[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 11:44

Even een update na het overstappen van mijn 90+ euro revitalash naar een goedkoper alternatief, nu na ruim 6 weken kan ik zeggen dat hij exact hetzelfde doet als de revitalash, misschien zelfs nog wel iets meer, al moet ik zeggen dat deze iets lekkerder smeert en ook geen uitslag, dat is bij mij vrij zeldzaam aangezien ik jeuk of uitslag krijg van alles.

Ik ben inmiddels ook naar bruine mascara overgestapt, ik vond zwart te heftig worden, dit is wat zachter voor overdag :j helemaal nu ze zo fluffy zijn :))

Ik ben gegaan voor Catona :j en die is 30,-

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 12:53

_Lois_ schreef:
Ik heb het alleen bij m'n mond, zijn echt de lach rimpels zegmaar.
Maar stoppen met lachen ga ik natuurlijk niet doen :D

Ik denk dat er wel nog winst te behalen is met mijn huidverzorging, omdat het dus ook al duidelijk zichtbaar is zonder makeup.
Draag bijvoorbeeld ook zelden zonnebrand op mn gezicht, dat zal niet mee helpen :=

Ik ga een hyaluron serum en retinol toevoegen en dat een aantal maanden consistent doen, kijken wat dat doet :)

En alsjeblieft, geen retinol gaan gebruiken als je overdag geen spf draagt. Dus niet een dagcrème of make up met spf,nee echt een losse. Uv schade zorgt voor rimpels(en ergere dingen) en retinol maakt de huid kwetsbaarder ook.

Daarnaast dus naar hele routine kijken. Heb je goede reiniger, liefst 2 stappen zelfs, wat gebruik je verder, heb je een crème die geschikt is voor jouw wensen en dus een spf.

c_alsemgeest

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 15:50

Inderdaad, bij retinol, vit C en bha/aha's etc altijd een goede spf van minimaal 30 en ook echt blijven smeren. Anders beschadig je je huid echt blijvend.

F_Orumster

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 17:55

Welke spf smeersels raden jullie dan aan? Graag een waarvan de huis niet vettig gaat glanzen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 18:29

F_Orumster schreef:
Welke spf smeersels raden jullie dan aan? Graag een waarvan de huis niet vettig gaat glanzen.

Oeh, dat zou wel heftige spf zijn als je huis er vettig van gaat glanzen :')

Sorry, flauw. Ik ben hier ook benieuwd naar!

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 18:49

MyWishMax schreef:
_Lois_ schreef:
Ik heb het alleen bij m'n mond, zijn echt de lach rimpels zegmaar.
Maar stoppen met lachen ga ik natuurlijk niet doen :D

Ik denk dat er wel nog winst te behalen is met mijn huidverzorging, omdat het dus ook al duidelijk zichtbaar is zonder makeup.
Draag bijvoorbeeld ook zelden zonnebrand op mn gezicht, dat zal niet mee helpen :=

Ik ga een hyaluron serum en retinol toevoegen en dat een aantal maanden consistent doen, kijken wat dat doet :)

En alsjeblieft, geen retinol gaan gebruiken als je overdag geen spf draagt. Dus niet een dagcrème of make up met spf,nee echt een losse. Uv schade zorgt voor rimpels(en ergere dingen) en retinol maakt de huid kwetsbaarder ook.

Daarnaast dus naar hele routine kijken. Heb je goede reiniger, liefst 2 stappen zelfs, wat gebruik je verder, heb je een crème die geschikt is voor jouw wensen en dus een spf.

Dat had ik gelezen toen ik wat opzocht over retinol inderdaad! Gebruik nu rituals factor 50 na mn dagcrème :)
Alleen niet helemaal tevreden over, want hij maakt mn huid erg vettig, wat iemand anders ook al benoemde.

Verder dus olie reiniger van food for skin, hyaluronic acid van the ordinary en een dag/nacht creme van food for skin, in de ochtend zonnebrand als dat is ingetrokken.
En dan net begonnen met de retinol opbouwen in de avond.
Wat bedoel je met 2 stappen reiniger?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 19:06

Ik ben erg fan van de koreaanse spf. Daar zijn zoveel verschillende van. Alles wat je hier in nl in de winkels kan krijgen kreeg ik of puistjes van of een vet hoofd. Van die koreaanse of Japanse soms juist niet. Ja, een enkele is te hydraterend voor mij, maar de meeste zijn juist super fijn vind ik. En kon ik zo kritisch zijn dat ik ook degebe kon gaan wegstrepen die in ogen prikten (wat die uit nl allemaal deden). Ik heb serieus nu een stuk of 5 verschillende met vergelijkbare of goedkopere prijzen als de Nederlandse die allemaal super fijn werken en ik dus ook graag gebruik. Sommige voor dagen zonder make up, andere als ik bij paarden ben en ga rijden en andere juist onder make up. En sommige die ik juist in de winter draag en andere juist in de zomer.

Ik draag elke dag factor 50 en nog krijg ik op mijn kop elk jaar in het ziekenhuis :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 11:57