ze kon geen bal naar binnen plaatsen, heel gemeen van me

We hebben helaas geen jeugd die op korte termijn een kan draaien. We hebben er 6 in de A leeftijd, maar die spelen al in het tweede, omdat ze met te weinig waren en zij halen het niveau niet. En de jeugd daarna is nog 14/15. Dus helaas

Haha lekker bezig geweest dus! Wel lekker met jouw lengte :))

Ah dat is jammer zeg! In de toekomst wellicht dan even helemaal geen wedstrijdkorfbal meer dus? :(

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 19:20

Nog gespeeld vandaag?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-25 09:37

Flying_Angel schreef:
Nog gespeeld vandaag?

Jep! Lang dagje, eerst einde ochtend (doe eens normaal.. senioren..) in Tiel en daarna nog mee met 1 naar Enschede om 5u. Was om 8u thuis :+

2 wel een puntje (maar waren beter dus hadden echt moeten winnen) en 1 net niet, terwijl ze ook beter waren. Volgende week de returns al thuis, dus dan moeten we ze gewoon pakken!

Jij/jullie nog gespeeld?

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 09:26

Ondanks het gelijkspel wel lekker gespeeld?

Ik heb zaterdag eerst met t 2e een hele wedstrijd gespeeld, als heer. 6-8 verloren helaas. Maar das niet heel gek, de spelers uit t tweede moeten nog zoveel leren.
Maar man, wat was het heet op het kunstgras!

Daarna nog mijn eigen wedstrijd. Kwamen een heer te kort, waardoor we een jongen uit de B lieten spelen. Ik begon op de bank, omdat ik zowel als dame als als heer kan(en wil) spelen. In de tweede helft als heer erin gekomen. De jongen uit de b was helemaal kapot. Hij deed het prima, maar je kon wel echt zien dat hij eind 1e helft niet meer kon. Wel gewonnen! Met t 1e staan we nu ongeslagen bovenaan

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 21:36

Poe, wat een slechte pot zeg! We hadden nu al kampioen kunnen zijn, maar wat speelden we slecht vandaag! Aanvallend dan. Verdedigend ging het wel, maar slechte aanvallen en bij de goede aanvallen ging er niks in.
Persoonlijk speelde er niemand echt slecht, maar in het gehaald was het niks.
Ik speelde als heer. Ging best goed, zat er lekker bij, zelf een schot geblokt. Maar na rust haar ik pap-benen. En omdat ik dacht dat wat meer actie zou helpen, liet ik mezelf wisselen voor een heer die eerder in het andere vak stond. Maar het hielp helaas niks.
8-6 verloren van de nummer laatst

Maar goed lering uit trekken en weer door. Volgende week weer voor t kampioenschap. Hopelijk doen we dat beter dan een of andere voetbalploeg uit Amsterdam

Jullie nog gespeeld?

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 18:39

Kampioenen!
Gelukkig gisteren een betere pot gespeeld en gewonnen. Dus nu sowieso kampioen. Volgende week nog de laatste wedstrijd, als we die winnen zijn we alleen kampioen, verliezen we, dan moeten we de 1e plek delen. Zelf ben ik er niet, maar heb er wel vertrouwen in.

Jullie nog gespeeld?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 13:38

Gefeliciteerd met het kampioenschap!

Heeft ons 1e eindelijk een team, is er geen scheidsrechter toegewezen…