Chronisch vermoeid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 16:06

dalena schreef:
Ik heb ook zo'n periodes. Ik laat het dan maar, mijn lichaam heeft het dan gewoon echt nodig. Ik kan gelukkig weer snel naar een ritme als ik me weer beter voel

Dit daarbij valt er bij weinig tegen te vechten als lichaam wil slapen. Val ik gewoon in slaap.

Earth

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 16:15

Nou idd, tegen deze vermoeidheid kan ik echt niet op.

Vandaag dus op tijd eruit, lesgeven ging wel goed. Was het meisje haar eerste paardrijles dus ik moest ff mee rennen met draven, al dat luie zweet eruit haha. Maar ik had het wel echt te warm, dus ik heb wel iets onder de leden. Dat voel je dan wel duidelijk zeg maar, dat je te overmatig reageert op warmte. Of hoe leg ik het uit :P

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 14:21

Ik ben heel erg benieuwd hoe het nu met jullie gaat.

Zelf ben in sinds december weer verder achteruit gegaan na een griep infectie. Ik kan nu helemaal niet meer werken en zit dus weer in de mallemolen met het UWV.

Wel merk ik dat ik echt steeds beter ben in het herkennen en stellen van mijn grenzen. Naar mezelf toe. Maar bijvoorbeeld ook naar mijn werkgever. Mijn eigen behoud begint eindelijk voor mijn loyaliteit te komen. Daar heb ik wel therapie voor nodig gehad. Maar het zijn stappen vooruit!

Ik kwam ook deze documentaire tegen welke ik erg confronterend maar ook heel mooi vind. Mogelijk hebben jullie er ook iets aan.

https://youtu.be/J0ywwLIfH_w?si=0p-C4hZOtQlMrOop

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 15:48

Interessante docu wel.

Hier gaat het wisselend. Doordat mijn depressie fors minder is, is de vermoeidheid ook wel minder. Maar nog lang niet helemaal weg. als ik hoofdpijn heb dan ben ik sowieso een stuk vermoeider en dan slaap ik nog regelmatig in de middag. Ik heb ook nog heel veel spanning in mijn lijf, al veel minder dan het was := Maar nog teveel. Ik sta nog constant aan, en dat maakt moe want ik herstel gewoon niet genoeg.
Maar desondanks is het echt al veel beter dan de laatste posts, want toen ging het heel slecht. In het najaar ging het nog veel slechter, toen kon ik bijna niks :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 15:50

Malenka dank voor het delen.
Zo waar de gedachte dat mensen ziek zijn voor de uitkering.
Hoe verschrikkelijk dat het nog steeds zo leeft.

Malenka wat k.. Dat het met jou verder achteruit is gegaan.

Earth fijn dat het over een gedeelte wel beter is.
Maar een ander deel nog niet mee wil

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 16:04

Earth, nog wel een weg af te leggen dus. Maar goed dat je vooruit gaat. In zo'n dal belanden is beroerd en lijkt zo uitzichtloos.

DuoPenotti, ja verschrikkelijk dat mensen zo denken. Mijn werkgever helaas ook. :( dat wantrouwen zit diep in onze maatschappij ingesleten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 15:38

Ik ben uitgeput maar mijn schildklierwarde is veel te hoog. Die geeft ook helaas vele andere klachten.